Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Når en først blir syk er det deilig med en valp med en fin av-knapp. Våknet riktignok i stad av at valpen friserte håret mitt, de tenna funker nok bedre enn effileringssaks! Hvis noen hadde sett hvor stygge pottentillaene i hagen har blitt etter at Alba har fikset de, så ville nok alle forstått hvorfor jeg ikke har turt å se meg i speilet ennå:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Guest Christine
17 timer siden, *Kat84* skrev:

Park Inn by Radisson Hotel & Conference Centre. Det ligger i Tevlingveien. Jeg selv må vel gjennom Oslo for å komme fram. Om du må gjennom kommer vel an på hvor du bor. 
Har aldri kjørt i Oslo tidligere, så det blir jo litt av en opplevelse. Mulig jeg burde fått et par valium av legen først :aww: 

Takk! Ser det bare ligger en 13 min fra hallen, og det er jo ikke værst! Kommer nordfra, så slipper ihvertfall innom Oslo :lol: Skulle til Fredrikstad for å hente valp i fjor sommer, og måtte igjennom Oslo. Oppdaget ikke at vi kjørte feil vei før vi var i godt skuv mot Drammen.. På tur hjem misset vi alle avkjørsler til Trondheim, så kjørte feil da også :aww: Jeg er vanligvis flink til å finne frem, men Oslo ble for vanskelig! 

59 minutter siden, Annegru skrev:

 

Men dere trenger ikke kjøre inn i sentrum for å finne hotell! Sentrum er skummelt og guffent å kjøre i, det synes jeg og, og jeg bor 15 min. utenfor byen. Men det er flere hoteller f.eks. på Helsfyr, Scandichotellet er veldig lett å finne frem til. Ooooog det har gratis parkering rett utenfor hotellet. Jeg tror det er ett til der et sted, men er usikker. Eller så kan man svippe gjennom Oslo (bare følge motorveien, ikke skummelt) og bo ute på Fornebu, der er det ett Radisson og ett Quality-hotell. Begge er enkle å kjøre til, og det er godt skiltet. Og så er det fint å gå tur utover Fornebulandet og i Nansenparken når man skal lufte hunder. Eller så er det også hotell i Sandvika som ligger rett ved E18. Det er også flere hoteller i Asker, men da begynner man å nærme seg 40-45 minutter kjøring til Lillestrøm igjen. 

-

Nå skal jeg snart til Lillestrøm og stå på stand på fagmesse. Jeg kjenner jeg gruer meg litt. Har pugget de nye produktene våre, men jeg er så redd for at jeg skal glemme noe om noen spør meg. Og så begynner jeg å bli forkjølet (igjen!), og da er det liksom ikke superdigg å stå på messe hele dagen...

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut de mtp avstand til hallen osv :) 

Lykke til på fagmesse, og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og tenker på at jeg EGENTLIG skulle holdt et foredrag jeg hadde veldig lyst til å holde, i dag, men måtte bare si det fra meg siden det nok bare hadde blitt hosting og snyting gjennom tre kvarter... hadde sikkert vært kjempeherlig å høre på :lol: Men da får jeg gjort mye annet da, som jeg ikke har fått gjort i det siste. F eks å lage slike miljøplaner... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mokken skrev:

Spørsmålene jeg sitter igjen med er hva tenker man å oppnå med dette, og vil  klubben bli skadelidende av et sånt "stunt"? Frykter dessverre at bivirkningene ikke blir så bra.

Jeg vet ikke, jeg er jo ikke medlem, men ble spurt om å stå på stand og sa ja. Jeg meldte meg ikke til å stå på stand fordi jeg bare har hatt kelpie i litt over ett år, så det er ikke sikkert jeg kan svare på folks spørsmål og jeg er ikke medlem av klubben (som er en ren forglemmelse egentlig). Jeg har ikke sittet i raseklubbstyre, men i hundeklubbstyre og skjønner frustrasjonen, men tror ikke at slike frustrasjonsutbrudd hjelper noen. Folk blir bare sure og ingen gidder å hjelpe til når klubben er negativ :/ synd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bjornal skrev:

Det kom plutselig en sånn en ruslende inn døra hjemme ja. Noen jeg kjenner som har fått fryktelig mye mer hund enn det de trodde (de har tidligere hatt en BC i den helt rolige enden av skalaen uten drifter) siden de kjøpte fra de mest heftige linjene som finnes. Alternativet var vel ei kule for stakkaren, og til det så er det alt for mye potensiale i ham. Selv om jeg helst ikke vil ha hannhund i hus sammen med tispe...

Har måttet starte litt på scratch med grunntrening - det eneste han bryr seg om her i verden er ball ball og enda mere ball men det hjelper seg. Spiser til og med godbiter som belønning nå, så da er vi godt på vei ;)

Kjekt da :)  Gratulerer! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, JeanetteH said:

Lykke til :D Høres ut som ett prosjekt ja.  Om han bryr seg om ball-ball-ball så har du jo alt kommet veldig langt. Er endel slike som har blitt knall gode tjenestehunder :D  

Kan jeg spørre hvor han er fra? (foreldre?) 

:lol: 

Sendte deg melding på FB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

De 3 (!) gangene Talli fikk det før kastrering så fikk hun det på 3 forsjellige tidspunkt. (og for de som lurer: mild og åpen livmorbetennelse som ab tok. Ble kastrert pga det kom tilbake i samme milde form og 5 uker AB kur vil vel ingen gi hundene flere ganger enn det)

Hm. Da får vi følge litt ekstra med for hun er uvanlig slapp denne løpetiden. Hun har hverken feber eller unormal utflod så det kan jo hende at det bare er en endring i løpetid mønsteret.  

47 minutter siden, Turb skrev:

Jeg vet ikke, jeg er jo ikke medlem, men ble spurt om å stå på stand og sa ja. Jeg meldte meg ikke til å stå på stand fordi jeg bare har hatt kelpie i litt over ett år, så det er ikke sikkert jeg kan svare på folks spørsmål og jeg er ikke medlem av klubben (som er en ren forglemmelse egentlig). Jeg har ikke sittet i raseklubbstyre, men i hundeklubbstyre og skjønner frustrasjonen, men tror ikke at slike frustrasjonsutbrudd hjelper noen. Folk blir bare sure og ingen gidder å hjelpe til når klubben er negativ :/ synd... 

Så flott at du har mulighet til å bidra :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Hm. Da får vi følge litt ekstra med for hun er uvanlig slapp denne løpetiden. Hun har hverken feber eller unormal utflod så det kan jo hende at det bare er en endring i løpetid mønsteret.  

 

Første gangen var det bare lukt i huset jeg reagerte på først. Utfloden kom senere, men var bekreftet en uke før utfloden med UL som viste at det var litt væske i livmoren. Hun hadde aldri feber eller var slapp noen av gangene. Livmorsbetennelse er så lett å finne ut av altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, puddellover skrev:

Når en først blir syk er det deilig med en valp med en fin av-knapp. Våknet riktignok i stad av at valpen friserte håret mitt, de tenna funker nok bedre enn effileringssaks! Hvis noen hadde sett hvor stygge pottentillaene i hagen har blitt etter at Alba har fikset de, så ville nok alle forstått hvorfor jeg ikke har turt å se meg i speilet ennå:lol:

 

*ler*
Puddeltenner er utrolig effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christine skrev:

Takk! Ser det bare ligger en 13 min fra hallen, og det er jo ikke værst! Kommer nordfra, så slipper ihvertfall innom Oslo :lol: Skulle til Fredrikstad for å hente valp i fjor sommer, og måtte igjennom Oslo. Oppdaget ikke at vi kjørte feil vei før vi var i godt skuv mot Drammen.. På tur hjem misset vi alle avkjørsler til Trondheim, så kjørte feil da også :aww: Jeg er vanligvis flink til å finne frem, men Oslo ble for vanskelig! 

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut de mtp avstand til hallen osv :) 

Lykke til på fagmesse, og god bedring!

Jeg får aldri bestemme selv om jeg skal kjøre Østerdalen eller Gudbrandsdalen til Trondheim, det bestemmer bilen. Plutselig befinner vi oss bare i en av dalene.

Jeg har vært på "Karrieredagene" med avgangsklassen. Nå spiser jeg frokost, og så er det et par møter etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg får aldri bestemme selv om jeg skal kjøre Østerdalen eller Gudbrandsdalen til Trondheim, det bestemmer bilen. Plutselig befinner vi oss bare i en av dalene.

Høres veldig kjent ut :lol: Overraskende ofte velger den Gudbrandsdalen :aww: 

Er magen full av havregrøt og rosiner... da holder jeg vel ut resten av dagen også da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, JeanetteH skrev:

Første gangen var det bare lukt i huset jeg reagerte på først. Utfloden kom senere, men var bekreftet en uke før utfloden med UL som viste at det var litt væske i livmoren. Hun hadde aldri feber eller var slapp noen av gangene. Livmorsbetennelse er så lett å finne ut av altså :lol: 

Så oppløftende! :lol:

Jeg er jo pottetett i nesen så det er jo bare såvidt jeg merker noe som helst av lukter. :P Har heldigvis friuke nå så da er de jo nesten ikke alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
34 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg får aldri bestemme selv om jeg skal kjøre Østerdalen eller Gudbrandsdalen til Trondheim, det bestemmer bilen. Plutselig befinner vi oss bare i en av dalene.

Jeg har vært på "Karrieredagene" med avgangsklassen. Nå spiser jeg frokost, og så er det et par møter etterpå.

Jeg har en regel: om man skal til venstre når man kommer til elverum (fra Trondheim) kjører man Østerdalen. Skal man til høyre kjører man Dovre. Skal man midt i mellom en plass kjører man raskeste rute :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjornal skrev:

Det kom plutselig en sånn en ruslende inn døra hjemme ja. Noen jeg kjenner som har fått fryktelig mye mer hund enn det de trodde (de har tidligere hatt en BC i den helt rolige enden av skalaen uten drifter) siden de kjøpte fra de mest heftige linjene som finnes. Alternativet var vel ei kule for stakkaren, og til det så er det alt for mye potensiale i ham. Selv om jeg helst ikke vil ha hannhund i hus sammen med tispe...

Har måttet starte litt på scratch med grunntrening - det eneste han bryr seg om her i verden er ball ball og enda mere ball men det hjelper seg. Spiser til og med godbiter som belønning nå, så da er vi godt på vei ;)

Hvem er han på papiret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, ting tar tid. Jeg har vært i ørten forretninger for å finne ildfast plate til vedovnen, men finner ingen i riktig mål. Jeg har snakket med tre blikkenslagere som ikke kan hjelpe meg, men Gule Sider sa det er flere rundt omkring, så ringerunden fortsetter.

Men, jeg har fått kjøpt to planter, jeg har kjøpt elektronisk stæsj for å få montert ei lampe, jeg fikk med meg hjem tre flasker champagne, og jeg har fått unna en legetime. Det viser seg at manglende energi ikke bare er fordi jeg har hatt for mye å gjøre - jeg mangler jern og vitaminer, jeg. Så legen skrev ut ørten resepter som jeg ikke hadde råd til å ta ut nå, så det får bli på neste utbetaling. Jeg prioriterer å betale det som trengs for at jeg kan bruke vedovnen i denne omgang. Jeg vil heller være slapp og varm, enn energisk og kald. Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, SFX said:

Herlighet, ting tar tid. Jeg har vært i ørten forretninger for å finne ildfast plate til vedovnen, men finner ingen i riktig mål. Jeg har snakket med tre blikkenslagere som ikke kan hjelpe meg, men Gule Sider sa det er flere rundt omkring, så ringerunden fortsetter.

Glassmester og få tak i herda glassplate da eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bjornal skrev:

Glassmester og få tak i herda glassplate da eventuelt?

Men jeg vil ikke ha glass, for det blir fortere synlig skittent og passer ikke inn i stilen her - det passer i mer moderne hjem med parkett og klebersteinsovner, ikke under en gammel smijernsovn som står på et skakt tregulv.

6 minutter siden, Siri skrev:

Men er du energisk, så blir du ikke kald :P 

Hmm, jeg skal være ganske hyperaktiv for å kompensere for 13 grader i stua når jeg står opp, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Men jeg vil ikke ha glass, for det blir fortere synlig skittent og passer ikke inn i stilen her - det passer i mer moderne hjem med parkett og klebersteinsovner, ikke under en gammel smijernsovn som står på et skakt tregulv.

Hmm, jeg skal være ganske hyperaktiv for å kompensere for 13 grader i stua når jeg står opp, altså.

Da MÅ du jo bare ha kobberplate! Vet at Maxbo pleier å ha sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bjornal skrev:

Da MÅ du jo bare ha kobberplate! Vet at Maxbo pleier å ha sånt.

Det er kobberplate der nå (men for liten til at den er godkjent som brannsikkert), men den er jo så stygg! Denne har struktur, og det er grønn irring (?) nedi alle hullene.

Men nå fikk jeg tak i en blikkenslager på Moelv, så han kunne lage i sort stål til meg. Jeg glemte å spørre om pris, men det blir garantert billigere enn å få spesiallaget i Belgia med tre måneders leveringstid, som byggevaren kunne tilby.

Nå skal jeg se om jeg finner den dingsen i verktøykassa som jeg vet jeg hadde i 2005, men er usikker på om jeg eller eksen fikk i fordelingen av innbo. Det er ikke alt verktøy jeg bruker like ofte, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
59 minutter siden, Polfarer skrev:

Ikke bare sonen-folket som er missfornøyde med PostNord :lol:

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5807510d5152f7791da957de

Og så på hylla på Ica da av alle ting :lol: 

Nå er jeg endelig hjemme fra Stavanger. Nå er det snart middag før jeg skal skrive rapportene. 
Og så blir det tur i solnedgangen senere langs kaien :)  

Og det er kanskje på tide å sjekke nettbutikker etter minnekortleser. Det har jeg glemt ut helt til nå. Greit å vite om det finnes noe som kan brukes, eller om jeg må ha nytt kamera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...