Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Løp og kjøp!!!

"Fine hvalper selges, født ute i den store hagen i regnvær 20. juni 2018, under et thuja-tre. Har enda ikke vært innendørs, men er meget friske og trives meget godt. Selges for 4000,- kr. pr. stk., kontant betaling. Blanding av labrador, risensnauser, collie, border collie, etc.

Leveringsklare ca. 20. august 2018. Ikke vaksinert."

• Confused 4
  • Sad 4
  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå slasker jeg bare i sofaen, og venter på at det skal bli leggetid. Trøtt i dag!  Det er så stille her i huset nå, 2. august ble vi en hund mindre.   Decoy ble litt bedre på smertestille

Han her vakringen er 4 år i dag  Skjønner ikke hvor tiden ble av Verdens beste Banzai som beriker hverdagen vår så voldsomt mye! Og så har han jo gitt oss beste arveprinsen også    

Sitter med sånne teite tårer i øynene etter å ha oppdatert Marvin-tråden. Trodde genuint at jeg aldri kunne bli glad i en hund igjen da Tinka døde - også kommer han her og bare graver seg inn i hjerte

Posted Images

Skrevet
14 timer siden, Nimbus skrev:

Så dere er fornøyde? Ser det er litt delte meninger, men sånn er det vel med alt! Og spesielt teknologiske duppedingser, folk har så ulike behov og ønsker. Hva synes dere om batteritiden? 

Jeg byttet fra s8+ til p20pro og synes den er HELT fantastisk på bilder. Ikke reagert på noe annet på den, rask og fin. Batteritiden er drøy lenge og lader knallkjapt. Jeg har en bra kompaktkamera og speilrefleks, men bruker dem aldri for liker tlf så godt <3 

Skrevet
Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ikke i dogweb.

Okei, ikke mulig å få de dit heller? Noen bor i Norge, blir de omregistrert til nkk, havner de der da? 

Skrevet
2 timer siden, Tricolor skrev:

Tenk på hvordan det blir i lungene når spraytåka pustes inn. 

Hilsen microfiberentusiasten.

Enig. Hilsen dampvaskerentusiasten.

Skrevet
9 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja, kullet havner ikke men den omregistrerte valpen gjør.

Okei, tusen takk :) Er ikke såå viktig, men hadde vært kos om "barnebarna" sto på dogweb :lol:

Skrevet
3 timer siden, Tricolor skrev:

Tenk på hvordan det blir i lungene når spraytåka pustes inn. 

Hilsen microfiberentusiasten.

Lungene mine ser nok jævlige ut fra før etter 10 år med røyking.:whistle: Neida, men det er en ting jeg ikke har tenkt så mye på egentlig.. jeg har jo hørt at de kan være allergi og kreftfremkallende da. Jeg bruker bare KLAR sine sprayer og vaskemidler. De er svanemerket og jeg innbiller meg at de er hakket bedre enn typ ajax og sånn?? Eller?

Skrevet
1 hour ago, Justisia said:

Løp og kjøp!!!

"Fine hvalper selges, født ute i den store hagen i regnvær 20. juni 2018, under et thuja-tre. Har enda ikke vært innendørs, men er meget friske og trives meget godt. Selges for 4000,- kr. pr. stk., kontant betaling. Blanding av labrador, risensnauser, collie, border collie, etc.

Leveringsklare ca. 20. august 2018. Ikke vaksinert."

Jeg tar tre! :D:lol: 

Skrevet

På vei til jobb, siste arbeidsdag denne uka :) Mesteparten av dagen går vel med til å lempe høy, også skal sauene tilbake på beitet. De har stått på gården noen uker pga dårlig tillvekst på beitet deres. 

Skrevet
På 8.8.2018 at 12:50 AM, Kaisen skrev:

Lungene mine ser nok jævlige ut fra før etter 10 år med røyking.:whistle: Neida, men det er en ting jeg ikke har tenkt så mye på egentlig.. jeg har jo hørt at de kan være allergi og kreftfremkallende da. Jeg bruker bare KLAR sine sprayer og vaskemidler. De er svanemerket og jeg innbiller meg at de er hakket bedre enn typ ajax og sånn?? Eller?

Forbrukerinspektørene hadde et program om sprayrengjøring for noen år siden. Det var ikke hyggelig å se, verken hva spray gjorde for lungene, eller hvilken mengde bakterier som lå igjen etter sprayrengjøring. Jeg har ikke kjennskap til KLAR sine sprayer, men hvis de kan etse i stykker komponenter i gusjhodet, så har nok ikke lungene så godt av de heller.

Skrevet (endret)
47 minutter siden, Tricolor skrev:

Forbrukerinspektørene hadde et program om sprayrengjøring for noen år siden. Det var ikke hyggelig å se, verken hva spray gjorde for lungene, eller hvilken mengde bakterier som lå igjen etter sprayrengjøring. Jeg har ikke kjennskap til KLAR sine sprayer, men hvis de kan etse i stykker komponenter i gusjhodet, så har nok ikke lungene så godt av de heller.

Det er ikke klar sine produkter som har ødelagt det. Det var sånn når vi flytta inn, men kunne se rester av en blå spray/vaskemiddel inne der når jeg skrudde det fra hverandre. Så kan tenke meg at det er noe ajax glasspray eller noe. Klar sin spray er helt blank

Endret av Kaisen
  • Like 1
Skrevet

Kan man vinne en spesiell tittel eller lignende fredag på Dogs 4 All eller er det bare en vanlig nordisk utstilling? ? Norsk vinner '18 er vel lørdag/søndag? 

Skrevet

Det blir noen tisse/snuseturer innimellom. Og jeg syns jo hunden må få snuse seg ferdig, så da går jo tankene... Dette har slått meg i det siste: Når jeg er ute med hunden, så er jeg ute med min beste venn. Observerer andre som også er ute på tur med sin beste venn:) Men så ser jeg også noen som ser ut til å være ute med sin verste fiende, gjerne med meget kort bånd (10-20 cm). Hund og eier river og drar i hver sin retning, null kommunikasjon så vidt jeg kan observere.Jeg blir både lei meg og opprørt, spesielt når jeg ser det gjentatte ganger. Ser dere også sånt? Og får dere lyst til å kommentere i så fall?

• Like 2
Skrevet (endret)
23 minutter siden, mushi skrev:

Kan man vinne en spesiell tittel eller lignende fredag på Dogs 4 All eller er det bare en vanlig nordisk utstilling? ? Norsk vinner '18 er vel lørdag/søndag? 

Tror det bare er valpeshow på fredag? 
Var det ikke det i fjor?
I tillegg til diverse konkurranser?

Fant dette, men ingen info om program enda:
I år arrangerer Norsk Kennel Klub (NKK) både Norsk og Nordisk vinnerutstilling på Dogs4All. Her skal hunder bedømmes og konkurrere om helgens gjeveste tittel «Best in Show». I tillegg arrangeres Nordisk mesterskap i juniorhandling, CRUFTS-kvalifisering, konkurranser i agility og lydighet samt valpeutstilling 6-9 mnd.

Endret av Shokata
Lagt til noe
Skrevet
Akkurat nå, Shokata skrev:

Tror det bare er valpeshow på fredag? 
Var det ikke det i fjor?
I tillegg til diverse konkurranser?

Fant dette, men ingen info om program enda:
I år arrangerer Norsk Kennel Klub (NKK) både Norsk og Nordisk vinnerutstilling på Dogs4All. Her skal hunder bedømmes og konkurrere om helgens gjeveste tittel «Best in Show». I tillegg arrangeres Nordisk mesterskap i juniorhandling, CRUFTS-kvalifisering, konkurranser i agility og lydighet samt valpeutstilling 6-9 mnd.

Jeg tror det er Norsk Vinner fredag og Nordisk Vinner lør/søn med tittel NV18 og NorV18 i stamtavla. Troooor jeg. Tar ikke fri fra jobb om jeg ikke kan vinne noe annet enn nordisk cert - de har jeg. ? Kunne ønske det sto litt mer spesifikt et sted. 

Skrevet
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg tror det er Norsk Vinner fredag og Nordisk Vinner lør/søn med tittel NV18 og NorV18 i stamtavla. Troooor jeg. Tar ikke fri fra jobb om jeg ikke kan vinne noe annet enn nordisk cert - de har jeg. ? Kunne ønske det sto litt mer spesifikt et sted. 

Iflg terminlista på nkk.no er det Nordisk vinner den 16/11 og Norsk vinner den 17/11.
Tenkte ikke først på å sjekke der :P 
Da er det vel finaler på søndagen da? 

Skrevet
20 minutter siden, Nemi1 skrev:

Det blir noen tisse/snuseturer innimellom. Og jeg syns jo hunden må få snuse seg ferdig, så da går jo tankene... Dette har slått meg i det siste: Når jeg er ute med hunden, så er jeg ute med min beste venn. Observerer andre som også er ute på tur med sin beste venn:) Men så ser jeg også noen som ser ut til å være ute med sin verste fiende, gjerne med meget kort bånd (10-20 cm). Hund og eier river og drar i hver sin retning, null kommunikasjon så vidt jeg kan observere.Jeg blir både lei meg og opprørt, spesielt når jeg ser det gjentatte ganger. Ser dere også sånt? Og får dere lyst til å kommentere i så fall?

Synes ikke jeg ser sånt så ofte og de gangene jeg gjør det så føler jeg ikke for å kommentere. Med mindre noen behandler hunden sin stygt, da kan jeg si fra. At noen drar med seg hunden videre synes jeg ikke er stygg behandling. Jeg gjør det titt og ofte med mine, jeg orker ikke stå å vente på to (jeg har tre, men sistemann har ikke interesse for så mye snusing ennå) hannhunder som skal snuse og pisse hver tiende meter. Litt snusing er såklart lov, men å ruse seg på tispeflekker er no go og da drar jeg de med meg faktisk.

I dag har vi fått trimma greit. Først tur med to venninner tidlig på dagen og på kvelden ble det joggetur. Felix sto over turene og ville heller dele sofaen med samboern da. I morgen tror jeg det kun blir lp-trening. 

Skrevet
Akkurat nå, Shokata skrev:

Iflg terminlista på nkk.no er det Nordisk vinner den 16/11 og Norsk vinner den 17/11.
Tenkte ikke først på å sjekke der :P 
Da er det vel finaler på søndagen da? 

Men vil man få en spesiell tittel på stamtavle eller er det bare nordisk cert på fredag? ?? Har tungt for det. 

Skrevet

Du får vel vinnertittel, mener jeg... men jeg er en særs upålitelig kilde! 
Stiller ikke, og har ikke engang noe renrasa lengre ;) 
Det står jo Norsk vinner og Nordisk vinner på terminlista til NKK, så da må man jo få tittel??
(enda mer tungnem :P )

• Haha 1
Skrevet

Akkurat nå har jeg bestilt meg treningslommer/skjørt fra Canelana (neida, ikke påvirket av en tråd her på hundesonen, ikke i det hele tatt :lol: ). Og tidligere i dag ble det nye gore tex-sko, så nå er jeg snart klar for høstens hundetreninger. :ahappy: Får gnagsår av skoene jeg har fra før av, salomonsko passer virkelig ikke særlig godt til mine bein. De fleste syns jeg blir for smale i passformen blant annet (har noen vintersko fra salomon som passer fint, men da måtte jeg prøve ganske mange før jeg fant noen som passa). Kjøpte merrel i dag, har hatt merrelsko tidligere og vært veldig fornøyd - så håper på det samme nå

Burde egentlig komme meg i seng nå, men lakenskrekk osv. Er vel en liten en som skal ha mat straks, så får bruke det som et spark bak til å finne soverommet i det minste.