Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

Blir ikke gal av å se på den egentlig. 
Verre er det når man ser på de hoppende prikkene i LANG tid og tror det kommer et langt svar, og så er det maks 4 ord. Snakker om antiklimaks :lol: 

50 minutter siden, maysofie skrev:

Nakenrotte. Jeg har en nakenrotte av en border collie. Du kan bokstavelig talt se huden til Lyn. Kanskje ikke så rart etter to fulle bæreposer med pels :P Jaja, får tjoppe et dekken i gjennom vaskemaskinen og ha med oss til telting og stevne i helga :lol:

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har kunnet se huden til Sjef jeg. 
På en uke har jeg sikkert fylt opp en hel bærepose med pels når røytinga stod på som verst :blink: 
Men joda, han er hårete og svart fortsatt merkelig nok! 

Var på en halvtimes tur for en liten stund siden. Traff på noen som tydeligvis drev med båndtrening så jeg tok en snarvei gjennom noe buskas og over på en liten gresslette. Inspirert av hun her som drev båndtrening så satte jeg i gang litt spontan ringtrening med Sjef. Litt kenguru i starten, men roet seg fort ned :)
Må trene mer på håndtering og enda mer på ro rundt mye folk, så blir han en ordentlig utstillingsstjerne. Og enda bedre; Mer fokusert under LP stevner i fremtiden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Alltid like gøy når kreket bestemmer seg for å danse ballett når han ser en annen hund, for så å dra med meg i piruetter og hopp og byks.. :getlost: Nå har ihvertfall nakke å skulder takka for seg, så håper jeg at ryggen blir mer samarbeidsvillig snart! 

Jeg er så glad vi snart får hjelp til det der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min er gal! Jeg må søke tilflukt med bena oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp der ennå. Det er ingen mellomting her! Han enten biter eller sover.

Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Ååh trodde det var pcen min jeg, for sånn har det vært en stund her og :icon_redface::lol:  Men her i stad så fikk jeg bare feilmelding når jeg prøvde å gå inn.

Ja, jeg fikk også feilmeldinger i går kveld :) 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er det bare jeg som blir gal av å se på den hoppende åmen som betyr at noen skriver noe på Messenger og FB? JAMMEN SÅ BLI FERDIG MED DEN SETNINGEN DAH!!

:lol: Jo, det ER irriterende :lol:

Sitter jeg med hjemmekontor igjen og venter egentlig bare på å få dra avgårde til Elverum for månedens medisiner :). Håper jeg ikke har fått time sammen med far og sønn som skravler og skravler og skravler... eller, det er faren som skravler da, om alt mulig som er totalt uinteressant å høre om *sukk*. Det er visst viktig å skryte av hvor fort man kjører på vinterføre med sommerdekk f eks... 

Nå har bonden "min" harva over jordet mitt (jeg trodde liksom han skulle pløye skikkelig, jeg, men det ser ikke sånn ut). Om det skal være sånn som dette, tror jeg det ser stygt ut for ankler og bein dersom jeg skal kunne gå på det jordet etter hvert. igjen Det er jo bare humpete og klumpete nå :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner senga mi. :aww: Var veldig enig med Lillemor kl 6.30 i dag, da hun stod og trampa i gulvet og sa "vil legge seg!"... :lol:  Men nå er hun i barnehagen og jeg kan sitte fem min til før jeg skal på badet og skifte bukse før jeg må dra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bie skrev:

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder før, men i helgen skal en ungdomsvennninne gifte seg. Så, jeg lurer litt på hva som er vanlig etikette her. Er det sånn at det er uhøflig å dra fra festen før brudeparet? Lokalene de skal ha festen i ligger litt avsides og siste buss hjem for min del går kl 22:30. Taxi vil bli veldig dyrt så det er ikke aktuelt. Har et stykke hjem.

Bryllupet starter kl 13:30 med vielse, så man har jo liksom holdt på hele dagen. Er det i orden å dra såpass tidlig da? 

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis det var mitt bryllup, så hadde jeg syntes det hadde vært helt greit.. Men kan du ikke snakke med venninnen din da? Forklare henne saken, så er jeg sikker på at hun forstår :) 

Jo får sende henne ei lita melding ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader så godt jeg har gjemt alle headsettene vi har.  Egentlig ikke penger til å kjøpe nytt men tror det er nødvendig,  da dukker vel de gamle opp :aww:  får gå på butikken og plukke det billigste igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Wednesday said:
1 hour ago, Bjornal said:
1 time siden, Bjornal skrev: Du har fått en valp av urhundrase som funker asså? Gratis! [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebitinga? [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Kan jeg trøste deg med at jeg i en periode trua med å sende whipsedyret til utstopping og sette henne på peishylla når hun holdt på med den verste valpebiting? emoji14.png

Ja, har vært innom noen sånne tanker selv :lol: Men det går over! Det går over... :aww: Jepp. Han er veldig søt da, spesielt når han sover.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Forrige urhundvalp var ikke sånn! :lol: 

Kamar var ikke sånn heller. Hadde jeg ikke visst bedre, så hadde jeg i alle fall ikke trodd han var en valp alderswise. Han gjorde nesten ikke ifra seg inne som valp, drev ikke med valpebiting på oss (det gikk mest utover Pøbel, men Pøbel likte det :lol:), sov i armhulen til sambis og slikt. Etterhvert som han vokste, sov han i knehulen, hehe. Generelt sett var han en veldig god og voksen valp (jeg har hatt noen valper nå, og de var ikke sånn)!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

2 mnd til med forebyggende migrenemedisin som foreløpig ikke hjelper. Gawd. Jaja. Vi prøver... 

Isj. :hug: Jeg følte det samme med den medisinen jeg også fikk, jeg fikk _mer_ smerter, ikke mindre. Men det hjalp etter et par måneder. Håper det gjør det for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...