Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har jobbet med politikk i kveld, og har funnet på noe smart som jeg skal foreslå på et utvalgsmøte i morgen. Gleder meg og gruer meg og har sommerfugler i magen, det er nemlig ikke bare smart, det er litt frekt også. Litt gøy å være politiker også skjønner dere. :innocent:

Jeg ble jo overhodet ikke nysgjerrig nå :aww: neeeida... ikke i det heletatt :D 

Forresten: https://www.aftenposten.no/viten/i/6nnzK3/En-verden-med-farre-insekter-kan-bli-en-sulten-verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg ble jo overhodet ikke nysgjerrig nå :aww: neeeida... ikke i det heletatt :D 

Forresten: https://www.aftenposten.no/viten/i/6nnzK3/En-verden-med-farre-insekter-kan-bli-en-sulten-verden

Selve saken er ikke så spesiell, en grisete byggesak som gjemmer seg bak fortettingsargumentet. Jeg foreslår utsettelse siden vi snart skal rullere arealplan, og jeg skal bruke argumenter som jeg tror de fleste bare MÅ kjøpe, selv om de ikke vil. Jeg grugleder meg, det blir bråk. Artig. :lol:

Ja, den insektgreia altså. :icon_cry:Her er det bare å stå på med infoarbeid og grønn politikk. :aww:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker snart på den masete bikkja...hu har stort sett vært rolig inne og ligget og slappet av. Men den siste uken har hun blitt ekstremt masete altså. I formiddag kom vi hjem fra 1 times tur. Hun pleier alltid å gå å legge seg når vi kommer hjem. Men nå begynte hun å mase så fort jeg satt meg i sofaen. Står å ser på meg mens hun piper, eller står å skraper på verandadøren hele tiden. Hun får fortsatt samme mengde tur som før. Er dette et tegn på løpetid kanskje? Det er 8 mnd siden hun hadde sin første... nå har hun endelig lagt seg for kvelden så nå er det sofa-tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, enna skrev:
8 timer siden, enna skrev:

Jeg blir sliten av slikt. For til syvende og sist er det jeg som må avgjøre om vi kan fortsette om ikke hun blir "normal" igjen, adferdsmessig. Og det vet jeg at vi ikke kan. Men jeg vil vite HVORFOR hun har er som hun er nå. Og hun har på toppen av det hele "skrantet" gradvis siste halvåret, uten at jeg kan sette fingeren på HVA. Hun har ok vekt, pelsen ser bra ut, men hun er mager over ribbena, ansiktet har blitt veldig innsunket og "tørt", og turer kan hun ikke lenger bli med på uten å bli dårlig. Og så vil hun ikke lenger gå i trapper. Det har kommet siste uka. 
Men det å si til familien min - mannen og ungene - at hun kanskje ikke har det så bra - er som å snakke til veggen... 

Det innsunkne ansiktet og atferdsendringen får meg til å tenke på den ene vår, som hadde revmatisk betennelse i ansiktsmuskulaturen. 

Hun ble fin etter en hestekur med prednisolon, og måtte stå på en liten dose resten av livet. Men prednisolon er vel heller ikke akkurat så bra for sarte mager om det skulle vise seg å være noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Gruppeklem! Husk at en dag skal hundene våre dø, og alle de andre dagene skal de ikke!

Download hug 11

Takk den trengte jeg.

Og klem til alle andre, høres ut som det har vært en kjip dag på sonen for folket.

Jeg er hjemme, fornøyd med dagen. Og så må jeg bare klare å få ordene til en venninne utav hodet... det er ikke greit med ME, men det er **** meg ikke greit å være en drittsekk fordi du har ME- du kan oppføre deg.

Nei, får finne senga. Ha en fin natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, maysofie skrev:

Denne er for tiden bare søt når den sover... Keo var en veldig enkel valp, har jeg skjønt :lol: 

E25EC8F6-1929-46BE-84E5-2E861156CA11.thumb.jpeg.cdd0c67ccd632dc71a6cec77f1495e7c.jpeg

Joda, neida, latterlig forelsket i valpen min! :wub: 

Og jeg synes også den er farlig søt:wub: og at FB er så teit at hver gang du skriver navnet hennes så heter hun Tanntråd:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Tonje said:

Akkurat nå har jeg lest i den "når er det nok"-tråden og ble brått oppmerksom på at jeg ser ut til å ha havnet i en situasjon hvor jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil være i...Altså med en hund som ikke vil være med på tur.. Nå er det mest sannsynlig medisiner som spiller en rolle, men de medisinene vil han nok være avhengig av resten av livet da...:hmm:

Uff :hug: Vil medisiner gi han tilnærmet normalt liv, så er det jo et tilnærmet normalt liv, om ikke noe annet? :) 

18 hours ago, Paranomia said:

Skal ringe dyrlegen nå. Må bare slutte å gråte først. Kulen til Bjørn har ikke blitt mindre tross medisin. Virus (katten med astma) fungerer kun på høydose kortison ellers begynner han å hoste igjen. Nedtrapping var ikke vellykket slik som håpet. Det er ikke min dag i dag. Kan ikke miste noen av dem :( 

Uff :hug: Lykke til med operasjonen i dag! 

18 hours ago, Paranomia said:

Og pga navtull mister jeg pengene mine i morgen, forhåpentligvis ordner det seg raskt men jeg holder ikke pusten. Tror jeg bare går og legger meg og står opp neste år eller noe. 

Det der er så kjedelig :( Håper de ordner opp kjapt så du slipper å ha dette hengende over det i tillegg til dette andre! 

17 hours ago, enna said:

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

:hug: Så leit, både at Lita ikke er helt frisk, og at du føler at veterinæren ikke tok deg alvorlig nok. Håper dere finner ut av det, det er så innmari frustrerende når man ikke veit hva som feiler dem utover at man veit det er noe som feiler dem :hmm:

16 hours ago, Midas said:

Hjemme med sykt barn, og er så dårlig selv at også mannen må være hjemme for å hjelpe til. Har snakket med veterinæren om videre plan for Midas... Skal planlegge avlivning hjemme :icon_cry: Det er godt å vite at han får avslutte livet sitt hjemme siden han er så redd hos veterinæren, men det er så dritt å sette en dag. 
I dag skal han få kose seg på rusletur med sin beste venn. Må bare prøve å kose oss den siste tiden :heart:

:hug: 

16 hours ago, Th3a said:

Lenge siden jeg har vært innom nå. Svidde av hele lønna mi hos veterinær idag. Oppdaget at Nemis høyre håndledd var hardt og "merkelig" mandag kveld, og idag fikk hun påvist forkalkninger og mulig inflammasjon. Skal videre til ortoped og foreta en CT og videre utredelse. God jul... :ermm:

:hug: 

15 hours ago, Pixie said:

Har hatt en litt kjip dag selv etter at vi på nav-møte i dag helt tilfeldig oppdaget at selv om kontrakten min med stedet der jeg er på arbeidstrening varer til april, så har altså vedtaket nav satte på tiltakspenger tilknyttet arbeidstreningen kun varighet til imorgen. Det er usikkert om jeg kan knyttes til tiltaket videre som at jeg byttet bostedskommune. Så det er mulig jeg, fra i morgen av, står med bare sosialstønad som inntekt...

:rolleyes: Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for en nasjonal "bedrift" å overføre papirer og vedtak fra en avdeling til en annen. Håper det ordner seg fort, og at du får fortsette på tiltaket ditt! :hug: 

10 hours ago, Krutsi said:

Altså, hele hunden er røntget og det er ikke en forkalkning eller prolaps eller noen skader som har skjedd i rygg og nakke pga sparket, som vi kan se, så hun har muligens brukt opp flaksen sin :P mye tyder på at hesten var litt ålreit allikevel da han sparket og ikke sparket så hardt :lol: 

:hug: Det kan ikke være noe med nerver? Eller bløtvevsskader? Det høres jo ut som en slags hjerneskade av noe slag, gjør det ikke? 

--

Her om dagen skjer det ikke stort. Jeg driver og lager meg en kontorplass igjen, fordi et lite databord ved sofaen funker ikke når man skal sy sammen et blad. Både fordi jeg trenger plass til all my shit, og fordi at det å sitte å jobbe-jobbe i sofaen ødelegger ryggen min. Jeg syns jeg har pes nok med kroppsgreier, jeg trenger ikke ryggproblemer på toppen av alt :lol: 

Hundene mine er rare da. Ali er ei skikkelig masekråke om dagen, selv til henne å være. Hun pleier å være en hældilter, men nå tar hun det til litt andre høyder, syns jeg, jeg kan ikke gå på do engang uten at hun står på utsiden og piper. Det virker ikke som det feiler henne noe fysisk, jeg har klemt og kjent og dratt og poket, ikke noe som tyder på smerter noe sted, så jeg har diagnostisert henne med "teit".. Evt "hormonell". Det er nesten det samme :P 

Ja, eller.. Ørene deres, Leah og Ali, de funker ikke om dagen da. De har fått det for seg at de skal over på naboens tomt (den delen som er "naturtomt") og spise ett eller annet - jeg håper det er fuglemat - så det har vært to ganger nå som de har spola rundt hjørnet og blitt borte. Sånt gjør meg nesten ikke sint i det hele tatt :P Drittbikkjer :aww: 

Og apropos drittbikkjer :P Så er valpen en raring :lol: Hun må bæsje under ting. Bord, f.eks. Så jeg holder øye med henne, og så fort hun labber under et bord og begynner gjøre piruetter så græbber jeg tak i henne og løper ut.. Men hun er jo valp, så hun husker jo ikke at hun måtte bæsje når jeg napper henne med seg sånn, så da spiser hun snø, fanger snø, løper i snø og i det store og hele koser seg, helt til hun må tisse.. Og når hun gjør det, så tenker jeg "ja, kanskje hun bare måtte tisse", og går inn igjen. Så holder jeg øye med henne i begynnelsen da, for det var jo ikke tissing vi gikk ut for, selv om det er fint hun gjør det og ute :P Men plutselig har hun bæsja under et bord igjen.. 

Men her om kvelden så løste hun hele den "må bæsje under noe"-greia si ved å bæsje på verandaen, under en stol :teehe: Og jeg var litt sånn "veeeeel, det var i det minste ute" :teehe: Og etter det så har hun bæsja ute.. Rart? Det trenger ikke å være under noe heller.. Og det er ikke sånn at hun ikke har bæsja ute før altså, det bare gikk visst ikke an lenger når det ble masse snø på doen hennes :P 

Bikkjer er rare.. :lol::heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Uff :hug: Vil medisiner gi han tilnærmet normalt liv, så er det jo et tilnærmet normalt liv, om ikke noe annet? :) 

Uff :hug: Lykke til med operasjonen i dag! 

Det der er så kjedelig :( Håper de ordner opp kjapt så du slipper å ha dette hengende over det i tillegg til dette andre! 

:hug: Så leit, både at Lita ikke er helt frisk, og at du føler at veterinæren ikke tok deg alvorlig nok. Håper dere finner ut av det, det er så innmari frustrerende når man ikke veit hva som feiler dem utover at man veit det er noe som feiler dem :hmm:

:hug: 

:hug: 

:rolleyes: Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for en nasjonal "bedrift" å overføre papirer og vedtak fra en avdeling til en annen. Håper det ordner seg fort, og at du får fortsette på tiltaket ditt! :hug: 

:hug: Det kan ikke være noe med nerver? Eller bløtvevsskader? Det høres jo ut som en slags hjerneskade av noe slag, gjør det ikke? 

--

Her om dagen skjer det ikke stort. Jeg driver og lager meg en kontorplass igjen, fordi et lite databord ved sofaen funker ikke når man skal sy sammen et blad. Både fordi jeg trenger plass til all my shit, og fordi at det å sitte å jobbe-jobbe i sofaen ødelegger ryggen min. Jeg syns jeg har pes nok med kroppsgreier, jeg trenger ikke ryggproblemer på toppen av alt :lol: 

Hundene mine er rare da. Ali er ei skikkelig masekråke om dagen, selv til henne å være. Hun pleier å være en hældilter, men nå tar hun det til litt andre høyder, syns jeg, jeg kan ikke gå på do engang uten at hun står på utsiden og piper. Det virker ikke som det feiler henne noe fysisk, jeg har klemt og kjent og dratt og poket, ikke noe som tyder på smerter noe sted, så jeg har diagnostisert henne med "teit".. Evt "hormonell". Det er nesten det samme :P 

Ja, eller.. Ørene deres, Leah og Ali, de funker ikke om dagen da. De har fått det for seg at de skal over på naboens tomt (den delen som er "naturtomt") og spise ett eller annet - jeg håper det er fuglemat - så det har vært to ganger nå som de har spola rundt hjørnet og blitt borte. Sånt gjør meg nesten ikke sint i det hele tatt :P Drittbikkjer :aww: 

Og apropos drittbikkjer :P Så er valpen en raring :lol: Hun må bæsje under ting. Bord, f.eks. Så jeg holder øye med henne, og så fort hun labber under et bord og begynner gjøre piruetter så græbber jeg tak i henne og løper ut.. Men hun er jo valp, så hun husker jo ikke at hun måtte bæsje når jeg napper henne med seg sånn, så da spiser hun snø, fanger snø, løper i snø og i det store og hele koser seg, helt til hun må tisse.. Og når hun gjør det, så tenker jeg "ja, kanskje hun bare måtte tisse", og går inn igjen. Så holder jeg øye med henne i begynnelsen da, for det var jo ikke tissing vi gikk ut for, selv om det er fint hun gjør det og ute :P Men plutselig har hun bæsja under et bord igjen.. 

Men her om kvelden så løste hun hele den "må bæsje under noe"-greia si ved å bæsje på verandaen, under en stol :teehe: Og jeg var litt sånn "veeeeel, det var i det minste ute" :teehe: Og etter det så har hun bæsja ute.. Rart? Det trenger ikke å være under noe heller.. Og det er ikke sånn at hun ikke har bæsja ute før altså, det bare gikk visst ikke an lenger når det ble masse snø på doen hennes :P 

Bikkjer er rare.. :lol::heart: 

Jo, det er det som ligger litt mest nærliggende å tro; at det er noe nevrologisk. Derfor skal de virkelig gå over alle røntgenbildene for å se at det ikke har dukket opp en liten miniprolaps nå nylig som kan trykke på nervene. Evt kan jo ubalanse i tyroksid skape bølling eller så finnes det noen autoimmune sykdommer som kan gi muskulære og nevrologiske symptomer. 

Og det er liksom det vi gjenstår å utelukke før vi kan konstantere med hjerneblødning eller hjernesvulst, eller noe med hjernen. Dette er jo ikke man får gjort noe med, så da må vi se an hunden. 

Men nå er vi snart der er jeg redd for at uavhengig om vi finner ut av noe eller ikke, så må vi snart se an hvor langt vi kan la det gå.. 

for bare lufting av hund er jo en liten utfordring pr nå.. for hun vil bare ut og gjøre fra seg. Den andre vil jo ha mer. Men blir hun igjen alene inne, så blir hun jo helt fra seg. Men hun skal ikke være med ut ? eller så har min stødige hund blitt så var på lyder at hun reagerer bare hvis jeg er borti vaskemaskinen. Hun slår seg ikke til ro på samme måte som tidligere, så hun kan ikke være med å legge barnet til dupp lengre, men det er jo ikke akkurat populært å ikke være med. Men hvor mye styr det blir, er litt avhengig av dagsform. 

Enkelt hundehold for tiden kan man si.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sovet lenge. Bare fordi jeg kunne det :P 
Frokosten er snart klar, og etterpå skal jeg sykle til sykehuset. Jeg håper bare at jeg er i stand til å sykle hjem igjen :lol: 

Og jeg gruer meg litt. Det har vært sårt og vondt nok når de bare her trukket ut væske. Men om de skal injisere sprit så må det jo verke noe så inni h*****? :o Jaja, tiden vil vise. Jeg har i hvert fall sagt i fra på jobb at det kan ta tid før jeg kommer, om jeg i det hele tatt blir i stand til det av en eller annen grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Selve saken er ikke så spesiell, en grisete byggesak som gjemmer seg bak fortettingsargumentet. Jeg foreslår utsettelse siden vi snart skal rullere arealplan, og jeg skal bruke argumenter som jeg tror de fleste bare MÅ kjøpe, selv om de ikke vil. Jeg grugleder meg, det blir bråk. Artig. :lol:

Rebellen Symra&Pippin :bananas:

9 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, den insektgreia altså. :icon_cry:Her er det bare å stå på med infoarbeid og grønn politikk. :aww:

Ja, det er litt skremmende... :|

17 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, eller.. Ørene deres, Leah og Ali, de funker ikke om dagen da. De har fått det for seg at de skal over på naboens tomt (den delen som er "naturtomt") og spise ett eller annet - jeg håper det er fuglemat - så det har vært to ganger nå som de har spola rundt hjørnet og blitt borte. Sånt gjør meg nesten ikke sint i det hele tatt :P Drittbikkjer :aww: 

Du er jo heldig om det bare er fuglemat de spiser... Willy har funnet seg et sted i skogen... han forsvinner dit HVER gang vi går forbi på den runden... og det er ikke FUGLEMAT han spiser, for å si det sønn *forbanne jegerdrit - bokstavelig talt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

Uff :hug: Vil medisiner gi han tilnærmet normalt liv, så er det jo et tilnærmet normalt liv, om ikke noe annet? :) 

 

Jeg håper det gir seg etter hvert, det skal i hvert fall det i følge veterinær. Så får vi se når vi kommer til februar og han skal ha ny dose.

Akkurat nå har jeg litt ledig tid da første pasient ikke var lenge innom døra her og da får man jo tenkt litt. Jeg sitter med bittesmå tanker om at dersom det ikke finnes jobb til meg i hjembyen så får jeg kanskje skape den selv da? Jeg tror ikke jeg er tøff nok, men de lurer og lusker i bakhodet de tankene..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time nå, og her er det en person som er før meg. 

Da er det flaks at jeg ikke trenger å tenke på parkering i det minste :aww:

Edit: Jeg var heldig. Han ventet bare på kona! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Den følelsen når du skal inn å betale regninger i nettbanken, og det er ingen e-regninger der. Og den store tykke konvolutten du henta i postkassa just nu, var bare reklame- oh the joy:D

Planen er å være flink husmor på morran, flink lufte Prima eier på formiddagen, så på kvelden blir det hæla i taket:bananas:

Dette kan bli en fin dag.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, klagepost - jeg er ikke i humør om dagen... 
Etter dagen i går, la jeg meg rimelig tid, ca 23. Og lå en stund før jeg sovna. Gubben min var ikke hjemme, han var på jobb regna jeg med, siden han er gift med jobben, og ca midt på natta, rundt 0130 hørte jeg at han kom inn fordi han selvfølgelig vekte bikkjene som sa fra om at noen er på veg inn døra. Han la seg, sovna, men det gjorde ikke Nova! Hun hadde da nemlig fått for seg noen prosjekter. Jeg gikk ned flere ganger for å roe henne, og med en gang jeg var inne på eget soverom igjen, startet hun på nytt. Frem og tilbake et par timer før dyret faktisk forstod at jeg var RASENDE (av søvnmangel)! og roa seg. I dag opp litt over 6, fora og lufta og fora Lotta, Nova og Diva, og mens de fikk leke ute i hagen, tok jeg med Lita på egen luftetur. Hun lå hos datter i natt, (og var på rommet med henne i går ettermiddag, siden hun nå ikke kan være sammen med de tre andre hundene). På rommet der hadde hun ligget og flasset hele ettermiddagen, så hun var ikke mindre stressa der enn hun har vært andre steder siste dagene (og hun har sovet på det rommet med datter siste 3,5 år. Så datter kommenterte da jeg kom inn i går kveld at Lita var veldig stressa og rar). 
I morges fikk jeg vite at hun i natt hadde kasta opp flere ganger (regner med det er nsaid som hun nok ikke tåler pga magen, til tross for magebeskyttende medisiner i tillegg), og på tur så begynte hun å hoste (og det kan jo stemme med hjertesvikt..). 
På toppen av det hele fikk jeg en jobbmail tikkende inn kl 07, som gjorde meg i veldig dårlig humør, 

Har å vært over to timer på jobb, Lita er med meg i dag også og sover på ullteppe her. Og jeg er i dårlig humør rett og slett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Ok, klagepost - jeg er ikke i humør om dagen... 
Etter dagen i går, la jeg meg rimelig tid, ca 23. Og lå en stund før jeg sovna. Gubben min var ikke hjemme, han var på jobb regna jeg med, siden han er gift med jobben, og ca midt på natta, rundt 0130 hørte jeg at han kom inn fordi han selvfølgelig vekte bikkjene som sa fra om at noen er på veg inn døra. Han la seg, sovna, men det gjorde ikke Nova! Hun hadde da nemlig fått for seg noen prosjekter. Jeg gikk ned flere ganger for å roe henne, og med en gang jeg var inne på eget soverom igjen, startet hun på nytt. Frem og tilbake et par timer før dyret faktisk forstod at jeg var RASENDE (av søvnmangel)! og roa seg. I dag opp litt over 6, fora og lufta og fora Lotta, Nova og Diva, og mens de fikk leke ute i hagen, tok jeg med Lita på egen luftetur. Hun lå hos datter i natt, (og var på rommet med henne i går ettermiddag, siden hun nå ikke kan være sammen med de tre andre hundene). På rommet der hadde hun ligget og flasset hele ettermiddagen, så hun var ikke mindre stressa der enn hun har vært andre steder siste dagene (og hun har sovet på det rommet med datter siste 3,5 år. Så datter kommenterte da jeg kom inn i går kveld at Lita var veldig stressa og rar). 
I morges fikk jeg vite at hun i natt hadde kasta opp flere ganger (regner med det er nsaid som hun nok ikke tåler pga magen, til tross for magebeskyttende medisiner i tillegg), og på tur så begynte hun å hoste (og det kan jo stemme med hjertesvikt..). 
På toppen av det hele fikk jeg en jobbmail tikkende inn kl 07, som gjorde meg i veldig dårlig humør, 

Har å vært over to timer på jobb, Lita er med meg i dag også og sover på ullteppe her. Og jeg er i dårlig humør rett og slett... 

Er hun 7 år eller noe? 

Min korthåret dachs ble plutselig syk da han var 7 år. Gikk ned i vekt, tisset på seg i søvne osv. Det viste seg å være hjertefeil. Det var vist vanlig at den dukket opp da de var ca 3 år, men symptomene kom ikke frem før hunden var rundt 7, mener jeg å huske. Vanlig feil på dachsen. Nå er det en del år siden, så jeg kan huske feil altså.. 

@Pringlen husker kanskje mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg å finne ut hvordan jeg kan dele av leiligheten på best måte for at twist ikke skal kunne løpe mellom vinduet og døra når jeg ikke er hjemme. Har på filming i dag, og han har løpt frem og tilbake i over to timer nå. Stakkars liten :( jeg veit jo at han ikke er overbegeistret for å være hjemme alene, men jeg trodde han roet seg fortere enn dette. Ikke rart han virker sliten og sovner med en gang jeg kommer hjem om dagene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Krutsi said:

Jo, det er det som ligger litt mest nærliggende å tro; at det er noe nevrologisk. Derfor skal de virkelig gå over alle røntgenbildene for å se at det ikke har dukket opp en liten miniprolaps nå nylig som kan trykke på nervene. Evt kan jo ubalanse i tyroksid skape bølling eller så finnes det noen autoimmune sykdommer som kan gi muskulære og nevrologiske symptomer. 

Og det er liksom det vi gjenstår å utelukke før vi kan konstantere med hjerneblødning eller hjernesvulst, eller noe med hjernen. Dette er jo ikke man får gjort noe med, så da må vi se an hunden. 

Men nå er vi snart der er jeg redd for at uavhengig om vi finner ut av noe eller ikke, så må vi snart se an hvor langt vi kan la det gå.. 

for bare lufting av hund er jo en liten utfordring pr nå.. for hun vil bare ut og gjøre fra seg. Den andre vil jo ha mer. Men blir hun igjen alene inne, så blir hun jo helt fra seg. Men hun skal ikke være med ut ? eller så har min stødige hund blitt så var på lyder at hun reagerer bare hvis jeg er borti vaskemaskinen. Hun slår seg ikke til ro på samme måte som tidligere, så hun kan ikke være med å legge barnet til dupp lengre, men det er jo ikke akkurat populært å ikke være med. Men hvor mye styr det blir, er litt avhengig av dagsform. 

Enkelt hundehold for tiden kan man si.. 

Uff, det høres frustrerende og slitsomt ut, for dere alle :hmm: Det er nesten så man håper at man finner et mini-prolaps et sted, for da veit man i det minste hvorfor hun har det sånn om dagen. 

1 hour ago, Siri said:

Du er jo heldig om det bare er fuglemat de spiser... Willy har funnet seg et sted i skogen... han forsvinner dit HVER gang vi går forbi på den runden... og det er ikke FUGLEMAT han spiser, for å si det sønn *forbanne jegerdrit - bokstavelig talt*

:lol: Vel, dette er på tomta til naboen, en tredjedel av den er "naturtomt", men forholdsvis tett opp til hus og garasje, så jeg håper da ingen driter der.. Bortsett fra katter og bikkjer evt :P 

34 minutes ago, Tonje said:

Jeg håper det gir seg etter hvert, det skal i hvert fall det i følge veterinær. Så får vi se når vi kommer til februar og han skal ha ny dose.

Da krysser vi fingrene for at det går seg til etterhvert, og at de hensynene som må tas nå bare er for en kortere periode :) 

34 minutes ago, Tonje said:

Akkurat nå har jeg litt ledig tid da første pasient ikke var lenge innom døra her og da får man jo tenkt litt. Jeg sitter med bittesmå tanker om at dersom det ikke finnes jobb til meg i hjembyen så får jeg kanskje skape den selv da? Jeg tror ikke jeg er tøff nok, men de lurer og lusker i bakhodet de tankene..

Vel, livet er for kort og for uforutsigbart til å ikke tørre å satse på ting som er praktisk gjennomførbart - så er det det? I så fall, gå for det :) 

--

Jeg spiser så ****** mye om dagen at det er helt latterlig, det virker som at det ikke er noen stopp noe sted :rolleyes: Jeg har den siste timen konsumert 2 brødskiver med jordbærsyltetøy (jepp, dere er sikkert veldig interessert i pålegget mitt), en halv pakke Gjende kjeks, en kopp kakao, et halvt glass brus og en Mars sjokolade, og allikvel lurer jeg på om jeg ikke burde hatt en lefse eller to med sirup på.. Og apropos Mars-sjokolade, så kjøpte datterbarnet 4 10 pk med det til meg på søndag da hun var på harryshopping med venninna si, og jeg har spist opp to og en halv av de pakkene alt.. Dvs 25 Mars-sjokolader på 4 dager.. Jeg bør antageligvis være takknemlig for at jeg har en hyperaktiv ilostomi, og jeg bør muligens bekymre meg for diabetes snart *kremt* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det lat dag med husarbeid og hundetrening. Ikke jobb, ikke noe sosialt, ikke barn, ikke noe utenom bikkja og meg. Jeg har jo flere ganger skrytt av unghunden her, men i går ble jeg mindre imponert altså. Skal legge oss, har vært ute og klokka er langt på nat.. Åpner soveromsdøra, hunden hopper opp i senga og tisser!! Jeg eksploderte, kan man si. Og igjen er bikkja utvist fra senga mi. Ikke skjønner jeg hvorfor krapylet tisser i senga, men jeg blir litt sur over all vasken jeg må gjøre i dag i tillegg til alt jeg hadde fra før. *frese* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: Vel, dette er på tomta til naboen, en tredjedel av den er "naturtomt", men forholdsvis tett opp til hus og garasje, så jeg håper da ingen driter der.. Bortsett fra katter og bikkjer evt :P 

Du er nok sikkert forskånet for dritt der ja :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg spiser så ****** mye om dagen at det er helt latterlig, det virker som at det ikke er noen stopp noe sted :rolleyes: Jeg har den siste timen konsumert 2 brødskiver med jordbærsyltetøy (jepp, dere er sikkert veldig interessert i pålegget mitt), en halv pakke Gjende kjeks, en kopp kakao, et halvt glass brus og en Mars sjokolade, og allikvel lurer jeg på om jeg ikke burde hatt en lefse eller to med sirup på.. Og apropos Mars-sjokolade, så kjøpte datterbarnet 4 10 pk med det til meg på søndag da hun var på harryshopping med venninna si, og jeg har spist opp to og en halv av de pakkene alt.. Dvs 25 Mars-sjokolader på 4 dager.. Jeg bør antageligvis være takknemlig for at jeg har en hyperaktiv ilostomi, og jeg bør muligens bekymre meg for diabetes snart *kremt* 

:lol: Og jeg hadde liksom ikke sett for meg at du var en sånn som spiste jordbærsyltetøy på brødskiva :lol: Ikke at jeg har tenkt over hva du har på brødskiva tidligere liksom, men... :lol: Du får ta det som et tegn på at kroppen vil ha mer fett på beina til å tåle vinter og kulde :ahappy:

Jeg synes alltid det er så merkelig når jeg sender e-post til folk med enten svar på noe, eller en utredning etc ... så får jeg veldig ofte aldri svar tilbake med en takk, eller i det minste at de har mottatt e-posten. Er ikke det normal folkeskikk liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Her blir det lat dag med husarbeid og hundetrening. Ikke jobb, ikke noe sosialt, ikke barn, ikke noe utenom bikkja og meg. Jeg har jo flere ganger skrytt av unghunden her, men i går ble jeg mindre imponert altså. Skal legge oss, har vært ute og klokka er langt på nat.. Åpner soveromsdøra, hunden hopper opp i senga og tisser!! Jeg eksploderte, kan man si. Og igjen er bikkja utvist fra senga mi. Ikke skjønner jeg hvorfor krapylet tisser i senga, men jeg blir litt sur over all vasken jeg må gjøre i dag i tillegg til alt jeg hadde fra før. *frese* 

Du har ikke fått snø Hjemme? 

Jeg har en eller to innetisser hvert år med valp/unghunder når det kommer snø. De spiser og spiser og må akutt tisse og nesten hver gang så omtrent våkner de og tisser samtidig. I år har det gått i hundeseng og sofa (6 mnd og 16 mnd) en gang hver også var det over. I fjor var den på 16 mnd 5-6 mnd og da ble det sengen. Og Talli som var husren ved 8 uker tisset ned hele sofaen og langs stuegulvet og helt til ytterdøren en gang etter det var kommet fin spisesnø. 

Er ikke noe slikt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Uff, det høres frustrerende og slitsomt ut, for dere alle :hmm: Det er nesten så man håper at man finner et mini-prolaps et sted, for da veit man i det minste hvorfor hun har det sånn om dagen. 

:lol: Vel, dette er på tomta til naboen, en tredjedel av den er "naturtomt", men forholdsvis tett opp til hus og garasje, så jeg håper da ingen driter der.. Bortsett fra katter og bikkjer evt :P 

Da krysser vi fingrene for at det går seg til etterhvert, og at de hensynene som må tas nå bare er for en kortere periode :) 

Vel, livet er for kort og for uforutsigbart til å ikke tørre å satse på ting som er praktisk gjennomførbart - så er det det? I så fall, gå for det :) 

--

Jeg spiser så ****** mye om dagen at det er helt latterlig, det virker som at det ikke er noen stopp noe sted :rolleyes: Jeg har den siste timen konsumert 2 brødskiver med jordbærsyltetøy (jepp, dere er sikkert veldig interessert i pålegget mitt), en halv pakke Gjende kjeks, en kopp kakao, et halvt glass brus og en Mars sjokolade, og allikvel lurer jeg på om jeg ikke burde hatt en lefse eller to med sirup på.. Og apropos Mars-sjokolade, så kjøpte datterbarnet 4 10 pk med det til meg på søndag da hun var på harryshopping med venninna si, og jeg har spist opp to og en halv av de pakkene alt.. Dvs 25 Mars-sjokolader på 4 dager.. Jeg bør antageligvis være takknemlig for at jeg har en hyperaktiv ilostomi, og jeg bør muligens bekymre meg for diabetes snart *kremt* 

Ja, det er litt håpløst.. for man har på en måte en hund man ikke kjenner, så man kan liksom ikke tenke at «det går sikkert bra dette».. feks får vi besøk, så må jeg følge nøye på henne i starten, for det er begge deler om hun er den vanlige sosiale eller så blir hun den lumske som knurrer, flekker tenner, buster seg opp, den litt skye småengestelige hunden som traver rundt besøkende og ikke vet helt hva de vil.. 

Så nå begynner jeg nesten å bli litt oppgitt at jeg nesten bare setter en strek og sier nok er nok. Men så er det jo litt fint hvis dyrlegen hadde sagt at høyst sannsynlig er det hjernesvulst, så kan jeg i det minste si «hva var det jeg sa?» da jeg har sagt det siden september og alle mente at jeg overdrev :P:lol: 

 

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Her blir det lat dag med husarbeid og hundetrening. Ikke jobb, ikke noe sosialt, ikke barn, ikke noe utenom bikkja og meg. Jeg har jo flere ganger skrytt av unghunden her, men i går ble jeg mindre imponert altså. Skal legge oss, har vært ute og klokka er langt på nat.. Åpner soveromsdøra, hunden hopper opp i senga og tisser!! Jeg eksploderte, kan man si. Og igjen er bikkja utvist fra senga mi. Ikke skjønner jeg hvorfor krapylet tisser i senga, men jeg blir litt sur over all vasken jeg må gjøre i dag i tillegg til alt jeg hadde fra før. *frese* 

Løpetid? Ene mi tisset bestandig i senga mi i starten av hver løpetid. Hun gravde til og med opp dørene hvis hun klarte, for å tisse der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Du har ikke fått snø Hjemme? 

Jeg har en eller to innetisser hvert år med valp/unghunder når det kommer snø. De spiser og spiser og må akutt tisse og nesten hver gang så omtrent våkner de og tisser samtidig. I år har det gått i hundeseng og sofa (6 mnd og 16 mnd) en gang hver også var det over. I fjor var den på 16 mnd 5-6 mnd og da ble det sengen. Og Talli som var husren ved 8 uker tisset ned hele sofaen og langs stuegulvet og helt til ytterdøren en gang etter det var kommet fin spisesnø. 

Er ikke noe slikt da :)

Vi har hatt snø lenge, og hun tisser ute. Nesten helt husren, sjelden hun gjør inne. Men hun gikk rett opp i senga og tisser med en gang alle fire beina var i senga. 

@Krutsi kanskje det? Hun er 9 mnd og har ikke hatt første løpetid ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...