Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg tror ikke ett ord av hva jeg leser lengre. Avisene sa at været skulle bli så flott fra midten av uka fra sørlandet og oppover. Dumme meg trodde vestlandet var del av det, men nei. Overskya, fuktig luft, og vind. Jaja, blir god tur på gutten likevel. 

Skal ha første dag på jobb på flyplassen i dag. Et par timer bare, men alle monner drar sa musa og pissa i havet :lol: 
Trenger lange turer hver sjanse jeg får, for jeg skal jobbe 6 av 7 dager, hvor 4 er lange både denne uka og neste uke. Det hadde vært litt mindre kjipt om det ikke var snakk om å være ferdig klokka 20 i hverdagene og 17-18 i helger :aww:

 

Hva slags flyplassjobb :) ? Jeg har lang fartstid i både Securitas og Avinor på Flesland (over 5 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Tusen takk - og det er ikke din skyld, jeg skulle ha gjort masse av forberedelsene tidligere i uka, jeg er bare altfor god på å utsette.

Føler meg litt skyldig like vel :lol: 

4 timer siden, SFX skrev:

Jeg er våken, og har skallebank, tett bryst, surklete bryst og sår hals. Dette lover godt for å løpe ringspring senere. Hvis en legger på at ankelen som ble vond på lørdag fremdeles murrer, så har vi oppskriften på suksess. Litt irriterende når jeg endelig har lyst til å dra på utstilling etter et halvt års pause - så kommer jeg med to hunder som røyter og en kropp som streiker. Jeg spiser brød med leverpostei og et glass melk til frokost, det er jo sunt og gjør meg sikkert kjapt frisk :P

Brød med leverpostei gjør godt i alle kropper :D. Lykke til i dag!

Sov greit lenge i morges, hutet oss ut på sykkeltur - og nå er frokosten inntatt. Resten av dagen skal jeg sitte på terrassen og lese, så ut litt ting og tang i pallekarmene mine, plante ut stemorsblomster i diverse krukker og kar - forsøke å reparere garasjeporten som jeg kjørte sund for 3. gang for en stund siden, koste terrassen og ordne i stand terrassemøblene (dvs støvsuge teppet under og legge i alle putene), rydde vekk unødvendige ting som står på terrassen og tar opp plass)... og der ser jeg at det å sitte på terrassen og lese kanskje utgår... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens jeg har funnet ut hvorfor jeg har vært så slapp, febervondt og i det heletatt i det siste. Løsner gulhvite pussklumper fra svelget. :aww: Liten halsbetennelse muligens. Men siden det løsner så er det sikkert på vei til å gå over :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har tenkt seg på fin rusletur i strålende vær med hunden. Også tror man at man har med bæsjeposer. Også har man bare én som er delvis opprivd og full av hull :getlost: ble kort tur gitt, sorry Thorvald :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost inntatt, nå skal jeg kle på meg og tusle bort til tanta mi og tigge kaffe, jeg gidder ikke lage. Så får jeg samtidig sjekket guttungen som ikke ble med hjem igjen derfra i går kveld. Han var forbausende sosial i går, satt og så Stereo med oss og pratet en del mer enn han pleier, skal se behandlingen han går på nå har flyttet grensene litt allerede på hva som blir for mye for han!!!! Godt å se for meg.

Lady ble henvist til gangen en stund, helt til katten ville ut, og da gikk hun og snuste på alle plassene hans resten av tiden vi var der. Litt slitsomt, men det var visst helt umulig å ligge i ro der :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
51 minutter siden, HeleneFS skrev:

Hva slags flyplassjobb :) ? Jeg har lang fartstid i både Securitas og Avinor på Flesland (over 5 år)

Stemmer det! Har jo lest det her en gang :)

Det er som intervjuer i Epinion. Jeg er visst den eneste her som er noe aktiv for tiden.  

Å gratulere med innlevering av bachelor forresten :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aslan skrev:

Når man har tenkt seg på fin rusletur i strålende vær med hunden. Også tror man at man har med bæsjeposer. Også har man bare én som er delvis opprivd og full av hull :getlost: ble kort tur gitt, sorry Thorvald :no: 

Å, det der er skrekken altså - med mindre man er i skauen der det knapt går folk... Jeg hadde glemt poser da jeg gikk tur langs Hamars mest populære strandpromenade, dvs jeg har glemt det TO ganger... Den ene gangen fant jeg plastikken fra en tom pølsepakke som jeg plukket opp med, den andre gangen greide jeg å samle nok gress og mose til at jeg kunne BÆRE bæsjen bort og kaste den... Dødspinlig :lol: 

33 minutter siden, Malinka skrev:

Frokost inntatt, nå skal jeg kle på meg og tusle bort til tanta mi og tigge kaffe, jeg gidder ikke lage. Så får jeg samtidig sjekket guttungen som ikke ble med hjem igjen derfra i går kveld. Han var forbausende sosial i går, satt og så Stereo med oss og pratet en del mer enn han pleier, skal se behandlingen han går på nå har flyttet grensene litt allerede på hva som blir for mye for han!!!! Godt å se for meg.

Så bra :). Håper det går riktig vei :) 

Nå har jeg plantet og sådd litt og er deilig skitten på hendene med skikkelige jordrenner under neglene :D. Nå måtte jeg bare ha en LITEN pause, men nå skal jeg ut og jobbe litt mer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aslan skrev: Når man har tenkt seg på fin rusletur i strålende vær med hunden. Også tror man at man har med bæsjeposer. Også har man bare én som er delvis opprivd og full av hull :getlost: ble kort tur gitt, sorry Thorvald :no: 

Å, det der er skrekken altså - med mindre man er i skauen der det knapt går folk... Jeg hadde glemt poser da jeg gikk tur langs Hamars mest populære strandpromenade, dvs jeg har glemt det TO ganger... Den ene gangen fant jeg plastikken fra en tom pølsepakke som jeg plukket opp med, den andre gangen greide jeg å samle nok gress og mose til at jeg kunne BÆRE bæsjen bort og kaste den... Dødspinlig[emoji38]

Trikset er jo å starte turen nedenfor stiene, på steinene ved vannet :D (hvis du ikke har pose). Men kanskje vanskeligere med to hunder, Casper vet jeg at gjør fra seg i løpet av de første 100 meterne. Så nedenfor Riise -villaen med andre ord. Tror ikke jeg hadde gjort som deg om jeg hadde glemt pose[emoji38]Jeg hadde blitt stående til folk var godt forbi, også lusket kjapt vekk.

Nå hørtes jeg ut som en slask, men jeg er flink til å plukke opp i befolkede strøk altså. Ikke noe koselig med masse bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg igjen for å utsette ting.. Kjøpte meg bunad i fjor, og det kostet jo "litt". Så jeg kjøpte bare det som jeg måtte ha, også skal jeg bare ta resten etterhvert. Fikk gavekort til bursdag i fjor og til jul, så nå har jeg råd til å kjøpe den søljen jeg ville ha. Men til tross for at jeg har hatt gavekortene siden jul så har jeg ikke surret meg innom Husfliden for å kjøpe det, og når jeg hørte nå så er det ikke sikkert jeg får :o  De er tomme og har bestilt, men de som har bestilt bunad har (selvfølgelig) førstepri på søljene som kommer. Så nå står jeg på venteliste, de skal sende sms når de kommer og om det kommer nok slik at jeg kan få kjøpe en. 

Gjør meg ingenting å ta litt etter hvert (har hverken cape, sko, veske eller dyrt belte), men blir litt sur på meg selv hvis det blir 17mai uten brystsølje i år også, i fjor skjønte folk det siden jeg betalte bunaden i mai, men har jo strengt talt hatt et år på meg å kjøpe èn sølje... Jeg var så stolt som klarte å spare og kjøpe bunad helt selv med luselønn og andre ting å bruke penger på, også klarer jeg ikke dra å kjøpe en sølje når jeg har gavekort på 2500.. 

Må slutte å utsette ting fordi "jeg har så god tid". Har jo vært like i nærheten drøssevis av ganger, men er så stress å parkere ogsånt...  DusteMargrethe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, *Kat84* skrev:

Stemmer det! Har jo lest det her en gang :)

Det er som intervjuer i Epinion. Jeg er visst den eneste her som er noe aktiv for tiden.  

Å gratulere med innlevering av bachelor forresten :D

 

Så kjekt, møtte på en av de faktisk her i ste. Forbered deg på at alle tror at du kan alt om flyplassen når du går rundt der, hehe. Vi har ikke så mye med de å gjøre til vanlig, men de stikker innom og legger tingene her og litt sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Tror muligens jeg har funnet ut hvorfor jeg har vært så slapp, febervondt og i det heletatt i det siste. Løsner gulhvite pussklumper fra svelget. :aww: Liten halsbetennelse muligens. Men siden det løsner så er det sikkert på vei til å gå over :aww: 

 

Har du mandlene intakt? (:x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Oi, helligdag i dag ja, det kom litt brått på :P Noen som vet om alle butikker er stengt eller om de som vanligvis holder søndagsåpent også er åpne i dag?

Jeg er også temmelig sikker på at søndagsbutikken på Bunnpris er åpen. Det står ikke noe om i dag, men det står at de er åpen både første og andre pinsedag, det er veldig hellige helligdager!

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

 

 

Å, det der er skrekken altså - med mindre man er i skauen der det knapt går folk... Jeg hadde glemt poser da jeg gikk tur langs Hamars mest populære strandpromenade, dvs jeg har glemt det TO ganger... Den ene gangen fant jeg plastikken fra en tom pølsepakke som jeg plukket opp med, den andre gangen greide jeg å samle nok gress og mose til at jeg kunne BÆRE bæsjen bort og kaste den... Dødspinligemoji38.png

 

Hahaha, her har du gjort Siris ord til dine (jeg så at du kommenterte det selv etter at jeg hadde trykket på siterknappen, så da måtte jeg jo kommentere det likevel :aww: ).

Da har vi tatt en liten dorunde, nå skal vi kooooose oss i sola på verandaen før vi tar en lengre tur litt senere. Og i ettermiddag skal Pippin dusjes og groomes så han er fin til veterinærbesøk i morgen. Jeg er fortsatt litt bekymret for den narkosen, men han få litt tannstell. I tillegg til det med tannsteinfjerning synes jeg det er så greit å få tennene sjekket en gang i året i tilfelle det er noe som må ut. 

Kanskje han skal få den dusjen før vi går ut på verandaen så han kan tørke i sola? Så lurt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at vi gravide får sånn "nesting"-behov, så det er vel det som er i gang nå.. For nå har vi begynt å rydde på gården til svigerfar og kaster det som kastes kan rundt omkring :P 

eller dvs, jeg ligger inne sammen med M som har duppen sin, mens mannen rydder i mens :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, HeleneFS skrev:

Så kjekt, møtte på en av de faktisk her i ste. Forbered deg på at alle tror at du kan alt om flyplassen når du går rundt der, hehe. Vi har ikke så mye med de å gjøre til vanlig, men de stikker innom og legger tingene her og litt sånn

Åh, ja da får jeg et problem :P 
Men det er helt normalt i den andre jobben jeg har også. 
Senest i går ble jeg spurt om jeg kunne løpe ut på lageret og se om "vi" hadde mer igjen av Best Pris eggene. Altså... Jeg var ute i butikken på oppdrag fra Mills og stekte vafler, og har vært i den butikken en gang tidligere :P 
Har god trening i å forklare slikt heldigvis! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Åh, ja da får jeg et problem :P 
Men det er helt normalt i den andre jobben jeg har også. 
Senest i går ble jeg spurt om jeg kunne løpe ut på lageret og se om "vi" hadde mer igjen av Best Pris eggene. Altså... Jeg var ute i butikken på oppdrag fra Mills og stekte vafler, og har vært i den butikken en gang tidligere :P 
Har god trening i å forklare slikt heldigvis! :) 

Det har hendt meg flere ganger at når jeg har stukket innom apoteket i jobbklær, så har folk spurt meg om ting.. Det at klæra vår har totalt forskjellige farger spiller ingen rolle tydeligvis :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det har hendt meg flere ganger at når jeg har stukket innom apoteket i jobbklær, så har folk spurt meg om ting.. Det at klæra vår har totalt forskjellige farger spiller ingen rolle tydeligvis :lol: 

Haha, jeg har blitt spurt når jeg har gått i private klær jeg :lol:

Men da har i hvert fall fargen vært noenlunde lik. På buksa. 
At jeg har blitt stoppa og spurt om ting i private klær på Kiwi av alle steder er dog litt rarere sien jeg ikke pleier å gå i grønt fra topp til tå. Og i hvert fall ikke grønnrutede skjorter. Kanskje jakka mi ble forvekslet med den som de bruker på kjølelageret? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev: Oi, helligdag i dag ja, det kom litt brått på [emoji14] Noen som vet om alle butikker er stengt eller om de som vanligvis holder søndagsåpent også er åpne i dag?

Jeg er også temmelig sikker på at søndagsbutikken på Bunnpris er åpen. Det står ikke noe om i dag, men det står at de er åpen både første og andre pinsedag, det er veldig hellige helligdager!

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:  

 

Å, det der er skrekken altså - med mindre man er i skauen der det knapt går folk... Jeg hadde glemt poser da jeg gikk tur langs Hamars mest populære strandpromenade, dvs jeg har glemt det TO ganger... Den ene gangen fant jeg plastikken fra en tom pølsepakke som jeg plukket opp med, den andre gangen greide jeg å samle nok gress og mose til at jeg kunne BÆRE bæsjen bort og kaste den... Dødspinlig[emoji38]

 

Hahaha, her har du gjort Siris ord til dine (jeg så at du kommenterte det selv etter at jeg hadde trykket på siterknappen, så da måtte jeg jo kommentere det likevel :aww: ).

Da har vi tatt en liten dorunde, nå skal vi kooooose oss i sola på verandaen før vi tar en lengre tur litt senere. Og i ettermiddag skal Pippin dusjes og groomes så han er fin til veterinærbesøk i morgen. Jeg er fortsatt litt bekymret for den narkosen, men han få litt tannstell. I tillegg til det med tannsteinfjerning synes jeg det er så greit å få tennene sjekket en gang i året i tilfelle det er noe som må ut. 

Kanskje han skal få den dusjen før vi går ut på verandaen så han kan tørke i sola? Så lurt!

 

[emoji38]

Det går nok bra! Men skjønner du er spent. Her er det og veterinærbesøk i morgen, for å ta stingene. Håper de blir tatt av en pleier, så veterinær ikke får spurt om han har brukt kragen.. for det har han ikke. Han har vist null interesse for såret, og han har ikke vært alene, så da ser jeg ingen grunn til at jeg skulle plage ham med den i ti dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semesteroppgave må gjøres selv om det er helligdag, innlevering i morra. Og da er jo barnehagen stengt, så da måtte barna bli med på gruppemøte :aww: De er sjenerte i starten, og da sitter de rolig, men det varer ikke særlig lenge. Rakk akkurat å ta fram alle komponentene som skal være med i oppgaven og legge det i rekkefølge, før ungene hoppa ut av vogna og begynte å løpe. Da avslutta jeg og gikk hjem, så får de andre gjøre det siste småplukket og levere.

Helt ferdig med faget :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Trikset er jo å starte turen nedenfor stiene, på steinene ved vannet :D (hvis du ikke har pose). Men kanskje vanskeligere med to hunder, Casper vet jeg at gjør fra seg i løpet av de første 100 meterne. Så nedenfor Riise -villaen med andre ord. Tror ikke jeg hadde gjort som deg om jeg hadde glemt poseemoji38.pngJeg hadde blitt stående til folk var godt forbi, også lusket kjapt vekk.

Nå hørtes jeg ut som en slask, men jeg er flink til å plukke opp i befolkede strøk altså. Ikke noe koselig med masse bæsj.

Problemet er som regel at jeg TROR jeg har pose, evt ikke er så vant til å bruke pose lenger siden jeg bor i skauen :lol:. De gjør rimelig kjapt fra seg, disse to også altså, men så gjør de jo gjerne fra seg flere ganger også... Jeg bruker jo å ha en hel rull i lomma, men som sagt - når man bor på landet så er det jo ikke alltid man husker å ta den med :aww:

Du ER en slask, du :lol: 

27 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ååååe dumme Tapatalk!

Jeg siterte Siri og nå ser det ut som jeg har skrevet det hun skrev...

Fiksa, jeg :D 

Nå har stemorsblomstene mine fått seg en egen balje å vokse i. Nå må jeg har flere tror jeg... også må jeg ha blomster til balkongkassene mine også - de var tomme i fjor, men nå må jeg leke at jeg har blitt voksen og har litt orden :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om Laika igjen inatt... Over 3år siden hun ble avlivet, men drømmer fortsatt om henne av og til. Drømmene går somregel ut på at hun ikke ble avlivet, men omplassert. Så finner jeg henne igjen, og hun blir overlykkelig, og jeg blir selvfølgelig overlykkelig. Våknet klissvåt av tårer i dag tidlig. Jeg tror ikke på liv etter døden og sånt, men jeg kan jo alltids håpe det er noe, og at man får treffe igjen både dyr og mennesker man har mistet en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...