Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Hmm, ok. For mannen forelska seg i et en kompis av han hadde som er i aluminium og derfor var veldig lett. Men aluminiums bur er gjerne ikke godt nok for bil?

Jeg liker jo godt Kela, fordi de virker solide og ikke har noe gale pris at all. Men før jeg får egen bil, så må vi nesten være enige :)

Et slik her var det han kompissen hadde. I aluminium.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46367374

Jeg hadde ett sånt, var virkelig ikke fornøyd. Synes platene som var i sideveggene var ekstemt tynne og hele buret virket som om det var litt dårlig kvalitet.

Ser fint ut, men ville aldri kjøpt det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Jeg hadde ett sånt, var virkelig ikke fornøyd. Synes platene som var i sideveggene var ekstemt tynne og hele buret virket som om det var litt dårlig kvalitet.

Ser fint ut, men ville aldri kjøpt det igjen.

Ja, er det jeg og synes!

Skal prøve å presse på et nytt Kela tror jeg :P Og smiske med at jeg snart må få meg lappen og egen bil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er mer drevene med bur enn meg - hvor stort bør en hund på ca. 50 cm og 20 kg ha? Vi har kjøpt oss en Kia Cee'd stasjonsvogn og kunne tenke oss bilbur til en hund. Lillehunden har bur i baksetet, så det trenger vi ikke tenke på. Men jeg må ha et bur til Chess/portis etterhvert. MEN - jeg kjenner at jeg ikke er helt villig til å ofte hele baggasjeplassen til hundebur. Tror dere jeg kan ha hundebur i et baggasjerom på ca. 500 L og samtidig ha plass til baggasje ved siden av? Eller blir buret en såpass stor hund må ha større enn et halvt baggasjerom? :P

Sorry, jeg suger på dette med bil og størrelse på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane hva med det bilxtra selger? Om det passer i bilen din da. De er ganske lette, jeg løfter det største ut og inn av bilen min uten problem.

Åh! Det har jeg ikke sett før :) Er det i ok kvalitet?

Dere som er mer drevene med bur enn meg - hvor stort bør en hund på ca. 50 cm og 20 kg ha? Vi har kjøpt oss en Kia Cee'd stasjonsvogn og kunne tenke oss bilbur til en hund. Lillehunden har bur i baksetet, så det trenger vi ikke tenke på. Men jeg må ha et bur til Chess/portis etterhvert. MEN - jeg kjenner at jeg ikke er helt villig til å ofte hele baggasjeplassen til hundebur. Tror dere jeg kan ha hundebur i et baggasjerom på ca. 500 L og samtidig ha plass til baggasje ved siden av? Eller blir buret en såpass stor hund må ha større enn et halvt baggasjerom? :P

Sorry, jeg suger på dette med bil og størrelse på ting!

Vil tippe størrelsen vi har til Nora er fin for henne! 60 bredde, 80 dybde og 70 høyde. Nora har det, og er litt mindre, og det er litt stort for henne. Og det tar litt over halve bak i en stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen kan synes at Kelaburet er tungt, men dersom du skal ha lett bur så er det et alternativ bur fra Aluconsult. De veier ingenting og de tåler en kollisjon. Jeg har sett et bur som var inne til reparasjon etter en smell og det hadde vært en hund av stor str i buret. Aluminiumet hadde utvidet seg, så det ut som. Det var en skikkelig "dult utover," men det var ingenting som stakk ut eller var ødelagt. Men de koster jo skjorta de burene fra Aluconsult da. Har hatt to av dem selv, nå har jeg hatt Kelaburet i flere år og er innmari fornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe størrelsen vi har til Nora er fin for henne! 60 bredde, 80 dybde og 70 høyde. Nora har det, og er litt mindre, og det er litt stort for henne. Og det tar litt over halve bak i en stasjonsvogn.

Hm.. Ok. Men da gjenstår det i så fall å måle baggasjen, da. Skulle hatt målene på baggasjen på nettet et sted. Noen som er god med google? :P

Jeg er ikke sånn at jeg reiser så mye på stevner og utstillinger (ennå) at jeg behøver bil der hundene får prioritet, for å si det sånn. Men jeg må ha bur til de gangene de faktisk er med. Så derfor jeg ikke vil "ofre" baggasjeplassen. Den du la ut link til fra Finn så jo egentlig genial ut. Men - er det sikkert nok, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane : Kelabur er da ikke så tunge. Med litt kløning får jeg ut mitt store, doble med bein alene :P Kristoffer får det ut alene uten de store problemene.

Ellers har jeg ingen tips jeg altså. Syns det var like klønete å ta ut de klappburene jeg hadde før som det mye større, doble jeg har nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane : Kelabur er da ikke så tunge. Med litt kløning får jeg ut mitt store, doble med bein alene :P Kristoffer for det ut alene uten de store problemene.

Ellers har jeg ingen tips jeg altså. Syns det var like klønete å ta ut de klappburene jeg hadde før som det mye større, doble jeg har nå :P

Jeg klarer ikke bære vårt enkle? :) Da er det noe spesielt med vårt :P Kenneth klarer å bære det, men det er jo tuuungt.

Hadde det vært i min bil, og det stod fast, hadde jeg valgt Kela :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Det har jeg ikke sett før :) Er det i ok kvalitet?

Syns kvaliteten er god med tanke på matriale. Har hatt det ett par år nå tror jeg, og kjøpte det brukt. Syns ikke at jeg har tatt det ut og inn av bilen. Men noe sveiset bur er det jo ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bære vårt enkle? :) Da er det noe spesielt med vårt :P Kenneth klarer å bære det, men det er jo tuuungt.

Hadde det vært i min bil, og det stod fast, hadde jeg valgt Kela :)

Det er rart :P Tar støtt og stadig ut mitt vi. Kanskje det er noe med at dere har kant oppover. Det har ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart :P Tar støtt og stadig ut mitt vi. Kanskje det er noe med at dere har kant oppover. Det har ikke jeg

Haha :P Har du finerbunn eller stålplate? Kanskje. Vi har tett vegg og stålbunn i hvertfall. Hvor tungt tror du ditt er da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt reklame for Kela. To bur var nylig i kollisjon på Autobahn, bilen totalvrak, burene var slått i stykker, men både to- og firbeinte gikk fra stedet, relativt hele og friske (et par ribben og litt forslått, såklart). Ikke hvilke som helst bur hadde tålt det...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig får jeg også bidratt i tråden! VI har nå funnet oss bilen som passer oss og to store hunder. Det har blitt mye frem og tilbake om hvordan vi skulle ha det i bilen for hundene, men vi endte da opp med å kjøpe en Variogate universalgrind. Vi kjøpte oss varebil, så da var det gitter bak setene. Vi la et gammel gulvbelegg over gulvet siden det var av stoff, for å skåne det for skitt. Så ble grinden montert midt i bilen. Så da har vi en hund på hver side av grinden. De får god plass til å ligge og stå og de tas ut på hver side. En tas ut i sidedøren og en tas ut bak.

Det var også fint å slippe å ta opp all plassen med monterte bur, men kan bruke plassen når vi er å handler mye. Det er to dører på grinden som kan åpnes og da blir det stort lasterom igjen. Det som gjenstår nå er å feste belegget litt bedre på sidene, og kjøpe to madrasser som de kan ligge på. Nå har jeg en gammel biabed på ene siden, og bak blir det en dyne inntil videre.

post-41-0-48451200-1391354927_thumb.jpg

post-41-0-26975600-1391354947_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bildene mine har falt ut av tråden, så legger de inn på nytt. Er utrolig fornøyd med burløsningen min!

73594_10150096788910225_5591910_n.jpg

Oppbygget bur, så jeg har plass til bagasje under

74023_10150096789325225_420366_n.jpg

To dører, da jeg har en skillevegg som er lett å ta ut/sette inn etter behov. Skyver den inn i midten mellom dørene og fester den med et par skruer i veggen mot førerhuset.

74105_10150096789575225_4718859_n.jpg

34407_10150096790015225_1938227_n.jpg

Plass til 3 bernere på kortere turer

Betalte 1500,- for hele greia :)

Jeg er så misunnelig på deg med denne løsningen! Også så billig da!

Jeg har nesten lyst på ny bil.. Det er så vanskelig å finne noe bra løsning for bilen min. Jeg har lyst på kun burdører, men jeg får jo aldri svar fra de som potensielt kan lage til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så misunnelig på deg med denne løsningen! Også så billig da!

Jeg har nesten lyst på ny bil.. Det er så vanskelig å finne noe bra løsning for bilen min. Jeg har lyst på kun burdører, men jeg får jo aldri svar fra de som potensielt kan lage til meg.

Jeg er så utrolig fornøyd! Vil aldri kvitte meg med bilen min, bare pga. burene mine :sleep:

Han har også laget bur i Hiac'en til mamma med plass til 3 store bernere og masse bagasje

521452_10151258807491345_1346915146_n.jp

482440_10151258808731345_1372486924_n.jp

69543_10151258807581345_1304666031_n.jpg

Hvis du orker å reise helt hit for et hundebur så kan jeg helt sikkert smiske litt og få han til å lage til deg også :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...