Gå til innhold
Hundesonen.no

vom og hundemat.


Arielle

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

13 kr for 1 kg? Hvor selger de disse?

Hei du :)

Lurer jeg og på for det er mindre enn storforbruker og forhandlerprisene fra produsent.

13,20 + moms = 16,50 tenker jeg er mer riktig, hvertfall hva min prisliste for 2011 sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Hei du :)

Lurer jeg og på for det er mindre enn storforbruker og forhandlerprisene fra produsent.

13,20 + moms = 16,50 tenker jeg er mer riktig, hvertfall hva min prisliste for 2011 sier.

Nå måtte jeg sjekke men fant ikke noe der det står at moms kommer i tillegg, men for all del det kan godt være. :) Jeg var bare veldig overasket selv når jeg fikk prislisten. Nå skal jeg hente for i begynnelsen av neste uke og regner da med at jeg får en faktura eller at den kommer i posten så da får jeg svar på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sjekke men fant ikke noe der det står at moms kommer i tillegg, men for all del det kan godt være. :) Jeg var bare veldig overasket selv når jeg fikk prislisten. Nå skal jeg hente for i begynnelsen av neste uke og regner da med at jeg får en faktura eller at den kommer i posten så da får jeg svar på det. :)

Hvor var det du skulle få denne prisen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt V&H til 130 kroner blokka? Så billig har aldri fått det rett fra produsent engang, og jeg har kjøpt opptil et tonn om ikke mer.

Fra en som driver privat og V&H selv når de leverer oppi her. Varierer veldig med prisen, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at prisene her tydeligvis varierer mye. Og ikkje skjønner eg nødvendigvis hvordan det helt er mulig siden vi alle som selger tydeligvis har like eller tilnermet like prislister ut fra trøgstad. Og det eneste som tilkommer til dette er nødvendigvis frakt.

Men eg må si eg er veldig fristet til og spør kvifor enkelte kan få det såpass mye rimligere neste gang eg skal bestille. For eg bestiller såpass mye at eg synst det er temmelig iriterende at da enkelte får det til tilnermet "halv" pris av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at prisene her tydeligvis varierer mye. Og ikkje skjønner eg nødvendigvis hvordan det helt er mulig siden vi alle som selger tydeligvis har like eller tilnermet like prislister ut fra trøgstad. Og det eneste som tilkommer til dette er nødvendigvis frakt.

Men eg må si eg er veldig fristet til og spør kvifor enkelte kan få det såpass mye rimligere neste gang eg skal bestille. For eg bestiller såpass mye at eg synst det er temmelig iriterende at da enkelte får det til tilnermet "halv" pris av meg.

jeg syns også at det var rart at du ikke får rabetter når du kjøper så mye. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få så mye rabetter men jeg sendte i hvert fall en mail og hørte så jeg synes det er rart at du ikke får samme tilbudet :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjøp 5 kgs pølser, finn en litt stor kniv eller feks en morakniv, og bruk hammer på den. Slå kniven nedi pølsa i de breddene du vil ha på bitene, og kanskje 3 g på en "runde" om du skjønner. Da knekker de lett som ingenting, og kan bare puttes i en plastpose tilbake i fryseren.

Jo mer frossen, jo enklere å dele. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måler man opp mengde til hunden? Det varierer sikkert litt, men hvor mye skal en hund på 30 kg ha ca? Hun får 2 turer daglig, en på 30 min og en på 1,5-2 timer på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måler man opp mengde til hunden? Det varierer sikkert litt, men hvor mye skal en hund på 30 kg ha ca? Hun får 2 turer daglig, en på 30 min og en på 1,5-2 timer på ettermiddagen.

De skal i utgangspunktet ha 2 % av ønsket kroppsvekt. Så det blir 600 gram for din hund. Blir den tynnere gir du mer, legger den på seg gir du mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Guest Kåre Lise

Hvordan går det med alle prisfantasiene her da? På tide vi får noe dokumentasjon på dette eller selger de med tap vil de kanskje holde det for seg selv? Jeg for min del har fått svar fra V&H. Så om folk tror de får det billigere får bli opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle prisfantasiene her da? På tide vi får noe dokumentasjon på dette eller selger de med tap vil de kanskje holde det for seg selv? Jeg for min del har fått svar fra V&H. Så om folk tror de får det billigere får bli opp til hver enkelt.

Jo takk, litt lumbago men ellers bra. Og hæ?

Du kan godt få se kvitteringer på mine kjøp, men da må du vente til påskeferien eller noe når jeg er hjemme igjen...

Om folk tror de får det billigere? Hva mener du med det? Vi VET jo at vi får det billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jo takk, litt lumbago men ellers bra. Og hæ?

Du kan godt få se kvitteringer på mine kjøp, men da må du vente til påskeferien eller noe når jeg er hjemme igjen...

Om folk tror de får det billigere? Hva mener du med det? Vi VET jo at vi får det billigere?

Utifra hva jeg ser du har skrevet i tråden er det vel ikke noe unormalt med 85,- for 5kg. Det er de som mener de får det for under forhandlerpris / direkte fra Trøgstad pris jeg refererer til. Om du likevel mener du er en av de må du gjerne sende kvittering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg ser du har skrevet i tråden er det vel ikke noe unormalt med 85,- for 5kg. Det er de som mener de får det for under forhandlerpris / direkte fra Trøgstad pris jeg refererer til. Om du likevel mener du er en av de må du gjerne sende kvittering.

Ok, da misforsto jeg hva du mente (eller rettere sagt jeg skjønte ikke hva du mente.) Men jeg har til nå kun funnet ett sted som selger 5 kg til 85 kr, her i byen og andre steder jeg har sjekket koster den 179. Men det ble jo irrelevant i forhold til det du mener :-) Jeg synes det er ganske frekt å legge til så mye på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ok, da misforsto jeg hva du mente (eller rettere sagt jeg skjønte ikke hva du mente.) Men jeg har til nå kun funnet ett sted som selger 5 kg til 85 kr, her i byen og andre steder jeg har sjekket koster den 179. Men det ble jo irrelevant i forhold til det du mener :-) Jeg synes det er ganske frekt å legge til så mye på prisen.

Nettopp. Det jeg mener er de som fabler eventyr på nivå med å få bensin til 10,- litern. Da blir man jo nysgjerrig. :twitch:

PS. 179,- for 5kg er frekt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet billigere enn 19,- per 0,5 kg pølse, jeg. :o

Men kjære vene.. Hvor mye skal Leja ha per dag, da? Hun veier 1,1 kg og ca 3 kg som voksen. Jeg har tenkt at det er passelig å gi henne 2 %, men da av voksen kroppsvekt. Er det for mye? Det vil jo da si at hun skal ha ca. 60 gram om dagen. Men aner ikke om det er nok/for mye. Jeg vil gjerne at hu skal spise tørrfor også, siden hun er vant med det fra oppdretter og trenger tilvenningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet billigere enn 19,- per 0,5 kg pølse, jeg. :o

Men kjære vene.. Hvor mye skal Leja ha per dag, da? Hun veier 1,1 kg og ca 3 kg som voksen. Jeg har tenkt at det er passelig å gi henne 2 %, men da av voksen kroppsvekt. Er det for mye? Det vil jo da si at hun skal ha ca. 60 gram om dagen. Men aner ikke om det er nok/for mye. Jeg vil gjerne at hu skal spise tørrfor også, siden hun er vant med det fra oppdretter og trenger tilvenningstid.

Og jeg trodde at yngstemannen min kom til å veie ca 7 kg som voksen, men neeeeida. Nå drøye året og veier 10 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Prisen på foret varierer etter hva jeg har forstått i samme distrikt. Det fordi noen selger på kvanta som han jeg kjøper av og noen sleger bare småporsjoner og må tjene litt dem også. Det er jo utgifter til fryser, strøm og transport

valp anbefales det ca 4% av det den veier nå. Litt mindre hvis den blir for tykk og litt mer hvis den blir for tynn.

voksen så anbefales det ca 2% av det den veier. Er hunden for tynn fores det så klart mer er hunden for tykk fores det mindre.

Enkelt og greit syntes jeg. Vorsteh min var oppe i ca 8% i den verste vekst perioden for å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...