Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august 2018

Lothepus
 Share

Recommended Posts

• Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå slasker jeg bare i sofaen, og venter på at det skal bli leggetid. Trøtt i dag!  Det er så stille her i huset nå, 2. august ble vi en hund mindre.   Decoy ble litt bedre på smertestille

Han her vakringen er 4 år i dag  Skjønner ikke hvor tiden ble av Verdens beste Banzai som beriker hverdagen vår så voldsomt mye! Og så har han jo gitt oss beste arveprinsen også    

Sitter med sånne teite tårer i øynene etter å ha oppdatert Marvin-tråden. Trodde genuint at jeg aldri kunne bli glad i en hund igjen da Tinka døde - også kommer han her og bare graver seg inn i hjerte

Posted Images

På 8/22/2018 at 7:32 PM, Annik skrev:

JEG HAR KJØPT MEG BIL! :D:D

En Toyota RAV4 2006-modell :)

Expand  

Hvordan kommer du til å gjøre det med bur og bagasje? Har vurdert bilen selv, men er så usikker da de virker så små bak:huh:

Jeg har endelig etablert kontakt med oppdretter, og jeg kjenner at dette året kunne godt gått litt fortere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2018 at 12:55 PM, Quack skrev:

https://jagareforbundet.se/jakt/jakttider/jakttid-for-enskilt-djur/?animalId=623 Står om det her, kommer an på hvor i landet man er :) 

Expand  

På 8/23/2018 at 3:20 PM, tillito skrev:

Det kommer litt an på hvor i Sverige. Se feks her: https://svenskjakt.se/start/nyhet/sa-blir-2018-ars-algjakt-besluten-lan-for-lan/

Expand  

Æsj, hvorfor må de starte så tidlig :P Det ødelegger jo alle spor-planene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2018 at 2:31 PM, Mrs.Fisken skrev:

Hvordan kommer du til å gjøre det med bur og bagasje? Har vurdert bilen selv, men er så usikker da de virker så små bak:huh:

Jeg har endelig etablert kontakt med oppdretter, og jeg kjenner at dette året kunne godt gått litt fortere:D

Expand  

Bur som er tilpasset bagasjerommet og barnevogn oppå buret. Pluss skiboks :P

Men vi har sjelden med hunden på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2018 at 3:55 PM, Annik skrev:

Bur som er tilpasset bagasjerommet og barnevogn oppå buret. Pluss skiboks :P

Men vi har sjelden med hunden på tur :)

Expand  

Ahhh, smart:D Har tenkt på det selv, men er vanskelig å tenke når jeg bare får se bilene når jeg går sakte forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan er moderator/admin-situasjonen her for tiden? Er det noen som stikker hodet innom fra tid til annen?

Har et svare leven med å få vekket til live den gamle brukeren min. Har prøvd i 2 måneder på forskjellig vis, men ble til slutt nødt å starte nok en «reservekonto» (den forrige ble slått sammen med den brukeren jeg ønsket å vekke til livet igjen) for å i det hele tatt være sikker på at det jeg skrev faktisk hadde muligheter for å bli lest av noen.

Jaja, sånn går nu dagan :D

tillien

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/22/2018 at 5:35 PM, Tonje skrev:

Da ble det to turer til veterinæren i dag. Først for generell sjekk rundt stivheten hans og da fant de dårlige tenner og siden de hadde ledig time senere på dagen så fikk han trukket to tenner på besøk nr 2. Stakkaren blør en del og sover tungt nå med papir under haka. Gamlefar:heart:

Kjøpte også Hills sitt leddfor i tillegg til at han skal få smertestillende i ei uke for å se om det endrer noe. Han var nemlig litt mindre bevegelig i bakparten, så da prøver jeg det jeg kan. 

Expand  

Jeg kjenner flere som har veldig god erfaring med Cartrophen til sine gamle/stive hunder. Kanskje noe å teste ut dersom ikke leddfór/kosttilskudd funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/23/2018 at 11:49 AM, Tyttebæra skrev:

Gratulerer! :D Toyota skal jo være evighetsmaskiner, sies det. :ahappy:

Expand  

De ER stort sett det :D Kjører en 16 år gammel Toyota selv. Starter alltid og generelt lite tull med den. Den bare går og går. Får den et oljeskift i ny og ne og bensin på tanken, så kan de gå meget langt. 

Er jaggu ikke mye som er byttet på den bilen der. Stort sett bare slitedeler som bremser og et batteri for et par år siden :D 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/24/2018 at 8:15 AM, mokken skrev:

Jeg kjenner flere som har veldig god erfaring med Cartrophen til sine gamle/stive hunder. Kanskje noe å teste ut dersom ikke leddfór/kosttilskudd funker :)

Expand  

Min hadde super effekt av Cartrophen. Hun har HD og er særlig plaget i kulda, men sist vinter fikk hun en injeksjon i måneden og var så og si symptomfri hele vinteren. Og det var kaldt! Tror aldri det har vært så kaldt så lenge her oppe før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/24/2018 at 8:30 AM, Mardina skrev:

De ER stort sett det :D Kjører en 16 år gammel Toyota selv. Starter alltid og generelt lite tull med den. Den bare går og går. Får den et oljeskift i ny og ne og bensin på tanken, så kan de gå meget langt. 

Er jaggu ikke mye som er byttet på den bilen der. Stort sett bare slitedeler som bremser og et batteri for et par år siden :D 

Expand  

Vår Toyota er 20 år. Og da den første gang ikke gikk gjennom EUkontroll, så kjøpte vi en delebil. Så vi har reservedeler for noen år fremover.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expand  

Jeg skulle egentlig ha toyota denne gangen, eller i alle fall en japaner, er jo så mange som skryter av disse toyotaene sine. :aww: Men så var det feil med de to jeg dro for å se på, og så begynte jeg å bli så desperat at jeg måtte bare ta en bil. Endte opp med tysker. Hadde fransk bil tidligere så det ble i alle fall et lite skritt i riktig retning. :lol:

På 8/24/2018 at 9:27 AM, Ozzy skrev:

Noen som har et par annerledes quiz spørsmål? Uten svaralternativer. :) Hvilket som helst tema, men må passe Ola og Kari nordmann 

Expand  

Kan en mann gifte seg med sin enkes søster?

Digger slike tørre lurespørsmål. :innocent:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expand  

Kommer aldri til å kjøpe noe annet enn toyota? min første bil var en gammel og slitt yaris. Jeg hadde den i 4 år før jeg byttet den inn hos bilforhandler og kjøpte en nyere auris. Yarisen er nå 20 år, og går fortsatt som ei klokke. Faktisk ei dame borti gata her som har kjøpt den, så ser den hele tiden? jeg hadde jo smålig panikk for at den skulle ryke når jeg hadde den, men den bilen der vil bare ikke dø.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/24/2018 at 10:59 AM, Tyttebæra skrev:

Jeg skulle egentlig ha toyota denne gangen, eller i alle fall en japaner, er jo så mange som skryter av disse toyotaene sine. :aww: Men så var det feil med de to jeg dro for å se på, og så begynte jeg å bli så desperat at jeg måtte bare ta en bil. Endte opp med tysker. Hadde fransk bil tidligere så det ble i alle fall et lite skritt i riktig retning. :lol:

Expand  

Ja, noe fransk blir det aldri her heller... Allergisk mot franske biler tror jeg. Holder meg til japser, da vet jeg hva jeg får. Eneste japsen jeg/vi styrer unna dog, er Suzuki. Etter at samboer hadde 5 mnd med bare problemer med sin Suzuki... Så det merket har vi tatt helt skrekken for... :getlost:

Tyskere er ikke dumme de heller, når det kommer til bil. Eneste er at enkelte kan ruste en del, så man må være nøye med hva man kjøper... :D 

På 8/24/2018 at 11:06 AM, Kaisen skrev:

Kommer aldri til å kjøpe noe annet enn toyota? min første bil var en gammel og slitt yaris. Jeg hadde den i 4 år før jeg byttet den inn hos bilforhandler og kjøpte en nyere auris. Yarisen er nå 20 år, og går fortsatt som ei klokke. Faktisk ei dame borti gata her som har kjøpt den, så ser den hele tiden? jeg hadde jo smålig panikk for at den skulle ryke når jeg hadde den, men den bilen der vil bare ikke dø.

Expand  

Yaris'en er jo kjent for å være veldig driftsikre da :D Selv kjører jeg Corolla og det er generelt lite tull med dem også :D 

Endret av Mardina
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/24/2018 at 10:56 AM, QUEST skrev:

Altså..nå ble jeg skikkelig nysgjerrig, hva slags spørsmål er det som passer til Ola og Kari Nordmann? Hva slags nivå snakker vi om her?  :P

Expand  

Vi snakker studenter i alderen 19-45. Normale mennesker som kan forskjellige ting. 

Endret av Ozzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskina som hører til leiligheten vasker ikke helt rent og jeg er smått irritert for nå er det en del som ikke fungerer helt optimalt her. Har klagd på nettet og tv-signalet siden vi flytta inn uten at noe er ordnet ennå. I morgen skal jeg varsle om vaskemaskina også, enten får de skaffe ny eller så får de fjerne den så jeg kan hente min egen (står på lagring). 

Fy fasan jeg gleder meg til å bo i noe eget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/24/2018 at 11:25 AM, Mardina skrev:

Ja, noe fransk blir det aldri her heller... Allergisk mot franske biler tror jeg. Holder meg til japser, da vet jeg hva jeg får. Eneste japsen jeg/vi styrer unna dog, er Suzuki. Etter at samboer hadde 5 mnd med bare problemer med sin Suzuki... Så det merket har vi tatt helt skrekken for... :getlost:

Tyskere er ikke dumme de heller, når det kommer til bil. Eneste er at enkelte kan ruste en del, så man må være nøye med hva man kjøper... :D

Expand  

Fraråder alle fransk bil, ja, i alle fall brukt. Min franske endte på hugger'n da det var plent umulig å finne en del til den. :aww: Mazda, Toyota og Honda har jeg god erfaring med og hørt mye bra om. På Mazda er det et stort problem med lakken på noen årsmodeller og Honda er det lite av her i området, så det var Toyota som var mest aktuelt for meg.

Er veldig fornøyd med tyskeren da, enn så lenge i alle fall. :)  Den ser ut til å være litt disponert for rust, som du sier. Det eneste positive med den franske var at lakken var fantastisk, - ikke et eneste hull gjennom grunningen noen steder.

AN har jeg nettopp sett "Lovleg" på NRK. Litt pussig skrevet, men mye mer underholdende enn Blank (ikke at det skal så mye til da). :teehe:

Edit: @Tonje Aj, fryktelig irriterende med slike husverter. :hmm: Håper de får ut finger'n. Om ikke annet burde du få lov til å lempe maskina utenfor døra i det minste, hvis de ikke gidder å hente den selv.

@Mrs.Fisken Heldig! :D

Endret av Tyttebæra
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har samboer og jeg vært å signert på bil. Så på mandag kan forhåpentligvis samboer hente sin nye bruktbil :D

Det ble en Mitsubishi denne gangen, så får vi håpe den er av bedre kvalitet enn den forrige han hadde. Jeg gleder meg nok litt jeg også, bilen var utrolig fin og virket velholdt :D

Endret av Mardina
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider