Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november


Tonje
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

... har jeg pause i husarbeidet. Kjipt å bruke fridagen sin på sånt, men nå må det bli gjort før hybelkaninene og støvbøflene tar helt overhånd. :P  Sjekket sporingen på pakken jeg sendte i går, for å se om den har kommet seg avgårde. Er i det minste registrert sendt, selv om den fortsatt surrer her i Trøndelag. Kommer neppe frem før 1.desember. :hmm: Jeg var for treg til å få den på posten, og ting som skal nordover bruker lang tid (og det er seriøst, når mamma eller noen sender meg pakker går det mye fortere enn når jeg sender andre veien :lol: ). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

I bilen til jobben var jeg sikker på at jeg hadde glemt å ta på maskara. Jeg ser ut som en torsk uten maskara. Det var for mørkt til at jeg fikk sjekket i speilet i bilen, og engstelsen steg! Styrta inn på do da jeg kom på jobben, og PJUH, alt i orden.

:lol:

 

Det der gjorde jeg også en gang, heldigvis jobba jeg på sykehus med apotek og gikk dit med en gang jeg kom på jobb for å kjøpe en maskara :lol:. Teite er vi...

Akkurat nå har jeg lest i den "når er det nok"-tråden og ble brått oppmerksom på at jeg ser ut til å ha havnet i en situasjon hvor jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil være i...Altså med en hund som ikke vil være med på tur.. Nå er det mest sannsynlig medisiner som spiller en rolle, men de medisinene vil han nok være avhengig av resten av livet da...:hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ringe dyrlegen nå. Må bare slutte å gråte først. Kulen til Bjørn har ikke blitt mindre tross medisin. Virus (katten med astma) fungerer kun på høydose kortison ellers begynner han å hoste igjen. Nedtrapping var ikke vellykket slik som håpet. Det er ikke min dag i dag. Kan ikke miste noen av dem :( 

Og pga navtull mister jeg pengene mine i morgen, forhåpentligvis ordner det seg raskt men jeg holder ikke pusten. Tror jeg bare går og legger meg og står opp neste år eller noe. 

Edit: og bestilt time til fotografering av Bjørn. Kan ikke men må nesten tenke sånn, må ha et bilde av han om det verste skulle skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Line said:

Sitter på legevakten og venter. Røntgen unnagjort, så da gjenstår det bare å få svar. Setene her er dårlig egnet for vonde halebein dog...

Håper armen din er pen og hel innvendig! 

 

@Paranomia Huff :(:hug:   

 

Jeg bare virrer. Satt på klesvask, oppvask, og tørketrommel, men burde gått ut og gjort noe, eller gjort mer inne eller... Plan om å legge meg tidlig i kveld så da bør jeg være ferdig med alt jeg skal før barnet kommer hjem.  Starte med å la gutta løpe litt kanskje, se om tempen har steget nok til at Kasko orker å være ute. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause igjen! Nå er hele førsteetasjen ryddig, om vi ser bort fra inni skuffer og skap selvsagt. Hva som er gjemt i skuffer og bak dører er ikke så farlig. Ute av syn osv. :whistle: 

Og så er jeg veldig glad for at det har kommet registreringsrestriksjoner på toller når det kommer til antall nå. Maks 45 avkom pr hund, så da følges RAS opp og det gjøres et forsøk på å nå målene der. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tonje skrev:

Det der gjorde jeg også en gang, heldigvis jobba jeg på sykehus med apotek og gikk dit med en gang jeg kom på jobb for å kjøpe en maskara :lol:. Teite er vi...

Akkurat nå har jeg lest i den "når er det nok"-tråden og ble brått oppmerksom på at jeg ser ut til å ha havnet i en situasjon hvor jeg tidligere har sagt at jeg ikke vil være i...Altså med en hund som ikke vil være med på tur.. Nå er det mest sannsynlig medisiner som spiller en rolle, men de medisinene vil han nok være avhengig av resten av livet da...:hmm:

Det er ikke bare midlertidlig at medisinene tuller det til da? Til effekten har stabilisert seg.. 

Akkurat nå, enna skrev:

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

Jeg svidde av 3000kr i røntgen og blodprøve i går uten pr nå å ha kommet noe særlig etter en forklaring. Så nå er det bare å vente på svar på prøvene og de skulle studere røntgen bildene enda nøyere og samt diskutere det innad hos alle dyrlegene.. 

Er så artig med slike ting. Nesten bedre at man kan peke på en kul og si «der er det»..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon i morgen. Tårene renner ikke, de fosser. Er superkirurgen i Sandefjord som skal operere så føler meg helt trygg på de sånnsett. Men så må de jo informere om risiko likevel og jeg får helt noia selv om jeg vet risikoen. Jeg vet det, men vil ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

 

Jeg svidde av 3000kr i røntgen og blodprøve i går uten pr nå å ha kommet noe særlig etter en forklaring. Så nå er det bare å vente på svar på prøvene og de skulle studere røntgen bildene enda nøyere og samt diskutere det innad hos alle dyrlegene.. 

Er så artig med slike ting. Nesten bedre at man kan peke på en kul og si «der er det»..

Jeg blir sliten av slikt. For til syvende og sist er det jeg som må avgjøre om vi kan fortsette om ikke hun blir "normal" igjen, adferdsmessig. Og det vet jeg at vi ikke kan. Men jeg vil vite HVORFOR hun har er som hun er nå. Og hun har på toppen av det hele "skrantet" gradvis siste halvåret, uten at jeg kan sette fingeren på HVA. Hun har ok vekt, pelsen ser bra ut, men hun er mager over ribbena, ansiktet har blitt veldig innsunket og "tørt", og turer kan hun ikke lenger bli med på uten å bli dårlig. Og så vil hun ikke lenger gå i trapper. Det har kommet siste uka. 
Men det å si til familien min - mannen og ungene - at hun kanskje ikke har det så bra - er som å snakke til veggen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er ikke bare midlertidlig at medisinene tuller det til da? Til effekten har stabilisert seg.. 

 

Veterinæren mener det, men nå er det bare 2 mnd til "påfylling" igjen og hvis det samme gjentar seg da så får jeg ta tak i det. Foreløpig er det ikke et tema å tenke på noe annet for å si det sånn, det er det for tidlig til. Jeg håper og tror det ordner seg, men tenker jo litt på hvordan det blir hvis ikke.

1 minutt siden, Paranomia skrev:

Operasjon i morgen. Tårene renner ikke, de fosser. Er superkirurgen i Sandefjord som skal operere så føler meg helt trygg på de sånnsett. Men så må de jo informere om risiko likevel og jeg får helt noia selv om jeg vet risikoen. Jeg vet det, men vil ikke vite. 

:console:Krysser fingrene for at han blir bra!

Nå skal jeg snart dra hjem til samboer og hunder, de tingene jeg klamrer meg til her i livet om dagen. Fikk snap fra bror som er hos besta på hennes 75-års dag og det stikker i hjertet av å ikke få vært der sammen med dem. Herregud som jeg savner å bo i nærheten av familien og vennene mine :hmm:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, enna skrev:

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

:hug:Stakkar Lita, godt at hun er til en eier som tar henne på alvor. Det er så slitsomt når veterinærer liksom ikke tar det på alvor det man ser som kjenner hunden ut og inn... 


Hjemme med sykt barn, og er så dårlig selv at også mannen må være hjemme for å hjelpe til. Har snakket med veterinæren om videre plan for Midas... Skal planlegge avlivning hjemme :icon_cry: Det er godt å vite at han får avslutte livet sitt hjemme siden han er så redd hos veterinæren, men det er så dritt å sette en dag. 
I dag skal han få kose seg på rusletur med sin beste venn. Må bare prøve å kose oss den siste tiden :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom nå. Svidde av hele lønna mi hos veterinær idag. Oppdaget at Nemis høyre håndledd var hardt og "merkelig" mandag kveld, og idag fikk hun påvist forkalkninger og mulig inflammasjon. Skal videre til ortoped og foreta en CT og videre utredelse. God jul... :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Jeg blir sliten av slikt. For til syvende og sist er det jeg som må avgjøre om vi kan fortsette om ikke hun blir "normal" igjen, adferdsmessig. Og det vet jeg at vi ikke kan. Men jeg vil vite HVORFOR hun har er som hun er nå. Og hun har på toppen av det hele "skrantet" gradvis siste halvåret, uten at jeg kan sette fingeren på HVA. Hun har ok vekt, pelsen ser bra ut, men hun er mager over ribbena, ansiktet har blitt veldig innsunket og "tørt", og turer kan hun ikke lenger bli med på uten å bli dårlig. Og så vil hun ikke lenger gå i trapper. Det har kommet siste uka. 
Men det å si til familien min - mannen og ungene - at hun kanskje ikke har det så bra - er som å snakke til veggen... 

Ja, det er slitsomt! Her er det også atferdsendringene som er de største symptomene. Ingen av alternativene er dessverre så veldig gode alternativ kjenner jeg, spesielt ikke fra tidligere erfaring. Så nå har vi faktisk kommet dit at jeg må vite om det er noe man kan fikse eller så må hun få slippe... 

men jeg blir heldigvis tatt på alvor både hos dyrlege og familie. Men å miste 4. Hunden på 4. Året er noe unødvendig kjenner jeg.. spesielt når flere er unge hunder.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: Til alle som har hunder det ikke går så bra med. Triste greier :( Håper det går bra for de det kan gå veien for!

 

Kjenner jo at kennelhoste blir en liten bagatell i forhold. Selv om et par av de 5 som har fått det så langt, kan bli en liten utfordring å holde i ro i flere uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Veterinæren mener det, men nå er det bare 2 mnd til "påfylling" igjen og hvis det samme gjentar seg da så får jeg ta tak i det. Foreløpig er det ikke et tema å tenke på noe annet for å si det sånn, det er det for tidlig til. Jeg håper og tror det ordner seg, men tenker jo litt på hvordan det blir hvis ikke.

:console:Krysser fingrene for at han blir bra!

Nå skal jeg snart dra hjem til samboer og hunder, de tingene jeg klamrer meg til her i livet om dagen. Fikk snap fra bror som er hos besta på hennes 75-års dag og det stikker i hjertet av å ikke få vært der sammen med dem. Herregud som jeg savner å bo i nærheten av familien og vennene mine :hmm:.

Satser på at det stabilisere seg da gitt.. alternativet er kjedelige greier.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare deler ut :hug:til alle som trenger...

Har hatt en litt kjip dag selv etter at vi på nav-møte i dag helt tilfeldig oppdaget at selv om kontrakten min med stedet der jeg er på arbeidstrening varer til april, så har altså vedtaket nav satte på tiltakspenger tilknyttet arbeidstreningen kun varighet til imorgen. Det er usikkert om jeg kan knyttes til tiltaket videre som at jeg byttet bostedskommune. Så det er mulig jeg, fra i morgen av, står med bare sosialstønad som inntekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Paranomia skrev:

Skal ringe dyrlegen nå. Må bare slutte å gråte først. Kulen til Bjørn har ikke blitt mindre tross medisin. Virus (katten med astma) fungerer kun på høydose kortison ellers begynner han å hoste igjen. Nedtrapping var ikke vellykket slik som håpet. Det er ikke min dag i dag. Kan ikke miste noen av dem :( 

Og pga navtull mister jeg pengene mine i morgen, forhåpentligvis ordner det seg raskt men jeg holder ikke pusten. Tror jeg bare går og legger meg og står opp neste år eller noe. 

Edit: og bestilt time til fotografering av Bjørn. Kan ikke men må nesten tenke sånn, må ha et bilde av han om det verste skulle skje. 

:hug: 
Er ikke operasjon et alternativ? Ufattelig vond situasjon uansett :(  

2 timer siden, enna skrev:

For en dag...jeg er utslitt lenge før halvveis. Lita er med meg på jobb. Og det blir slik fremover. Hun har siste uken endret adferd drastisk, så noe er galt:cry:. Jeg dro rett til veterinær i dag tidlig etter flere hendelser siste dager, siste i dag tidlig, og fikk undersøkt henne. Veterinær er ikke sikker på hva som er galt, vår faste var ikke der, og den som var der følte jeg ikke tok på alvor helt den adferdsendringen jeg beskrev, Men hun oppdaget en bilyd på hjertet som ikke har vært der før, og hun mener Lita kan ha hjertesvikt - og at det kan forklare en del ting vedr kondisjonen hennes siste året. (men det forklarer ikke alt). Neste onsdag ble hun satt opp til røntgen av så og si det meste, samt ultralyd av hjertet. Inntil videre ble Lita satt på Onsior. Og noe annet som skal beskytte magen, siden hun var gjennom stor mageoperasjon i vår og nesten døde pga komplikasjonenen etter den. Jeg ble selvfølgelig skeptisk, for hos mennesker med hjertesvikt skal man overhodet ikke gi nsaid. Veterinær mente jeg var overforsiktig:icon_confused: siden det var det man var innen menneskemedisin...
Nå sover hun tungt på kontoret mitt. Frisk er hun i hvert fall ikke.  

Stakkars Lita :( 
Håper fast veterinær klarer å finne ut av det, eller at det går an å stabilisere tilstanden og at hun kan kvikne til med medisiner. 
:hug:

 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Tror jeg bare deler ut :hug:til alle som trenger...

Har hatt en litt kjip dag selv etter at vi på nav-møte i dag helt tilfeldig oppdaget at selv om kontrakten min med stedet der jeg er på arbeidstrening varer til april, så har altså vedtaket nav satte på tiltakspenger tilknyttet arbeidstreningen kun varighet til imorgen. Det er usikkert om jeg kan knyttes til tiltaket videre som at jeg byttet bostedskommune. Så det er mulig jeg, fra i morgen av, står med bare sosialstønad som inntekt...

:hug: 
Får håpe det kan videreføres til ny kommune! Noe må de jo kunne gjøre, og jeg kan ikke skjønne at du ikke skal ha rett på tiltak i andre kommuner. 
Lykke til! Håper det ordner seg for deg. 

@Krutsi Søren altså! :hug: Jeg synes virkelig du har vært uheldig nok med hundene nå. :( Er det valpen som plages med noe? 

Det er tydeligvis den store kjipe-dagen her på sonen. 
På morgenmøtet i dag fikk vi vite at alle ansatte skulle overføres til et annet firma eier har, og videre leies ut til det vi er ansatt i nå. Det innebærer også at vi nå kun kalles selgere, ikke konsulenter, og at grunnlønn forsvinner, og vi jobber kun for provisjon på salgsdelen. 
Det er ikke en endring jeg trives med, og en person sa opp allerede i dag. Hun hadde fått et tilbud fra en annen bedrift, og hun ville at jeg skulle ta kontakt med dem også. De trenger en person til. Og jeg vurderer sterkt å nekte å skrive under på ny kontrakt og gå over til det andre firmaet. 
Da er det en helt annen bransje, men relativt like arbeidsoppgaver. Og grunnlønn, ikke minst! Den sikkerheten er viktigere for meg enn å ha et langvarig arbeidsforhold på CV. Motivasjonen har ikke overraskende vært på bunn for min del i dag... 

Nå skal jeg snart lage middag før det blir en lang tur med Sjef. Jeg trenger mye frisk luft i dag for å klarne tankene kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...