Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

53 minutter siden, enna skrev:

Herrefred for en dag jeg har hatt. Jeg er så sliten at jeg er svimmel. 
Jeg dro på jobb i dag morres, som vanlig. I utgangspunktet sliten av bronkitt og virus som har vedvart hele desember og ennå er en plage. 
Litt før klokken 10  ble jeg oppringt av en fortvilet sønn (W - som er hjerneskadet og autist, og ufør, bor i kommunal leilighet) som trodde han hadde blitt kasta ut av leiligheten sin. En psykisk forstyrret og utagerende person, naboen viste det seg,  hadde tatt seg inn til han i dag morges, knust og ødelagt og kasta ut ALT W eier... Klokken 0800 i dag tidlig hadde  denne naboen CC (ca 60 år gammel, me den pondus det gir ovenfor en ung gutt som W) ringt på døren til W og spurt hva klokken var. W gikk da inn i leiligheten for å hente klokken sin og CC fulgte etter. Da han var inne i leiligheten til W beordret han først W til å vaske opp.

W er autist med reduserte evner. Og trodde at CC eier disse  leilighetene siden han kom inn å denne måten. Han turte derfor ikke annet enn å vaske opp. Mens han stod og vasket opp gikk CC løs på inventaret og eiendelene til W og ødela det han kom over før han begynte å kaste eiendelene ut av leiligheten og beordret W i å bære ut alt som nå var blitt ødelagt, etter hvert som CC ødela det. W turte ikke gjøre motstand.
Jeg fikk umiddelbart ringt 112 og kjørte deretter selv avgårde for å finne ut av alt. Jeg ankom samtidig med politiet. Synet som møtte oss var horribelt. W stod tynnkledd og gjennomvåt i bare føtter på snøen utenfor leiligheten og turte ikke gå inn. Hele leiligheten til W var tømt for eiendeler, alt lå knust og ødelagt utenfor på felles gang i blokken.

Politiet tok opp vitneforklaring, tok mange bilder og anmeldte det hele som straffesak. De etterlyste CC som hadde stukket av. Det kom også frem under vitneforklaringen til W at CC har terrorisert han siden han flyttet inn i naboleiligheten for noen uker siden ved å til stadighet slå og sparke inni døren til W.  Det ble foretatt vitneavhør m verge(meg) tilstede, og dette med bilder blir nå basis for politisak. Jeg fikk etterhvert beskjed av betjenter om at jeg kunne dra på jobb igjen, men fikk ny tlf halv time senere med beskjed fra politivakta om at jeg som verge var ansvarlig både for å ta meg av W, og rydde opp etter «episoden». De kunne ikke frakte W hjem til meg. Så på nytt måtte jeg ile fra jobb opp til W. Yngste pode og bror ble med for å hjelpe. I nesten tre timer rydda vi før der ble levelig igjen og kasta 8 svartsekker med ødelagt innbo og ting.  Oppi alt dette dukka den ansvarlige for ugjerningen spaserte på nytt inn i leiligheten til W med spørsmål om «går det bra?». Da tilta jeg, skjellte ut fyren og ringte politiet igjen (som var ute og lette etter han). Han påberoper seg psykose, men han virka ikke mye psykotisk på meg. Han skal i hvert fall bort fra leilighetskomplekset der han flytta inn for noen uker siden, og har terrorisert W siden, viste det seg...W ble redd da CC dukket opp og ville da flytte hjem til meg igjen, men valgte å bli værende i leiligheten sin da politiet tok med seg CC.

Jeg har kontaktet alle ansvarlige instanser og krever fyren flytta bort fra leilighetskomplekset der det ellers bor unge rolige gutter med ymse funksjonshemminger. Om nødvendig går jeg rettens veg. Pt er fyren innlagt til psykiatrisk vurdering, og der får de holde han en stund. 

Og deretter måtte vi ut og kjøpe inn det meste av alt på nytt.Jeg dro ut, fikk tatt ut penger fra Ws sparekonto (en lang historie bare det siden ungdommene som stod i post/bankdelen på REMA ikke visste hva en vergefullmakt var for noe...de hadde ikke sett slikt før...så det ble noen runder med kjøring, henting av dokumenter og til slutt et skikkelig raserianfall fra min side av ren slitenhet og frustrasjon da de likevel ville nekte meg å ta ut penger, selv om jeg hadde henta alle de riktige dokumentene.. - etter raserianfallet mitt (de så nok at nå var grensa nådd..) fikk jeg omsider ta ut penger.) og fikk kjøpt inn det nødvendigste: nye lamper (all belysning var knust og ødelagt), ny pute/dyne og sengetøy, litt kjøkkenutstyr og ny barbermaskin. Klokka 18 var jeg hjemme igjen, etter å ha vært innom W og montert opp nye lys, og rydda litt mer. Jeg har ennå ikke fått kjørt bort knust TV-skjenk eller kjøpt ny TV-skjenk, eller nytt bord, eller ny sofa (som var spjæret opp). Men det haster ikke. Nå har han seng, dyne, pute, klær og kjøkkenutstyr og mat. Og jeg er drit sliten. Jeg glemte helt å spise eller drikke mens alt dette foregikk. Så første måltid  i dag for min del ble kl 1900 i kveld...

Og hundene har gått for lut og kaldt vann i dag. 

 

Noe så grusomt :( *klemme på* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

:hug:til @enna og sønn, det høres helt grusomt ut. Håper du får hentet deg litt inn igjen og sovet i natt.

Kjøleskapet mitt er endelig på plass, det durer og går. Fikk også sofa. Der får jeg igjen for å bestille på nett uten å ha prøvd, den er beinhard å sitte på, helt rett i ryggen og aalt for stor for stua mi. Nå håper jeg bare jeg finner noen som vil kjøpe den av meg, jeg kan ikke ha den der. Jeg er så ***** dum. Sende i retur går ikke, alt for dyr returfrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TonjeM said:

Her har vi vasset tur i våt snø til knærne, og jeg husket å ha med meg meg mobilen i dag, og fikk tatt bilder av en liten Strider-særegenhet. Strider elsker pinner, han er helt syk etter at man skal kaste pinne så han kan jage etter og drepe den på brutalt vis før han kommer tilbake med den. Pinnekasting driver jeg ikke med, fort gjort at en liten kelpie kan bli helt fiksert på det, samtidig som det er ikke direkte ufarlig heller.  Og det har Strider skjønt, jeg kaster aldri pinne hvis han kommer med en pinne. Derimot lider Strider visst av forestillingen om at vi mennesker elsker, absolutt elsker, å kaste pinner vi finner eller noe sånt.. Så han pleier ofte å legge en pinne i stien jeg går på, og så gjemme seg bak noen busker - helt klar. Planen er visst, at når jeg kommer over en såååå lekker og uimotståelig pinne, så klarer jeg simpelthen ikke la vær å kaste den - og da er han KLAR der bak busken.. tar man opp pinnen, så sitrer hele hunden av forventning, øya sitter så hardt i deg at du føler det! Og nei, har jeg tatt opp pinnen, så klarer jeg ikke å skuffe.. da blir pinnen kastet til Striders enorme lykke.. (men jeg tar ikke alltid opp pinnen, selv om den er sykt fristende..) Han har holdt på med dette i åresvis, men jeg har ikke tatt bilde av det før.. i dag var han i tillegg veldig flink til å gjemme seg (for en gangs skyld.. skorter litt på det noen ganger).

 

stick1.png

stick2.png

Søte Strider :ahappy: 

--

Fy fader for en dag du har hatt, @enna! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@enna Herregud for en situasjon! Helt forjævlig...

Jeg har sitter med pelsstell i skinnet fra hodelykta i hele kveld. Strømmen gikk i sekstida, og kom igjen nå nettopp ? Jeg var glad jeg hadde vedovn, for jammen blir det fort kaldt når strømmen går. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en Harry Potter-film til en annen :ahappy: 

Ser på the Goblet of Fire nå, og fnyser litt inni meg av potterheads som irriterer seg over dette: 

MiectdP.gif

Mens ytterst få husker at denne scenen ikke var sånn i boka: 

Det er liksom ille at Dumbledore ikke oppfører seg som Dumbledore, men helt ok at en hel lærerstab og en haug med drage-keepers sitter og ser på at en fullvoksen og pissed off drage kommer seg løs og jager en elev skolen rundt :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaisen skrev:

Når man blir invitert på avlutningsfest for en kollega son skal slutte, tar man med en gave/oppmerksomhet da? Aner ikke hva som er normalt jeg:lol:

Det kommer nok veldig an på hvor tett forhold du har til vedkommende. Om du er usikker, så kjøp noe du kunne tenke deg selv og ha klart i tilfellet det faller seg naturlig. Hvis du har et godt forhold til vedkommende så kan du gi når andre ikke ser på om det ikke gis noe tidligere. 

Jeg har ikke vært med på det selv utenom når noen har jobbet lenge og utmerket seg sterkt. Da har det vært noen fra ledelsen som har gjort stas på vedkommende. 

Huff @enna :(  Håper W klarer å føle seg vel i leiligheten sin igjen etter hvert. Og så håper jeg da inderlig at den skyldige blir flyttet hvor han ikke utgjør en fare for allerede sårbare personer! En ting er at han sliter selv tydeligvis, men det burde vært en slags gradering for i hvor sterk grad de sliter. Ikke bare flytte alle inn på ett og samme sted samme hva. 
Håper du får gjennomslag for alt her :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Når man blir invitert på avlutningsfest for en kollega son skal slutte, tar man med en gave/oppmerksomhet da? Aner ikke hva som er normalt jeg:lol:

Hos oss pleier alle å bidra med 30-40 kr hver også kjøpes det en felles gave fra de ansatte. Ledelsen styrer med gave selv. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag @enna ! Håper det ordner seg.

Jeg sitter å vrir hodet og klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre mtp jobb. Vurderer litt frem og tilbake ang å starte for meg selv, men tørr jeg det da? Det er jo så mye rundt det jeg ikke kan. Å det er så mye lettere å være ansatt, men skal jeg det må jeg bytte yrke. Vil jeg det? Hva vil jeg ellers gjøre? Hva kan jeg gjøre? Orker jeg 3 nye år på skolebenken? Blir jeg fornøyd med en "kort" utdanning som får meg raskt ut i jobb, type helsesekretær? Jeg blir gal av alle disse spørsmålene:frantics:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

For en dag @enna ! Håper det ordner seg.

Jeg sitter å vrir hodet og klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre mtp jobb. Vurderer litt frem og tilbake ang å starte for meg selv, men tørr jeg det da? Det er jo så mye rundt det jeg ikke kan. Å det er så mye lettere å være ansatt, men skal jeg det må jeg bytte yrke. Vil jeg det? Hva vil jeg ellers gjøre? Hva kan jeg gjøre? Orker jeg 3 nye år på skolebenken? Blir jeg fornøyd med en "kort" utdanning som får meg raskt ut i jobb, type helsesekretær? Jeg blir gal av alle disse spørsmålene:frantics:

Kan du ikke starte med å sjekke ut litt behovet, hvor vanskelig det vil være å knytte seg til en ØNH-lege, priser på utstyr osv. Finn ut om det er flere legekontor som har en ØNH-lege i fellesskapet sitt som ikke har audiograf osv. Kartlegg litt, så finner du ut litt mer du kan basere avgjørelsen din på :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Kan du ikke starte med å sjekke ut litt behovet, hvor vanskelig det vil være å knytte seg til en ØNH-lege, priser på utstyr osv. Finn ut om det er flere legekontor som har en ØNH-lege i fellesskapet sitt som ikke har audiograf osv. Kartlegg litt, så finner du ut litt mer du kan basere avgjørelsen din på :) 

Jo, jeg skal sjekke det ut. Det er akkurat dette ned avtale med ØNH-lege som vil være utfordrende tror jeg og noe man er avhengig av for å få det til å gå rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jo, jeg skal sjekke det ut. Det er akkurat dette ned avtale med ØNH-lege som vil være utfordrende tror jeg og noe man er avhengig av for å få det til å gå rundt. 

Det forarbeidet kan du jo starte med allerede nå. Og når du eventuelt har en eller to å samarbeide med kan du ta et endelig valg om å starte for deg selv. 
Jeg vil tro det ikke blir tatt negativt om du lufter muligheten for de som er potensielle samarbeidspartnere.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det forarbeidet kan du jo starte med allerede nå. Og når du eventuelt har en eller to å samarbeide med kan du ta et endelig valg om å starte for deg selv. 
Jeg vil tro det ikke blir tatt negativt om du lufter muligheten for de som er potensielle samarbeidspartnere.  :) 

Jeg kan jo det. Skal sende noen mail på nyåret og forhøre meg. Jeg har jo ikke noe å tape på det.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Jeg har sitter med pelsstell i skinnet fra hodelykta i hele kveld. Strømmen gikk i sekstida, og kom igjen nå nettopp ? Jeg var glad jeg hadde vedovn, for jammen blir det fort kaldt når strømmen går. 

Jeg har peis som er helt avhengig av elektrisk pipevifte. Praktisk. :aww:

Nå vet jeg navnet på tippoldeforeldrene til alle beardisene i Europa snart. Bør jeg avnerdifiseres, eller skal jeg satse på at de gale har det godt?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har peis som er helt avhengig av elektrisk pipevifte. Praktisk. :aww:

:lol: Kjempepraktisk :D 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå vet jeg navnet på tippoldeforeldrene til alle beardisene i Europa snart. Bør jeg avnerdifiseres, eller skal jeg satse på at de gale har det godt?

Det er en hårfin grense mellom lidenskap og galskap :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galningen i meg har bestemt seg for å bytte ut alt interiøret her hjemme..altså som i pynt, ikke møbler:lol: har lenge siklet på rolf lysestakene fra brødrene pedersen men de er jo svindyre så har aldri fått meg til å kjøpe. Koster 4-500 kr for ÉN liksom.. så var jeg inne på nettsiden til jysk istad og fant noen lignende til 15 kr per stk. Jepp jeg må visst på jysk i morgen:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Galningen i meg har bestemt seg for å bytte ut alt interiøret her hjemme..altså som i pynt, ikke møbler:lol: har lenge siklet på rolf lysestakene fra brødrene pedersen men de er jo svindyre så har aldri fått meg til å kjøpe. Koster 4-500 kr for ÉN liksom.. så var jeg inne på nettsiden til jysk istad og fant noen lignende til 15 kr per stk. Jepp jeg må visst på jysk i morgen:teehe:

Ja, de ligner, men synes de fra Jysk gir et helt annet inntrykk! Har klart å bli litt hekta på design i år og ser absolutt verdien i å kjøpe ting du synes er fint og ikke noe lignende. Hva med å se på finn? Jeg har noen faste søk der i tilfelle det dukker opp noe :) Jeg ønsker meg veldig en oppbevaringskurv til 900 kr. Ser etter kopier, men de er jo ikke like fine! Det er jo originalen jeg har forelsket meg i... 

(Måtte google, legger ved bilde for andre interesserte!)

Brødrene Pedersen

dfe_feb16_580.jpg?preset=productsmall

Jysk (ville bare bli link!)

https://cdn4.jysk.com/getimage/wd2.medium/72888

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

Sola skinner, det er minusgrader, og vi skal snart på tur.

Jeg kjenner jeg er nebbete inn til margen i dag, og har lyst til å skrive en heidundranes blogg-men mitt voksne meg sier at det ikke er lurt..:CarolSingers:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Ja, de ligner, men synes de fra Jysk gir et helt annet inntrykk! Har klart å bli litt hekta på design i år og ser absolutt verdien i å kjøpe ting du synes er fint og ikke noe lignende. Hva med å se på finn? Jeg har noen faste søk der i tilfelle det dukker opp noe :) Jeg ønsker meg veldig en oppbevaringskurv til 900 kr. Ser etter kopier, men de er jo ikke like fine! Det er jo originalen jeg har forelsket meg i... 

(Måtte google, legger ved bilde for andre interesserte!)

Brødrene Pedersen

dfe_feb16_580.jpg?preset=productsmall

Jysk (ville bare bli link!)

https://cdn4.jysk.com/getimage/wd2.medium/72888

 

Det er nok langt fra samme, selv om de ligner ja.. de fra jysk er i keramikk og rolf lysestakene er jo i tre. Det er en ting å se bilder, men det kan være stor forskjell når man ser de i virkeligheten mtp inntrykk etc. Jeg er så kjip med meg selv. Tenk å bruke 500 kr på en lysestake!:shocked: det er jo galskap. Men samtidig så er det jo noe jeg virkelig har lyst på. Jeg har også lyst på globo lysestaken, og fuglen fra Normann Copenhagen, og de er ikke de billigste de heller:lol:

Finn var ikke så dumt nei!

 

Screenshot_20171229-102540.png

Screenshot_20171229-102652.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...