Gå til innhold
Hundesonen.no

vom og hundemat.

Arielle

Recommended Posts

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

De selger jo ikke Propet her lenger, bare vogh siden de er blitt kjøpt opp.

Det er propet sitt fryselager som lagrer vom og hundemat her sånn som jeg har forstått det. Så jeg henter rett i fra fryselageret deres.

Skrevet

Er propet fullfôr?

Propet lager vom og hundemat pølser. De er eid av firmaet vom og hundemat, før var de selvstendig og hadde mange propet pølser, nå har de bare en propet pølse type igjen mens resten de lager er på vom og hundemats oppskrift. Det er fullfor..

Guest Kåre Lise
Skrevet

Jeg snakker om propets egne pølser. Hvem som lager hva for hvem er en anna sak. De innholder jo 60% vom. Hvordan kan det være egnet som fullfôr?

Skrevet

Jeg snakker om propets egne pølser. Hvem som lager hva for hvem er en anna sak. De innholder jo 60% vom. Hvordan kan det være egnet som fullfôr?

Om de er tilsatt vitaminblanding, så er det jo fullfôr, akkurat som VOH.

Skrevet

Hvordan kan en 15 kilos sekk med "kjeks" være fullfòr da?

Propet har bare en type pølse nå. Dette er i den: 60% ren, norsk vom av storfe. 40% hjerte, lunge, lever, fett, beinmel og Omega 3 olje. 25% fett, 15% protein, 283 kcal/100gr.

Skrevet

Sitter akkurat nå og deler opp 100kg i kg porsjoner, det er faktisk ikke så mye klin! :) Tar jo litt tid da men.

Betalte 8kr kg for blokkene, syns ikke det er ille i det hele tatt. Ved å fore på vom så sparer over tusen i mnd.

Skrevet

Regnet på at jeg hadde brukt ca. 600 kr i året med NP og det med 700 g.-pølsene, det er iallefall billig, selvom min hund bare veier mellom 7,5-8 kg.

Guest Kåre Lise
Skrevet

Jeg var netopp å kjøpte 500gr pølser, 20kr stk. Er det normal pris, eller var det dyrt ?

Hvis det er V&H du snakker om så er det hvertfall ikke billig. I forhold til butikkprisene som har vært og prisstigningen er det vel kanskje normal butikkpris i 2012.
Skrevet

Jeg var netopp å kjøpte 500gr pølser, 20kr stk. Er det normal pris, eller var det dyrt ?

Jeg kjøpte et par 1 kilos pølser forleden og betalte 28,- pr.stk.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...