Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august

mokken
 Share

Recommended Posts

On 19.8.2017 at 10:45 PM, Raksha said:

Akkurat i kveld savner jeg sonenchatten... Orker ikke gjøre noe fornuftig og alle jeg pleier å skravle med på fb har et liv plutselig :cry:  @RAH Kan vi få ny chat? Looover å bruke den igjen. :icon_redface:

Jeg kan undersøke muligheten og diskutere det med moderatorene, deretter kan vi eventuelt sette opp en poll. 

Siden InvisionPower (forum-leverandør) ıkke har en Chat modul lenger, er vi eventuelt nødt til å kjøpe det fra noen andre :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Jeg har i hele sommer våknet mye tidligere enn jeg har pleid de siste 9 årene. Helt merkelig, men også litt godt! Deilig å begynne dagen tidligere enn 12. Eller jeg gjør ikke så mye før 12 nå heller, men jeg er våken i det minste :lol: og jeg våkner tidlig nok til at det er naturlig å spise lunsj :P før har jeg spist frokost i 12-13 tiden, og da er det litt kort mellom lunsj og middag :aww: men nå har jeg tid til en liten lunsj, hvis jeg ikke sovner å våkner rett før middags tider da :aww:

Har en avtale om å ringe en dame i dag eller i morgen. Gruer meg veldig, selvom det ikke er noe å grue seg for. Men det er så skummelt å ringe folk man ikke kjenner:ustol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fortalte at bikkja hadde hoppet opp i et blomsterbed når han gikk kveldsturen i går. Plutselig begynner hun å spise på noe, og han får litt panikk for at det er kaffegrut. Sist gang fikk hun i seg store mengder av det og holdt på å stryke med. Så han brekker opp munnen hennes og tar ut det hun har. Men det var ikke kaffegrut, det var en ganske fersk kattebæsj:lol::barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst husarbeidsdag i dag, altfor varmt å gå tur nå. Vi kan feire at båndtvangen er over i ettermiddag. 

18 punkt på to do-lista mi, og jeg har gjort ett helt - som var å sette microen på plass på den nyoppussede benken :P

I be on a roll!

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, RAH said:

Jeg kan undersøke muligheten og diskutere det med moderatorene, deretter kan vi eventuelt sette opp en poll. 

Siden InvisionPower (forum-leverandør) ıkke har en Chat modul lenger, er vi eventuelt nødt til å kjøpe det fra noen andre :)

Takk :D  

Hardt brukt migrenehode gis bort. :gaah:  Jeg er så lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oss en fantastisk tur uten bånd i dag-morges, med soloppgang og alle greier, så vakkert :) Nå sitter jeg på det lille kontoret mitt og savner lillemann, jadda jeg har sep.angst...
Skulle ha søkt på den jobbet som grantre borti lia her :ChristmasTree:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fremme i Grong og siden vi kom to timer før innsjekking på hytta, så har vi handlet mat og står nå bare og venter. Jeg har innsjekking fra fire og resepsjonen åpner fem... og ingen svarte på tlfnr som det sto jeg kunne ringe utenom åpningstid... ikke så bra førsteinntrykk, men hyttene ser ganske nye ut så det blir bok bra til slutt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ha opplæring på ekstrajobben. Jeg har ikke stått opp så tidlig på leeenge. Tror jeg må opp rett over halv 6 for å rekke å gå en runde med hund. GRUER MEG. Bikkja har aldri trengt å være alene en hel arbeidsdag pga våre arbeidstider. Så jeg gruer meg litt til det også jeg:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med frihet, og jeg har vært på jobb. Og prima har feiret med å gå på tur med andre... Det er liksom vår greie det, å få en tur på først dag etter båndtvangen er opphevet.. ja ja. Prima fikk tur.  Selv om jeg mener at tur på 40 minutter ikke er tur, men tusletur/tissetur.

Fått pakke fra Catch idag, bøstapresangen til Prima som endelig kom. Hun har også en spesial laget rosa sele, som jeg håper ikke tar alt for lang tid. Noen som  har bestilt fra Minipina før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Debbie said:

Første dag med frihet, og jeg har vært på jobb. Og prima har feiret med å gå på tur med andre... Det er liksom vår greie det, å få en tur på først dag etter båndtvangen er opphevet.. ja ja. Prima fikk tur.  Selv om jeg mener at tur på 40 minutter ikke er tur, men tusletur/tissetur.

Fått pakke fra Catch idag, bøstapresangen til Prima som endelig kom. Hun har også en spesial laget rosa sele, som jeg håper ikke tar alt for lang tid. Noen som  har bestilt fra Minipina før???

Lupin hilser og sier han er grønn av misunnelse på opphevet båndtvang. Nå er det strengere her enn aldri før, får nå kan sauene finne på å trekke ned fra fjellet på egen hånd. Grønn, sier han, GRØNN! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lupin grønn er en vakker farge, hilsen uforstående Prima. Som likte veldig godt frisbeen ho fikk i gave, og ballen med pels... Den bikkja er så utskjemt at jeg nesten skjems, men bare nesten for det er jo jeg som må shoppe alt dette til ho:P:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser snart hjemover. Og kan klemme App...nå er jeg så heldig at i noen uker har jeg 2 bullegutter jeg kan klemme på når jeg kommer hjem. Passer en ivrig ambullgutt på 3 år, de to gutta er så søte sammen :heart:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg måtte forklare fire stykk med sju løse hunder tilsammen at det faktisk er båndtvang her, tjohei, noen tar det treigere enn andre. En meget usikker Keo fikk nemlig to av dem midt i trynet, så det var kjempemoro med gårsdagens hendelse, heldigvis tisper denne gang, så det gikk fint. Bolla Lyn var heller ikke begeistret for å bokstavelig talt bli løpt ned og overende av en overlykkelig labrador.

Når to av dem presterer å si at de veit om båndtvangen her, så blir jeg litt oppgitt :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Ja, veldig uproblematisk :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** i helvetes ***** fittetapet. :gaah: Selv med tynne, tynne strimler, skikkelig malingsskrape og mengder med tapetløsningsmiddel så sitter den så innforjævlig hardt at jeg skraper nesten like mye vegg som tapet.

Da blir det full nedpussing, og påsetting av ny tapet. Da kan i hvert fall veggen være litt rufsete, og det tar halve tiden å gjøre klar veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har Pippin vært mye dårlig, på mange ulike måter og med tydelige smerter. I løpet av helga tok jeg derfor den tunge avgjørelsen, og i ettermiddag fikk Pippin sovne rolig inn hos veterinæren vår. Jeg føler meg foreløpig ok, lettet over å ha gjort det jeg har tenkt på en stund. Nummen. Sorg og savn kommer selvfølgelig etter hvert, men foreløpig føler jeg bare at jeg har gjort det som måtte gjøres. Han ble nesten 13 år, og jeg har all grunn til å tro at han levde et godt liv. Hva mer kan man forlange?

Heidi Steine sitt bilde.

Gullet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Jeg har en bestilling inne nå. Fikk raskt svar med faktura og dato for sying av selen. Foreløpig veldig fornøyd med servicen.

Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg har klart å ta rett mål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

I det siste har Pippin vært mye dårlig, på mange ulike måter og med tydelige smerter. I løpet av helga tok jeg derfor den tunge avgjørelsen, og i ettermiddag fikk Pippin sovne rolig inn hos veterinæren vår. Jeg føler meg foreløpig ok, lettet over å ha gjort det jeg har tenkt på en stund. Nummen. Sorg og savn kommer selvfølgelig etter hver, men foreløpig føler jeg bare at jeg har gjort det som måtte gjøres. Han ble nesten 13 år, og jeg har all grunn til å tro at han levde et godt liv. Hva mer kan man forlange?

Heidi Steine sitt bilde.

Gullet mitt.

:hug::heart:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tinkie skrev:

**** i helvetes ***** fittetapet. :gaah: Selv med tynne, tynne strimler, skikkelig malingsskrape og mengder med tapetløsningsmiddel så sitter den så innforjævlig hardt at jeg skraper nesten like mye vegg som tapet.

Da blir det full nedpussing, og påsetting av ny tapet. Da kan i hvert fall veggen være litt rufsete, og det tar halve tiden å gjøre klar veggen.

Hvorfor malte dere ikke bare over da?

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

I det siste har Pippin vært mye dårlig, på mange ulike måter og med tydelige smerter. I løpet av helga tok jeg derfor den tunge avgjørelsen, og i ettermiddag fikk Pippin sovne rolig inn hos veterinæren vår. Jeg føler meg foreløpig ok, lettet over å ha gjort det jeg har tenkt på en stund. Nummen. Sorg og savn kommer selvfølgelig etter hver, men foreløpig føler jeg bare at jeg har gjort det som måtte gjøres. Han ble nesten 13 år, og jeg har all grunn til å tro at han levde et godt liv. Hva mer kan man forlange?

Heidi Steine sitt bilde.

Gullet mitt.

Kondolere ❤

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Ånei :heart::heart: Kondolerer. 

Just now, Krutsi said:

Hvorfor malte dere ikke bare over da?

Fordi det som var ytterst, var fiskebeinstapet, og det var ikke over hele veggen, bare der det ikke hadde vært skap, og vi skulle ikke ha skap på samme sted. Så, da vi dro av den, var det masse gipsrester, limrester og småklumper og ujevnheter som satt igjen fra strukturtapeten på vinyltapeten under. Det er det vi sliter med nå.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Ånei :heart::heart: Kondolerer. 

Fordi det som var ytterst, var fiskebeinstapet, og det var ikke over hele veggen, bare der det ikke hadde vært skap, og vi skulle ikke ha skap på samme sted. Så, da vi dro av den, var det masse gipsrester, limrester og småklumper og ujevnheter som satt igjen fra strukturtapeten på vinyltapeten under. Det er det vi sliter med nå.

Da er det ikke tapet dere har fjernet. Dere har fjernet strie. Da vil ikke perforering eller tapetlim funke og prøver man å fjerne risikerer dere det resultatet dere fikk.. 

Der er det kun Sparkling eller gipsing som funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...