Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
2 timer siden, JeanetteH skrev:

Fikk meg en god latter på morgenen, er det sånn teacup ACD? men siden de er litt røffere så ble det Kettle? :P 

16991856_10158285501780072_9174442165243

:lol:  

Etter veldig mye skryt av NHL og Alianz blablabla som visstnok er mye bedre enn FCI i en gruppe i går har jeg sjekket ut begge disse. 

NHL har en rase som heter Kollie. Alianzbladabla har en rase som heter Koolie. 

Og selv om de er seriøse er det ingen av dem som kan vise frem rasestandard på noen av rasene sine. 

Hos NHL er det dog mulighet for å delta på DRIVE IN utstillinger. Hva nå det er. 
Sikkert veldig kjekt om man kjører forbi en gruppe hunder, og trangen til å stille ut plutselig melder seg. :aww: 

16 minutter siden, Bellare skrev:

Er så lei av brudd på vassledningen... skjer støtt og stadig føler eg. Ekstra gøy at det alltid skjer i løpet av natta/morrakvisten, så vi ikkje har vatn når vi står opp emoji52.png

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 

Er det gravearbeid i nærheten av dere? 
Jeg lever i konstant frykt for både brudd på vannledning, og brudd på strømledning. Det både graves og sprenges her, og noen hus et par hundre meter unna meg hadde visstnok ikke vann på lang tid når de holdt på utenfor der. 
Alt blir jo så mye vanskeligere da. Det er jo et helt prosjekt å være uten vann i et par timer bare. I hvert fall om man ikke får forberedt seg. 

Akkurat nå, Line skrev:

Det snør :getlost: 

Det har det gjort her også. I den grad man kan kalle et par millimeter flekkevis rundt for snø :aww: 
Sjef fant jo noe veldig spennende i snøen da. Tispa som er på besøk i overetasjen har løpetid fikk jeg vite i går. Så da klistra han snuten ned i en flekk i det sekundet vi var kommet ut omtrent, og når jeg endelig fikk ham med videre så klapret han med tenna til den store gullmedaljen :pinch: 

Så langt i dag har jeg fått samlet sammen papirer som skal leveres til NAV. De måtte nemlig ha veldig grundig dokumentasjon på at jeg ikke har noe overskudd etter hus, og enda mer dokumentasjon på at jeg ikke har denne halve millionen som de rører om. Så da har fomiddagen min vært full, men da er jeg i hvert fall klar til å troppe opp hos NAV igjen med gul markeringstusj, bank ID brikke (jeg bruker virkelig ikke eget blekk på deres rot!) og klar for å skrive "Hvordan det kan ha seg at jeg ikke er millionær for dummies" :aww: 

Snart kjøre på jobb på flyplassen. Jeg begynner å foretrekke den jobben faktisk.  De har alltid noe mer til meg. I stedet for å ta bort vakter og prosjekter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Om under en time skal jeg levere bilen til EU-godkjenning. Det tar rett i underkant av 30 min å kjøre dit.. 

og da er det helt passende å sitte i trusa hjemme, amme babyen mens jeg maser på 3åringen at hun må spise og at hun må tisse før vi drar.. 

det er hardt å både være punktlig og småbarnsmor! ? :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lam i kroppen idag :lol: Så skiplaner utgår foreløpig, får ta en ny vurdering litt senere idag :lol: Beina funka sånn ca da, så jentene fikk en times tur og Trym en halvtimes søppeltur (til søppelcontaineren altså :P) og idag kommer C, har ikke sett han på ca 2 uker :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her har vært kjipeste vinterferien! Sursk...
Hadde så mye morsomt planlagt, men neida...
Jaja, nå er det iallefall sport på tv når jeg ikke orker så mye annet. Elsker alle de rare tingene de stakkars utøverne trykker ut av seg når de får en mikrofon stappet opp i tryne. En utforkjører følte nå at han hadde litt sånn overgrep siden han var på hjemmebane [emoji23][emoji23]


  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol:  

Etter veldig mye skryt av NHL og Alianz blablabla som visstnok er mye bedre enn FCI i en gruppe i går har jeg sjekket ut begge disse. 

NHL har en rase som heter Kollie. Alianzbladabla har en rase som heter Koolie. 

Og selv om de er seriøse er det ingen av dem som kan vise frem rasestandard på noen av rasene sine. 

Hos NHL er det dog mulighet for å delta på DRIVE IN utstillinger. Hva nå det er. 
Sikkert veldig kjekt om man kjører forbi en gruppe hunder, og trangen til å stille ut plutselig melder seg. :aww: 

Jamen alle må jo vite at NKK og FCI er på randen til å gå under, og det er denne Alianz-saken som kommer til å ta over verdensherredømmet... Hvor kørka er man vel om man ikke vet det liksom? :aww: Og NHL er jo det eneste seriøse stedet man kan registrere hunder må vite... 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå samler jeg mot til å gå på tur med hundene. Vi snør ned nemlig! Og jeg som var skikkelig klar for vår, særlig siden jeg for ikke så veldig lenge siden fant årets første hestehov i grøfta her. Hmpf. Var forberedt på det da, vi har jo gjerne vår en to-tre ganger her før den blir værende. :aww: 

Siste dag i sykemeldingsperioden min nå, og jeg kjenner at det skal bli godt å komme i gang med jobb igjen neste uke. Fikk beskjed om at jeg bare måtte ringe om jeg trengte en lengre periode, men jeg tror det er bedre for meg å starte på. Særlig siden jeg har en superfleksibel jobb og uansett ikke jobber 100 % for øyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trekking av tenner idag. Den ene tanna hadde ramlet ut selv, men hjørnetanna oppe satt latterlig godt og hadde ikke begynt å oppløse seg selv en gang. Så den hadde ikke kommet ut av seg selv. Bølla synes det er forferdelig å ha vært dopa og hadde konsert baki bilen på vei hjem. Stakkars babyen..   Men nå er det overstått, dyrlegen røska også ut en annen babytann mens han først var i gang, var den siste som var igjen. 1500 kroner var ikke galt for 45 minutter, tre tenner hvor en måtte graves ut, doping, smertestillende, oppvåkning og gratis kloklipp! 

Snapchat-207245114.thumb.jpg.49b15f585358b31ddabf48daaa51e66c.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur. Ble litt sånn brått og plutselig siden det var sol og fint. Dessverre varte ikke det hele veien, så det var godt å komme inn. Audi ble levert samtidig som vi kom hjem, så nå er hun badet og ligger til tørk. Slappe av litt, så skal jeg blåse og klippe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøllebarten avlyste Hodalsbesøk i helga. Det kjenner jeg er heeeeelt orden, for jeg klarte ikke holde båndet til basenjien ute, han nappa det rett ut av fingra mine :o:lol: Lupin hadde jeg heller ikke sjans å henge med på, så han slapp jeg kontrollert. Hottie er alltid løs på vintern så lenge vi er på gården, så der slipper jeg bånd :aww: 

Etter møtet med Bamse Bakken III så har ikke Kasko hatt noe lyst til å løpe ned på veien alene, veldig praktisk :D 

Hundene sier at jeg må fyre i ovnen for det er kaldt her, men jeg fryser ikke? Hmpf. Får vel forbarme meg over dem da.  Men jeg har skallebank, som vanlig, bør vel ta mer dop så det ikke utvikler seg, men lei! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ozzy skrev:

Ble trekking av tenner idag. Den ene tanna hadde ramlet ut selv, men hjørnetanna oppe satt latterlig godt og hadde ikke begynt å oppløse seg selv en gang. Så den hadde ikke kommet ut av seg selv. Bølla synes det er forferdelig å ha vært dopa og hadde konsert baki bilen på vei hjem. Stakkars babyen..   Men nå er det overstått, dyrlegen røska også ut en annen babytann mens han først var i gang, var den siste som var igjen. 1500 kroner var ikke galt for 45 minutter, tre tenner hvor en måtte graves ut, doping, smertestillende, oppvåkning og gratis kloklipp! 

Snapchat-207245114.thumb.jpg.49b15f585358b31ddabf48daaa51e66c.jpg

1500 bare?! Heldigen:teehe:min trakk 2 tenner for 3 mnd siden. Jeg betalte 3500....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

1500 bare?! Heldigen:teehe:min trakk 2 tenner for 3 mnd siden. Jeg betalte 3500...

Ja jeg regna med det blei mye dyrere,  det er ikke en rimelig klinikk sånn egentlig :P  Men godt fornøyd med det! Selv om det var babytenner så var det ikke lett å få ut den ene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Bananen skrev:

Jeg tviler på at menneskeheten endrer seg så drasisk i forhold til disse tallene. Kanskje? Men det finner vi jo forsåvidt ikke ut, for sånne eksperimenter er så uetiske som det går an å bli. Men vi trenger vel kanskje ikke eksperimenter, når man ser hvordan det står til rundt om i verden uten ...?

Det gjør den neppe, jeg tenkte mer på det personlige planet jeg, hvordan jeg ville reagert i en setting som det :) 

18 timer siden, enna skrev:

Denne dachsen setter grå hår i hodet på meg.:blink: Nå har jeg nitidig overvåket henne siden operasjonen mandag (ca 15000 kr takk, heldigvis tar forsikingen det meste der), og hun har kommet seg mer og mer til hektene, fått medisiner x 2 per døgn og spesialdiett hver 3.time gjennom det meste av døgnets timer. Midt i alt ble jeg syk selv og var derfor hjemme fra jobb tirsdag og onsdag, og parkerte meg likegodt ved siden av henne slik at jeg kunne følge med henne. I dag var jeg på jobb igjen, og dro hjem i lunsjpausa for å gi diettfor og sjekke til henne. Jeg finner da at hun har SPIST BITER AV BURTEPPET! Herrefred!! Her snur jeg ryggen til et par timer og da spiser hun ennå mer tekstiler av type som hun aldri før har vist noen interesse for å spise. ETTER alt vi har gjort for å berge livet hennes!! Skrullebikkje!!! Nyoperert tarm tåler ikke slikt!
HUn er like blir, like logrende, har ikke kasta opp, og skriker etter mat hele tiden. "Slem mor" hyler hun fra buret... jeg kan ikke slippe henne løs heller for hun løper tulling rundtomkring og klatre/hopper på møbler for å lete etter noe spiselig... Prøvde å ha henne på fanget i går, men måtte gi opp - hun vred seg som en ål - MAT ---- MAT----- MAT!!! Eneste som står i hodet på henne! :frantics:og MAT = alt som fysisk kan svelges...

Usj! Du kan hilse dachsen og si at tarmproblemer er lite morsomt, så hun får fader meg slutte å spise tøy! 

Hvordan er formen hennes i dag? 

17 timer siden, SFX skrev:

Jeg ville heller kommet i syttitallsklær og tenkt karneval/temafest, enn å gjenoppleve barndommen :D Men, det er vel alltid mest forlokkende det en ikke har (levd) selv - jeg tror jeg kunne stortrivdes med både 1960- og 1970-tallet. Det er i hvert fall tiår med skikkelig karakter som dro den helt ut. Og hadde bra musikk.

Ja, 60- og 70-tallet kunne jeg trivdes med og. 70-tallet mest! :D 

untitled-1_3.jpg

Det er bukser som passer til stomier og sko som passer til kortvokste :lol: 

17 timer siden, SFX skrev:

Jeg har landa der, jeg også - om det nå skulle blitt en sykehusromanse, så kommer jeg ikke til å barbere leggene noe oftere framover av den grunn, så de får like meg for den jeg er :D

Jeg satser på at det ikke blir noen romanse, hverken på sykehus eller noe annet sted, så jeg kan fortsette med mine hårete legger i fred :teehe: 

--

AN skal jeg straks ta toget til Lillestrøm, så buss til Ahus. Har lasta ned lydbok, så kollektivtrafikk og venting skal gå fint :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes fortsatt snø! For eksempel så snør det masse i Trøndelag i dag. Tett i tett! I dag må jeg rive meg løs fra eremitt-tilværelsen og dra å handle. Har spist tom alle skap og skuffer. 

Symra har fortsatt en del utflod, fire uker etter at løpetiden startet, men virker ikke dårlig på noe vis. Følges med argusblikk.

Jeg må gjøre unna litt jobbing i dag sånn at jeg kan nyyyyte fredagskvelden. Det blir godt å slappe av med helg etter en ferieuke. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Tinkie skrev:

Nei, motsatt. Har funnet et nytt hus til salgs som jeg har lyst på. :P 

Aaaah, skjønner - men det er jo bra at det finnes flere objekter til salg som frister, det er jo bedre enn at en leter og leter uten å finne noe.

31 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, 60- og 70-tallet kunne jeg trivdes med og. 70-tallet mest! :D 

untitled-1_3.jpg

Det er bukser som passer til stomier og sko som passer til kortvokste :lol: 

:D Pragmatiker, du!

31 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg satser på at det ikke blir noen romanse, hverken på sykehus eller noe annet sted, så jeg kan fortsette med mine hårete legger i fred :teehe: 

Nei da, en må være optimist til en går i grava, og da er målet å finne en som aksepterer hårete legger. For face it, med bernere i hus så er det ikke håret på leggene mine som vil være den største bøygen å bli vant til om jeg finner en som ikke har erfaring med hund.

Nå har jeg klippet klør og pels på fire frampoter, men jeg klarte ikke baklabbene - for da må jeg sitte på huk. 

Lukter det noe av brukne bein? Glam er så veldig til å snuse på meg akkurat der det gjør mest vondt. For om det gjør det - kan jeg da søke jobb for ham på røntgenavdelingen i Elverum? 

Om tye minutter skal vi på tur, for da er vaskemaskina ferdig, så jeg kan sette på tørketrommelen mens jeg er borte. Det er nesten så jeg føler at jeg har gjort husarbeid i dag :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, SFX skrev:

Nei da, en må være optimist til en går i grava, og da er målet å finne en som aksepterer hårete legger. For face it, med bernere i hus så er det ikke håret på leggene mine som vil være den største bøygen å bli vant til om jeg finner en som ikke har erfaring med hund.

Hehe.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila var lang i dag pga snøværet, men så utrolig fint det var i skogen nå! Skikkelig herlig tur! Heldig med været var vi og, for nå snør det sidelengs igjen :P Da er det godt å sitte inne med god samvittighet. Ifg yr ser det ut som vi får beholde snøen en stund også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Siri skrev:

Jamen alle må jo vite at NKK og FCI er på randen til å gå under, og det er denne Alianz-saken som kommer til å ta over verdensherredømmet... Hvor kørka er man vel om man ikke vet det liksom? :aww: Og NHL er jo det eneste seriøse stedet man kan registrere hunder må vite... 

Jeg jeg skjønte det etter hvert at det er jeg som er helt idiot som ikke forstår at FCI har en hemmelig konspirasjon omtrent for å rasere raser, klubber, og til og med hundesporter. 
Det finnes bare ett fornuftig alternativ. Jeg får bare kutte ut helle NKK og FCI omgående og melde meg inn i det der. Så slipper vi å tenke på rasestandarder, og man kan få blandet både det ene og andre og likevel få "stamtavle" på heksebrygget :aww: 


Har vært på jobb på flyplassen nå. Og handlet litt. Første som skjer er at når jeg trekker i snora så begynner gneldringa over meg IGJEN! 
Nå angrer jeg på at det ble kino forrige helg. Jeg skal mye heller høre på fest og fanteri enn det der i lengre tid. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...