Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Kan dette funke på min eksemhud også, Tulip? Forresten, hvilken olje var det du sa jeg skulle bruke igjen når jeg dusjet? Og hvor får man kjøpt slikt? Jeg jaktet på den i en sånn helsekost/alt naturligbutikk forleden dag, men fant ikke. Da husket jeg hva den het, men nå er det glemt :P

Det fungerer utmerket på min eksemhud, men som tulip sa, det sved noe veldig da jeg fikk det i åpne sår på fingrene :P

Edit:

Kan noen her anbefale meg en tørrsjampo? Jeg har typisk nordisk hår, og er allergisk mot det meste. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Noen som har en god dagkrem å anbefale? Liker ikke L'Occitane sin...

Jeg bruker Botanic sin fra apoteket for normal/tørrhud. Veldig fornøyd :)

Ja, det kan funke, men det vil svi no inn i ***** iom at du har åpne sår...

Sesamolje. SPØR i butikken om du ikke finner det selv :) Kaldpresset eller indisk er den du skal ha, IKKE kinesisk. De har den gjerne på store matbutikker også.

Søk ev på ebay etter denne, nyyydelig å bruke i/etter dusjen http://www.neutrogen...sortby=ourPicks

Jeg har ikke åpne sår i ansiktet, bare tørr, flassende hud som klør :)

Sesamolje, ja! Jeg som hele tiden tenkte jeg skulle lete etter noe kinesisk! Good to know :ahappy:

Det fungerer utmerket på min eksemhud, men som tulip sa, det sved noe veldig da jeg fikk det i åpne sår på fingrene :P

Jeg har endelig blitt kvitt mitt åpne sår på fingeren :ahappy: Håper det aldri kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker primere for at sminken skal holde bedre, ikke pga. porer e.l. For å være helt ærlig er jeg usikker på hvor mye det hjelper med bare primer, men sammen med settingpudder holder i hvertfall foundationen seg hele dagen.

Øyenskygge primer på den annen side er jeg avhengig av å ha! Primeren gjør at fargene synes mye bedre og at de ikke samler seg i striper. Uten øyenskygge primer tar det ikke mer enn et par timer før det striper seg, men med sitter det godt hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingredienser:

Talc. mica, octyldodecyl stearoyl stearate, magnesium sterate, acrylates/stearylacrylate/dimethicone methacrylate copylomer, hdi/trimethylol hexyllactone crosspolymer, nylon 12, ppentylene glycol, dimethicone, silica, sorbic acid.

jeg forstod ikke hvem som var på språket vi kan :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at dette var salg, men damen som "kurset" meg sa at primeren var veeeldig viktig, og var det som gjorde at porene i huden ikke vistes så godt under foundation. Dette var da snakk om primer som grunnlag for foundation i ansiktet i dagligsminke. Altså primer - foundation - veil - sun/warmth (+ evt rouge), i den rekkefølgen.

Jeg var hverken overbevist eller imponert, men etterhvert har jeg blitt komfortabel med og liker primeren under foundation (pulver foundation og veil).

Nå har jeg ikke prøvd uten, men det har altså ingenting å si? Kan også nevne at jeg ikke bruker dagkrem.

Vel, tilbake i hine, hårde dager fantes ikke primer i det hele tatt, og vi så like fine ut på bilder på 90-tallet som nå, og det UTEN nevneverdig photoshopping. :ahappy: Jeg veit ikke åssen det er å ikke bruke fuktighetskrem, så det kan godt hende at for akkurat deg, så er primeren viktig, altså. Jeg ville bare spille inn at en ikke MÅ bruke primer for å få et fint sminka ansikt. :)

Er ikke Primer bare en slags fuktighetskrem du legger på før sminke, som hjelper til å glatte og jevnte ut huden? Har ikke prøvd det selv, men høres jo ikke så avansert ut, hehe. :)

Hehe, det har du selvsagt helt rett i. :lol: Jeg mente ikke at den var vanskelig å ta på, men at det blir litt overflødig og for spesielt interesserte. Det blir bare ENDA en ting en kan kline på om en vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tilbake i hine, hårde dager fantes ikke primer i det hele tatt, og vi så like fine ut på bilder på 90-tallet som nå, og det UTEN nevneverdig photoshopping. :ahappy: Jeg veit ikke åssen det er å ikke bruke fuktighetskrem, så det kan godt hende at for akkurat deg, så er primeren viktig, altså. Jeg ville bare spille inn at en ikke MÅ bruke primer for å få et fint sminka ansikt. :)

Nå bruker jeg som sagt ikke ansiktskrem, så det kan ha noe med saken å gjøre. Men det er ikke bare MEG, det er ofte jeg ser folk som har foundation og pudder i ansiktet som fremhever porene og får dem til å se "feilsminket" ut.

Prøve med ansiktskrem under da, må bare kjøpe en først. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Løs den i en DRÅPE vann så blir det helt sånn finkornet pulver!

ja,jeg var litt utolmodig så jeg tok fingrene og smuldret det opp :P også tok i trynet.

Trynet er veldig mykt, er fortsatt litt dritt igjen i porene men mye bedre. Får ta en runde til iløpet av uka :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, fin tråd, og her var det jammen mange som kunne mye! Kanskje noen har noen tips til meg?

Selv er jeg heelt grønn på sminke, sminker meg sikkert helt feil i forhold til sånn jeg burde ha gjort det... kan ingenting om sminke for å si det sånn, bruker bare det samme jeg har brukt i alle år, som ikke egentlig er spesielt gode produkter tror jeg.

Jeg sliter da med fet hud. Når jeg kommer ut av dusjen er den ganske tørr, men utover dagen blir den mer og mer fet... Dette er mitt store kompleks, hater det virkelig, kunne jeg byttet ut huden min med ren og matt perfekt hud, tror jeg at jeg kunne vært villig til å droppe sminke helt.

Siden sminke ikke er av stor interesse for meg, har jeg bare "løst" dette ved å bruke pudder... Det ser skikkelig bra ut, pent og matt, med en gang jeg har påført det. Føler meg skikkelig bra når jeg går ut av døra, men bare i løpet av bussturen til byen ser jeg helt crap ut igjen, og huden er ikke matt og fin lenger, spesielt i pannen og nesen, det er vel det som er T-sonen... Så jeg har alltid med meg dette pudderet i vesken, og må ta på nytt flere ganger om dagen. Selvom jeg vet at jeg egentlig forviller meg inn i en ond sirkel, da dette pudderet sannsynligvis ikke er noe bra for huden min, tenker på tette porer og sånn? Jeg har virkelig ikke peiling på dette- hva skal jeg gjøre? Jeg blir gal!

Har heller ikke spesielt peiling på rensing av huden heller, trenger virkelig tips! Om kvelden fjerner jeg all sminken, skyller ansiktet med vann, og renser det med bomullspad med sånn rensegreier jeg har kjøpt på apoteket, en SebaMed Deep cleansing facial toner... Føler ikke det hjelper veldig men... Men det er vel egentlig det jeg gjør.

Ellers er jeg veldig glad i 50/60talls sminke, likte godt den ene tutorialen som ble lagt ut her, skal testes ut :D Selv bruker jeg sånn våtliner, prøver på noe lignende det i videoen, men får ikke til den der "flicken" så godt :P

Ellers er jeg redd for å bruke farger, har stortsett holdt meg til nøytrale farger. Har grønne øyne, hva kunne vært kult?

Sånn ser de ut(litt rart fugleperspektivbilde):

t5kvti.jpg

Ellers, dere som bruker noe på øyenbrynene, hva bruker dere? Jeg bruker en gammel HM-ting som jeg kjøpte for leenge siden, men den er snart tom, og de selger ikke denne lenger. En brun sak med en liten kost til. Bruker den til å jevne ut og definere øyenbrynene mer, da de er litt hakkete, og det ene synes jeg er litt for kort :P Må se naturlig ut. Jeg har en ting for lange litt kraftige øyenbryn slik som Amy Lee, Megan Fox og Kate Winslet har :P Det er så vakkert!

Ellers har jeg verdens teiteste øyenvipper som står mer ned enn opp, så vippetang har jeg brukt hver bidige dag siden jeg var 14. Det funker greit, utenom enkelte ganger hvor vippene har en "dårlig periode" og de ikke vil stå fint, eller detter ned i løpet av dagen. Jeg har liksom komplekser tilogmed for øyevippene mine, hvor tragisk er ikke det?

Ellers, ja, hudproblemet er det største. Hvordan jeg kan få bukt med problemet, og hvordan sminke huden finest mulig uten at det blir mer fett.

red; uff så stort bildet ble :S Hvordan forminsker man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har endelig fått sminken fra BadBitchCosmetics og er knallfornøyd! de er bittesmå de glassene, men billige og drøye i bruk. Kjøpte en øyeskygge primer derfra som jeg også er kjempefornøyd med :)

MEN.

Jeg bestilte denne fargen

http://www.etsy.com/...neral-eyeshadow

Og uansett hvor mye jeg prøver så ser det ut som om jeg har gått på tryne eller noen har slått til meg, så om noen soniser har lyst på den som må den omplasseres ASAP helt gratis (før jeg skal ut noe sted og kanskje har på meg noe blått og tenker hmmm skal jeg gi det en sjans og prøve igjen? Og ender og til å se ut som om jeg har vært i slåsskamp.) portoen er gratis også siden jeg har mange norgespakker/konvolutter/boblekonvolutter og sånt.

Synes fargen var så fin :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uansett hvor mye jeg prøver så ser det ut som om jeg har gått på tryne eller noen har slått til meg, så om noen soniser har lyst på den som må den omplasseres ASAP helt gratis (før jeg skal ut noe sted og kanskje har på meg noe blått og tenker hmmm skal jeg gi det en sjans og prøve igjen? Og ender og til å se ut som om jeg har vært i slåsskamp.) portoen er gratis også siden jeg har mange norgespakker/konvolutter/boblekonvolutter og sånt.

Synes fargen var så fin :(

Har du prøvd å legge en base med lysebrunt, og baaare denne koboltfargen ytterst i øyekroken, lett i globelinja og litt bortover langsmed vippene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan IKKE legge en sånn skygge uten base under, og helst ikke over hele øyelokket heller. Ikke så rart at det ser voldsomt ut da. :P

Tror jeg gir opp assa. Ser jo mishandla ut uansett hvordan jeg gjør det! holder meg til de fargene jeg kan også får jeg heller ta det igjen når jeg har vært på sminkekurs!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg gir opp assa. Ser jo mishandla ut uansett hvordan jeg gjør det! holder meg til de fargene jeg kan også får jeg heller ta det igjen når jeg har vært på sminkekurs!

Hvis du vil, så kan jeg prøve å lage en hjemmesnekra tutorial for mørke øyeskygger. :P Er jo kjipt at du ikke får brukt den når du først har kjøpt den og synes den er så fin.
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...