Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Betty skrev:

Morsom tilfeldighet med Briardbilde rett etter posten min. :lol:  Fine morsomme hunder egentlig, men akk den pelsen!

Hhahahaa, ja, det tenkte jeg ikke på *ler*. Det blir noen timer pelsstell ja :D .    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg kjenner dem egentlig ikke da, men bare vet om deres eksistens *ler*. Det er jo ikke mange som har briard som redningshund :). Hunden er forresten fra samme oppdretter som Willy :) 

Briardverden er vel ikke større enn det nei. :)  Var sånn på toller før, men nå har jeg mistet oversikt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg som var så nervøs i går, og følte meg så uggen i morges, og lurte på å bli hjemme - etter at jeg nesten ikke fikk meldt på fordi kontoen ble hacket og kortet sperret rett før påmeldingsfristen (snille folk som tilbød seg å melde på for meg reddet meg)! Også ble det en så flott dag!

Kort oppsummert så debuterte lille Glamtastic i junior, og vant hele shiten (seks påmeldte), og jaggu løp ikke Foenix seg inn til en andreplass i åpen klasse (av 11 påmeldte) med CK. Fine dyra mine! 

Veldig kjekt å være på utstilling igjen, skravle med kjentfolk og nye folk, og bare kose meg, selv om jeg snakker som Janis Joplin og hoster en del. Og nå sitter jeg i sofaen og er kald og solbrent. Typisk mai-utstilling :D

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trivelig på Sunnmøre selv om det blåser stiv kuling :lol: Fått sjekket ut alt på lokalet og kirka idag, C har jo ikke vært inni noen av delene men han ble fryktelig positivt overrasket, kirka er jo den fineste jeg veit om og når fetteren min itilegg er organist og holder en liten konsert for oss så gjorde det besøket komplett :D Nå begynner det bryllupet å bli virkelig liksom! Prate med cateringen og frisøren imorra og lørdagen skal brukes til å finne fine bildetagnings steder, kanskje en tur innom NKK Ålesund hvis vi rekker det.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Betty skrev:

Briardverden er vel ikke større enn det nei. :)  Var sånn på toller før, men nå har jeg mistet oversikt. :P 

Hehhee, nei, den er veldig liten og oversiktlig :)

22 minutter siden, SFX skrev:

Åh, jeg som var så nervøs i går, og følte meg så uggen i morges, og lurte på å bli hjemme - etter at jeg nesten ikke fikk meldt på fordi kontoen ble hacket og kortet sperret rett før påmeldingsfristen (snille folk som tilbød seg å melde på for meg reddet meg)! Også ble det en så flott dag!

Kort oppsummert så debuterte lille Glamtastic i junior, og vant hele shiten (seks påmeldte), og jaggu løp ikke Foenix seg inn til en andreplass i åpen klasse (av 11 påmeldte) med CK. Fine dyra mine! 

Veldig kjekt å være på utstilling igjen, skravle med kjentfolk og nye folk, og bare kose meg, selv om jeg snakker som Janis Joplin og hoster en del. Og nå sitter jeg i sofaen og er kald og solbrent. Typisk mai-utstilling :D

:bananas::bananas::jump:

Edit: Nå har endelig Willy's DNA-profil kommet, så da får valpene hans i Frankrike omsider sin stamtavle :). Sendte først sånn swaber-test tatt av veterinær, men der var det ikke noe DNA å analysere. Deretter fikk jeg tilsendt nytt kit og skulle ta prøvene selv. Det gikk jo greit, det, og jeg returnerte to glass med børster nedi en eller annen væske. Den konvolutten hadde visst blitt stoppet i tollen i Spania (skumle saker må vite..), og der hadde de faktisk fjernet beholderne, lukket konvolutten og sendt videre til lab'en... Endelig, på TREDJE forsøk, gikk det bra. Hårprøver ble antakelig vis ikke ansett som skumsle saker *ler*. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Siri skrev:

Hehhee, nei, den er veldig liten og oversiktlig :)

:bananas::bananas::jump:

Edit: Nå har endelig Willy's DNA-profil kommet, så da får valpene hans i Frankrike omsider sin stamtavle :). Sendte først sånn swaber-test tatt av veterinær, men der var det ikke noe DNA å analysere. Deretter fikk jeg tilsendt nytt kit og skulle ta prøvene selv. Det gikk jo greit, det, og jeg returnerte to glass med børster nedi en eller annen væske. Den konvolutten hadde visst blitt stoppet i tollen i Spania (skumle saker må vite..), og der hadde de faktisk fjernet beholderne, lukket konvolutten og sendt videre til lab'en... Endelig, på TREDJE forsøk, gikk det bra. Hårprøver ble antakelig vis ikke ansett som skumsle saker *ler*. 

Når jeg sendte blod til Italia igjennom jobben, så måtte det sendes med spesielle ark og måtte avtales med tollen før det ankom, bare for at det skulle få komme igjennom og innenfor en viss tidsfrist :P 

noen Ml blod og en haug med papirer liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten må jeg berømme arrangør for mye premier. Alle plasserte fikk hjemmelaget fat med bernerdecoupage-trykk, gavekort på 100 kroner fra Felleskjøpet, og noe mer - Glam fikk en sele som ser solid ut, Foenix fikk en shampoo og en stor godtepose. Og CK-rosetten var gratis. Det er bra jobba av arrangør, veldig koselig at det er premie til flest mulig.

Nå må jeg pønske ut hva jeg skal handle på FK. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Egentlig på tide å legge seg. Blir lang jobbedag i morgen. Rettere sagt normal arbeidstid, men sent ferdig. 
Må bare fylle ut helseskjema for mops. Fikk plutselig mail fra veterinærhøyskolen. 
Trodde de bare ville ha svar på levende individer så jeg har oversett det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt klart å legge fra meg drømmen jeg hadde inatt, så har gått og tenkt på Laika i hele dag, med tårer pressende på. Holdt tilbake, men når jeg la meg så raknet det totalt. Så nå ligger jeg å ser på bilder av henne og mimrer, mens jeg gråter litt for henne... Denne følelsen er det lenge siden jeg har hatt, og man burde vel ha klart å komme over sånt på 3år. Menmen, satser på det hjelper å få det ut litt. Men hver gang jeg lukker øynene for å sove så kommer minner av henne opp, hvordan hun ligger uten å puste hos veterinæren. Satser på jeg får sove etterhvert, for jeg skal på jobb imorgen.

Sorry for klaging her inne, men må bare få det ut. Sonen er god å ha til sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, laikamor skrev:

Ikke helt klart å legge fra meg drømmen jeg hadde inatt, så har gått og tenkt på Laika i hele dag, med tårer pressende på. Holdt tilbake, men når jeg la meg så raknet det totalt. Så nå ligger jeg å ser på bilder av henne og mimrer, mens jeg gråter litt for henne... Denne følelsen er det lenge siden jeg har hatt, og man burde vel ha klart å komme over sånt på 3år. Menmen, satser på det hjelper å få det ut litt. Men hver gang jeg lukker øynene for å sove så kommer minner av henne opp, hvordan hun ligger uten å puste hos veterinæren. Satser på jeg får sove etterhvert, for jeg skal på jobb imorgen.

Sorry for klaging her inne, men må bare få det ut. Sonen er god å ha til sånt!

:hug:

Jeg har også hatt en sånn som det tok lang tid å komme over. Den ble avlivet for nesten 20 år siden. Det tok flere år før jeg var over det og klarte å tenke på ham uten å begynne å gråte. 
Schäferen til eldste broren min. Han var eneste grunnen til at jeg valgte Schäfer selv når jeg endelig skulle ha rasehund. Men akkurat han var helt spesiell :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laikamor skrev:

Ikke helt klart å legge fra meg drømmen jeg hadde inatt, så har gått og tenkt på Laika i hele dag, med tårer pressende på. Holdt tilbake, men når jeg la meg så raknet det totalt. Så nå ligger jeg å ser på bilder av henne og mimrer, mens jeg gråter litt for henne... Denne følelsen er det lenge siden jeg har hatt, og man burde vel ha klart å komme over sånt på 3år. Menmen, satser på det hjelper å få det ut litt. Men hver gang jeg lukker øynene for å sove så kommer minner av henne opp, hvordan hun ligger uten å puste hos veterinæren. Satser på jeg får sove etterhvert, for jeg skal på jobb imorgen.

Sorry for klaging her inne, men må bare få det ut. Sonen er god å ha til sånt!

:hug:
det er lov!

 

 

snart senga her også merker jeg. Vet ikke helt hvorfor jeg er trøtt, men men

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev: Koser meg med burdiskusjon på facebook. Folk som bruker bur store deler av døgnet blir så sure ? mange som har gått på "livets harde skole", regner jeg med.

Hvor?

Oss uvanlige hundefolk imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Krutsi skrev:

Når jeg sendte blod til Italia igjennom jobben, så måtte det sendes med spesielle ark og måtte avtales med tollen før det ankom, bare for at det skulle få komme igjennom og innenfor en viss tidsfrist :P 

noen Ml blod og en haug med papirer liksom :P 

Jeg sendte jo ikke engang blod - det var jo bare en liten kost nedi et glass med noe væske vøtt... men det var jo ikke med noen formelle papirer annet enn det jeg hadde skrevet som følgebrev til lab'en med opplysninger om Willy *ler*. Jeg bare sier det igjen: jeg skal ALDRI ha hannhund igjen. Så mye styr med papirer og tester og mas og alt mulig altså *ler*. 

4 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Koser meg med burdiskusjon på facebook. Folk som bruker bur store deler av døgnet blir så sure ? mange som har gått på "livets harde skole", regner jeg med.

Riktig så aktiv ja :D. Jeg likte ett av innleggene dine da - og holdt på å skrive en aldri så liten sarkastisk kommentar, men så tok jeg meg i det, og slettet den *fnis*. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Krutsi skrev: Når jeg sendte blod til Italia igjennom jobben, så måtte det sendes med spesielle ark og måtte avtales med tollen før det ankom, bare for at det skulle få komme igjennom og innenfor en viss tidsfrist [emoji14] 

noen Ml blod og en haug med papirer liksom [emoji14] 

Jeg sendte jo ikke engang blod - det var jo bare en liten kost nedi et glass med noe væske vøtt... men det var jo ikke med noen formelle papirer annet enn det jeg hadde skrevet som følgebrev til lab'en med opplysninger om Willy *ler*. Jeg bare sier det igjen: jeg skal ALDRI ha hannhund igjen. Så mye styr med papirer og tester og mas og alt mulig altså *ler*. 

4 minutter siden, Lola Pagola skrev: Koser meg med burdiskusjon på facebook. Folk som bruker bur store deler av døgnet blir så sure ? mange som har gått på "livets harde skole", regner jeg med.

Riktig så aktiv ja [emoji3]. Jeg likte ett av innleggene dine da - og holdt på å skrive en aldri så liten sarkastisk kommentar, men så tok jeg meg i det, og slettet den *fnis*. 

Nei bli med a![emoji38]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon i morgen, og geniale konfirmanten serverer indisk :D Nå er dagens store dilemma om jeg skal ha sort eller hvit kjole. Skulle helst hatt bunaden, men tar ikke sjansen på at gulpemaskina tar hensyn til at jeg vil unngå å måtte sende den til rens pga gulp. Hadde det vært opp til meg hadde kleskoden vært jeans og hoodie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langhelg, jeg! :D Det er deilig, det! Stod opp tidlig sammen med mannen (som ville en tur innom kontoret) og har hatt en rolig morgen fram til nå. Tenker jeg skal prøve meg på å bygge litt innmat til garderoben på barnerommet, i hvertfall så lenge magen og bekkenet er fornøyd med å sitte på gulvet. Først nå begynner magen å bli litt i veien, det blir liksom litt trangt der framme når jeg bøyer meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...