Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

12 minutter siden, 2ne skrev:

Tulling :P 

:P 

12 minutter siden, 2ne skrev:

Så da var det ikke noe problem da? :P:lol: 

Man greier jo alltids å stappe nedpå litt god mat også :P 

12 minutter siden, SFX skrev:

og misunt alle som meldte om masse snø - for jeg kom hjem til barmark, men åtte grader i stua. Skal jeg først ha ny kulderunde, så kan jeg forsyne meg få snø også - det er jo snøen som er stas!

Har sett masse bilder fra turer i området rundt Hamar - ingen snø jo... og her sitter jeg med 20-30 cm snø liksom :D Forskjell på folk vøtt :D 

12 minutter siden, SFX skrev:

Også lurer jeg på om jeg vil lage og rekker å spise pinnekjøtt i morgen, for da må det legges i vann nå. Jeg fant en pakke i fryseren!

Det er klart du vil lage... og du rekker det fint :D 

Jeg innså at jeg kanskje har det litt kaldt i kjøleskapet når fløteboksen jeg tok fram var bunnfrossen... og jeg trengte ikke akkurat isbiter i brusen, for å si det sånn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sol og blå himmel ute, men veldig kald luft! Det var fint å sitte ute innimellom slagene av hagearbeid, da er det bare godt å kjøle seg ned litt, men nå har jeg prøvd to ganger å bare sitte i hagen og kope. Måtte inn og varme meg etter kort tid! Men ypperlig vær å gå tur i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu fikk sambuar nappa ut problemet, med hjelp av pappa over telefon, så no er vi komt oss på vegen [emoji173]
Så vi storkosar oss med å høyre på masse plinging som varslar oss om håndbrekket som er kobla av på eine sida. Fem timar med plinging blir gøy [emoji31]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siri skrev:

Har sett masse bilder fra turer i området rundt Hamar - ingen snø jo... og her sitter jeg med 20-30 cm snø liksom :D Forskjell på folk vøtt :D 

Det lå mer snø på Mogreina enn det ligger her! :o 

16 minutter siden, Siri skrev:

Det er klart du vil lage... og du rekker det fint :D

Men jeg har noen avtaler i morgen, og det tar jo litt mer enn femten minutter å dampe pinnekjøtt. Jeg må få kartlagt den sosiale kabalen for morgendagen...

16 minutter siden, Siri skrev:

Jeg innså at jeg kanskje har det litt kaldt i kjøleskapet når fløteboksen jeg tok fram var bunnfrossen... og jeg trengte ikke akkurat isbiter i brusen, for å si det sånn :lol: 

Muuuuuligens :D 

...har jeg fyrt opp i vedovnen på kjøkkenet også. Jeg har ikke mye ved igjen, men jeg kan jo ikke kjøpe mer NÅ? Får satse på at det roer seg ned. Jeg har vel tre små sekker i kjelleren med dårlig ved som spares til krise, også har jeg litt igjen av den gode veden. Jeg skal uansett jobbe framover, så da går vedforbruket ned etter mye vedbruk i påska. Og strømforbruket opp, sukk - mon tro om en kan søke NAV om refusjon for sånt? Jeg må jo bruke mer strøm for ikke å komme hjem til veldig kaldt hus, mens når jeg er hjemme bruker jeg ved. Så jeg har merutgifter ved å være i praksisplass. Men, jeg skal vel være fornøyd med at de dekker bompenger og parkering. 

Nei, fortsette på husarbeidet, jeg håpte å få gjort en del i dag så jeg ikke har så mye igjen når det er tilbake til jobb. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Annik skrev:

Jeg har fått ny katt. Delvis ufrivillig og veldig uplanlagt :aww:

Men jeg klarte ikke å gå fra stakkaren som hylte og fulgte etter oss. Så da fikk hun bli med hjem fram til vi finner ut hvor hun bor :P

Si hei til Tina :D

20170415_160142.thumb.jpg.67ec380ac8322edc00d827c228794337.jpg

Så fin! Og veldig lik min forrige katt Timo.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det helt stille i huset og jeg er fullstendig oppbrukt. Sliter med å holde øynene åpne. Har hatt veldig koselig påskebesøk, slakta og spist kyllinger, spilt cards against humanity, drukket vin og bare kosa oss. Har spist både påskelam og taco også da, og store mengder påskegodis og kake. Svoger hadde med ryggekamera som han monterte for meg og fiksa spyleren på bakvinduet. Den siste kalkunkyllingen venta til de kom med å klekke også, det var populært. Kyllingslakt var nok litt kraftig kost for enkelte, men alle spiste og var enige i at etisk sett er det mye bedre med kortreist småproduksjon. :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Det lå mer snø på Mogreina enn det ligger her! :o 

Det er vel ikke akkurat kjent for å være et snøhøl der du bor heller, så det er nok ikke så merkelig at det ikke er mye snø der :D 

18 minutter siden, SFX skrev:

Men jeg har noen avtaler i morgen, og det tar jo litt mer enn femten minutter å dampe pinnekjøtt. Jeg må få kartlagt den sosiale kabalen for morgendagen...

Ahhhhh... da kan det jo hende det passer bedre neste dag i stedet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Det er vel ikke akkurat kjent for å være et snøhøl der du bor heller, så det er nok ikke så merkelig at det ikke er mye snø der :D 

Men jeg vil ha snø!

6 minutter siden, Siri skrev:

Ahhhhh... da kan det jo hende det passer bedre neste dag i stedet :D 

Nei, mandag er jeg ikke hjemme før langt på dagen, regner jeg med. Treningsstevne i Hamar med en gjeng, hvor vi gjør alt selv, så jeg planlegger fiskebollemiddag da ;) Men jeg tror jeg rekker pinnekjøtt i morgen - jeg må ikke spise middag 1700, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Men jeg vil ha snø!

Da må du flytte inn hit i skauen - her har vi masse snø. Det smeltet ikke stort i løpet av dagen, heller :D 

4 minutter siden, SFX skrev:

Nei, mandag er jeg ikke hjemme før langt på dagen, regner jeg med. Treningsstevne i Hamar med en gjeng, hvor vi gjør alt selv, så jeg planlegger fiskebollemiddag da ;) Men jeg tror jeg rekker pinnekjøtt i morgen - jeg må ikke spise middag 1700, jeg.

:o Fiskebollemiddag? :o Tsk tsk tsk... 
Du er litt vill og gæern som tenker å spise middag SEINERE enn kl 17 altså... men det får vel gå for denne gangen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Argyr skrev:

...er det helt stille i huset og jeg er fullstendig oppbrukt. Sliter med å holde øynene åpne. Har hatt veldig koselig påskebesøk, slakta og spist kyllinger, spilt cards against humanity, drukket vin og bare kosa oss. Har spist både påskelam og taco også da, og store mengder påskegodis og kake. Svoger hadde med ryggekamera som han monterte for meg og fiksa spyleren på bakvinduet. Den siste kalkunkyllingen venta til de kom med å klekke også, det var populært. Kyllingslakt var nok litt kraftig kost for enkelte, men alle spiste og var enige i at etisk sett er det mye bedre med kortreist småproduksjon. :) 

Hvordan slakter man best kylling? Bruker man slaktepistol på sånne? Kun sett det gjort med øks(kappe over hals), men for de av oss som ikke er så treffsikker med sånt virker det ikke helt fristende å gjøre det på den måten. Kunne tenkt meg å hatt kylling til slakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan slakter man best kylling? Bruker man slaktepistol på sånne? Kun sett det gjort med øks(kappe over hals), men for de av oss som ikke er så treffsikker med sånt virker det ikke helt fristende å gjøre det på den måten. Kunne tenkt meg å hatt kylling til slakt.


Kakkar dei i bakhodet så dei blir slått i svime og så fram med øksa ?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Da må du flytte inn hit i skauen - her har vi masse snø. Det smeltet ikke stort i løpet av dagen, heller :D 

Høres knall ut! Jeg skal bare kjøpe et flaxlodd :P 

1 time siden, Siri skrev:

:o Fiskebollemiddag? :o Tsk tsk tsk... 
Du er litt vill og gæern som tenker å spise middag SEINERE enn kl 17 altså... men det får vel gå for denne gangen :aww: 

Jeg er heeeelt loco - middag nå var rundstykke med fiskekake, helt craaaazy klokka åtte på kvelden. Men pinnekjøttet ligger i vann, og jeg skal lage vafler snart, vi må jo feire bursdagen til Glam.

1 time siden, Mardina skrev:

IMG_20170414_150734_zpspnbhlvif.jpg

IMG_20170414_150840_zpsag3s0sr9.jpg

Verdens beste Teo er 7 år i dag :D :wub:

IMG_20170415_174950_zpsotabudzc.jpg

IMG_20170415_175228_zpsrr3igu1d.jpg

Fått kake :D:D :drool: (sånn så han ut, rett før han fikk spise... :lol:)

Gratulerer med dagen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en utrolig fin dag. Av de sjeldne. I natt fikk tre år med venting en sluttdato 8 uker frem i tid :) Valp  jeg har ventet på, i tre år, ble født. Som en av 13 i et flott kull. Fantastisk tispe. Og utrolig samvittighetsfull og nøye oppdretter jeg har kjent noen år. Våknet opp i dag morres til beskjed, og etter litt sms med oppdretter er 1 av 4 valper i kullet aktuelle for min del.
Deretter deilig dag med mye hundetrening sammen med hyggelig treningsvenninne, tur, valpekos. Og i kveld god middag med mann som kom tidlig hjem fra vakt (sjelden kost!). Rolig på jobb for han heldigvis.

Jeg er rett og slett bare glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste middag hos svigers, spilte ticket to ride og vant overlegent med over 100 poeng over de andre :aww: Har børstet Sansa litt og tatt en alvorsprat med babyen om at inatt/imorgen formiddag er ikke lov å komme for jeg SKAL på utstillingen med S imorgen. Den eneste datoen jeg har planer på hele april så disse takene kan gi seg :aww:

Se så fin jente :wub:
e69c25a03079de549f2d0cb7e8d225ed.jpg3e1b9f3b28958b577a188aeee60abb88.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Spiste middag hos svigers, spilte ticket to ride og vant overlegent med over 100 poeng over de andre :aww: Har børstet Sansa litt og tatt en alvorsprat med babyen om at inatt/imorgen formiddag er ikke lov å komme for jeg SKAL på utstillingen med S imorgen. Den eneste datoen jeg har planer på hele april så disse takene kan gi seg :aww:

Se så fin jente ja :wub:
e69c25a03079de549f2d0cb7e8d225ed.jpg3e1b9f3b28958b577a188aeee60abb88.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Så rett frem vakker hun er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. bikkja har hatt diare siden natt til torsdag. Går på do to ganger om dagen som vanlig men torsdag og i går var det helt løst og kom bare ut slim...fikk zoolac i går samt at hun fastet. Fikk enda en dose zoolac i dag og det er fortsatt løst...?:sleep: håper det går over snart...skal ikke forundre meg om hun har spist et eller annet som hun har funnet ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...