Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Skrevet
48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

Blir ikke gal av å se på den egentlig. 
Verre er det når man ser på de hoppende prikkene i LANG tid og tror det kommer et langt svar, og så er det maks 4 ord. Snakker om antiklimaks :lol: 

50 minutter siden, maysofie skrev:

Nakenrotte. Jeg har en nakenrotte av en border collie. Du kan bokstavelig talt se huden til Lyn. Kanskje ikke så rart etter to fulle bæreposer med pels :P Jaja, får tjoppe et dekken i gjennom vaskemaskinen og ha med oss til telting og stevne i helga :lol:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har kunnet se huden til Sjef jeg. 
På en uke har jeg sikkert fylt opp en hel bærepose med pels når røytinga stod på som verst :blink: 
Men joda, han er hårete og svart fortsatt merkelig nok! 

Var på en halvtimes tur for en liten stund siden. Traff på noen som tydeligvis drev med båndtrening så jeg tok en snarvei gjennom noe buskas og over på en liten gresslette. Inspirert av hun her som drev båndtrening så satte jeg i gang litt spontan ringtrening med Sjef. Litt kenguru i starten, men roet seg fort ned :)
Må trene mer på håndtering og enda mer på ro rundt mye folk, så blir han en ordentlig utstillingsstjerne. Og enda bedre; Mer fokusert under LP stevner i fremtiden :lol: 

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Skrevet

Hehe.. Gamlemor er ikke helt fornøyd med dagen. Dusjet med valpeshampo, børstet, stusset labbepels og fått klippet klørne. Men ble litt bedre da det vanket godbiter på gulvet :) Men gurimalla hvor herlig og myk pelsen hennes ble :wub:

Skrevet

Alltid like gøy når kreket bestemmer seg for å danse ballett når han ser en annen hund, for så å dra med meg i piruetter og hopp og byks.. :getlost: Nå har ihvertfall nakke å skulder takka for seg, så håper jeg at ryggen blir mer samarbeidsvillig snart! 

Jeg er så glad vi snart får hjelp til det der.. 

Skrevet
1 time siden, AnkiogBonita skrev:

Ser jo ut som håndballjentene bare leker seg :)

Barneskirenn! :D

......Skal jeg hoppe i dusjen sånn at jeg holder meg våken til jeg skal hente sydenfarerne på flyplassen. 

• Like 1
Skrevet
Valpen min er gal! Jeg må søke tilflukt med bena oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp der ennå. Det er ingen mellomting her! Han enten biter eller sover.

Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
8 timer siden, Raksha skrev:

Ååh trodde det var pcen min jeg, for sånn har det vært en stund her og :icon_redface::lol:  Men her i stad så fikk jeg bare feilmelding når jeg prøvde å gå inn.

Ja, jeg fikk også feilmeldinger i går kveld :) 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

:lol: Jo, det ER irriterende :lol:

Sitter jeg med hjemmekontor igjen og venter egentlig bare på å få dra avgårde til Elverum for månedens medisiner :). Håper jeg ikke har fått time sammen med far og sønn som skravler og skravler og skravler... eller, det er faren som skravler da, om alt mulig som er totalt uinteressant å høre om *sukk*. Det er visst viktig å skryte av hvor fort man kjører på vinterføre med sommerdekk f eks... 

Nå har bonden "min" harva over jordet mitt (jeg trodde liksom han skulle pløye skikkelig, jeg, men det ser ikke sånn ut). Om det skal være sånn som dette, tror jeg det ser stygt ut for ankler og bein dersom jeg skal kunne gå på det jordet etter hvert. igjen Det er jo bare humpete og klumpete nå :o 

Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Skrevet

Savner senga mi. :aww: Var veldig enig med Lillemor kl 6.30 i dag, da hun stod og trampa i gulvet og sa "vil legge seg!"... :lol:  Men nå er hun i barnehagen og jeg kan sitte fem min til før jeg skal på badet og skifte bukse før jeg må dra. 

Skrevet
24 minutter siden, bie skrev:

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

Jo får sende henne ei lita melding ?

Skrevet

Fader så godt jeg har gjemt alle headsettene vi har.  Egentlig ikke penger til å kjøpe nytt men tror det er nødvendig,  da dukker vel de gamle opp :aww:  får gå på butikken og plukke det billigste igjen.  

Skrevet
1 time siden, Bjornal skrev:

Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! emoji23.png

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Skrevet
14 minutes ago, Wednesday said:
1 hour ago, Bjornal said:
1 time siden, Bjornal skrev: Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebitinga? [emoji14]

Skrevet
Akkurat nå, Bjornal skrev:

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebiting? emoji14.png

Ja, har vært innom noen sånne tanker selv :lol: Men det går over! Det går over... :aww: Jepp. Han er veldig søt da, spesielt når han sover.

• Like 3
Skrevet
Just now, Wednesday said:

Pøh. Han var BARE snill :D 

MEGET selektiv hukommelse, ser det ut som. Veldig tydelig og klar diagnose også!

Skrevet

Keos onkelbarn vokser seg til, like full av f**n som han var etter hva jeg hører. Klarer enda ikke bestemme meg om jeg liker disse brindle eller ei :lol:

FB_IMG_1471419611301.jpg

• Like 8
Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Kamar var ikke sånn heller. Hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg i alle fall ikke trodd han var en valp alderswise. Han gjorde nesten ikke ifra seg inne som valp, drev ikke med valpebiting på oss (det gikk mest utover Pøbel, men Pøbel likte det :lol:), sov i armhulen til sambis og slikt. Etterhvert som han vokste, sov han i knehulen, hehe. Generelt sett var han en veldig god og voksen valp (jeg har hatt noen valper nå, og de var ikke sånn)!

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, Raksha skrev:

2 mnd til med forebyggende migrenemedisin som foreløpig ikke hjelper. Gawd. Jaja. Vi prøver... 

Isj. :hug: Jeg følte det samme med den medisinen jeg også fikk, jeg fikk _mer_ smerter, ikke mindre. Men det hjalp etter et par måneder. Håper det gjør det for deg også!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...