Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

Guest *Kat84*
Skrevet
7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Når jeg vet at jeg må ekstra tidlig opp så blir jeg enda vanskeligere å få i seng enn vanlig. Trassalder nummer 14.

Jeg tror aldri jeg kom meg ut av den trassalderen der jeg :aww: 

Eller jo, litt i går. Da bestemte jeg meg for å legge meg rundt 22.30. Før klokka ar 23.30 sov jeg. 
Men etter å ha hatt et søvnmønster som best kan beskrives som skrudd så våknet jeg selvfølgelig klokka 04.00 og følte meg lys våken :pinch: 
Klarte å holde meg i senga, og sov til klokka 6. Da var jeg i hvert fall opplagt :P 

Så om en times tid starter jeg på en 3 timer og litt tur i marka, og så skal jeg handle de siste julegavene. :)

Skrevet
8 timer siden, Artemis skrev:

Fetter har skjegg, de der har gardin. :lol: 

:lol: 

Skal jeg straks avgårde til sykehuset for litt medisinpåfyll... 

• Like 1
Skrevet

Juhu! vant årskort på Langedrag med bilde av Ask og Raptus :D

Ask hadde faktisk med seg bildeboka av Raptus på skolen i går og den ble visst big hit og snakkis på lærerværelset i følge mammaen til bestekompisen hans. Hun jobber der .  Flere hadde jo vært på Langedrag og sett Raptus i sommer , men ingen visste at Ask var involvert .  

Ask syntes det var litt masete for barna kranglet om boka og han var redd den ble ødelagt : )

• Like 7
Skrevet

De siste dagene har Blaze vært urolig på morningen. Han tasser og tasser og i fjern morgensløvhet har jeg blitt irritert og bedt han legge seg, men når jeg tenker på det så må det jo ha en grunn. Han pleier ikke å være sånn, så nå har jeg dårlig samvittighet for å ha kjefta på han og er litt bekymra for at han har vondt :hmm:

Er det forresten lov til å si at man både gruer og gleder seg til juleferie? Jeg er veldig glad for å få være i Trheim sammen med nære og kjære, men sovefasilitetene er ikke så gode kan man si. Det er faktisk sånn at jeg vurderer å leie ei hytte eller noe for å få sovet godt i ferien. I-landsproblem, så absolutt.

Skrevet

Jeg er så smart. SMRT! :aww: Delte opp kanin i går, og frøs ned beinrestene og fremparter til hunder. Det jeg ikke tenkte på var at jeg skylte det i vann før jeg delte opp, og slapp alt i en pose og la i frysern. Noen som ser problemet? Ja? Skulle ta ut et bein til Lupin nå, og jadda, en stk bunnfrosset klump av kaninbein. Kasta den i gulvet et par ganger, men var redd for å ødelegge gulvet :aww:  Får ligge til tining en stund. :aww:  Darwins award goes to.... :lol: 

• Like 8
Skrevet
24 minutter siden, Tonje skrev:

Er det forresten lov til å si at man både gruer og gleder seg til juleferie? Jeg er veldig glad for å få være i Trheim sammen med nære og kjære, men sovefasilitetene er ikke så gode kan man si. Det er faktisk sånn at jeg vurderer å leie ei hytte eller noe for å få sovet godt i ferien. I-landsproblem, så absolutt.

Vi har kjøpt oss seng hos foreldrene mine for å sove godt. Det nytter ikke å måtte knekkes opp i etterkant av besøk og ikke sove skikkelig mens vi er der. Alt blir så mye enklere når en sover godt!

Skrevet

Jeg skal filleriste Tuva når hun finner det for godt å komme hjem! :sint_01:Jeg er trøtt og vil sove!

Skrevet
11 timer siden, Anette skrev:

Vapsen har blitt stylish og fått seg "the fox" sokker med antiskli, tøffest i gata nå altså :P 

Bildebevis:)

Ny dag, ny morra.... og jeg er bare bunnsliten. Ønsker meg  energi til jul, og ny vaskemaskin.

Skrevet

Hvorfor er administrasjonskostnadene så høye for å sende ett ark med svar over fra fastlegen til sykehuset så dyrt, i forhold til at det er gratis å hente det ene arket fysisk selv? Snodig system, synes jeg!

Skrevet
1 minutt siden, Stine skrev:

Ok, så ble hun ikke filleristet, men fikk en oksemuskel istede...

Bra ho kom seg heim. Det er så utrolig kjipt når de lufter seg selv over lenger tid. 

• Like 1
Skrevet

Mørketid. Jeg blir så trett av mørket. Forsov meg i dag. Men bare MÅTTE flytte spekepølsene fra kjøkken (varmt, setter gjæringsprosessen i gang i pølsene) til soverom (kaldt og trekkfullt med åpne vinduer, her skal de tørke langsomt videre uten tilgang til dagslys) før jeg dro på jobb. Så fra i kveld av kan jeg ligge og se på spekepølser som henger i taket når jeg legger meg :D.

Skrevet

Det er enda godt jeg ikke er paranoid, for da kunne jeg mistenke at noen prøvde å sende hemmelige koder siden noen av julelysa mine varierer i lysstyrke :aww: 

• Like 3
Skrevet
45 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Vi har kjøpt oss seng hos foreldrene mine for å sove godt. Det nytter ikke å måtte knekkes opp i etterkant av besøk og ikke sove skikkelig mens vi er der. Alt blir så mye enklere når en sover godt!

Senga er bare en del av problemet, hadde det bare vært den hadde det vært easy-fix. Så får se, noen blir vel meget fornærma om vi velger å sove et annet sted :P 

Skrevet
10 minutter siden, Krutsi skrev:

Det er enda godt jeg ikke er paranoid, for da kunne jeg mistenke at noen prøvde å sende hemmelige koder siden noen av julelysa mine varierer i lysstyrke :aww: 

Stranger things :D:D 

• Like 6
Skrevet
4 minutter siden, Tonje skrev:

Senga er bare en del av problemet, hadde det bare vært den hadde det vært easy-fix. Så får se, noen blir vel meget fornærma om vi velger å sove et annet sted :P 

Jeg og sliter en del med å sove når jeg er hjemme i jula, det er fordi søster har en fucka døgnrytme. Hun står opp i femtiden på morgenen og klarer ikke å være stille, så hun slamrer med dører, leker med hunden sin og generelt oppfører seg i som en drittunge ( i følge meg som ikke er spesielt blid på den tiden av døgnet). Men i år skal hun sove mye hjemme hos seg selv siden hun har flyttet og bor nærme... jeg er nesten litt letta... det gjør det mye enklere å sove!

• Like 1
Skrevet

Starter dagen med å lage karameller. Så blir jeg sikkert sittende resten av dagen for å pakke inn. Flott :aww:

Fikk endelig prøvd den automatiske røreren jeg fikk av svigermor da! Så langt, så er jeg ikke sikker på om bråket den gir fra seg er verdt jobben jeg sparer :lol:

20161206_094034.jpg

• Like 1
Skrevet
25 minutter siden, Turb skrev:

Jeg og sliter en del med å sove når jeg er hjemme i jula, det er fordi søster har en fucka døgnrytme. Hun står opp i femtiden på morgenen og klarer ikke å være stille, så hun slamrer med dører, leker med hunden sin og generelt oppfører seg i som en drittunge ( i følge meg som ikke er spesielt blid på den tiden av døgnet). Men i år skal hun sove mye hjemme hos seg selv siden hun har flyttet og bor nærme... jeg er nesten litt letta... det gjør det mye enklere å sove!

ørepropper? :D

Skrevet
6 minutter siden, Meg skrev:

ørepropper? :D

Ørepropper hjelper ikke mot kelpie som sitter på hodet ditt og er desperat etter å ikke gå glipp av alt det morsomme som skjer i etasjen under... :|

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

Ørepropper hjelper ikke mot kelpie som sitter på hodet ditt og er desperat etter å ikke gå glipp av alt det morsomme som skjer i etasjen under... :|

Jeg hadde klikket og sluppet ut kelpien ut på stua og så lagt meg igjen :lol: 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...