Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

En som er ansatt på skolen min sa at han skulle vurdere å stemme MDG hvis alle MDG-politikere begynte å reise kollektivt til jobb. Jeg skjønte nok at det var meg han hintet til, og spurte om han ikke syntes det burde være noen tillempinger, for eksempel for de med en kneprotese og et helt nedslitt og ofte temmelig smertefullt kne og som jobber på en skole som er fordelt på mange bygninger rundt i byen. Mjo, han var vel enig i det. Jeg ventet nesten at han skulle reagere på den FB-postingen min om at Symra og jeg gikk Lauvtjønna rundt på søndag (har han som FB-venn), men jeg har visst satt meg i respekt, ikke en lyd fra den kanten. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Nå har hundene og jeg spist frokost, så da går jeg i dusjen selv om klinikken ikke har ringt meg. Jeg hater å vente på en samtale, jeg føler at jeg ikke kan gjøre noe annet. 

Sånn er jeg også... hele dagen min blir faktisk ødelagt dersom jeg går og venter på en telefon jeg vet skal komme, men ikke når... også går det selvsagt ikke an å ringe selv :aww: 

Akkurat nå er jeg ganske irritert - og litt småmuggen. Skulle gi hundene ormekur etter hjemkomst fra det O Store Utland. Det første jeg blir møtt med, er jo et spørsmål om HVORFOR jeg skal gi ormekur. Det er jo OK egentlig, men siden jeg har løpt ned dørene på denne klinikken i hele sommer for å få orden på alle vaksiner og ormekurer før jeg skulle reise utenlands (jeg var vel der hver 14. dag i mange uker), så syntes jeg nesten det var litt rart at veterinæren ikke kjente meg igjen... men ok. Ormekurer gitt - og regningen kom på over 700 kr for to hunder. De gangene jeg har vært der tidligere har det kosta 508 kr. HVER gang. Nå skulle vet'en faktisk ha dobbelt honorar - for de fyller jo ut TO pass. Det er jo i og for seg riktig, men de fleste veterinærkontor jeg har vært hos gir jo gjerne samlerabatt når man kommer med mer enn en hund - ikke minst for noe så tåpelig som denne ormekuren. Da jeg nevnte at jeg hadde betalt bare 508 kr tidligere, ble vet'en litt usikker, nevnte noe om at de hadde diskutert dette dem i mellom noen ganger i sommer, men nå ble hun litt usikker. Så hun skulle da skrive opp til neste gang at de evt skyldte meg penger dersom de likevel IKKE skulle ta dobbelt honorar... Jeg vet jammen meg ikke om det blir noen "neste gang" der... Veterinæren i Tsjekkia tok ikke ei krone for å gjøre samme jobben... 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Sånn er jeg også... hele dagen min blir faktisk ødelagt dersom jeg går og venter på en telefon jeg vet skal komme, men ikke når... også går det selvsagt ikke an å ringe selv :aww: 

Akkurat nå er jeg ganske irritert - og litt småmuggen. Skulle gi hundene ormekur etter hjemkomst fra det O Store Utland. Det første jeg blir møtt med, er jo et spørsmål om HVORFOR jeg skal gi ormekur. Det er jo OK egentlig, men siden jeg har løpt ned dørene på denne klinikken i hele sommer for å få orden på alle vaksiner og ormekurer før jeg skulle reise utenlands (jeg var vel der hver 14. dag i mange uker), så syntes jeg nesten det var litt rart at veterinæren ikke kjente meg igjen... men ok. Ormekurer gitt - og regningen kom på over 700 kr for to hunder. De gangene jeg har vært der tidligere har det kosta 508 kr. HVER gang. Nå skulle vet'en faktisk ha dobbelt honorar - for de fyller jo ut TO pass. Det er jo i og for seg riktig, men de fleste veterinærkontor jeg har vært hos gir jo gjerne samlerabatt når man kommer med mer enn en hund - ikke minst for noe så tåpelig som denne ormekuren. Da jeg nevnte at jeg hadde betalt bare 508 kr tidligere, ble vet'en litt usikker, nevnte noe om at de hadde diskutert dette dem i mellom noen ganger i sommer, men nå ble hun litt usikker. Så hun skulle da skrive opp til neste gang at de evt skyldte meg penger dersom de likevel IKKE skulle ta dobbelt honorar... Jeg vet jammen meg ikke om det blir noen "neste gang" der... Veterinæren i Tsjekkia tok ikke ei krone for å gjøre samme jobben... 

700??? :o For kur og stempel?? Og 508 syns jeg og var dyrt. Betalte under 300 (husker ikke hvor langt under 300, men 250-260 muligens) for to stk jeg, og syns det var dyrt nok for et stempel og to piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

700??? :o For kur og stempel?? Og 508 syns jeg og var dyrt. Betalte under 300 (husker ikke hvor langt under 300, men 250-260 muligens) for to stk jeg, og syns det var dyrt nok for et stempel og to piller. 

Jepp - for to hunder, to tabletter pr hund - og stempel i to pass. Jeg syntes også det var dyrt nok med 508 kr - men nå steila jeg litt, må jeg innrømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Jepp - for to hunder, to tabletter pr hund - og stempel i to pass. Jeg syntes også det var dyrt nok med 508 kr - men nå steila jeg litt, må jeg innrømme. 

Det har skjedd noe med veterinærprisene altså. Det koster jo skjorta på bare stikke snuta innenfor døren... Og enda værre, skulle det bli operasjon, får veterinærene fort timepriser på 30 tusen... minst. Hva skjedde egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Betty skrev:

700??? :o For kur og stempel?? Og 508 syns jeg og var dyrt. Betalte under 300 (husker ikke hvor langt under 300, men 250-260 muligens) for to stk jeg, og syns det var dyrt nok for et stempel og to piller. 

Var på Evedensia i Gøteborg i sommer. Kom til kassa og de skulle ha 750,- PER HUND. :P:P:lol::lol: Vi hadde tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jepp - for to hunder, to tabletter pr hund - og stempel i to pass. Jeg syntes også det var dyrt nok med 508 kr - men nå steila jeg litt, må jeg innrømme. 

Tror 700 er ganske nærme det jeg betalte for å vaksinere to bikkjer ... 

Akkurat nå, mushi skrev:

Var på Evedensia i Gøteborg i sommer. Kom til kassa og de skulle ha 750,- PER HUND. :P:P:lol::lol: Vi hadde tre. 

:ermm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jepp - for to hunder, to tabletter pr hund - og stempel i to pass. Jeg syntes også det var dyrt nok med 508 kr - men nå steila jeg litt, må jeg innrømme. 

Har ikke funnet noen under 400kr pr hund uten pille inkludert her i Vestfold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Nå har hundene og jeg spist frokost, så da går jeg i dusjen selv om klinikken ikke har ringt meg. Jeg hater å vente på en samtale, jeg føler at jeg ikke kan gjøre noe annet. 

Samme her. Venter på telefon fra legekontoret og har gjort det siden halv ni i dag tidlig. Jeg må spørre om forlenga sykmld, er fremdeles helt tett og nå begynner det ene øret å tettes også. Lei! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Meg skrev:

Det har skjedd noe med veterinærprisene altså. Det koster jo skjorta på bare stikke snuta innenfor døren... Og enda værre, skulle det bli operasjon, får veterinærene fort timepriser på 30 tusen... minst. Hva skjedde egentlig? 

Ja, prisene har jo skutt i været bare på kort tid... Man får vel bare krysse fingrene og håpe man slipper unna operasjoner. 

2 minutter siden, Betty skrev:

Tror 700 er ganske nærme det jeg betalte for å vaksinere to bikkjer ... 

Her koster det drøyt en tusenlapp å vaksinere to hunder... om det bare er en vaksine som settes... Det var i hvert fall det jeg betalte for rabiesvaksinen nå i sommer. 

Akkurat nå, maysofie skrev:

Har ikke funnet noen under 400kr pr hund uten pille inkludert her i Vestfold...

Såpass ja... Det har jo blitt en enkel inntektskilde for veterinærkontorene, dette, for alle MÅ jo ha det om man skal reise en snartur liksom. Og det gjør man jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Siri said:

Ja, prisene har jo skutt i været bare på kort tid... Man får vel bare krysse fingrene og håpe man slipper unna operasjoner. 

Her koster det drøyt en tusenlapp å vaksinere to hunder... om det bare er en vaksine som settes... Det var i hvert fall det jeg betalte for rabiesvaksinen nå i sommer. 

Såpass ja... Det har jo blitt en enkel inntektskilde for veterinærkontorene, dette, for alle MÅ jo ha det om man skal reise en snartur liksom. Og det gjør man jo. 

Det virker som om de fleste store klinikker starter store utredninger før man har utelukket det mest vanlige.   Skjønner at man må ha inn penger for å drifte klinikken altså, meeen. Og jeg tror ikke dette er så uvanlig lenger. Skyte spurv med kanon i enkelte tilfeller- kjempesmart, for det tjener man på!

For noen år siden hadde en hund jeg hadde da symptomer på magedreining (men det var ikke en vanlig dreiing). EN lørdagskveld. Undersøkelse og behandling (ikke operasjon, "punktering" av magesekk via kanyle satt utenfra, og tømming via sonde etterpå) kom på 800 kr. Hadde vi reist til en større klinikk , hadde det vel blitt "åpning for å sjekke tilstanden", og en regning på 30-40 tusen...  

For en måneds tid siden måtte jeg ta blodprøve og urinprøve av en eldre hund. På dagtid. Det kom på 4200 kr! ingen UL, eller andre undersøkelser, kun klinisk sjekk pluss disse to prøvene da. Går nok ikke dit igjen. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

Det virker som om de fleste store klinikker starter store utredninger før man har utelukket det mest vanlige.   Skjønner at man må ha inn penger for å drifte klinikken altså, meeen. Og jeg tror ikke dette er så uvanlig lenger. Skyte spurv med kanon i enkelte tilfeller- kjempesmart, for det tjener man på!

Ja, jeg har også inntrykk av at det er litt overkill en del steder (jeg glemmer aldri min kollega som bare skulle vaksinere bikkja, fikk beskjed av veterinæren om at de syntes han var litt bleik i tannkjøttet - ble overtalt til å ta omfattende blodprøver - og gikk ut igjen med en hund som var helt frisk - blodprøvene viste ingenting... men hun var noen tusen kroner fattigere). 

Akkurat nå, Meg skrev:

For noen år siden hadde en hund jeg hadde da symptomer på magedreining (men det var ikke en vanlig dreiing). EN lørdagskveld. Undersøkelse og behandling (ikke operasjon, "punktering" av magesekk via kanyle satt utenfra, og tømming via sonde etterpå) kom på 800 kr. Hadde vi reist til en større klinikk , hadde det vel blitt "åpning for å sjekke tilstanden", og en regning på 30-40 tusen...  

Jeg måtte inn til en velkjent klinikk i Oslo da min tispe, som hadde valper, ble veldig dårlig med høy feber og greide ikke å stå på beina. Vi kom inn kl 24 - møtte vakthavende veterinær, tok ultralyd av livmor, fikk antibiotikasprøyte og resept på antibiotika for videre behandling. Det kom også bare på 800 kr - i 2000... Nå ville det vel kostet mange tusen. 

Akkurat nå, Meg skrev:

For en måneds tid siden måtte jeg ta blodprøve og urinprøve av en eldre hund. På dagtid. Det kom på 4200 kr! ingen UL, eller andre undersøkelser, kun klinisk sjekk pluss disse to prøvene da. Går nok ikke dit igjen. 

OMG!!!! Det er jo ran... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Ja, jeg har også inntrykk av at det er litt overkill en del steder (jeg glemmer aldri min kollega som bare skulle vaksinere bikkja, fikk beskjed av veterinæren om at de syntes han var litt bleik i tannkjøttet - ble overtalt til å ta omfattende blodprøver - og gikk ut igjen med en hund som var helt frisk - blodprøvene viste ingenting... men hun var noen tusen kroner fattigere). 

Jeg måtte inn til en velkjent klinikk i Oslo da min tispe, som hadde valper, ble veldig dårlig med høy feber og greide ikke å stå på beina. Vi kom inn kl 24 - møtte vakthavende veterinær, tok ultralyd av livmor, fikk antibiotikasprøyte og resept på antibiotika for videre behandling. Det kom også bare på 800 kr - i 2000... Nå ville det vel kostet mange tusen. 

OMG!!!! Det er jo ran... 

Ja. Det værste var at de lovte meg svar på dagen, for det spurte jeg om da jeg ringte for å bestille time. Men da jeg var der og hadde tatt prøven. så viste det seg at de hadde ikke analyseutstyr, men sendte prøvene til en annen klinik i samme kjede. MEN det skulle gå fort det, så ikke noe problem. Dagen etter, i 14-tiden, hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, så jeg ringte opp - og det viste seg at eh, nei altså, prøven var ikke sendt inn enda den... så både dyrt og dårlig service. Nei takk.  Jeg valgte den klinikken for å spare tid (kunne ta en kjapp pause fra arbeid), men det ble både dyrere og dårligere enn der jeg pleier å gå så .. nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

Ja. Det værste var at de lovte meg svar på dagen, for det spurte jeg om da jeg ringte for å bestille time. Men da jeg var der og hadde tatt prøven. så viste det seg at de hadde ikke analyseutstyr, men sendte prøvene til en annen klinik i samme kjede. MEN det skulle gå fort det, så ikke noe problem. Dagen etter, i 14-tiden, hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, så jeg ringte opp - og det viste seg at eh, nei altså, prøven var ikke sendt inn enda den... så både dyrt og dårlig service. Nei takk.  Jeg valgte den klinikken for å spare tid (kunne ta en kjapp pause fra arbeid), men det ble både dyrere og dårligere enn der jeg pleier å gå så .. nei. 

Det var servicen sin, det ja... Nettopp nærheten til jobb er jo grunnen til at jeg har brukt den klinikken jeg bruker også - tar meg liksom 10 min å få gitt den ormekuren, men om jeg skal reise utenlands igjen, tror jeg kanskje jeg skal sjekke prisene rundt her ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg pause i rydde-bonanzaet mitt. Har sortert i sengetøy, og det ble en halv søppelsekk med slikt som var utslitt og hullete. Og da har jeg tatt unna de som er litt for slitne til å brukes på senger, men funker fint til hundedynene. Bruket bærer preg av at frem til i år så har vi nesten ikke kastet noen ting, men nå er jeg lei av at det bugner i alle skuffer og skap av ting som er helt utslitt. 

Til jul skal vi ha kvittet oss med alt vi ikke bruker, enten ved å pælme det eller selge/gi bort. Har endel fagbøker som bare samler støv, er det noe vits i å forsøke å gi bort eller er det bare å kaste først som sist? De er endel år gamle så de er sikkert byttet ut på studiene for lenge siden ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Hvis vi skal dra til danmark med hund til Herning i starten av november. Når må man ta rabiesvaksine og ormekur da?

Rabiesvaksine MINST 21 dager før innreise til Danmark... og ormekur KAN du gi hundene mens du er i Danmark, på utstillingen (om det er den dere skal på). Evt ta to ormekurer hjemme i Norge med minst 24 timers mellomrom - da slipper du stresset med å finne veterinær i Danmark (om du IKKE skal på utstilling), men det blir jo litt dyrere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Rabiesvaksine MINST 21 dager før innreise til Danmark... og ormekur KAN du gi hundene mens du er i Danmark, på utstillingen (om det er den dere skal på). Evt ta to ormekurer hjemme i Norge med minst 24 timers mellomrom - da slipper du stresset med å finne veterinær i Danmark (om du IKKE skal på utstilling), men det blir jo litt dyrere da. 

Er utstilingen vi tenker da ja. Tar vi ormekur med oss da? Eller er det vetrinærer på utstillingen vi kan få ormekur fra? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Sånn er jeg også... hele dagen min blir faktisk ødelagt dersom jeg går og venter på en telefon jeg vet skal komme, men ikke når... også går det selvsagt ikke an å ringe selv :aww: 

Akkurat nå er jeg ganske irritert - og litt småmuggen. Skulle gi hundene ormekur etter hjemkomst fra det O Store Utland. Det første jeg blir møtt med, er jo et spørsmål om HVORFOR jeg skal gi ormekur. Det er jo OK egentlig, men siden jeg har løpt ned dørene på denne klinikken i hele sommer for å få orden på alle vaksiner og ormekurer før jeg skulle reise utenlands (jeg var vel der hver 14. dag i mange uker), så syntes jeg nesten det var litt rart at veterinæren ikke kjente meg igjen... men ok. Ormekurer gitt - og regningen kom på over 700 kr for to hunder. De gangene jeg har vært der tidligere har det kosta 508 kr. HVER gang. Nå skulle vet'en faktisk ha dobbelt honorar - for de fyller jo ut TO pass. Det er jo i og for seg riktig, men de fleste veterinærkontor jeg har vært hos gir jo gjerne samlerabatt når man kommer med mer enn en hund - ikke minst for noe så tåpelig som denne ormekuren. Da jeg nevnte at jeg hadde betalt bare 508 kr tidligere, ble vet'en litt usikker, nevnte noe om at de hadde diskutert dette dem i mellom noen ganger i sommer, men nå ble hun litt usikker. Så hun skulle da skrive opp til neste gang at de evt skyldte meg penger dersom de likevel IKKE skulle ta dobbelt honorar... Jeg vet jammen meg ikke om det blir noen "neste gang" der... Veterinæren i Tsjekkia tok ikke ei krone for å gjøre samme jobben... 

Tror jeg ville sagt det der at der mistet dere en kunde, evt. sendt epost. Er bare ikke ok og både være dyr og i tillegg ikke engang vite om man skal være såpass dyr. Syns det er utrolig snikete.

1 time siden, maysofie skrev:

Har ikke funnet noen under 400kr pr hund uten pille inkludert her i Vestfold...

Vet du hvor det er billigst? Lurer på om det vlir noen utstillingsturer utenlands til enste år, og kjekt å vite når man ikke helt har oversikten ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god :hug: @Snoffe. Det er lett å uttale seg når man ikke har vært der selv. Synd at folk ikke bare kan lære seg å tie stilt om ting de ikke har greie på! 

Det var jo strengt tatt på tide at de fikk fikset badet og fikk gjort seg ferdig nå, @enna, men de må da kunne tenke lengre enn som så! En ting er at han ikke var redd hunder, men for det første var det unødvendig at du skulle komme hjem til et slikt grisehus. For det andre så er det ikke akkurat delikat for hundene å gå rundt i slikt og dra deg med seg under labbene. For det tredje så hjelper det ikke om han er vant til hund hvis hundene ikke synes det er så kult å plutselig få fremmede på besøk på den måten. 
Det der var direkte frekt synes jeg. En avtale er en avtale. 

@Meg
Hunder kan sørge ja. Sjef gikk lenge og bærte på Aragon sine leker, snuste veldig på alt som luktet av ham, og det er først nå nylig han har gitt seg med å bli helt tussete når han ser små lyse hunder. Eller nylig og nylig... Det er vel et par måneder siden jeg merket at han begynte å gi seg i forhold til det å stå og syte og pipe og dra mot de små. 
I starten var han veldig rastløs og urolig også. Lette mye, og begynte å pipe og klage når mannen hentet buret og tok det med seg etterpå. 

 

Jeg ble sendt hjem fra jobb i dag. Satt og hakket tenner og kjente jeg ble mer og mer susete. Så da gikk jeg hjem og målte temperaturen. Joda, den var en grad over min normale temperatur den. Så da sitter jeg her med teppe rundt meg. Har tatt paracet og tenkte jeg skulle prøve å sove litt og se om jeg ikke blir bedre til i morgen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wachita skrev:

Er utstilingen vi tenker da ja. Tar vi ormekur med oss da? Eller er det vetrinærer på utstillingen vi kan få ormekur fra? :P

Jeg synes det er greit å ha med ormekuren selv ja - jeg er usikker på om veterinærene på utstillingen har det med seg faktisk. De bruker å ha to tidspunkt oppgitt for når de har slik ormekurbehandling på utstillingen. En litt tidlig på dagen, og en litt seint. Det kan være lurt å gi kuren på lørdag dersom dere skal med ferga hjem igjen søndag kveld. Kuren må jo gis minst 24 timer før innreise til Norge :)

Akkurat nå, Eliandrea skrev:

Tror jeg ville sagt det der at der mistet dere en kunde, evt. sendt epost. Er bare ikke ok og både være dyr og i tillegg ikke engang vite om man skal være såpass dyr. Syns det er utrolig snikete.

Jeg tenkte jeg skulle si det i det jeg gikk ut døra, men jeg er ikke så himla snartenkt og rapp i kjeften, så jeg gikk bare :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...