Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Guest lijenta

Jeg har VW polo 1998, og det er jo en relativt liten bil... Nettopp fått meg labradorvalp og vil gjerne ha bur i bilen, men polo er relativt umulig. Lite Bagasjerom med terskel... Og baksetene kan bare legges ned litt så det blir skrått og ikke helt flatt.... Noen forslag?

Tja bagasjeromet er såpass stort at det er akkurat passe til en labbe. Så skillevegg mellom baksetet og bagasjerom og en luftekrok til varme somemrdager labben må være baki der. Eller skreddersy et hundebur hod dem som lager slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har VW polo 1998, og det er jo en relativt liten bil... Nettopp fått meg labradorvalp og vil gjerne ha bur i bilen, men polo er relativt umulig. Lite Bagasjerom med terskel... Og baksetene kan bare legges ned litt så det blir skrått og ikke helt flatt.... Noen forslag?

Skillevegg mellom baksete og bagasjerom som lijenta over her skriver + evt. grind om du ønsker å ha muligheten til å ha bakluke åpen på f.eks. hundetreninger osv. om det blir aktuelt for deg.

Da kan jeg tipse om Jeppe.com og Kulkukoira.com, jeg gikk selv for sistnevnte (venter på produktet som er på vei posten) da det var beste alternativet og servicen, førstnevnte har jeg enda ikke fått svar på mailen tiltross for flere purringer over flere måneder så det falt bort for min del (samt at de kun sender til Sverige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk:) Får se litt her nede før jeg bestemmer meg for å kjøpe noe :)

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Da vi hadde fem bernere, fikk vi en smed til å lage i stand et buropplegg for oss i varebilen, som rommet alle hundene. Dette var i gamle dager, før Kela - som jeg bruker nå.

Kanskje du finner en smed i Polen, som kan gjøre det samme for deg? Eller om du hører med oppdretteren din, hva de har gjort?

Det er ikke alltid like smidig å ha en stor hund som å ha en mainstream-størrelse, men det finnes alltids løsninger. Jeg kommer i hvert fall ikke til å slutte med min favorittrase, bare fordi noen ting må spesialbestilles og koster litt mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kela burene så veldig ok ut:) Leveres/lages de kun i Norge/norden? Bor i Polen så skulle gjerne kjøpt her eller så må jeg vente til jeg kjører hjem til sommeren.

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Har du prøvd å se på utvalget av bur i Polen?

Jeg kan ikke tenke meg at det ikke er penger å spare på å kjøpe der kontra her.

Sist vi var i Polen var jo absolutt alt langt billigere enn her hjemme, og utvalget minst like bra som her også på hundefronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å se på utvalget av bur i Polen?

Jeg  kan ikke tenke meg at det ikke er penger å spare på å kjøpe der kontra her.

Sist vi var i Polen var jo absolutt alt langt billigere enn her hjemme, og utvalget minst like bra som her også på hundefronten.

Snakket med en som er forhandler av diverse hundeting her nede. Billigere blir det nok, ihvertfall om jeg må få laget ett.

Kan oppdatere med priser når jeg vet noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vi hadde fem bernere, fikk vi en smed til å lage i stand et buropplegg for oss i varebilen, som rommet alle hundene. Dette var i gamle dager, før Kela - som jeg bruker nå.

Kanskje du finner en smed i Polen, som kan gjøre det samme for deg? Eller om du hører med oppdretteren din, hva de har gjort?

Det er ikke alltid like smidig å ha en stor hund som å ha en mainstream-størrelse, men det finnes alltids løsninger. Jeg kommer i hvert fall ikke til å slutte med min favorittrase, bare fordi noen ting må spesialbestilles og koster litt mer :D

Har vurder en slik løsning ja:) For eksempel få tak i en skillevegg fra en varebil og få sveiset på fester og sånt. Da burde det være mulig å lage en løsning som kan taes ut om det skulle bli behov. Har både kompis, far og bestefar som kan sveise så finner jeg ikke noe annet får de holde på til sommmeren.

Blir lange bilturer frem og tilbake til Norge så vil ha noe med god plass samtidig som det skal være sikkert.

Bilder og sånt kommer ihvertfall når jeg finner en eller annen løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillevegg mellom baksete og bagasjerom som lijenta over her skriver + evt. grind om du ønsker å ha muligheten til å ha bakluke åpen på f.eks. hundetreninger osv. om det blir aktuelt for deg.

Da kan jeg tipse om Jeppe.com og Kulkukoira.com, jeg gikk selv for sistnevnte (venter på produktet som er på vei posten) da det var beste alternativet og servicen, førstnevnte har jeg enda ikke fått svar på mailen tiltross for flere purringer over flere måneder så det falt bort for min del (samt at de kun sender til Sverige).

Takk for svar fra deg og fra Lijenta :) Da blir det nok bagasjerommet for å gi han mest mulig plass. Håper bare han lærer å hoppe over terskelen når han blir for stor til at jeg klarer å løfte han inn i bagasjerommet :P Litt bekymret for sikkerheten hans hvis jeg skulle havne i en ulykke da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skillevegg mellom baksete og bagasjerom som lijenta over her skriver + evt. grind om du ønsker å ha muligheten til å ha bakluke åpen på f.eks. hundetreninger osv. om det blir aktuelt for deg.

Da kan jeg tipse om Jeppe.com og Kulkukoira.com, jeg gikk selv for sistnevnte (venter på produktet som er på vei posten) da det var beste alternativet og servicen, førstnevnte har jeg enda ikke fått svar på mailen tiltross for flere purringer over flere måneder så det falt bort for min del (samt at de kun sender til Sverige).

Det er den beste løsningen ja. Et bur vil ta mye av plassen, selv om det er spesiallaget.

Jeppe sender ikke kun til sverige, men det blir jo mye dyrere å få det sendt til Norge. Iom at frakten er dobbel, pluss moms på hele opplegget.

Men tydelig at de har varierende kundebehandling, vi fikk svar med en gang og hele tiden vært god kommunikasjon. Mens andre igjen ikke hører noe, minner litt om Kela-mannen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den beste løsningen ja. Et bur vil ta mye av plassen, selv om det er spesiallaget.

Jeppe sender ikke kun til sverige, men det blir jo mye dyrere å få det sendt til Norge. Iom at frakten er dobbel, pluss moms på hele opplegget.

Men tydelig at de har varierende kundebehandling, vi fikk svar med en gang og hele tiden vært god kommunikasjon. Mens andre igjen ikke hører noe, minner litt om Kela-mannen egentlig.

Ok, han nektet ihvertfall å sende til meg i Norge, men mulig det var noe nytt, eller at han tar det litt på dagshumør :P Minner om Kela-mannen ja :P

Kulkukoira blir nok dyrt på meg, bare frakta var høy, så kommer jo moms på i tillegg. Men får se når det kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg tipse om Jeppe.com og Kulkukoira.com, jeg gikk selv for sistnevnte (venter på produktet som er på vei posten) da det var beste alternativet og servicen.

Har du regnet ut prisen totalt? Da jeg snakket med de ble det ca 10 000 tilsammen. Selve buret er ikke dyrt, men med frakt og moms ble det ganske dyrt. Jeg drømmer om den løsningen enda, men det er litt dyrt for en student akkurat nå.

Det er den beste løsningen ja. Et bur vil ta mye av plassen, selv om det er spesiallaget.

Jeppe sender ikke kun til sverige, men det blir jo mye dyrere å få det sendt til Norge. Iom at frakten er dobbel, pluss moms på hele opplegget.

Men tydelig at de har varierende kundebehandling, vi fikk svar med en gang og hele tiden vært god kommunikasjon. Mens andre igjen ikke hører noe, minner litt om Kela-mannen egentlig.

Hvordan kontakter dere Jeppe? Telefon? Har han en mail addresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tips til dere som har hundebur i bagasjerommet og litt redd for riper i bilen: Kjøp billig og stor gulvmatte på IKEA, og legg halve matten under buret. Når bakluka er igjen så ligger resten av matta mot buret, og når bakluka er åpen så ligger den over støtfangeren. Genialt for å unngå riper når hund og utstyr tas ut av bagasjerommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut prisen totalt? Da jeg snakket med de ble det ca 10 000 tilsammen. Selve buret er ikke dyrt, men med frakt og moms ble det ganske dyrt. Jeg drømmer om den løsningen enda, men det er litt dyrt for en student akkurat nå.

Tror med moms så ender jeg på ca 8000kr, var hvertfall 6300 med bur og frakt, men usikker på om de regner moms på frakta også... Og finner ikke den tollkalkulatoren lenger. Da har jeg med grind og skillevegg til en Octavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg snakket med de ble det ca 10 000 tilsammen.

Tror med moms så ender jeg på ca 8000kr, var hvertfall 6300 med bur og frakt,

Jeeezuz for noen priser? Jeg betalte 4200 kr for TO SVÆRE bur inkl to dører i hvert bur + understell/stativ.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeezuz for noen priser? Jeg betalte 4200 kr for TO SVÆRE bur inkl to dører i hvert bur + understell/stativ.

Grinden med skillevegg koster ikke mer enn ca 5148.90NOK med dagens kurs altså, men frakta er svindyr og så må man legge på moms i tillegg. Jeg har hatt dobbeltbur av største mulige størrelse til min bil fra Kela (pris 4400kr) og da var det såvidt at kortisen fikk plass, det var noe smalt og for lavt for ham, og en nett tispe av rasen ESS i den minste biten, nå vil jeg ha plass til to store hunder og god høyde under taket.

Det så slik ut og var til en Skoda Octavia (mål B96 x D98 x H72):

43_472338942.jpg

Til motsetning får jeg mer ala denne plassen nå (mitt bagasjerom er dog noe dypere):

Toyota-corolla-kulkukoiraveraja.jpg

Jeg ville egentlig hente hos dem når jeg var i Finland, men innen den tid hadde jeg jo bestilt meg toseter (som senere ble avbestilt selvfølgelig). Da hadde jeg spart mange kroner, men uansett er det 110% verdt det for meg å få en løsning som virkelig utnytter plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Spør igjen jeg! Har et bilde av hvordan det skal være i hodet mitt, men hadde vært moro å se hvordan folk løser det.

Sånn tenker jeg at det blir :-) I første omgang blir det et canvasbur. Kommer til å ha topplokket åpent når vi kjører, slik at han kan sitte også. Håper å få bygd et høyt bur til sommeren. Inngangen vender mot bagasjerommet, så når han skal sitte alene i bilen blir buret åpnet, og han får større plass. Fjerner rotet når han skal være der i lengre perioder. Kommer til å ha ett sete oppe, og hvis det blir som jeg tenker meg blir det såpass trangt imellom at han ikke kommer seg opp i setene :P Får håpe dette funker like bra i praksis som i teorien. Har sjeldent mer enn 1-2 passasjerer, og skal jeg ha fler er det ikke noe problem å bare slå sammen buret, vippe opp setet, og ha Casper i bagasjerommet istedenfor.

post-3921-0-01791100-1417981794.jpg

Jeg har litt lyst på grind bakerst, slik at bagasjeromsdøren kan stå oppe og han ikke kommer ut... men ser for meg at den vil ta opp endel plass, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre der...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått bygd om aluminium bur noen gang? Kjøpte ett midlertidig bur i går, og ser jo at det er stort nok i alt unntatt høyden i en god stund fremover. Vet at det er noen rett borti her som gjør arbeid med aluminium så tenkte å dra bort å høre om det går an å bygge på høyden på det uten at buret blir veldig svekket. Toppen er på en måte skrudd på, så burde ikke være noe problem å ta den av, eventuelt sette en ekstra list der som toppen har vært for å forsterke ramma også bygge på 20 cm? Med tanke på hva jeg betalte for å fikse alt på bilen og hvor lite det kostet så vil jeg tro at noe slikt ikke koster mer enn ett par hundrelapper her nede, noe som hadde gjort lommeboka veldig happy i lang tid fremover.

Noen som har erfaring med noe lignende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg at det blir :-) I første omgang blir det et canvasbur. Kommer til å ha topplokket åpent når vi kjører, slik at han kan sitte også. Håper å få bygd et høyt bur til sommeren. Inngangen vender mot bagasjerommet, så når han skal sitte alene i bilen blir buret åpnet, og han får større plass. Fjerner rotet når han skal være der i lengre perioder. Kommer til å ha ett sete oppe, og hvis det blir som jeg tenker meg blir det såpass trangt imellom at han ikke kommer seg opp i setene :P Får håpe dette funker like bra i praksis som i teorien. Har sjeldent mer enn 1-2 passasjerer, og skal jeg ha fler er det ikke noe problem å bare slå sammen buret, vippe opp setet, og ha Casper i bagasjerommet istedenfor.

attachicon.gifToyota-Yaris_Verso_2000_photo_1a.jpg

Jeg har litt lyst på grind bakerst, slik at bagasjeromsdøren kan stå oppe og han ikke kommer ut... men ser for meg at den vil ta opp endel plass, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre der...

Ha ha, jeg leste på tegningene dine, bur, sete og rot. Herregud som jeg lurte på hva rot var :P Noen ganger fungerer ikke hjernen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Om det er noen der ute, med citroen berlingo - som drømmer om et digert dobbeltbur til bilen sin, men ikke helt er på det å kjøpe helt nytt. Så vurderer jeg å selge mitt. Det fyller nesten hele bagasjeplassen i berlingoen - 119 bredt, veldig dypt (kan måles selvsagt) - og selve buret er 80 cm. høyt. Buret er litt oppbygd - dvs. det er plass til stoler, eventuel en gildekasse til utstyr under, og plasseres det helt innerst eller helt ytterst så er det noe plass til utstyr foran eller bak.

Burrommene er svære, min terv-hanne har festplass i buret - fint plass til han og en til mindre hund i buret uten at de behøver å sloss om plassen. Småjentene har tumleplass i sin del, og puddelen får til et par galoppsteg i buret.

Fordi det for meg blir mye unødig opptak av plass i bilen ønsker jeg å gå tilbake til varikasse løsning i bilen, og jeg vurderer derfor å selge kelaburet. Det er helt og pent, det ser ikke flunka nytt ut, men skilleplata er hel og pen, den har litt dyppert i ett hjørne på bunnplata, men det tåler fortsatt belgeren.

Prisish - ca 2000,-

552039_3178521276992_1226369096_n.jpg?oh

395906_3178519276942_639261534_n.jpg?oh=

Generelt sett veldig fornøyd med buret, men med bare en stor hund så er det litt Waste of Space.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har først fått laget bur, og deretter funnet ut at "dang, jeg skulle hatt et stativ det står på, det hadde vært så mye lurere" - og bestilt det i ettertid fra Kelamannen?

Altså - er det noen som vet hvor mye det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...