Gå til innhold
Hundesonen.no

Salg av minihunder på internett.


Ia
 Share

Recommended Posts

En god venninne av meg kom over denne siden for noen dager siden.

Hva tenker dere når dere ser slik? Jeg er interessert i å høre deres meninger både om denne typen salg av hund, og om avlen av disse bitte små hundene.

Personlig blir jeg litt... kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"we have new puppys weekly"

Seriøst, hvis hun virkelig vurderer å kjøpe valp derfra og du ikke klarer å få henne bort i fra det så slå henne hardt i hodet og si at hun ikke bare er dum, men at hun i tillegg har så lite empati med dyr at hun aldri i verden burde få seg en bamse fra Ikea en gang.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sykt!

Ang avl så synes jeg det er mye dårlig avl ute og går(gjelder forsåvidt ikke bare små hunder) og jeg blir litt lei meg egentlig, men hva kan man gjøre? Ser en del små hunder som rett og slett ser syke ut, og det synes folk er søtt??? Kan ikke forstå det. Små hunder er jo greit, men kan de ikke få være friske de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge der finnes et marked for noe, finnes det de som vil utnytte etterspørselen. Sånn er bare verden. Det er mye ****** som skjer og det er ikke mye man kan få gjort med det. Det er ikke ulovlig. Skyv heller opp skylappene og konsentrer deg om å nyte livet for hva det er, om man skal ta inn over seg alt det kjipe som skjer får man ikke mye tid til å smile hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsiden du linket til er en klassisk front for en puppymill, dvs en valpefabrikk som spyr ut valper i fleng med null hensyn til dyrevelferd. Siden venninnen din er på nett og leter etter valp burde du sende henne noen linker om hvordan disse fabrikkene fungerer, det er flust av filmer på youtube fra puppymillraids - de er vonde å se.

Ja, de søteste valpene blir solgt til (forhåpentligvis) gode hjem, men hundene som beholdes lever i trange bur, avles uhemmet og får lite eller ingenting sine grunnleggende behov tilfredstilt. Det er en grusom industri som støttes opp om av alle som kjøper hund fra dyrebutikker (i land hvor det er lov) og på nett som den nettbutikken du linket til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare håpe at dette er en fake side, dessverre er ikke sannheten langt unna. Det masseproduseres teacuphunder, folk kjøper dem, og avlen er ikke noe pen. For min del synes jeg få av de små hundene er pene også, skallene på dem ser jo ikke ut, men det er nå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare håpe at dette er en fake side, dessverre er ikke sannheten langt unna. Det masseproduseres teacuphunder, folk kjøper dem, og avlen er ikke noe pen. For min del synes jeg få av de små hundene er pene også, skallene på dem ser jo ikke ut, men det er nå meg.

Jeg er enig i med deg. De ser jo ikke helt friske ut. Men jeg merker jo at det fungerer (for min del ihvertfall). Det blir det samme som de som selges fra dyrebutikker i utlandet. Jeg får ihvertfall veldig lyst til å kjøpe hund og "redde" de. De ser jo små og stakkarslige ut. Jeg hadde jo selvfølgelig aldri kjøpt av den enkle grunn at jeg aldri kunne støttet slik avl. Men jeg skjønner jo at ikke alle tenker så langt.. Jeg er så utrolig takknemlig for at det er ulovlig å selge hunder fra dyrebutikken i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du viser venninnen din noen videoer fra puppy mills, slik som LivB foreslo :)

Selv kan jeg egentlig ikke fatte at noen i det hele tatt ønsker seg en så liten hund! Det er noen slike jenter i stallen jeg har ridd i som ønsker å skaffe seg så liten hund som mulig. Da den ene hunden var valp, var den så liten at du verken hørte eller så den gå, så bare du snudde deg rundt så kunne det være du tråkket på den. Tenk den lille rundt hester da! Den kan jo dø bare hesten er borti den omtrent.

Jeg syns absolutt ingenting om å avle kun på utseende. Småhunder har ille nok temperament fra før. Og dette var virkelig ekkelt! At de lager en slik side og selger de på den måten.. Jeg blir kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist henne diverse videoer, artikler, og kommet med alle mine argumenter.

Hun forstod hva jeg sa, og har lagt tanken fra seg, men jeg er redd hun ikke forstod følelsen bak ordene mine. Jeg håper virkelig hun ender opp med å få seg en ny katt istedenfor hund. Hun har hatt katt hele livet, og de vet jeg at hun kan ta seg av. Jeg tror ikke hun forstår at en hund er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYSJ! Og så skal det tydelegvis gjerast så smått som overhode mogleg så alt blir til "teacup" kvalpar... KVIFOR er det ingen som har gått inn og stoppa den/dei personen(ane) som driv med dette griseriet!? :sint_01:

Edit: Kvalpane er jo deformerte i ansiktet. Det som liksom skal vere Chihuahua har jo auga på kvar side av ansiktet og er heilt inntrykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet litt, og det er en helt ekte hjemmeside, med utrolig mye skrekkhistorier om syke valper som dør kort tid etter man får de i hus osv. Helt utrolig fælt. Hundene blir importert fra Korea som valper har jeg inntrykk av, og så sendt videre . Takk og pris at vi har litt kontroll på avl og oppdrett i Norge. Ikke noe å google forresten, om man ikke vill sitte med skikkelig klump i halsen og tårer i øynene, men kanskje en ide for å vise venninen din hvor fælt dette er, IA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nysgjerrig som jeg er, så måtte jeg søke det opp. Jeg blir utrolig provosert! At noen mennesker kan finne på å avle på noe slikt! Så utrolig mange hunder derfra som lider og deretter dør ung eller må bli avlivet :( Jeg får lyst til å gjøre alt som er i min makt til å stoppe de, men det er ikke så mye man kan gjøre når man sitter her i lille Norge. Lage en underskriftskampanje kanskje, eller facebook gruppe.

Skrev på FB siden deres. Det blir sikkert slettet så fort som mulig, men håper noen får det med seg, så kan de være med å spre ordet.

By "the highest quality teacup puppies" you mean that they are getting sick only a few days after people have purchased the puppy? That they all are dying young. That the poor dogs and owners have suffered a great deal because of your money obsession. Stop this animal cruelty. Buy dogs from a reputable breeder instead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille meg en gift basket med teacup hunder, de lager da sikkert det til meg? 5-6 hunder i kurven, en scnauzer, pomme, chi og noen blandiser? Høres bra ut det. Kanskje jeg slenger på en til, så det var noen på salg også!! Noen andre som skal kjøpe noe, så kan vi jo spleise på frakten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...