Milla_85 Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Nysgjerrig på hva jeg kan forvente framover ? Siter
jma Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Det spørs jo akkurat på hvor flink man er til å gå ut å lufte. Jeg har gått ut minst en gang i timen den aller første tiden (bortsett fra om natta og når de sover selvfølgelig), og ikke gått inn igjen før valpen har tissa. Så vi har hatt svært få uhell inne med de siste tre valpene. Nøkkelen er mange turer ut og tålmodighet til å vente til valpen gjør fra seg ute før man går inn ? også må man se an valpen på hvor lenge man kan vente med å drøye tiden mellom hver gang man går ut. Min hollanske gjeterhund måtte ut ofte ganske lenge, mens presaene mine har tidligere klart å holde seg litt lengre. 1 Siter
Rufs Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Det gikk egentlig forbausende raskt. Men valpene måtte jo ofte ut, og min første hund måtte ut også om natten. Mens det trengte ikke hund nr 2 Min hemmelighet er å la mannen min ta seg av denne treningen. Så de første ukene er han hjemme alene med valpen mens jeg er på jobb. Og han er lat! I dette tilfellet er det en kjempegod egenskap ? Han orker ikke vaske og tørke opp etter valpen inne, så han går ofte ut med valpen. Alltid etter de har sovet, etter de har spist, etter de har lekt osv. Og han går aldri langt. Tvert i mot han går ingen sted. Rett ut i Hagen vår, et sted som valpen etter kort tid føler seg trygg på. Valper er ikke alltid så glad i å gjøre fra seg på nye fremmede steder. Det er flere som opplever at valpen ikke gjør fra seg på tur, før den er kommet hjem igjen. Så etter en uke eller to, vil valpene ut for å gå på do ? (og da er det opp til oss å se det) Siter
Grønn Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Vår var også ganske kjapp her. Han vekket oss om natten de to første nettene, etter det sov han til første menneske våknet i 6-7-tiden. Lite tissing inne inne etter de første par ukene, helt tørr etter en drøy måned?? Vi gjorde omtrent som Rufs. valpen vår bæsjet bare i hagen en del måneder. Vi kunne gå en tur og så bæsjet han når han kom hjem i hagen . Nå bæsjer han sjelden i hagen, selv om han er der ute alene. Siter
Ravensburger Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Jeg var ekstremt uheldig/ ikke flink med min valp. Var ute med valpen 20 til 30 ganger i løpet av et døgn likevel pissa han og dreit inne til han var 8 måneder og 43kg. Steike irriterende ? Siter
maysofie Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 De som er født hjemme her hos meg har brukt flere måneder på å bli husreine, selv om vi har vært ute etter soving, mat, vann, lek og ellers titt og stadig. Men de har tross alt tisset inne her hele livet Den innkjøpte valpen derimot ble husrein med det samme, hun er nå 4 mnd og hatt to uhell inne til nå. Jeg stoler selvsagt ikke på henne helt enda, går hun til døren og piper så slippes hun ut. Siter
Haffey Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Min har egentlig alltid vært "husrein" han har kun hatt 2uhell inne. Men har vært ganske slavisk på et par punkter • Etter mat eller drikke • Etter Lek • Etter søvn så må de alltid på do☺️ Siter
Stjerneskinn Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 Var vel akkurat 14 uker om jeg husker riktig da han over natta plutselig ble helt husren. Siter
patricia Skrevet 4. Desember 2021 Rapporter Skrevet 4. Desember 2021 2 timer siden, maysofie skrev: De som er født hjemme her hos meg har brukt flere måneder på å bli husreine, selv om vi har vært ute etter soving, mat, vann, lek og ellers titt og stadig. Men de har tross alt tisset inne her hele livet Den innkjøpte valpen derimot ble husrein med det samme, hun er nå 4 mnd og hatt to uhell inne til nå. Jeg stoler selvsagt ikke på henne helt enda, går hun til døren og piper så slippes hun ut. Samme her, innkjøpte valper ble som regel kjappere husrene enn de som ble født her. Tror nok det har å gjøre med det du sier , de har tisset her siden de ble født. Innflytterne har blitt rene etter et par uker, helt pålitelige etter 4 mndr. Siter
bie Skrevet 5. Desember 2021 Rapporter Skrevet 5. Desember 2021 Vår hund på 1 år har aldri hatt noen uhell inne, men jeg vil ikke dermed si at han var renslig når vi fikk han, for det var jo bare fordi vi var slavisk ute med han hver eneste time når han var våken. Etterhvert har det intervallet utvidet seg i takt med blærekapasiteten hans, også ble han vel renslig på et eller annet tidspunkt på veien hit vi er i dag ? Var i utgangspunktet skeptisk til vintervalp pga renslighetstreningen, men det greide vi å bruke til vår fordel, slik at det ble en belønning å få komme inn etter å ha tissa. Fungerte veldig bra ? Siter
Wilhelmina Skrevet 5. Desember 2021 Rapporter Skrevet 5. Desember 2021 2 hours ago, bie said: Vår hund på 1 år har aldri hatt noen uhell inne, men jeg vil ikke dermed si at han var renslig når vi fikk han, for det var jo bare fordi vi var slavisk ute med han hver eneste time når han var våken. Etterhvert har det intervallet utvidet seg i takt med blærekapasiteten hans, også ble han vel renslig på et eller annet tidspunkt på veien hit vi er i dag ? Sånn var det her og. Min var sikkert renslig lenge før jeg sluttet å gå ut med henne én gang i timen Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.