Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Ozzy skrev:

Ebay gruppa for jenter på Facebook er farlig altså.. Vurderer seriøst å melde meg ut, kjøpt helt latterlig mye greier siste uka :lol:

Er jo bare å ikke kjøpe.. Men jeg er et svakt, svakt menneske.. :whistle:

Jeg meldte meg ut av gruppen for en stund siden. Ble litt mindre å gjøre for postmannen vår etter det. Jeg er og et svakt menneske... :icon_redface:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Sender en god klem til de som trenger der, ser ut til å ha vært noen mindre bra dager for mange soniser :hug::hmm:

 Jeg har vært i Oslo i helga. Helt alright. Savner litt byliv, selv om Oslo blir litt i meste laget da. Trondheim derimot :wub: . Som jeg savner folkene mine der oppe. Både venner og familie. Jeg må nok bare innse at jeg aldri vil bli helt komfortabel med å bo så langt unna alle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Alt er fortsatt normalt her, så jeg håper det bare er noen timer til jeg får reise hjem :) Blodprøver er ikke tatt enda selv om det har blitt gjort klokken 8 hver morgen, så jeg håper de ikke blir forsinket med det... 

Og så er det sonisbursdag i dag! Gratulere med dagen @mokken:D 

Og så mye mer spennende skjer ikke hos meg for tiden :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen blir ikke dekt på forsikring fordi den har gått akkurat for langt, passende da :aww:

Får krysse fingrene det er rimeligere å bytte girkasse her enn i Norge. men hvordan vi kommer oss hjem eller når vet a fuuuglarna :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalt med søvn i natt... 

 

Håper været blir bedre snart så hagen kan få tørkeopp litt. 

Lurer litt på om jeg skal kjøpe billige støvler til hønsehuset så jeg slipper å ødelegge mine dyre fine støvler. Ja, det var lurt. Får lete litt etter billige! De trenger heldigvis ikke være god å gå i:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tutle skrev:

Hva har du kjøpt? :lol: 

---

Her var det flere som trenger enten en :hug:, god bedring eller begge deler :flowers: 

 

Jeg begynte nyeste sesong av OITNB i går, og så ferdig siste episode nå. Det gikk fort :icon_confused:

Njaa, litt forskjellig. Bikini, kjoler, topper og tskjorter, sånn at jeg ikke søler med neglakk, tacoholder osv..   :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Og så er det sonisbursdag i dag! Gratulere med dagen @mokken:D 

 

Tusen takk :D

38 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@mokken Gratulerer med dagen! Det ser foreløpig ut som om værgudene feirer deg med å lette litt på regnet :bananas:

Takk takk! Det var jammen ikke verst mtp hvordan juni har vært så langt :P

 

 

@Snoffe på sparkjøp får du billige støvler til hønsehus bruk :)

 

Endret av mokken
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bare fordi det er mandag og man burde ha noe søtt og se på:

Ukens blidfis <3
Sam.thumb.jpg.7ed7b47858f3765de5fa9842dc4477b7.jpg

 

Tuppen og Lillebror
5950bf0649c05_Tuppenoglillebror.thumb.jpg.f2b4c8a94734892559f4f2bd28b79dfa.jpg

 

Kjære sonen - møt Woodshine's Just Samwise Gamgee - "Sam" 
5950bf05c21a2_LillebrorSam.thumb.jpg.29c3df22559cabdbfc1b9275f0def005.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Ozzy said:

tacoholder

:D

Var faktisk nødt til å Google det da jeg aldri har hørt om noe slikt før. Kanskje det tydeligste beviset på at vi lever i et overklassesamfunn = man kjøper materielle ting for å holde tacoen på fredagskvelden? PS! Ikke ta det som kritikk, jeg synes det er dritkult, hehe.

Forresten, selv om sommeren er litt "av og på" (mildt sagt) her på østlandsområdet, så trenger jeg noen nye solbriller og det begynner å haste litt da jeg skal på ferie om et par uker..spesielt hvis jeg skal kjøpe på nett. Noen som har hørt om smartbuyglasses ? når jeg søker etter mote-briller, så er det de som dukker opp da de har alle merkevarene til en billig penge. Googlet dem og virket som at de er legit?

EDIT: Kan jeg tippe på at det var en sånn som denne?

chihuahua-taco-holder-2462.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg har sagt det lenge jeg; den dagen ungene blir selvgående, vi er ferdig med hus og alle planer, og en vanlig hverdag kommer, så kommer jeg til å enten bli smågal eller møte veggen ? 

Neida, da begynner du bare med et nytt prosjekt... Hvilken bach starter du med forresten?

Her blåser det så innmari at hundene har gått og lagt seg i skapet i gangen. Der slipper de nemlig å høre at det uler. Jeg skal skrubbe kjøkken i dag, har jeg tenkt. Ikke så mye å gjøre ute i dag i dette været uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Neida, da begynner du bare med et nytt prosjekt... Hvilken bach starter du med forresten?

Her blåser det så innmari at hundene har gått og lagt seg i skapet i gangen. Der slipper de nemlig å høre at det uler. Jeg skal skrubbe kjøkken i dag, har jeg tenkt. Ikke så mye å gjøre ute i dag i dette været uansett..

Jeg gjør helt sikkert det :lol: 

jeg er sånn 90% sikker på å ta regnskapsfører.. det er litt galskap, men det er vel kanskje litt kjennetegnet mitt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet overraskende godt i natt faktisk! Svigermor var så grei at hun hentet bikkja siden jeg ikke klarer å gå tur med henne. Ikke nå på formiddagen i hvertfall. Skvatt helt sinnsykt når jeg gikk inn i stua for jeg så noe utfor vinduet i sidesynet. Det var nabokatta som sto med labbene og skrapte på ruta...stakkaren kom seg ikke ut igjen. har kompostgrinder, og tror ikke gamla er sprek nok til å hoppe over. Men lurer på hvordan hun kom seg inn da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hundeguri skrev:

:D

Var faktisk nødt til å Google det da jeg aldri har hørt om noe slikt før. Kanskje det tydeligste beviset på at vi lever i et overklassesamfunn = man kjøper materielle ting for å holde tacoen på fredagskvelden? PS! Ikke ta det som kritikk, jeg synes det er dritkult, hehe.

Forresten, selv om sommeren er litt "av og på" (mildt sagt) her på østlandsområdet, så trenger jeg noen nye solbriller og det begynner å haste litt da jeg skal på ferie om et par uker..spesielt hvis jeg skal kjøpe på nett. Noen som har hørt om smartbuyglasses ? når jeg søker etter mote-briller, så er det de som dukker opp da de har alle merkevarene til en billig penge. Googlet dem og virket som at de er legit?

EDIT: Kan jeg tippe på at det var en sånn som denne?

chihuahua-taco-holder-2462.jpg

Haha nei var en helt normal en :lol:

Det er faktisk veldig kjekt, vi hadde det når jeg vokste opp og har savnet det når vi spiser taco :P  De shella er til å bli gal av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Regnskapsfører? Skulle ikke du ta ped og bli lærer da? :lol: 

Jo, det var planen. Helt til jeg fikk beskjed ifra skole at de var egentlig ikke interessert å ha ansette noen med mindre de fikk fylt de opp 100%, og matte og naturfag var ikke nok til det, så gav jeg litt opp jeg.. 

De sutrer om lærermangel osv, men når folk henvender seg til de for å spørre om muligheter osv, så blir det "nei Sorry, ikke interessert", da finner jeg på andre ting jeg altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jo, det var planen. Helt til jeg fikk beskjed ifra skole at de var egentlig ikke interessert å ha ansette noen med mindre de fikk fylt de opp 100%, og matte og naturfag var ikke nok til det, så gav jeg litt opp jeg.. 

De sutrer om lærermangel osv, men når folk henvender seg til de for å spørre om muligheter osv, så blir det "nei Sorry, ikke interessert", da finner jeg på andre ting jeg altså :P 

Matte og naturfag er ikke nok til 100% For en underlig skole - vi har flere lærere vi, som bare underviser i disse fagene, og vi er ikke en spesielt stor skole. Men du kan jo ta bare et årsstudium i et annet fag da, og PPU etterpå. Da slipper du unna med 2 år, i forhold til tre. Da kan du jo spørre hvilket annet fag som er mest interessant.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tonje said:

Sender en god klem til de som trenger der, ser ut til å ha vært noen mindre bra dager for mange soniser :hug::hmm:

 Jeg har vært i Oslo i helga. Helt alright. Savner litt byliv, selv om Oslo blir litt i meste laget da. Trondheim derimot :wub: . Som jeg savner folkene mine der oppe. Både venner og familie. Jeg må nok bare innse at jeg aldri vil bli helt komfortabel med å bo så langt unna alle dem.

Åh, jeg elsker Oslo. :heart: Det skjærer litt i hjertet å skulle flytte til Drammen...

Just now, Krutsi said:

Jo, det var planen. Helt til jeg fikk beskjed ifra skole at de var egentlig ikke interessert å ha ansette noen med mindre de fikk fylt de opp 100%, og matte og naturfag var ikke nok til det, så gav jeg litt opp jeg.. 

De sutrer om lærermangel osv, men når folk henvender seg til de for å spørre om muligheter osv, så blir det "nei Sorry, ikke interessert", da finner jeg på andre ting jeg altså :P 

Hæ, hvilken skole var dette? Vgs, kanskje? For på ungdomsskoler så sier de bare "ja takk" og putter deg inn hvor som helst hvis du ikke sier nei bestemt nok, er min erfaring :lol:  

Og altså, jeg har 100% stilling med bare matte og naturfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Belgerpia skrev:

Bare fordi det er mandag og man burde ha noe søtt og se på:

Ukens blidfis <3
Sam.thumb.jpg.7ed7b47858f3765de5fa9842dc4477b7.jpg

 

Tuppen og Lillebror
5950bf0649c05_Tuppenoglillebror.thumb.jpg.f2b4c8a94734892559f4f2bd28b79dfa.jpg

 

Kjære sonen - møt Woodshine's Just Samwise Gamgee - "Sam" 
5950bf05c21a2_LillebrorSam.thumb.jpg.29c3df22559cabdbfc1b9275f0def005.jpg

 

Så søt! Og så fint navn :ahappy:

Gratulerer så mye :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...