Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show - hvem ble BIR i din rase?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Da har det kommet bilde fra denne utstillingen av FL'en, og, wow, bakhøy? Tror det er mest halen som er massiv, for det har ikke sett så høyt ut på andre bilder, men, muligens litt vel bakhøy.. Ellers, som sagt, ikke så veldig gærent, men har sett penere raserepresentanter :P

DN18759004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er forferdelig at en slik rase vinner hele sjiten... stygt å si kanskje, men grøss. Dalmatineren gjorde seg forøvrig bedre live en på bilde.

BIR berner ble Alpenspirit's Who's On First "Abbot". En veldig pen hanne, som er sønn av vakre Dillon som oppdretteren min akkurat har inseminert ene tispa si med.

Føler meg kallet til å legge ut italieneren, GCH Everafter's Best Bet Yet, som i USA er i gruppen 'Toy'. Syntes den var veldig fin, kraftig til italiener å være. Tror de generelt er større 'over there

Posted Images

Jeg klippet/kopierte med meg 15 tilfeldig utvalgte sitater av negativ omtale og nedrakking i denne tråden, men jeg fant ut at jeg gidder ikke poste dem likevel. Jeg gidder ikke dra i gang noen diskusjon om det.

Værsågod å fortsett og kritisere :- ) Det var tydeligvis det tråden var til for. Jeg tok feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet/kopierte med meg 15 tilfeldig utvalgte sitater av negativ omtale og nedrakking i denne tråden, men jeg fant ut at jeg gidder ikke poste dem likevel. Jeg gidder ikke dra i gang noen diskusjon om det.

Værsågod å fortsett og kritisere :- ) Det var tydeligvis det tråden var til for. Jeg tok feil der.

Ja, er det ikke sånn man lærer videre da? Ved å ha et kritisk øye? Ingen hunder er perfekte, og det burde alle som er interessert i oppdrett være klar over. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eller annet med hunden jeg ikke liker (klarer ikke helt å sette fingeren på det, det kom tydeligere frem på endel av de andre bildene jeg fant), men syns ikke det er noen veldig dårlig raserepresentant, sånn egentlig. Sleit med å finne et ordentlig godt bilde der jeg var sikker på at det var riktig hund, da. Og på mange av bildene var hodet til hunden trekt opp i unaturlig stilling av handler :/

Det er noe med hodet, og ørene. Virker smalere og lengre ned syntes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er berner ferdig bedømt, og det var mange bra typer der. Min favoritt ble ikke plassert, men det var en meget fin sak som vant også.

Det stilte også en berner på TI år! Jeg er imponert! Han bevegde seg så lett og fint, og du så overhode ikke alderen på ham - helt fantastisk.

Men jeg skjønner ikke helt - de kårer BIR og BIM, og award of merit er en bonus? På berner var det vel bare to tisper i ringen, det er jo et litt billig BOS, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akita-inu214.JPG

Jeg kan ikke noe om rasen altså, men jeg er så fascinert over at amerikan akita og akita har beveget seg så langt fra hverandre i type og utseende på bare få år. Husker jo liksom den tida de var samme rase :)

GCH-CH-Protocols-Veni-Vidi-Vici.jpg

Veldig amerikansk type. Kroppen er fin den, men likte ikke hodet så godt. De mangler jo helt undekjeve. Syns halsen også var litt rar uten at jeg helt klarer å si hvorfor. Kanskje en anelse kort og tynn iforhold til kroppen?

Jeg synes også kroppen var lekker - elegant men ikke for spinkel egentlig, velbalansert i vinklene og veldig bra. Den skjemmes av en veldig tynn hals ja, og hodet er vel ikke sånn som vi er vant til å se :).,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har noen av terrierne kommet ut

Norfolk

GCH Max-Well's Valley Girl

RN18004803.jpg

Norwich

GCH Waiterock Jack Falstaff

RN17500901.jpg

Skal ha meg en sånn som maskot en dag :D

Cairn fortsatt ikke no...

Jeg sliter helt enormt med å se forskjell på de to terrierene!

Noen kloke ord for å lære meg det?

edit: jeg ser jo at en har øra opp og en annen foldet her, men er det alltid slik?

Siberian er bedømt, men eneste bildet jeg finner på nettet er av en meget ung utgave, så jeg venter med min "kritikk" til jeg har sett hvordan hun ser ut idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannhunden har også gått nå. Jeg finner ikke bilde av BIR-hannen, men bare av BIM tispe. Og jeg orker ikke si hva jeg synes engang. Alt med pelsen er i alle fall feil. Overtegnet og i "feil" klipp, med andre ord en amerikansk (portugisisk) vannhund...

http://1.bp.blogspot.com/_kdQemF9QbTw/TPQRYQdVxnI/AAAAAAAAAgY/N_b5sFBMBtU/s1600/show11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannhunden har også gått nå. Jeg finner ikke bilde av BIR-hannen, men bare av BIM tispe. Og jeg orker ikke si hva jeg synes engang. Alt med pelsen er i alle fall feil. Overtegnet og i "feil" klipp, med andre ord en amerikansk (portugisisk) vannhund...

http://1.bp.blogspot...1600/show11.jpg

Men når jeg leser den amerikanske rasestandarden, er jo både klipp og farge tillatt - vi må huske på at det er av og til store forskjeller mellom FCI og AKC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter helt enormt med å se forskjell på de to terrierene! Noen kloke ord for å lære meg det?

edit: jeg ser jo at en har øra opp og en annen foldet her, men er det alltid slik?

Det er eneste forskjellen på dem, det - stående eller hengende ører (NorFolk = Falling ears)

CHFoxbendColourMeMore.jpg

GCH Foxbend Colour Me More

Snerten!

Litt steil i fronten kanskje?(men det kan kanskje se ut som hun står litt lett på høyre framben, og da kan hun jo se litt steil ut) Men en fryd for øyet vil jeg si!

Lekker liten sak ja - ser veldig balansert og fin ut - og terrierne skal vel være steile i fronten, skal de ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...