Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Fikk flyttet bilen min fra fellesparkeringa så brøytemannen kunne brøyte litt, jeg er sånn flink borettslag beboer :lol:

Næh, skal jeg stikke på jobb og vaske litt lastebil a? Greit å få spylt av litt snø på taket, gidder ikke stå opp tidlig i morgen og gjøre det. Har jo ikke noe bedre å gjøre nå heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

43 minutter siden, Christine skrev:

:lol: Jeg gjorde nesten et sånt stunt en gang da jeg skulle fra Østlandet og heim til Steinkjer. Starta kl 6 om morgenen og var på Dovre sånn rundt kl 11 og fikk en deilig skitur med hundene i strålende påskevær :D 

 

Å, gode minner! Jeg har stoppa på Dovre noen ganger i forbifarta og gått litt innover. Ikke kjempelangt, men bare det å oppleve litt fjell! Skal jaggu huske å beregne litt bedre tid så vi får gått en skikkelig tur i sommer.

Montere ferdig kofte, ut og strø og så søndagstur i nærmiljøet. Hvis vi ikke kjører et sted og går, vi får se. Fint vær i alle fall, fra islaget på bakken og oppover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Her utsetter jeg tur til den store gullmedaljen. Det blåser godt, og vi våknet til iskald stue i dag. Da frister det lite å oppsøke enda lavere temperatur ute :P 

I går har tydeligvis Sjef hatt noen våte drømmer om den tispa han fikk hilse på. Skulle lufte en siste gang før vi la oss, og der var det noe blankt og flytende på gulvet. Det var ikke urin, for det verken luktet sterkt eller satte farge på papiret. Men konsistensen var ikke akkurat vannaktig. Grisegutten min det. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uprovosert "angrepet" av illsint rottebeist på tur i dag. "Oi, hehehehe" var alt eieren hadde å si til sitt forsvar :mad: Frøkna rister heldigvis sånn idioti av seg på et brøkdels sekund, men så utrolig unødvendig å dra med seg sånne drittbikkjer i populære turområder :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innmari ålreit at man nå ikke trenger å skynde seg ut før klokka to for å få gått en god tur i sola :D Driver og steker lunsjbrød som må bli ferdige først, og så bør jeg vel spise litt også. Kanskje. Joda. Koke et par egg, så blir det litt mer mat i det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Line said:

Isen i byen er nå litt sånn at strøsand ikke nødvendigvis fester seg, den sklir av. Der det er flatt nok så går det greit, men i bakker er det verre. Andre steder er det type frosset sludd/snø, så der går det fint med pigger, men det forutsetter jo at man kommer seg dit.

 

 

Da synes jeg kommunen burde finne andre løsninger, sånn at folk kommer seg ut... :sleep: Jeg hadde ikke nølt et sekund med å skrive til dem på Facebook, hvis det finnes en facebook- side for kommunen. For sånne ting irriterer vettet av meg og jeg er ikke redd for å si fra heller... :sleep:

1 hour ago, Symra&Pippin said:

De strør nok ikke inne på tomta mi sjø. Men jeg skal snart ut med piggsko på og prøve meg på litt strøing, selv om det meste av sanda sikkert glir av. :aww: På veiene utenfor tomta er det visst strødd nå, ser det ut som.

(Grunnen til at jeg sutrer sånn om holke er at jeg har to vonde knær, vil ikke ødelegge det som er operert, for da sliter jeg).

 

Jeg skjønner jo at de ikke strør på tomta di da :lol: Håper du finner en løsning, ellers får du gjøre som jeg sa til Line, klage til kommunen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har slappa SÅ av som denne helga. Null stress. Ingen som maser (sånn bortsett fra et par tlf fra jobb, men jeg er jo utenbys...så jeg kan bare fortelle dem HVEM som kan løse problemet for dem ;)
Dette var så selvforsterkende at dette kommer til å gjentas 3 av 4 helger per mnd, så sant det står til meg. 
Ingen lyder i natt, helt stille. Våknet til skogsfugl som klukka. Lufte og fore hunder ute, deretter langsom frokost før tur med hundene. 
Diva holdt på å skremme vannet av oss på tur. Vi hadde heldigvis vært forutseende nok til å la kobbel henge fast i henne. De to andre gikk helt løse. Ved et gammels nedsnødd sel, der eier hadde måket sti inn, samt måket takene, forsvant Diva.... Vi ropte og lette, både jeg og gubben og de to andre hundene. Ikke en lyd fra Divaen. 
27073392_10155029147531761_8143969451407009144_n.jpg.a8748264c0c37a3e64d41e6fdc85bcef.jpg

På baksiden av seltakene gikk det flere meter rett ned... og der nederst, helt nede, sto frk Diva, uten å si så mye som et bjeff. Hun hadde hoppa ned....flere meter...

Vi fikk lirka henne opp igjen (det var omtrent umulig for å oss å komme oss ned der), hun klatra forsåvidt lettbent opp, og idet hun var et stykke opp, fikk gubben min lagt seg på magen og fikk tak i kobbelet og dro henne opp resten. Hun hoppa lettbent videre til neste prosjekt... :P 
26993907_10155029148456761_9113649749879935733_n.jpg.70609109da935e5045689baa450f15e2.jpg
Og etter et par timer var hundene tydelig slitne, så dra dro vi tilbake til hytta, laga middag og spiste. Nå skal jeg bare vaske opp, rydde litt og dra hjem. 

Snøloppa. Hun heter ikke Rørosrypa for ingenting  :)

27337242_10155029148991761_6415719359617579893_n.jpg.fff84148a36d4f523f0ec4dd6b7fc7d7.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfri lastebil og snøfri personbil til C, klapp på skuldra til meg :lol: Bikkjene fikk herje i vaskehallen og ute på jobben, nå snorker de igjen :ahappy: Jeg har spist resten av kanelsnurrene til lunsj, og har deisa ned på sofaen mens jeg venter på at kvinnfolka skal gå på ski i Seefeld, og bli ferdige så mannen min kan pakke sammen og komme hjem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Da synes jeg kommunen burde finne andre løsninger, sånn at folk kommer seg ut... :sleep: Jeg hadde ikke nølt et sekund med å skrive til dem på Facebook, hvis det finnes en facebook- side for kommunen. For sånne ting irriterer vettet av meg og jeg er ikke redd for å si fra heller... :sleep:

 

1 minutt siden, Mardina skrev:

Da synes jeg kommunen burde finne andre løsninger, sånn at folk kommer seg ut... :sleep: Jeg hadde ikke nølt et sekund med å skrive til dem på Facebook, hvis det finnes en facebook- side for kommunen. For sånne ting irriterer vettet av meg og jeg er ikke redd for å si fra heller... :sleep:

Jeg skjønner jo at de ikke strør på tomta di da :lol: Håper du finner en løsning, ellers får du gjøre som jeg sa til Line, klage til kommunen... :lol:

Jeg trenger ikke skrive om det på Facebook, jeg sitter i utvalg for areal og samfunnsplanlegging og i trafikksikkerhetsutvalget i kommunen, som folkevalgt!  :lol: Det jobbes mye og offensivt med problematikken rundt strøing, men det må kanskje jobbes enda mer, og utvikles andre løsninger hvis det skal bli bra nok. Varm sand for eksempel, som setter seg fast i isen i stedet for å gli vekk. Sikkert en dyr løsning da, men det blir visst bare mer og mer holke, og biluhell og brukne lårhalser er også dyrt for samfunnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg er skikkelig misunnelig på dere som kan ha løs hund på tur. Her har det kommet så mye snø at det er innført ekstraordinær båndtvang. Heldigvis vil jeg si. På tur i dag gikk vi nesten på elgen. Bikkja prøvde å følge etter i sporene, og tok skikkelig overvær - hun luktet neste elg lenge før jeg så den. Jeg tror ikke hun hadde klart å ha såpass tempo i dypsnøen at hun hadde jaget på elgen, men motivasjonen var mye større enn hun har vist tidligere. Det finnes ingen inngjerdete steder å slippe hund heller, så vi får håpe på noen uker før ordinær båndtvang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstraordinær båndtvang her også, og veldig forståelig. Jeg har ikke gått med løs hund i skogen på en god stund uansett, mye rådyr langt nede som ikke trenger å bli skremt av oss. Jeg jukser derimot litt altså og har henne løs på et jorde som er veldig oversiktlig og jeg aldri har sett spor etter rådyr og nede ved elva der jeg heller aldri ser andre dyr enn fugler i sommerhalvåret. Føler at jeg bruker sunn fornuft. (Nå får jeg sikkert masse kjeft :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Christine skrev:

Han hadde heldigvis satt i gang leteaksjon   om ikke lang tid dersom jeg hadde ligget der enda :aww: 

Det er jo enda godt :P 

14 timer siden, Christine skrev:

Det har jeg troa på at hun/dere klarer :) Og ja - 5 min stuegulvtrening om dagen kan gi veldig godt effekt! Du får kjøpe deg en tunell å ha liggende i stua :lol: 

Kanskje det går an å bygge tunnel med sofa, så den blir dual purpose?

Jeg håper jeg klarer å opprettholde noe trening mens jeg har valper, i hvert fall, så vi kan fortsette sesongen kjappest mulig, jeg fikk blod på tann i går. Det er egentlig lettere så lenge valpene bare ligger i valpekassa, men de får heller bare være distraksjoner for mormora si, og Foenix trene rundt dem :D 

14 timer siden, Line skrev:

Føler meg helt rar. Målte temp - 36.3, og er litt sånn stiv i kroppen på en måte. Kjennes nesten støl ut enkelte steder, men det kan jo ha noe med x antall mil på asfalt og betonggulv i støvletter de siste dagene. Hjelper jo ikke at jeg er stiv i nakken i tillegg. Krype under dyna kanskje, og håpe på bedre tilstander i morgen..

Du er nok jetlagged, vøtt.

3 timer siden, Debbie skrev:

Grattis med flott resultat, det er gøy og deilig når ting bare flyter.

Ja, jeg var så høy på adrenalin da Glam og jeg kom ut av ringen at jeg følte at jeg kunne bli avhengig av det rushet. Jeg er livredd for karuseller og fallskjerm, men en god runde med RL eller LP er akkurat nok for å gi meg et kick :D 

3 timer siden, Debbie skrev:

 

PS: takk for god bedring, men det kunne blitt verre. Vi gikk en tur på morran, is overalt. Så møtte vi en liten(tjukk) DP, og siden eieren slapp sin, slapp jeg Prima.. og vi gikk videre, Prima var prima, og vi tobente sjanglet som to fordrukne kvinnfolk på byen selv med brodder. Der vi gikk var det store jorder, og en bekk som deler jordene. Plutslig synes jeg at jeg ikke hadde sett Prima på en stund, ropte men ingen Prima. Ropte litt mer, helt til vi så DP så ved bekken og kikke... og der sto Prima på to med vann opp til skuldrene og kom ikke opp. Kantene var helt islagte... vi klarte å dra ho opp- det synes Prima var kjempegøy.

Phu, det der kunne gått galt:no:

Shit, så ekkelt! Jeg har en badeglad hund, så jeg forsøker alltid å holde henne unna steder jeg vet er vann, for jeg er så redd for at hun skal gå gjennom isen, eller bare få kuldesjokk i kaldt vann der det ikke er fryst. Det er så ekkelt, håper hun ikke får noen etterdønninger med vannhale eller muskelsmerter eller noe annet. Godt dere fikk henne opp...

Vi har vært på utstilling, og for en gangs skyld dro jeg hjem rimelig kjapt etter at rasen var ferdig, så jeg kan få noen timer til å bare være hjemme i huset og lade opp til tre jobbedager på rad. Jeg har ambisjoner om å gjøre litt oppvask, lage en ordentlig middag, legge på nye duker der jeg har fjernet juleduker, og spoone en hund eller to. Men først må jeg få i meg "frokost", så får middag komme senere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig etter to dager på utstilling. Føles som jeg er tygd på og spytta ut igjen. 

Monsteret viste seg fra sin beste side i går, så det var tydelig at vi hadde trent på både å stå og gå :P I dag var hun sliten, så hun ville ikke stå og hun ville helst henge i båndet når de gikk - etter tenna altså, hun lekte ikke trekkhund :P Resultatet ble BIM begge dager, hvilket jeg syns er fint, for da behøver man ikke å vente på grupper :P 

Det er overraskende mange som veit hvem Monster er da :o Veit ikke helt hvor alle kjenner henne fra, men det var en del "åh, er det det som er Monster? Hun er mye mindre enn det ser ut som på bilder". Lille kjendisen min, liksom :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spydde i morges (selvforskyldt, var på en snurr), men når jeg må spy så må jeg spy NÅ, ikke om 2 sekund. Så jeg rakk ikke frem til do... så halvdårlig lå jeg på alle 4 og vasket gulvet kl 06 i morges, og var smart nok til å finne ei bøtte å ha ved senga. Men jeg har vært dårlig helt til nå. Og bikkja sov oppå beina mine helt til kl 14:lol: ikke en lyd fra henne. Og det hadde ikke skjedd for bare noen mnd siden! Hun hadde jo klikka fordi hun ikke fikk tur. Beistet begynner å bli voksen tror jeg.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kaisen skrev:

@SFX gidder ikke å sitere, du hadde så langt innlegg:lol: jevnlige bad var en del av "behandlingen" i utredningsfasen ja. Å nå når vi skal finne ut hva hun reagerer på fikk jeg beskjed om å ikke overdrive bruken av sånne anti-kløe greier :)

Jeg aner ikke hva jeg snakker om, altså, men kan du ikke bade henne i normalt mild shampoo? Det er jo forskjell på å helle et parfymeri over henne og å bade henne i anti-allergen-medisin-shampoo :P 

Ellers leste jeg akkurat noen på FB skrive at økt fyring kan gi tørr luft og økt kløe nå, og det har jeg ikke en gang tenkt på - men jeg får jo tørrere hender på vinteren, varmepumpe kan ha samme effekten. Så kanskje det er et tema hos dere? I den tråden så anbefalte de enten olje i pelsen eller olje i maten, men det er kanskje ikke så lett for dere. Et annet alternativ var luftfrisker/vannbolle på ovnen for å gjøre lufta mindre statisk, om jeg forsto det riktig - jeg bare skummet. 

18 minutter siden, QUEST skrev:

AN er det vafler på gang..hundene har alllerede samlet seg på kjøkkenet i glad forventning :ahappy:

Vel, nå har jo jeg lyst på vafler også, takk skal du ha...

9 minutter siden, 2ne skrev:

Ferdig etter to dager på utstilling. Føles som jeg er tygd på og spytta ut igjen. 

Monsteret viste seg fra sin beste side i går, så det var tydelig at vi hadde trent på både å stå og gå :P I dag var hun sliten, så hun ville ikke stå og hun ville helst henge i båndet når de gikk - etter tenna altså, hun lekte ikke trekkhund :P Resultatet ble BIM begge dager, hvilket jeg syns er fint, for da behøver man ikke å vente på grupper :P 

Det er overraskende mange som veit hvem Monster er da :o Veit ikke helt hvor alle kjenner henne fra, men det var en del "åh, er det det som er Monster? Hun er mye mindre enn det ser ut som på bilder". Lille kjendisen min, liksom :teehe: 

Fine lille monsteret, søt som sukkerspinn :wub: Foenix har snust på heeeeele meg nå, og tittet på meg med et blikk som sa "du har tatt på baby og jeg fikk den ikke????" Jeg lurer på hva hun vil synes om barnebarn, jeg, jeg tror kanskje hun vil mene at de egentlig kunne vært hennes... Hun har alltid vært sååå glad i små valper. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg strødd oppkjørselen min. Det gikk ikke an å gå på sanda, da seilte både jeg og sanda ned til bunnen av bakken. Spent på om den fester seg litt til i morgen tidlig så jeg kan rygge ned. 

Snart reinskjøtt i viltsaus. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Ellers leste jeg akkurat noen på FB skrive at økt fyring kan gi tørr luft og økt kløe nå, og det har jeg ikke en gang tenkt på - men jeg får jo tørrere hender på vinteren, varmepumpe kan ha samme effekten. Så kanskje det er et tema hos dere? I den tråden så anbefalte de enten olje i pelsen eller olje i maten, men det er kanskje ikke så lett for dere. Et annet alternativ var luftfrisker/vannbolle på ovnen for å gjøre lufta mindre statisk, om jeg forsto det riktig - jeg bare skummet. 

Fyring på vinteren kanngi veldig tørr luft og da særdeles med varmepumpe. Jeg reagerer med en gang jeg kommer i hjem med varmepumper på, øynene blir tørre og det tar ikke lang tid før jeg blir 'ekkel' i halsen heller.

Det er ikke uvanlig at potteplanter man har hatt i flere år dør eller skranter ved overgang til varmepumpe. Ett par stykker jeg kjenner måtte gå til det skritt å installere luftfukter etter å ha fått varmepumpe i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SFX skrev:

Jeg aner ikke hva jeg snakker om, altså, men kan du ikke bade henne i normalt mild shampoo? Det er jo forskjell på å helle et parfymeri over henne og å bade henne i anti-allergen-medisin-shampoo :P 

Joda, du har forsåvidt rett i det altså:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, QUEST skrev:

Ah, vi er stappmette alle mann her  nå.. Tror hundene er fornøyde med foringa i dag, V&H til middag og vafler til dessert..:ahappy:

Jeg tror jeg må lage vafler, om jeg har det jeg trenger i hus. Jeg må bare ta litt oppvask og avslutte noen prosjekt på kjøkkenet, så jeg får benkeplass. Det er kanskje motivasjon og belønning nok, å få vafler etterpå :D 

13 minutter siden, QUEST skrev:

Fyring på vinteren kanngi veldig tørr luft og da særdeles med varmepumpe. Jeg reagerer med en gang jeg kommer i hjem med varmepumper på, øynene blir tørre og det tar ikke lang tid før jeg blir 'ekkel' i halsen heller.

Det er ikke uvanlig at potteplanter man har hatt i flere år dør eller skranter ved overgang til varmepumpe. Ett par stykker jeg kjenner måtte gå til det skritt å installere luftfukter etter å ha fått varmepumpe i hus. 

Jeg reagerer fort på AC, blir forkjølet med en gang, uansett om det er bil, hotellrom eller leilighet. Vi er forskjellige og reagerer på ulike ting, men det er jo logisk at endring av luft gjør noe med huden og pelsen. 

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Joda, du har forsåvidt rett i det altså:P

Poeng til meg :o:D 

...skal jeg få gjort noe husarbeid, ellers kunne jeg jo vært i Letohallen enda og skravlet med kjentfolk. Men jeg fikk julegave av ei venninne i dag, så jeg skal få lov av meg selv å åpne den om jeg fullfører et prosjekt på kjøkkenet. Også skal jeg vaske opp litt etter det, og deretter lage vaffelrøre. Jeg er vanskelig å forhandle med i dag, jeg kjenner jeg er litt søndagssliten. Jeg trenger mer enn frolic for å jobbe godt i ettermiddag, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Uprovosert "angrepet" av illsint rottebeist på tur i dag. "Oi, hehehehe" var alt eieren hadde å si til sitt forsvar :mad: Frøkna rister heldigvis sånn idioti av seg på et brøkdels sekund, men så utrolig unødvendig å dra med seg sånne drittbikkjer i populære turområder :mad:

Det lille kreket var vel i flexiline også da på toppen av det hele? Eller løs? 
Det er utelukkende de små med eiere som bare ler det bort jeg treffer på som er ufordragelige også. De med større hunder viser faktisk respekt og forståelse for hva de har i bånd, og de går heller ikke helt oppi andre. 

I nærmeste skogen her er det stort sett bare små i flexi med tenna på tørk. Og det er visst ikke så rart at de blir sint når jeg kommer med den stooore, skumle min... :rolleyes: 

1 time siden, Piglet skrev:

Ekstraordinær båndtvang her også, og veldig forståelig. Jeg har ikke gått med løs hund i skogen på en god stund uansett, mye rådyr langt nede som ikke trenger å bli skremt av oss. Jeg jukser derimot litt altså og har henne løs på et jorde som er veldig oversiktlig og jeg aldri har sett spor etter rådyr og nede ved elva der jeg heller aldri ser andre dyr enn fugler i sommerhalvåret. Føler at jeg bruker sunn fornuft. (Nå får jeg sikkert masse kjeft :P)

Det er sånn jeg også gjør. Jeg slipper aldri løs der hvor det er vanlig å treffe folk eller jeg vet det går dyr. På steder jeg føler meg trygg på at det ikke er noen og der hvor det er godt oversiktlig slipper jeg. Og da gjør jeg det når det passer meg. :aww: 


Vi fikk litt over en time tur i ruskeværet i dag. Jeg var heldig med valg av rute, for vi gikk mesteparten av tiden i ly for vinden. :D Regnet begynte såvidt først når jeg var et par gater oppforbi huset, så da kom vi oss faktisk nesten knusktørre hjem også :D 

Nå er det endelig middag. Pepperbiff med ovnsbakte poteter med grovt salt, olivenolje, og parmesan, og peppersaus. Yum :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...