Gå til innhold
Hundesonen.no

vom og hundemat.


Arielle

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Etter hva "ryktene" sier så går det nå opp 100 kr etter 18 januar.

Du kan trygt fjerne de apostrofene. Det der er ikke bare "rykter", det er rykter i ordets rette forstand og kan i verste fall gjelde en enkelt grådig forhandler.

Kilde: V&H's Forhandlerprisliste 2012 og 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Du kan trygt fjerne de apostrofene. Det der er ikke bare "rykter", det er rykter i ordets rette forstand og kan i verste fall gjelde en enkelt grådig forhandler.

Kilde: V&H's Forhandlerprisliste 2012 og 2011.

Det er bra, gjelder ikke min forhandler men flere her inne som har nevnt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi 99 for 5-kilopølser. Så får vi 10% fordi vi er medlem i hundeklubben her. Synes ikke det er så ille. Så lar vi de tine litt før vi skjærer de i fire med en vanlig kjøkkenkniv. Synes det er myyye lettere enn 20-kiloblokkene. Og billigere enn 0.5pølsene vi kjøpte før.

Ang blod og gørr så bruker vi pose og skje. Litt søl kan det bli en gang i blant, men pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

irriterer meg grenseløst over at prisen har gått opp. Og foret er billig uansett er ikke det, men 100 kroner er mye.

Finn deg en annen forhandler. Det henger ikke på greip med mindre de har gitt det vekk tidligere da. Forskjellen i innkjøp av en blokk er 10,- fra 2011 til 2012 så det burde ikke være noe store greier for de som har hatt en grei kalkyle i utgangspunktet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen forhandler. Det henger ikke på greip med mindre de har gitt det vekk tidligere da. Forskjellen i innkjøp av en blokk er 10,- fra 2011 til 2012 så det burde ikke være noe store greier for de som har hatt en grei kalkyle i utgangspunktet.

Jeg finner ikke V&H's forhandlerprisliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 85kr forhandler sa og at prisene kom til å stige litt etter nytt år, men de sa det nok ikke var snakk om mange kronene... jeg synes det er veldig synd jeg, men det har kanskje vært for godt til å være sant... billig OG bra hundefôr, nei det skal vi ikke ha noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, alt blir jo dyrere... Ikke rart jeg trodde jeg var rik i barndommen. Nå får jeg jo knapt kjøpt ei flaskebrennevin av "gevinsten" ifra barndommen. Rart at Propet sender en "utgått" prisbrosjyre til meg i Desember, der prisene er 160 + mva. når de allerede har klukket ut en plan til å tjene mer.

Visste ikke at gresset kyrene spiser stiger i verdi for hvert år. Koster det så mye for gress, at de må sette opp prisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, alt blir jo dyrere... Ikke rart jeg trodde jeg var rik i barndommen. Nå får jeg jo knapt kjøpt ei flaskebrennevin av "gevinsten" ifra barndommen. Rart at Propet sender en "utgått" prisbrosjyre til meg i Desember, der prisene er 160 + mva. når de allerede har klukket ut en plan til å tjene mer.

Visste ikke at gresset kyrene spiser stiger i verdi for hvert år. Koster det så mye for gress, at de må sette opp prisene?

Husk at (noen? De jeg kjente i allefall) kuer også ofte spiser kraftfôr ;) Og det koster penger, i hvertfall mer enn høy/gress som man ofte høster selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vom og hundemat har hatt en lapp et par mnds tid om at det går opp med 100 kr.

Altså,det stod på fabrikken i trøgstad :)

Nøyaktig hva stod det på den lappen at går opp 100 kr?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hva stod det på den lappen at går opp 100 kr?

Da må jeg nesten høre med han som var der og handlet for meg, men på det jeg kjøper vil det gå opp 100kr. Hang en lapp med prisendringer der.

Men dere har sikkert rett på blokka,jeg kjøper pølser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke billig å fore kyr, dårlige gresshøster to år på rad gjør sitt. Bare sånn kommentar til kukommentaren.

Skjønner ikke jeg, hva går opp 100 kr? Ser de jeg planlegger å kjøpe av har lagt på 10kr på storinnkjøpprisen sin, husker ikke hva de tok for mindre kvantum tidligere, så det kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg finner det veldig rart at mange har tilgang på en forhandlerprisliste (med mindre dere alle er forhandlere av V&H), da all sånn informasjon er konfidensiell, og bare for forhandlere.

Og deretter kan jo hver forhandler ta den prisen h*n ønsker, eller tror h*n kan selge den for, er bare å kjøpe et annet sted (som vi gjør).

En liten tanke om prisstigningen er jo at de nok har solgt foret kunstig billig, og først nå, etter å ha fått en jevn kundegruppe, økes prisen til et punkt der man kan drive forsvarlig/lønnsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at (noen? De jeg kjente i allefall) kuer også ofte spiser kraftfôr ;) Og det koster penger, i hvertfall mer enn høy/gress som man ofte høster selv.

Ja, det er riktig og det tenkte jeg på da jeg skrev det . Jeg fant likevel ikke opp noen humor om det så jeg lot bare være. Høy er kosten som dominerer.

Det blir jo dyrere for alt annet blir dyrere, avgiftene til staten har skyld i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg betalt samme pris siden jeg begynte å gi V&H for drøyt 3 år siden..

At prisen nå da går opp litt ser jeg ikke problemet med.

Vi har gjerne en generell prisstigning på 2-3% hvert år, noe som med kjapp hoderegning skal tilsi bortimot 10% på de tre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...