Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

58 minutter siden, Ozzy skrev:

Når du trykker på pokestopet så er det en liten avlang (?) ting over rundingen (som har bilde av hva enn pokestopet er) . Trykk på den, så kan du bruke Lure som det heter. Det fungerer ikke å gå inn på items også trykke på dem som man gjør med f.eks lucky egg og Incence.  

Fant bilde.  Mellom teksten og rundingen trykker du. 29906170001_5030488845001_pokemon-go-thumb.jpg

I love you!

Da skal jeg sjekke det neste gang jeg har ærend i sivilisasjonen, jeg må kjøre et par mil til pokestops :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

13 minutter siden, SFX skrev:

I love you!

Da skal jeg sjekke det neste gang jeg har ærend i sivilisasjonen, jeg må kjøre et par mil til pokestops :P 

Bare pass på at du har en halvtime å slå ihjel, du får ikke mange av de så kjedelig å gå halvveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne idag! Er ikke like dedikert, bor ikke så sentralt men jakter hver gang jeg er steder hvor det kan være pokemons.  Men gøy å få noe nytt, den var vanskelig å fange så blei så redd for at den skulle stikke :o

Screenshot_20160829-132123.png

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2016 at 3:43 PM, Kangerlussuaq skrev:

 

Synes nå det var en ganske bra variasjon, eller? :P Jeg er happy så lenge jeg får en ny pokemon, det har jeg fått fra eggene i det siste. Fikk Owei og Tentacha på de to siste 5km-eggene. Usikker på hva de er på engelsk, men det er en gjeng med egg, og en slags brennmanet :P 

Hva er det med incence og sletting av appdata? Har aldri hørt om det.

Syns ikke det jeg, spesielt ikke når jeg får de samme på rad. Ganske liten sjans for å få 4 eevee av 13 egg også. Særlig irriterende i kombinasjon med at jeg kan få 3-4 like på rad i 5 og 2 km egg. 

Vet ikke. Kan ha vært tilfeldig. Men min incence gikk fra å ikke funke, typ få 1-2 pokemon på en halvtime, og kun weedle eller pidgey, til å få mye forskjellig og ofte, med en gang jeg slettet appdata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, SFX skrev:

Jeg gikk 4 km tur på torsdag, og hadde et egg på 4,7 km og 1,9 km - jeg forventet at begge skulle klekkes. Nei da! Hvorfor ikke?

Også har jeg en sånn dings det står at jeg kan bruke ved en pokestop for å lokke til meg ekstra mange pokemon'er i 30 minutter - påvirker også andre spillere. Men jeg får bare beskjed om at jeg kan ikke bruke den her når jeg står ved en pokestop. Hvorfor det?


Hadde du appen oppe når du gikk? Og fungerte gpsn hele veien? Den registrerer ikke km når gpsn ikke virker, da "hopper" den bare når den får signal igjen.
Og så sies det vel nå at den kun "sjekker" distanse hver x antall sekund, så det lønner seg ikke å gå i siksakk f.eks iom den da kun måler i luftlinje fra posisjon til posisjon den sjekker. 
Skal ikke garantere at dette stemmer, men det jeg har sett andre skrive. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått litt lei, synes det er ganske kjedelig å bruke 5 baller på en pidgey som bare hopper ut/stikker eller ikke lar seg fange... det er jo tydelig at de vil vi skal bruke penger på dette, og det kommer ikke på tale (skulle jeg kjøpt noe skulle det vel vært større sekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har gått litt lei, synes det er ganske kjedelig å bruke 5 baller på en pidgey som bare hopper ut/stikker eller ikke lar seg fange... det er jo tydelig at de vil vi skal bruke penger på dette, og det kommer ikke på tale (skulle jeg kjøpt noe skulle det vel vært større sekk).

Ser den. 

Jeg brukte 15 baller på Nicki Minaj i cp 850 i sted... Angret etterpå,  men man blir jo trassen når de er vrange.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt halvveis i level 17 nå. Ikke kommet så langt med andre ord...med tanke på at jeg har spilt det siden før det kom ut i Norge. Jeg spiller ikke så ofte. Spiller når jeg går til og fra skolen og de gangene vi går tur med hundene i byen. Er så SYKT mye pokestops her, så nå er snart itemslista mi full! Av nesten bare pokeballer. Må slette alt av potions og revive osv. Har nesten 250 pokeballer. Flest røde og ganske mange blå, samt minst 50 bær :P 

Kan man se hvor mange pokemons man har fanga totalt? Jeg har fanga 68 forskjellige, men vet ikke hvor mange jeg har samla totalt sett. Det må jo være vesentlig flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg er blitt halvveis i level 17 nå. Ikke kommet så langt med andre ord...med tanke på at jeg har spilt det siden før det kom ut i Norge. Jeg spiller ikke så ofte. Spiller når jeg går til og fra skolen og de gangene vi går tur med hundene i byen. Er så SYKT mye pokestops her, så nå er snart itemslista mi full! Av nesten bare pokeballer. Må slette alt av potions og revive osv. Har nesten 250 pokeballer. Flest røde og ganske mange blå, samt minst 50 bær :P 

Kan man se hvor mange pokemons man har fanga totalt? Jeg har fanga 68 forskjellige, men vet ikke hvor mange jeg har samla totalt sett. Det må jo være vesentlig flere.

Gå på figuren din til venstre, scroll litt ned og se der det står "collector" eller noe sånt. Jeg har fanget 66 forskjellige og 695 totalt. Mangler 5000 xp til level 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg er blitt halvveis i level 17 nå. Ikke kommet så langt med andre ord...med tanke på at jeg har spilt det siden før det kom ut i Norge. Jeg spiller ikke så ofte. Spiller når jeg går til og fra skolen og de gangene vi går tur med hundene i byen. Er så SYKT mye pokestops her, så nå er snart itemslista mi full! Av nesten bare pokeballer. Må slette alt av potions og revive osv. Har nesten 250 pokeballer. Flest røde og ganske mange blå, samt minst 50 bær :P 

Kan man se hvor mange pokemons man har fanga totalt? Jeg har fanga 68 forskjellige, men vet ikke hvor mange jeg har samla totalt sett. Det må jo være vesentlig flere.

Gå på figuren din til venstre, scroll litt ned og se der det står "collector" eller noe sånt. Jeg har fanget 66 forskjellige og 695 totalt. Mangler 5000 xp til level 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monab88 skrev:

Gå på figuren din til venstre, scroll litt ned og se der det står "collector" eller noe sånt. Jeg har fanget 66 forskjellige og 695 totalt. Mangler 5000 xp til level 20!

Takk! Da har jeg fanget 467 pokemons :) Og vært innom 487 pokestops! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2016 at 11:47 AM, Lola Pagola skrev:

Jeg har gått litt lei, synes det er ganske kjedelig å bruke 5 baller på en pidgey som bare hopper ut/stikker eller ikke lar seg fange... det er jo tydelig at de vil vi skal bruke penger på dette, og det kommer ikke på tale (skulle jeg kjøpt noe skulle det vel vært større sekk).

Det er det, men livet som pokemonjeger blir mye mindre irriterende om man lærer seg hvilke som er vrange og bare lar være å prøve med mindre man er i byen eller annen plass hvor det er mye pokestops i nærheten så det ikke spiller noen rolle om man taper masse på det. Virker som det kan være litt individuelt hvem som er vanskelig å fange ifht hvilken spiller man spør, men her er det hvertfall zubat, pidgey og weedle. De er nesten håpløse så de går jeg stort sett bare forbi med mindre jeg er i byen og går hvor jeg får jevnt påfyll med baller og razzberries. Tror ikke det er for at vi skal bruke penger, for det skal jo ikke mange pokestops til før man har alt for mye baller og sånt uansett, men det blir jo litt vanskeligere for de som ikke bor så sentralt da, de snakket jo om at det var en bug, men ellers så skal det jo bli vanskeligere ettersom man kommer opp i lvl også, og de fleste er ikke så vanskelige å fange, ihvertfall ikke her, men det er noen som er skikkelig irriterende nesten hver gang. 

Baguppgrade blir det her snart, et par dager til med utcashing av gym pokemon så har jeg nok, det blir digg, så kan man få samlet opp litt mer når man er i byen så det varer litt lengre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malamuten skrev:

Det er det, men livet som pokemonjeger blir mye mindre irriterende om man lærer seg hvilke som er vrange og bare lar være å prøve med mindre man er i byen eller annen plass hvor det er mye pokestops i nærheten så det ikke spiller noen rolle om man taper masse på det. Virker som det kan være litt individuelt hvem som er vanskelig å fange ifht hvilken spiller man spør, men her er det hvertfall zubat, pidgey og weedle. De er nesten håpløse så de går jeg stort sett bare forbi med mindre jeg er i byen og går hvor jeg får jevnt påfyll med baller og razzberries. Tror ikke det er for at vi skal bruke penger, for det skal jo ikke mange pokestops til før man har alt for mye baller og sånt uansett, men det blir jo litt vanskeligere for de som ikke bor så sentralt da, de snakket jo om at det var en bug, men ellers så skal det jo bli vanskeligere ettersom man kommer opp i lvl også, og de fleste er ikke så vanskelige å fange, ihvertfall ikke her, men det er noen som er skikkelig irriterende nesten hver gang. 

Baguppgrade blir det her snart, et par dager til med utcashing av gym pokemon så har jeg nok, det blir digg, så kan man få samlet opp litt mer når man er i byen så det varer litt lengre.

Ang hvor vanskelige de er, så er det noen jeg har merka er kjappere til å stikke av enn andre. Noen har litt lettere for å hoppe ut også. Dworsee er en av de som er kjempeenkle å ta her, den hopper nesten aldri ut, selv om den har høy CP. Jeg har tydeligvis blitt en kløpper på Zubats for tiden, treffer alltid på første kast og det er sjeldent de hopper ut. Pidgey kan være litt utfordrende av og til, og Spearow. Weedle pleier å gå veldig fint her.

Nå for tiden driver jeg å fanger masse magikarp. Trenger 400 candies for å evolve(har fanga evolven da, men den hadde ikke så høy CP) og nesten alle magikarp'ene har superlav CP. Den høyeste jeg har fanga er 97 cp liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2016 at 6:18 PM, Elisabeth00 skrev:

Vet ikke. Kan ha vært tilfeldig. Men min incence gikk fra å ikke funke, typ få 1-2 pokemon på en halvtime, og kun weedle eller pidgey, til å få mye forskjellig og ofte, med en gang jeg slettet appdata.

Hvordan sletter man appdata? Får jo omtrent bare pidgey :hmm:

La igjen min sterkeste pokemon på gym i Karigasniemi (finske gokk) for fem dager siden, den er der enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Hvordan sletter man appdata? Får jo omtrent bare pidgey :hmm:

La igjen min sterkeste pokemon på gym i Karigasniemi (finske gokk) for fem dager siden, den er der enda...

Avinnstaler appen og innstaler på nytt? I appstore/google play.

Kjekt, enkelt å høste stardust og coins da! Her står det maks et par timer om man er heldig og det er langt imellom de få gymmene som finnes..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Hvordan sletter man appdata? Får jo omtrent bare pidgey :hmm:

La igjen min sterkeste pokemon på gym i Karigasniemi (finske gokk) for fem dager siden, den er der enda...

Trenger ikke avinnstallere slik @Malamuten sier, gå inn på instillinger, appinnstillinger (eller noe sånn) og inn på Pokemon Go, og slett mellomdata eller appdata (det heter litt forskjellig på forskjellige tlf). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kaja skrev:

Trenger ikke avinnstallere slik @Malamuten sier, gå inn på instillinger, appinnstillinger (eller noe sånn) og inn på Pokemon Go, og slett mellomdata eller appdata (det heter litt forskjellig på forskjellige tlf). 

Hmm... Finner ikke noe sånt på iPhone, men det er mulig jeg er blind. Nå har jeg i alle fall avinstallert og lagt inn appen på nytt, og det første jeg fant var *tadaa* pidgey :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en Dragonite med cp 925 på jobb i går. Poden elsker meg. 

Det er helt utrolig hvor mye mer utadvendt han har blitt pga Pokémon Go. Prater med fremmede barn når de møtes på gymer og sammenligner Pokémon.  Bikkjene blir grundig sosialisert  og miljøtrent stakkars. I går satt vi ved en gym i 30 min i mens A og fetter spilte og det var minst 20 unger der på det meste. 2 stk ble kurert for hundeskrekk pga verdens lugneste og mest kosete husky. Det hender jeg hater Pokémon litt, men overall er det er positivt innspill i livene våre. Spesielt for poden.  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mud skrev:

Tok en Dragonite med cp 925 på jobb i går. Poden elsker meg. 

Det er helt utrolig hvor mye mer utadvendt han har blitt pga Pokémon Go. Prater med fremmede barn når de møtes på gymer og sammenligner Pokémon.  Bikkjene blir grundig sosialisert  og miljøtrent stakkars. I går satt vi ved en gym i 30 min i mens A og fetter spilte og det var minst 20 unger der på det meste. 2 stk ble kurert for hundeskrekk pga verdens lugneste og mest kosete husky. Det hender jeg hater Pokémon litt, men overall er det er positivt innspill i livene våre. Spesielt for poden.  

Søsteren min var ikke spesielt begeistra for hele spillet, men nå har de to eldste guttungene begynt å spille det og eldstemann som helst bare vil sitte inne å spille på iPad eller Wii, med mindre hun tvinger han ut, går nå frivillig ut for å fange pokemons. Så bare det tror jeg gjør henne litt mer positivt innstilt. Det er jo et veldig uskyldig spill. Han spør hvor mange km det er til der og der fordi han må gå så og så langt for å hatche egg osv :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...