Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Kult med Marius i andre farger :thumbs:

Hvordan oppbevarer dere rundpinner? Har ryddet i strikkepinnene mine og sortert ut de jeg har dobbelt av. De rette har jeg et eget skrin til, der har jeg også heklenålene mine. Men hvor i all verden skal je ha rundpinnene?? Har bare ligget i en pose hittil. I garnboksen. Men det er så rotete/stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg har funnet ut hva jeg sliter med i hekling, nemlig vite hvilken tråd som utgjør masken jeg skal hekle gjennom - er jo tråder over alt jo! Finnes det noen idiotsikker måte å velge riktig tråd? Regnern med det blir lettere utover arbeidet, men foreløpig skjønner jeg ikke så mye og tror kanskje mitt første forsøk ikke blir helt vellykket :lol: Jaja...

Edit: Never mind! Hekling ligger ikke for meg. :lol: Prøve igjen når jeg har lært meg det som er verd å lære innen strikking heller. Så det så! *bare bittelitt furt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt min første bestilling til Pickles :ahappy: Det blir stripekjole, men garnet jeg valgte forsvant fra sidene etter jeg bestilte. Kanskje jeg fikk det siste? Det var iallefall grønt og pastellfarget. Gleder meg! I mellomtiden får jeg vel prøve å finne ut av denne patentstrikken som jeg ikke forstår helt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med Marius i andre farger :thumbs:

Hvordan oppbevarer dere rundpinner? Har ryddet i strikkepinnene mine og sortert ut de jeg har dobbelt av. De rette har jeg et eget skrin til, der har jeg også heklenålene mine. Men hvor i all verden skal je ha rundpinnene?? Har bare ligget i en pose hittil. I garnboksen. Men det er så rotete/stygt.

Jeg fikk en "mappe" til å ha dem i i bursdagsgave et år. Det er denne (bare at min er grønn, da.. :) ):

Namaste-rundpinneetui.jpg

Den heter visst Namaste rundpinneetui og dette bildet fant jeg på http://www.heklekroken.no

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mariusgenser i brun, breige og grå. :)

Men jeg har lyst på en i tradisjonelle farger med dette mønsteret.

tumblr_m1iuv30ZzG1qdf7kwo1_500.jpg

Ang oppbevaring av nåler og pinner så har jeg denne til heklenålene mine og :heart: den. Har bestilt meg en lignende til strikkepinnene mine. Jeg har et sett med utskiftbare pinner (Symphonie wood). Damen har litt leveringstid, men godt håndverk er verdt å vente på!

Heklenålene mine (tja, et utvalg iallfall :P )

8008434988_eee583362e.jpg

Når den er lagt sammen, veldig praktisk å ha i veska:

8008428853_374809d494.jpg

TIl strikkepinner:

il_fullxfull.318324219.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en høst-håndarbeider. Veldig glad i å hekle og strikke på høsten, aldri ellers. Nå har jeg fått sokkedilla, og strikker sokker for alle penga. Neste prosjekt er disse.

Men jeg har lyst på en i tradisjonelle farger med dette mønsteret.

tumblr_m1iuv30ZzG1qdf7kwo1_500.jpg

Damn! Den der var awesome fantastisk! :D Må ha! *skrive opp på kommende-prosjekt-lista*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom motivasjonen rennende på her også, og er snart ferdig med 5 mei tai, med hundemønster. :D Har mønstret stoff liggende til flere, så her blir det masseproduksjon så lenge jeg orker. Kommer en tråd på kjøp og salg snart. :P

(må bare innom Stoff og stil og kjøpe mer vatt i morra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8009526212_885a14de23.jpg

Flashback! Jeg hadde en sånn i grønn når jeg gikk i bhg! :D Likte blåfargen :)

Haha, jeg også! Så godt som helt lik, samme type sjatteringer i garnet og alt, bare mørk og lys mosegrønn i stedet for blå og svart. :P Ønsker meg fremdeles sånn bukse jeg, er utrolig deilig når man f.eks skal ut og fiske midt på vinteren. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+)

Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til.

Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...!

Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted :P

Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! :D Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5.

heklet-rute.jpg?w=630&h=472

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+)

Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til.

Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...!

Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted :P

Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! :D Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5.

heklet-rute.jpg?w=630&h=472

Åååh sånne vil jeg og lage. Men får ikke til. *furt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bedriver magi, altså! Jeg har lyst til å lære meg å hekle, men jeg forstår det bare ikke. Jeg strikket skjerf på barneskolen, men jeg har helt glemt hvordan jeg gjør det. Jeg klarer ikke å starte sjøl, for noen må hjelpe meg med maskestart. Jepp, jeg er håpløs.

Men jeg har lyst til å lage meg en poselue til vinteren. Er det innmari vanskelig? Eller kan til og med jeg klare det? Og nevnte jeg at jeg er håpløs på oppskrifter? Der skjønner jeg virkelig nada ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne håndarbeidstråden her på Sonen og alt heklepratet, satte jeg meg fore å lære meg hekling igjen. Tror ikke jeg har heklet noe siden skoledagene, og det er jo *host* år siden....! (25+)

Første prosjekt var å lære seg å hekle disse velkjente bestemors-rutene, som man kan lage lapper av og alt mulig; sengeteppe eller grytekluter, puter og alt man måtte ha lyst til.

Jeg satser på et sengeteppe/sofa-pledd, som jeg skal gi til mora mi til jul om jeg greier å bli ferdig...!

Jeg tok for meg en oppskrift, og lærte meg heklingen ved å se på how-to-do-videoene på Drops Design. De er fabelaktige, de er nøye og viser alt man trenger! Men likevel måtte det ca 20 forsøk til før jeg skjønte hvordan jeg skulle hekle en sånn bestemorsrute jevn og fin, og ikke bulkete og rar. Det var bare jeg som hadde litt for lite masker et sted og litt for mye et annet sted :P

Nå har jeg heklet ca 15 sånne som er fine, og er altså godt i gang! :D Jeg har valgt garnet Nepal, som jeg har kjøpt hos Atelje Margaretha, og det er en 65% ull blanding, noe som gjør teppet lunt og varmt. Lett å arbeide med. Heklenål str 5.

heklet-rute.jpg?w=630&h=472

Jeg tror jeg må finne fram heklenåla, og lage noe lignende til bestemor til jul - det tror jeg hun hadde satt stor pris på :D Tidsfordriv nå i helgene som gubben er ute på jakt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh sånne vil jeg og lage. Men får ikke til. *furt*

Når jeg fikk det til *kremt* så får du det til også, garantert! Jeg er ingen oppskrift-geek altså, skjønner lite av dem :icon_redface:

Se på videoene til drops design, start med begynnelsen for å si det sånn, og så luseleser du oppskriften. De har en egen video for sånne bestemors-ruter på Drops design.

Det finnes flere oppskrifter der ute på nettet på bestemorsruter (eller også kalt oldemorsruter eller mormor-ruter...!) men jeg synes akkurat denne var veldig "oppklarende":

http://strikkespinn...r-oldemorsrute/

Sammen med videoen på Drops Design så løsnet det for meg og jeg fikk det til :- )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...