Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

54 minutter siden, JeanetteH skrev:

Huske minnekort! Jeg husker en viss leting i down town Lausanne (?) 

1278808_10153182624850072_1631893292_o.j

Ugh, ja, jeg husker den vakre solnedgangen jeg aldri fikk tatt bilde av, og de idiotisk trange parkeringshusene vi måtte innom i Lausanne for å kjøpe minnekort :D Det er minner i sånt også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skyt meg, eller bikkja... 
 

Spoiler

14191928_10154237422900091_4252068024316
*poff* plutselig får han gule blemmer, som sprekker og det kommer puss. Ringe å høre om vi kan ta biopsi i dag, ta nye blodprøver og prøve oss på immunterapi -kanskje det har effekt denne gangen..

14212667_10154235880580091_4428305937706
Men han er fin uansett da, på den sida han har pels :) Jatzy er bossen, sjekk blikket hehe..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tre dagers feltkurs på Liomseter med bio2 elever. Fin tur og totalt uten dekning eller mobilnett... smått stressa elever har fått mye mosjon, siden de har løpt opp og ned fjellet for å lete etter dekning :P 

Litt hardt å begynne med vanlige klasser igjen, vil aller helst bare være på fjellet. Men godt å få igjen hunden sin igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Malinka skrev:

Lady har vært på joggetur med ene kompisen sin, og måtte da i dusjen etterpå, så nå hater hun meg litt og ligger langt unna meg :lol: bare vent til i morgen når hun skal børstes, da blir hun virkelig glad i meg :lol: 

Og jeg bør finne en annen arbeidsstilling når hun skal dusjes, for å sitte på kne og bøye meg over henne fører til veldig sliten og vond rygg for meg. Reiser jeg meg opp så beveger hun seg mer og mer for å komme mellom beina på meg, så det er heller ingen løsning. 

Jeg kjøpte meg en lav plastkrakk å ha i dusjen når jeg vasker hund. Etter x-antall år hvor ryggen mer å mer nekter å stå i bøyd stilling over tid, var det eneste løsningen. Det fungerer kjempefint, men nå har jo jeg en liten hund, da. Så blir kanskje ikke helt enkelt med en av større størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan er styrketrening for hundene etter skogsturer uten bånd hele uka, jeg har et hår å farge, Glam må pusses litt på for helgas utstillinger, mer klær til ferien må vaskes, og jeg må få vasket opp selv om jeg brukte plasteret på tommelen som unnskyldning til å la være i hele går kveld.

Også må jeg finne ut hvor jeg kan få printet ut fergebilletter og diverse annet til ferien, siden min printer ikke vil samarbeide. Finne et bibliotek og samle alt på en minnepinne?

Har jeg nevnt at jeg gleder meg til ferie?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"As to the "damn expensive hobby" description expressed above, I totally agree: being a judge has been a damn expensive hobby for me over the past 40 years ( yes: 40 indeed!) in ALL senses and not only financially speaking: No week ends, endless unconfortable economy class trips, 3 star or less dreary hotel rooms, horrible food, sometimes boring company, hundreds of ugly dogs belonging to angry exhibitors who think they have superstars, leaving my family at home week end after weekend , not earning a cent from long hours of hard work sometines under ugly weather conditions, having to pay for daily maids and kennel help to be able to fullfil these duties...having to buy adequate ( otherwise useless) expensive all weather gear not to end up in hospital afterwards... And never getting a THANK YOU from the exhibitors ( except the winners on occasion) for the hard work and long hours spent on tired feet bending waist down every 2 minutes to examine endless classes if sometines unexciting dogs. On top of it having to write something , preferably nice, about each one of them........or risk being criticized by all, exhibitors and colleagues for not performing according to requirements..."

In her own words, written by top FCI judge Carla Molinari.

Hentet fra en FB-gruppe. Kjenner det ikke frister å melde på for damen i alle fall :lol: Og et prima eksempel på at selv om du skriver på en lukket gruppe, så kommer det ut om det som skrives er interessant nok..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

"As to the "damn expensive hobby" description expressed above, I totally agree: being a judge has been a damn expensive hobby for me over the past 40 years ( yes: 40 indeed!) in ALL senses and not only financially speaking: No week ends, endless unconfortable economy class trips, 3 star or less dreary hotel rooms, horrible food, sometimes boring company, hundreds of ugly dogs belonging to angry exhibitors who think they have superstars, leaving my family at home week end after weekend , not earning a cent from long hours of hard work sometines under ugly weather conditions, having to pay for daily maids and kennel help to be able to fullfil these duties...having to buy adequate ( otherwise useless) expensive all weather gear not to end up in hospital afterwards... And never getting a THANK YOU from the exhibitors ( except the winners on occasion) for the hard work and long hours spent on tired feet bending waist down every 2 minutes to examine endless classes if sometines unexciting dogs. On top of it having to write something , preferably nice, about each one of them........or risk being criticized by all, exhibitors and colleagues for not performing according to requirements..."

In her own words, written by top FCI judge Carla Molinari.

Hentet fra en FB-gruppe. Kjenner det ikke frister å melde på for damen i alle fall :lol: Og et prima eksempel på at selv om du skriver på en lukket gruppe, så kommer det ut om det som skrives er interessant nok..

Skjønner henne godt jeg, det er en utakknemlig jobb å være dommer på utstilling, det ser vi etter hvert eneste show som har vært det. At de gidder å bruke helg etter helg etter helg når de bare får igjen crap for det, er meg en gåte for å være helt ærlig. Kanskje utstillere flest har godt av å se litt av hvordan det er fra deres side også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

"As to the "damn expensive hobby" description expressed above, I totally agree: being a judge has been a damn expensive hobby for me over the past 40 years ( yes: 40 indeed!) in ALL senses and not only financially speaking: No week ends, endless unconfortable economy class trips, 3 star or less dreary hotel rooms, horrible food, sometimes boring company, hundreds of ugly dogs belonging to angry exhibitors who think they have superstars, leaving my family at home week end after weekend , not earning a cent from long hours of hard work sometines under ugly weather conditions, having to pay for daily maids and kennel help to be able to fullfil these duties...having to buy adequate ( otherwise useless) expensive all weather gear not to end up in hospital afterwards... And never getting a THANK YOU from the exhibitors ( except the winners on occasion) for the hard work and long hours spent on tired feet bending waist down every 2 minutes to examine endless classes if sometines unexciting dogs. On top of it having to write something , preferably nice, about each one of them........or risk being criticized by all, exhibitors and colleagues for not performing according to requirements..."

In her own words, written by top FCI judge Carla Molinari.

Hentet fra en FB-gruppe. Kjenner det ikke frister å melde på for damen i alle fall :lol: Og et prima eksempel på at selv om du skriver på en lukket gruppe, så kommer det ut om det som skrives er interessant nok..

Slutte være dommer om det ødelegger livet ditt?

Det ironiske er at jeg ødela en dommer sin dag ved å takke for en VG en gang jeg (jeg pleier gjør det, men denne dommeren var ekstrem.) Hun så stygt på meg, tok meg i hånden etter at jeg hadde stått holdt den fram i noen sekunder og var GLAD. For jeg viste hva jeg stilte og håpte på at dommeren ville gi VG så var jeg fornøyd. Dommeren ble faktisk SUR, og var utrivelig mot alle påfølgene hunder den dagen :lol: Faktisk så ille at det ble sendt inn klage. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Helt klart, men derfra til å innta den ovenfra og nedad - holdningen som kommer frem der er det et godt stykke, synes jeg. 

Vel, jeg leser ikke det samme som du, jeg leser et hjertesukk fra ei som har brukt sinnsykt mye tid på å være dommer, som jo - igjen - er en ****** utakknemlig jobb. 40 år har hun holdt på med dette, jeg skjønner at hun er lei nå. Særlig kanskje fordi det er så himla lett å være ufin med dommere nå til dags, vi bruker ikke 2 kalorier engang på å tenke over hva det møkkamennesket som åpenbart ikke hadde lest rasestandarden før h*n kom inn i ringen og ikke ser at vi kommer med Superstjerna av Show-vinnere som fortjente mye mer enn en rein excellent. De to kaloriene vi bruker, bruker vi på å kritisere de i sosiale media - som f.eks hundesonen, vi har hatt en helt egen tråd om hvilke dommere vi burde stille for og ikke her, sant? 

Jeg mener, jeg hadde ikke gidda å farte rundt til alle lands merkeligste avkroker, og ligget på hoteller i ymse kvaliteter og spist lokal mat av variabel kvalitet for småpenger og dritkasting, i helg etter helg etter helg. Jeg hadde ikke gidda å få slengt etter meg at jeg ikke hadde greie på hund, at jeg var ufin med en sutrete utstiller som følte at den ikke fikk uttellinga for pengene de hadde betalt eller at jeg var blind på begge øya (og da har jeg ikke tatt i engang når det kommer til kritikk dommere blir utsatt for), bare fordi at den sutrete utstilleren ikke ser sjøl at bikkja i beste fall er en gjennomsnittelig representant for sin rase. Eller beskyldninger om korrupsjon fordi at de tilfeldigvis kjenner folk i et rasemiljø eller var på en grillfest med utstillere kvelden før. Hadde du gidda det, Line? Høres det fristende ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være dommer er stort sett en noe utakknemlig oppgave, akkurat som det er en utakknemlig oppgave og sitte i en eller annen kommité eller styre i en hundeklubb. Takk for man sjelden, og dritt får man mye av. Dette er noe man må gjøre fordi man liker selve oppgavene, fordi man liker sin rase/de rasene man dømmer osv.  Jeg er rimelig sikker på at forfatteren av dette noe sarkastisk låtende hjertesukket (er slik jeg tolker det) er veldig glad i hunder, at hun liker å være dommer osv osv. Hvis ikke kan jeg aldri tenke meg hun hadde holdt på i 40 år :)
 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er evig takknemlig for at noen er villige til å gjøre jobben, reise land og strand, i skitvær og alt det andre, for siden jeg ikke har begynt med noen dommerutdannelse så ligger det vel litt i dagen at jeg ikke har noen interesse av å bli dommer heller. Men jeg tenker at respekt bør gå begge veier også, og om man føler slik som denne damen gjør så bør man kanskje slutte, eller ta en pause.

To timer igjen til helg, og trøtt.. Jeg er alltid trøtt for tiden kjennes det ut som. Aldri sovet så mye på ettermiddagen som jeg har gjort den siste uka :yawn: Blir vel en dupp i dag også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sett black beauty, og selvsagt kom det en tåre eller to i sluttscenene. En film jeg helst ser alene, eller sammen med noen som er like lettrørte gitt. :aww: 

Strikker på en bursdagsgave og. Ble selvsagt mer stress enn jeg hadde regnet med, for første vott ble for liten og jeg måtte da begynne helt på scratch igjen. Er nå straks halvveis på vott nr 2, og den skal være ferdig til i morgen. Hadde gått greit det hadde jeg ikke skulle hjelpe til å rigge til utstilling + lp i kveld + være ringsekretær i lp-ringen i morgen. Jaja, jeg har nødgave i bakhånda. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Jeg er evig takknemlig for at noen er villige til å gjøre jobben, reise land og strand, i skitvær og alt det andre, for siden jeg ikke har begynt med noen dommerutdannelse så ligger det vel litt i dagen at jeg ikke har noen interesse av å bli dommer heller. Men jeg tenker at respekt bør gå begge veier også, og om man føler slik som denne damen gjør så bør man kanskje slutte, eller ta en pause.

Respekt bør gå begge veier ja. Det er derfor det står i utstillingsreglementet at det ikke er lov å snakke drit om dommere du har stilt for, fordi respekten går begge veier. Det er vel respekt som går begge veier som gjør at en innlegg skrevet i en lukket gruppe har funnet veien til hundesonen også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten julaften og bursdag på engang i dag, jo! Jeg fikk mobiletui og vanntett bandasje i posten, hentet spespedbøker og skrivesaker på posten og og og!

Men ja, kudos til Norgesplaster som tok klagen min med godt mot og satt pris på den. De sendte meg 4 pakker med vanntett bandasje. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Første valpen HD fri, og ryggen i.m. bare vente på albuene også. Nr2 røntget i dag og det så fint ut, må bare vente og se om NKK er enig. Også var ryggen den uten merknader også: riktig antall ryggvirvler og ingen skjevheter på den heller. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...