Gå til innhold
Hundesonen.no

Ravhalsbånd mot flått


Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mange med lapphunder som bruker det, oppdretteren vår bruker stort sett bare rav, særlig på tispene som skal ha valper

Har nett fått det eg bestilte i forge veke, men er det berre å knyte ein dobbeltknute for og halde dei sammen med strikken som følge med, eller skal det vere ein spesiell knute? Ingen bruksanvisning j

Guest lijenta

Hvis Border Collie har lang nok pels så kan jeg og si meg fornøyd. Altså på BC er det jo pelsvariasjon og hun er ve ikke av dem med lengst pels men san rimelig gjenomsnittet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Var på langtur tidligere i dag (heldigvis sammen med min pappa og halvsøster denne gangen), for hunden fikk jaggu sin første flått panna i dag på 2 år+. :aww: Så min far fikk fjernet den, slik at jeg som har litt skrekken slapp å gjøre det.

Skal lage egen, naturlig spray til uken med sitron og rosmarin var planen, funnet en sprayflaske og alt, men vurderer muligens etterhvert å bestille Rav i tillegg.

Hvor stramt skal det være for å få best effekt? Hvor stramt har dere det som har positiv erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer type Ozzy-Pels. Japansk Spisshund, pomeranian, Sheltie, Eurasier, Finsk lapphund osv. :)

Mange med lapphunder som bruker det, oppdretteren vår bruker stort sett bare rav, særlig på tispene som skal ha valper :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nett fått det eg bestilte i forge veke, men er det berre å knyte ein dobbeltknute for og halde dei sammen med strikken som følge med, eller skal det vere ein spesiell knute? Ingen bruksanvisning jo, trenger det eg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg dette med tanke på størrelse til valpen? Han kommer jo til å vokse noe veldig i sommer! Kan jeg bare kjøpe et som passer han som voksen og knyte det på en smart måte mens han er valp? :P

Kan jeg evt. kjøpe et som passer når han er 8 uker, for så å bare bruke en lengre strikk/tråd til å feste det med bak når han vokser? Eller er det ikke nok steiner til å lage friksjon da? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte å skyte inn av ravbåndet funker bra for oss så langt. :) Vi tok det på i begynnelsen av april,å hun har ennå ikke hatt en. Er spent på å i løpet av sesongen se om det virker,eller om det er tilfeldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ravhalsbånd på den ene hunden en sommer. Hun hadde like mange flått som den som ikke hadde sånt på seg.

Det står på siden deres at 1 av 10 hunder vil ikke ha virkning av halsbåndet,så din er nok en av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

pga at det er gift på bånda, hvertfall det alle har fortalt med i alle år, har aldri brukt noe som helst skaubjørn-middel på bikkjene mine hvertfall smile.gif

Tenker ikke du på andre flåttmiddel som er reseptbelagt nå?

Ravhalsbåndene er laget av ravstein som ikke har noe med gift å gjøre. Det er statisk ladning som gjør at flåtten holder seg vekk, og ikke giften.

Jeg har også kjøpt et slikt til Midas i vår, og nå har han hatt det vel en mnd. Ikke funnet flått på han. Jeg synes det er en god erstatning til andre flåttmiddel som jeg er veldig skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Noen som har peiling på om det har effekt på fuglelopper også? Vurderer å bestille, men gidder ikke hvis jeg må ha middel mot fugleloppene i tillegg. Er skikkelig plaget av det i år, og reagerer ganske kraftig på bittene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at det ikke fungerer i det hele tatt på mine 3 hunder. Alle tre har ulik pels og jeg prøve både vanlig, polert og "for langhåra hunder". Null effekt.

Fikk du pengene tilbake? :)

Tenkte å bestille dette i år, da Blondie fikk en del flått rett utenfor leiligheten i fjor sommer. Det hadde vært supert om det funket på mine hunder, og hvis ikke håper jeg på å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du pengene tilbake? :)

Tenkte å bestille dette i år, da Blondie fikk en del flått rett utenfor leiligheten i fjor sommer. Det hadde vært supert om det funket på mine hunder, og hvis ikke håper jeg på å få pengene tilbake.

Jeg har ikke prøvd å klage/sende tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... noen som har prøvd dette på sheltie eller andre langhårede hunder??

Min lille gutt reagerer på andre flått medikamenter. Med dråpene blir han veldig slapp og av flått halsbåndet man kjøper hos vet blir han rød i huden og mister pels. Jeg skulle gjerne prøvd et "gift" fritt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... atte...hæ? :blink: Ravsteiner i et halsbånd, statisk elektrisitet, ingen flått? :icon_confused: Dette kjenner jeg at jeg er skeptisk til altså. Hvorfor ikke bare gnikke hunden med en ballong før man går ut da, det skaper statisk elektrisitet i pelsen det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...