Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november

Tonje
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Ozzy skrev:

Legger dere bæsjeposer i søppelkasser hvis det er en stein på lokket? Irriterer meg litt, er noen som pleier å gå tur forbi huset og de legger alltid posene i vår dunk. Normalt sett bryr jeg meg ikke, men når de er en gruppe på 4-5 hunder så ble det 4-5 bæsjeposer i vår dunk, hver dag. Begynte å plassere en stein på lokket, det har blitt bedre men nå ser jeg at de har fjernet steinen for å kaste posene oppi. 

Jeg føler ikke helt at jeg kan fly etter dem de gangene jeg ser de fra vinduet, og jeg synes det er litt i overkant med sånn klistremerke. For det er jo helt greit med bæsjeposer, bare ikke 4-5stk nesten hver dag..

Steinen er ikke så stor, kanskje finne en større stein? Sementblokk eller noe  :lol:

Jeg kaster aldri i andres søppeldunker uansett om det er stein oppå eller ikke. Det er ikke alle som synes det er greit å ha bæsj i dunken. Jeg kaster kun i offentlige dunker, eller så bærer jeg det hele veien hjem. 
Og hvis vi har stein oppå lokket på dunkene så er det for at det ikke skal blåse opp, så antakelig er det derfor folk løfter det av :P 

I dag har jeg husket å kjøpe hodelykt. Den lyste faktisk veldig greit opp, så nå er det litt mindre kjipt å ha det mørkt uansett hvilken tid jeg er hjemme og går tur. Det var veldig praktisk å bruke hodelykt som feste for å holde på plass pannebåndet også. Så slapp jeg å bli kald på øreflippene :aww: 

Ellers er jeg stappmett og kunne sovnet her og nå. Vi spiste enchiladas laget med filetbiter fra Hälsans Kök. Det var så godt at det blir ikke mer vanskjøttede fjærkre i vår fryser! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

30 minutter siden, Ozzy skrev:

Den blir stort sett ikke fylt opp når det er normale mengder bæsjeposer i den. 50 bæsjeposer tar faktisk litt plass. 

Med mindre de driter enorme mengder, så er femti bæsjeposer etter min erfaring ikke mye mer enn en vanlig søppelpose.

Kan du ikke sette dunken et annet sted?

9 minutter siden, Siri skrev:

Hahaha, det er faktisk overraskende mange butikker der. Det er jo nesten som en by... nesten... som en liten en

Stange City!

Sitat

Hodelykt! Det bruker jeg noen ganger når jeg mangler lys

Det kunne funket, men nå fikk jeg bedre plass og kunne gå rundt ham for å sammenligne at alt var cirka synkront og symmetrisk av poter, ører og skjørter. Jeg la en kanelbolle på pianoet som han sto og så på, og da sto han rolig! 

Pelsen ligger litt rart på ryggen på grunn av manglende overull, men jeg tør ikke klippe der. Får forsøke å legge ned det som står opp med vått håndkle på søndag. Han er mye rart, men ikke salrygget. 

Sitat

Sitat

Den dagen jeg ikke har hunder mer, er det sikkert ikke noen kjentfolk der heller ?

Skal du overleve oss alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mackenzie skrev:

Ikkesant :lol: jeg hadde ikke engang trodd jeg jeg skulle bo og studere et annet sted enn Kristiansand i nærmeste fremtid for et år siden, langt mindre i utlandet. Rart hvor man ender opp.. 

Sånn apropos dette med å stå opp tidlig, være A-menneske osv. Jeg er egentlig det, får noia hvis jeg står opp senere enn 8 men i det siste har jeg vært lyst våken helt til 01 på natten og sliter dermed veldig med å komme meg opp til en ok tid også. Jeg har satt på en hau alarmer og klarer likevel å sove videre, eventuelt slumre i halvsøvne. Noen gode tips til å få min gode døgnrytme tilbake? Ideelt sett vil jeg gjerne sove kl 23, og stå opp 07. Nå for tiden går det mer i å sove kl 01 og stå opp 10...

Hm..jeg tror du er gravid jeg..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet og føner valpen, det gikk kjempe bra. Barbert poter og hale, det gikk kjempe bra. Når jeg skulle begynne på ansiktet så protesterte han vilt. Eller det begynte med å protestere. Og siden jeg aldri har gjort det før så sliter jeg med å finne en god måte å holde han på. Endte med at han ble dritt sur :teehe:har ikke fått barbert ansiktet enda, men vi har en liten pause.. ble litt mye styr for å si det mildt. Akkurat nå kjennes det litt ut som et alt for stort prosjekt :P men får vel dreisen på det til slutt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Med mindre de driter enorme mengder, så er femti bæsjeposer etter min erfaring ikke mye mer enn en vanlig søppelpose.

Kan du ikke sette dunken et annet sted? 

Jeg har ikke telt de, men uansett så er det nok bæsj til at jeg ikke vil ha alt i vår dunk. Om det så "kun" er en søppelpose så er det faktisk for mye å hive i andres dunker :) Blir nok en lapp, har ikke så mange steder å flytte de, tror ikke leieboeren må ha de utenfor stuevinduet :P

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på korleis føret over fjellet på veg austover er i morgon, håpar det blir betre enn i dag! Men bilen har full tank, oljen er sjekka og spylarvæske er påfylt. Proviantar er innkjøpt, så om det skulle bli kolonne og venting igjen, så er eg klar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

@Mud; skal du ikke ha deg en puli til? :P Ligger en tispe ute på Finn nå.. ;) 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=108045815

Nope :P

Det holder med 2 hunder kjenner jeg.

Akkurat nå har vi bare en. Toddy ble sendt bort i dag, ca 1 uke inn i løpetiden til Nico. Han oppfører seg forsåvidt.   Når jeg kjefter. Nico har holdt på å gjøre han en snute kortere opp til flere ganger de siste dagene, så nå var det på tide at han dro på ferie..

Det har vært besøk av 2 unger Nico ikke kjente her i dag og det er så rart å se hvordan hun holder helt kjeft når de kommer og bare hilser høflig. Når foreldre skulle hente fant hun igjen målet sitt gitt . Så da vet dere det.. De eneste som kan gjøre innbrudd her uten at alarmsystemet går av er barn. Hun hilser jo blidt på alle forsåvidt , hun må bare si i fra om at huset voktes av en puli i tilfelle de skulle komme til å ha skumle hensikter. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

Stange City!

:punk:

Det kunne funket, men nå fikk jeg bedre plass og kunne gå rundt ham for å sammenligne at alt var cirka synkront og symmetrisk av poter, ører og skjørter. Jeg la en kanelbolle på pianoet som han sto og så på, og da sto han rolig! 

Tok han stand på kanelbollen? :D 

Pelsen ligger litt rart på ryggen på grunn av manglende overull, men jeg tør ikke klippe der. Får forsøke å legge ned det som står opp med vått håndkle på søndag. Han er mye rart, men ikke salrygget. 

Hva er overull? :o 

Skal du overleve oss alle?

Ja? Visste du ikke at jeg er udødelig? 

32 minutter siden, maysofie skrev:

Hadde egentlig tenkt oss til D4A, deriblant for å se Keos halvbror gå NoM for danskene. Litt spesielt at Danmark, med unntak av èn utøver, boikotter mesterskapet.

Hvorfor gjør de det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Den dagen jeg ikke har hunder mer, er det sikkert ikke noen kjentfolk der heller ?

Har alle vi andre dødd da, liksom? Eller kjenner du oss ikke lenger? Kanskje du blir senil? :o:P:lol: 

1 hour ago, Siri said:

Også kan de drite i å stoppe i døråpninger eller andre smale passasjer for å snakke med kjentfolk ?

Ja, i hvert fall det! Fader ass!! 

44 minutes ago, Snoffe said:

Badet og føner valpen, det gikk kjempe bra. Barbert poter og hale, det gikk kjempe bra. Når jeg skulle begynne på ansiktet så protesterte han vilt. Eller det begynte med å protestere. Og siden jeg aldri har gjort det før så sliter jeg med å finne en god måte å holde han på. Endte med at han ble dritt sur :teehe:har ikke fått barbert ansiktet enda, men vi har en liten pause.. ble litt mye styr for å si det mildt. Akkurat nå kjennes det litt ut som et alt for stort prosjekt :P men får vel dreisen på det til slutt :aww:

Dere kommer til å få dreisen på det! :) Jeg ville kanskje prøvd å la han sitte med ryggen til deg, så du holder han i hode/halsen med en hånd mot deg og barberer med den andre hånda? Det er en liten periode de må gjennom (hører du, Leah?), så slutter de å protestere :) 

10 minutes ago, Perfect Image said:

Noen som trenger en nrlapp til imorgen?

Ja, tusen takk :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, QUEST said:

Hm..jeg tror du er gravid jeg..:P

Haha nei, akkurat det kan jeg faktisk være 100% sikker på at jeg ikke er :lol: 

11 minutes ago, Lillekrapyl said:

Var hos frisøren idag. Kun jeg, en annen kunde, og frisøren der. Så begynner den andre kunden og frisøren å snakke om hvor utrolig stygt det er med tatoverte øyenbryn.

Håper det betyr at de ikke så at mine var tatoverte, for ellers var det frekt :ustol:

Den nyeste formen for tatovering med microblading nå kan jo se både ekte og bra ut. Men gjort dårlig så kan det også se grusomt ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg har ikke telt de, men uansett så er det nok bæsj til at jeg ikke vil ha alt i vår dunk. Om det så "kun" er en søppelpose så er det faktisk for mye å hive i andres dunker :) Blir nok en lapp, har ikke så mange steder å flytte de, tror ikke leieboeren må ha de utenfor stuevinduet :P

Misforstå meg rett, jeg skjønner deg prinsipielt, selv om jet står for at bæsjeposer ikke tar enormt stor plass - de legger seg jo også innimellom der bæreposer ikke får plass. 

Jeg vet ikke hvordan du bor. Men det må vel være deler av huset som ikke ligger ut mot veien? En garasje?

12 minutter siden, Siri skrev:

:punk:

Er det hippier i Stange City?

Tok han stand på kanelbollen? :D 

Jupp, han gjorde så :-D 

Hva er overull? :o 

Underull på ryggen, vel!

Ja? Visste du ikke at jeg er udødelig? 

Bør jeg bli redd?

Hvorfor gjør de det? 

Lurer jeg på også. Det er mye som skjer i LP for tiden...

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg vil også vite hvorfor danskene boikotter ... noe, og hva overull er.

Noen ganger gjør hjernen min slike brainfarts, hvor jeg forveksler i går og i fjor, høyre og venstre, og sikkert flere som jeg ikke husker fordi det skjer ubevisst. Kanskje over og under også forvirrer hjernen min?

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal droppe å farge håret i kveld til fordel for mer søvn. Og vedselgeren ringte for å beklage at han ble forsinket, så da kommer det ved i morgen. Og jeg kan farge håret da, og heller stable ved til uka. 

Skal jeg bare legge meg, kanskje?  Må opp klokka seks i morgen, ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Misforstå meg rett, jeg skjønner deg prinsipielt, selv om jet står for at bæsjeposer ikke tar enormt stor plass - de legger seg jo også innimellom der bæreposer ikke får plass. 

Jeg vet ikke hvordan du bor. Men det må vel være deler av huset som ikke ligger ut mot veien? En garasje?

Men jeg ser jo selv hvor mye plass det tar, uavhengig av hva du måtte mene. :)

Innkjørselen er rett inn, står tre biler i bredden og ingen garasje. Såfremt vi ikke skal plassere de foran trappa, i hagen eller foran vinduet til leieboeren, så må de stå der de står. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Haha nei, akkurat det kan jeg faktisk være 100% sikker på at jeg ikke er :lol: 

Pfft..hvordan kan du være sikker på det? Har du ikke hørt om jomfrufødsel? Det er nå ikke så lenge siden det skjedde sist..står faktisk omtalt i en av verdens mest solgte bøker..så det så..:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Men jeg ser jo selv hvor mye plass det tar, uavhengig av hva du måtte mene. :)

Innkjørselen er rett inn, står tre biler i bredden og ingen garasje. Såfremt vi ikke skal plassere de foran trappa, i hagen eller foran vinduet til leieboeren, så må de stå der de står. :)

Jeg syns det er temmelig frekt å putte ting i andres søppelkasser..med mindre det står utrykkelig på kassen at det er ok..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Dere kommer til å få dreisen på det! :) Jeg ville kanskje prøvd å la han sitte med ryggen til deg, så du holder han i hode/halsen med en hånd mot deg og barberer med den andre hånda? Det er en liten periode de må gjennom (hører du, Leah?), så slutter de å protestere :) 

Prøvde det :P men han vred seg for mye til at jeg fikk gjort noe.. men det er vel bare teknikk. Gubben skal hjelpe meg litt i morgen, også håper jeg at jeg finner en god teknikk etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Har alle vi andre dødd da, liksom? Eller kjenner du oss ikke lenger? Kanskje du blir senil? :o:P:lol: 

Jeg er jo udødelig... men antakelig det siste alternativet... basert på slektshistorie :lol: 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, i hvert fall det! Fader ass!! 

Erre muuuulig, liksom :aww: 

3 minutter siden, SFX skrev:

Er det hippier i Stange City?

Har du ikke sett dem? :P 

Jupp, han gjorde så :-D 

:ahappy:

Underull på ryggen, vel!

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
    • Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...