Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårkrise!


Poter
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg en seriøs hårkrise! Jeg har omlag det siste året bare reagert mer og mer på hårprodukter og hårfarge. Det er såpass at jeg hovner opp i halsen og får kløe og svie. Jeg tåler ikke å være inne hos vanlige frisører og nå har jeg også fått reaksjon etter å ha vært inne hos en grønn frisør. Jeg har sluttet å farge håret og jeg bruker heller ingen produkter, så der går det greit, men nå reagerer jeg altså bare på å være inne hos den grønne frisøren, med å hovne opp i halsen og sist ble jeg også rød rundt øynene, så det er jo ikke greit. Jeg har fått henvisning til videre allergiutredning og frem til den er gjort, kjenner jeg at jeg rett og slett ikke tør dra til frisøren. Det å hovne opp i halsen og få problemer med å puste er virkelig ikke noe særlig! Den øker bare i omfang og blir bare værre, noe jeg har skjønt er vanlig. MEN jeg må jo få fiksa håret! 

Jeg har helt superkort hår nå, i en enkel frisyre som knapt trenger føning for å ligge som den skal. Er vel en pixie cut, tror jeg. Veldig praktisk og jeg er fornøyd. Men nå har det vokst ut og jeg har egentlig time hos frisør snart igjen, men jeg tror som sagt jeg dropper å dra dit til jeg vet mer hva dette faktisk er og hva jeg reagerer på. Men hva skal jeg gjøre med håret da? Jeg har vært inne på tanken å shave det og synes det er dritkult, men er usikker på om jeg kler det. Jeg har sett flere som er så fine, men de fleste virker å ha et ganske smalt ansikt, mens mitt er mer rundt. Jeg har tykt, mørkt hår. Hva tror dere?

Jeg liker de noe som dette:

775f4db44154b6670a3a24cac339f8a2.jpg

 

096ac20586a2a5e0b59b7c7690ac95cb.jpg

 

1872f0b0c43b2d3208e7ea7601687749.jpg

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Hvis du vil ha det sånn så kjøp deg en klippemaskin med sko som regulerer lengden. Da kan du fikse sjøl, eller noen kan hjelpe deg til å ta det hjemme.

Mannen min har det, så kan bruke hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skikkelig kjipt ut :hmm: 

Jeg klipper håret mitt selv, bare fordi jeg ikke gidder å bruke penger hos frisør. Bruker maskin på sidene og bak, like kort som på bildene du har  lagt ved, på toppen er det langt :) 

Er jo bare hår, vokser ut igjen :) Blir det jævli så si at det er en asymetrisk klipp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skinna i kortere og lengre perioder. Jeg elsker det. Null styr, null ordning, null vedlikehold, null dill og nesten gratis etter du har kjøpt maskin. Skinna og dreads er mine favorittfrisyrer fordi du aldri trenger å tenke på håret. 

Skal se om jeg finner gammelt bilde etter guttungen er i seng. Vet ikke om jeg har smalt ansikt eller ikke. 

Jeg sier kjør på! Prøv det, om du ikke liker det så gror du det ut igjen. Det er jo bare hår ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari skrev:

Jeg sier kjør på! Prøv det, om du ikke liker det så gror du det ut igjen. Det er jo bare hår ?

Enig med Mari! Det er bare hår - det gror ut igjen! Jeg synes det er drittøft med sånn kortkort og skulle gjerne hatt det selv faktisk, men motet svikter hver gang jeg kommer til frisøren :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Enig med Mari! Det er bare hår - det gror ut igjen! Jeg synes det er drittøft med sånn kortkort og skulle gjerne hatt det selv faktisk, men motet svikter hver gang jeg kommer til frisøren :aww: 

Ja! Jeg synes du og Poter skal gjøre det samtidig, bare gjøre det liksom. Jeg er helt sikker på at det blir knallbra!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut! Du har rett i at det bare vil bli verre for hver gang du blir eksponert.

Jeg tåler ingenting av hårfarge, har ikke sjans å klippe meg i frisørsalong og tåler bare parfymefrie produkter.

Cutrin sensitivism-serien er fin, der tåler jeg shampoo og balsam helt fint og stylingproduktene i små mengder. Lettest å få tak i på nett, f.eks. eleven.no.

Jeg har hatt helt kort hår i mange år, bare vedlikeholdt selv med maskin. Det er enkelt og ser bra ut selv om man har rundt ansikt, det er hodeformen som avgjør :)

Jeg har dritlyst å gjøre det igjen nå, for jeg sliter med å finne sveis selv. Hadde latt det vokse lenge, men av en eller annen grunn begynner jeg å miste hår når det når en viss lengde så det blir bare tynnere og tynnere på toppen. Når jeg da har ganske fint hår med tynne hårstrå fra før ser det fort skikkelig fælt ut... Til slutt følte jeg at jeg bare så gammel ut, så jeg klipte asymetrisk med ene sida kortere enn andre og skrått bak. Det så greit ut en stund men begynner å bli for langt nå, og jeg har bare lyst å ta maskina og gjøre kort prosess. Da begynner det i det minste å gro tykt igjen!

Så har du lyst så kjør på, jeg er sikker på at du blir knallfin :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Stilig!! Jeg vurderer det med jevne mellomrom. Dreads også, men det er ikke så kjekt med tidvis psoreasis :(

Nei, da ville jeg ha droppet dreads. Hodebunnen min har endret seg etter dreadsene. Få det helt av i stedet! Seriøst, det er superdigg. Når det er nyklipt så er det som borrelås å ta av lua. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et par bilder jeg også, så ser du hvordan det ser ut på et ganske bredt tryne :P 

(Det er ikke ofte jeg ser fotballkamp altså, men vi var på kjærestetur til byen der laget gubben er fan av holder til.)

(Lik posten når du har sett den @Poter, så jeg kan fjerne trynet mitt)

(poff)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mari skrev:

Ja! Jeg synes du og Poter skal gjøre det samtidig, bare gjøre det liksom. Jeg er helt sikker på at det blir knallbra!

Jeg kunne gjort det vøtt... og farge det hot... men bakhodet mitt ser ut som om jeg har ligget og dunket det hardt i asfalten de 10 første årene av mitt liv :aww: Bli'kke pent uten hår da sjø :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene alle sammen! Og takk for bilder @Mari og @Pixie !

Det frister, det gjør virkelig det! Jeg har visst en grei hodeform sa en frisør en gang, men om det stemmer vil vel vise seg etter shavinga :lol: 

Tro hvor mange mm jeg bør ha? Jeg klipper mannen min sitt hår jevnlig, han har 0,2 mm og det er jo veldig kort. Jeg kunne tenkt meg det lengdemessig som på bildene jeg har lagt ut. Hva tror dere det ligger på der? Mellom 8-12 mm, kanskje? Noe jeg bør ta hensyn til eller er det bare å klippe i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poter skrev:

Takk for svarene alle sammen! Og takk for bilder @Mari og @Pixie !

Det frister, det gjør virkelig det! Jeg har visst en grei hodeform sa en frisør en gang, men om det stemmer vil vel vise seg etter shavinga :lol: 

Tro hvor mange mm jeg bør ha? Jeg klipper mannen min sitt hår jevnlig, han har 0,2 mm og det er jo veldig kort. Jeg kunne tenkt meg det lengdemessig som på bildene jeg har lagt ut. Hva tror dere det ligger på der? Mellom 8-12 mm, kanskje? Noe jeg bør ta hensyn til eller er det bare å klippe i vei?

Tror vi brukte å klippe på 9 eller 6 cm på hodet mitt, 9 om vi fikk det jevnt og 6 om vi ikke fikk det til på 9 :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...