Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
1 minutt siden, Betty skrev:

Når du har mottatt brevet så er bilen per. def. begjært avskiltet, men det ligger litt forsinkelse i systemet så det er ikke sikkert begjæringen ligger inne i datasystemet til vegvesenet riktig enda. Jeg ville ikke satset på det dog, for om den blir avskilta så må du uansett betale påskiltingsgebyr selv om du har kvittering på at det er betalt. Du kan sjekke betalingsstatus her. Når det er oppdatert der så skal det også være oppdatert i registeret til Statens vegvesen, og avskiltingsbegjæringen tas bort automatisk. Dersom du har kvittering og får sendt inn til trafikkstasjon på e-post (eller levert i skranken) så kan de fjerne begjæringen selv om betalingen ikke er oppdatert hos skatteetaten. Da må kvitteringen eller utskriften fra nettbanken vise at betalingen er trukket, og ikke bare ligger til forfall, og det må vise KID-nummeret (mange som bare sender en skjermdump). Det holder ikke å ha med kvitteringen i bilen, selv om de ofte kan være greie de som stopper deg. Det finnes dog noen som er veldig vrange, så det letteste er å få fyrt avgårde kvitteringa til trafikkstasjon sånn at de kan fjerne avskiltingsbegjæringen der. Jeg er litt usikker på hvor kjapt det oppdateres etter at skatteetaten tok over for tollvesenet, men da kunne det ta opptil 5 dager. Du kan ringe på 02030 å spørre. Anbefaler å ta det enten før halv 11 eller etter 16 om du vil komme raskt igjennom. :P 

De pleier å ha storaksjoner allerede i juni så jeg ville ikke satset på det. :P 

Jeg kjørte rundt med en bil som var begjært avskiltet i sikkert 1,5 år faktisk - helt uten å vite det. Der hadde bilforhandleren kødda det til og forvekslet papirer da jeg kjøpte bilen - så jeg hadde kjøpt min egen bil... eller noe sånt :lol: Det var i hvert fall helt tilfeldig at jeg fikk vite at bilen var begjært avskiltet og fikk ordnet opp i papirflausen. 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åh hjelpes,  instant panikk. Duppet av på toget, våkna og hadde ikke anelse om hvor vi var :o forsinket tog så se på klokka var det lite hjelp i. :lol: var heldigvis på riktig side av stasjonen jeg skulle av på

Å grøss... det er jo skrekken vøtt :lol: Har ikke tall på alle de gangene jeg har sovnet rett før jeg skulle av bussen den gangen jeg tok buss til jobb - og våknet i det bussen stoppet :lol: 

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

I dag får Jonas siste sprøyte :icon_cry:

Har ikke fortalt det til Ask enda.  Lurer på hvordan jeg skal få sagt det. 

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg kjørte rundt med en bil som var begjært avskiltet i sikkert 1,5 år faktisk - helt uten å vite det. Der hadde bilforhandleren kødda det til og forvekslet papirer da jeg kjøpte bilen - så jeg hadde kjøpt min egen bil... eller noe sånt :lol: Det var i hvert fall helt tilfeldig at jeg fikk vite at bilen var begjært avskiltet og fikk ordnet opp i papirflausen. 

Å grøss... det er jo skrekken vøtt :lol: Har ikke tall på alle de gangene jeg har sovnet rett før jeg skulle av bussen den gangen jeg tok buss til jobb - og våknet i det bussen stoppet :lol: 

:lol: Du er ikke den eneste det har skjedd med, og noen ganger har man flaks og blir ikke stoppa. Har sett flere tilfeller der biler har vært begjært avskilta i åresvis for både eu-kontroller og åresvis med skyldige årsavgifter, men fortsatt har skiltene på (det drives jo ikke akkurat med oppsøkende virksomhet for å plukke skilt :P ). Og en hadde kjørt rundt i fire år med en bil som var feilaktig avskiltet (trafikkstasjon hadde tasta feil skiltnummer eller noe sånt). Hadde sluppet årsavgiftene han, for de sendes jo ikke ut på avskilta kjøretøy.  :lol: 

Skrevet
26 minutter siden, Betty skrev:

Når du har mottatt brevet så er bilen per. def. begjært avskiltet, men det ligger litt forsinkelse i systemet så det er ikke sikkert begjæringen ligger inne i datasystemet til vegvesenet riktig enda. Jeg ville ikke satset på det dog, for om den blir avskilta så må du uansett betale påskiltingsgebyr selv om du har kvittering på at det er betalt. Du kan sjekke betalingsstatus her. Når det er oppdatert der så skal det også være oppdatert i registeret til Statens vegvesen, og avskiltingsbegjæringen tas bort automatisk. Dersom du har kvittering og får sendt inn til trafikkstasjon på e-post (eller levert i skranken) så kan de fjerne begjæringen selv om betalingen ikke er oppdatert hos skatteetaten. Da må kvitteringen eller utskriften fra nettbanken vise at betalingen er trukket, og ikke bare ligger til forfall, og det må vise KID-nummeret (mange som bare sender en skjermdump). Det holder ikke å ha med kvitteringen i bilen, selv om de ofte kan være greie de som stopper deg. Det finnes dog noen som er veldig vrange, så det letteste er å få fyrt avgårde kvitteringa til trafikkstasjon sånn at de kan fjerne avskiltingsbegjæringen der. Jeg er litt usikker på hvor kjapt det oppdateres etter at skatteetaten tok over for tollvesenet, men da kunne det ta opptil 5 dager. Du kan ringe på 02030 å spørre. Anbefaler å ta det enten før halv 11 eller etter 16 om du vil komme raskt igjennom. :P 

De pleier å ha storaksjoner allerede i juni så jeg ville ikke satset på det. :P 

Neida, det er klart man kan bli avskiltet før, og særlig i storbyene.. Men der jeg kommer fra, så begynte de ikke å ha aksjoner før uti august :P 

Skrevet
8 minutter siden, Betty skrev:

:lol: Du er ikke den eneste det har skjedd med, og noen ganger har man flaks og blir ikke stoppa. Har sett flere tilfeller der biler har vært begjært avskilta i åresvis for både eu-kontroller og åresvis med skyldige årsavgifter, men fortsatt har skiltene på (det drives jo ikke akkurat med oppsøkende virksomhet for å plukke skilt :P ). Og en hadde kjørt rundt i fire år med en bil som var feilaktig avskiltet (trafikkstasjon hadde tasta feil skiltnummer eller noe sånt). Hadde sluppet årsavgiftene han, for de sendes jo ikke ut på avskilta kjøretøy.  :lol: 

:lol: 

Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har vært stoppa på en eller annen måte siden jeg fikk førerkort, men nå har de vel mer effektive metoder for å sjekke skiltnummer, så det er vel lettere å bli oppdaget nå til dags. 

Skrevet
26 minutter siden, Mud skrev:

:console:

• Like 1
Skrevet
29 minutter siden, Mud skrev:

:hug: 

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg har blitt stoppet i 1 kontroll i løpet av de 8 årene jeg har hatt lappen. Den ene gangen hadde jeg glemt lommeboka hjemme, og akkurat den dagen hadde de selvfølgelig bestemt seg for å skrive ut forenklet forelegg på 500 kroner til alle som kjørte uten å ha førerkort fysisk med seg :pinch: 

@Mud :hug:

Skrevet
42 minutter siden, Mud skrev:

• Like 1
Skrevet

Takk alle :hug:

Det kom jo ikke akkurat som et sjokk, bikkja er jo lovlig gammel. Men trist allikevel.  Han har liksom "alltid" vært der, selv om han stort sett har bodd hos bestefaren til A de siste 6 årene.  Han var en god hund.  Drittvalp,  men bra hund. 

Ironisk nok har han ikke spist hundemat på 6 år ( og 50/50 tørrfor og  matrester før det ) og han dør altså 18 år gammel med nesten fult tannsett og i fin form utover aldersrelaterte sykdommer.  

Gikk lange turer som valp gjorde han og. 

• Like 14
Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

Man våkner av sånt :lol: Er liksom ikke barebare å sitte på en stasjon eller tre for langt her heller liksom :lol:  

Nå driver Roomba the robot å kjører seg fast i stresslessen her :aww:  Godt den stresslessen er så stygg at jeg kan kaste den bare jeg gidder å bære den ut :lol: 

• Like 1
Skrevet

Jeg har pustepause 31.mai dere :huh: Nå må jeg ha glemt et eller annet.... Kanskje jeg ikke trenger å sitte til midnatt i år :P 

• Like 2
Skrevet
5 minutter siden, Bikipile skrev:

Jeg har pustepause 31.mai dere :huh: Nå må jeg ha glemt et eller annet.... Kanskje jeg ikke trenger å sitte til midnatt i år :P 

Ligger sikkert en bærepose med bilag et sted som du har oversett :aww::lol: 

• Like 2
Skrevet

I dag har jeg vært på Årnes for å hente stomi-poser for 3.dje gang, og veit dere hva? Det var ikke riktig type denne gangen heller. Det syns jeg er så bra gjort at de nesten burde få blomster for det :flowers::rolleyes: 

Vi brukte også tre kvarter for å fylle ut en skademelding, det ble litt trangt å møte bussen i "hovedgata", så jeg var borte i en parkert bil med speilet mitt. Siden jeg er en ærlig og hyggelig person, satt vi først og venta en 20 minutters tid på at eier av den parkerte bilen skulle bli ferdig hos tannlegen (jeg visste ikke at vedkommende var hos tannlegen altså), og heldigvis for meg så var h*n så glad for at jeg ikke bare hadde kjørt at jeg ikke fikk høre noe om kjøreferdighetene mine *flir* Vi var også - selvsagt - helt enige om hvem sin skyld det var, så utfyllinga gikk greit :P Vel vel, det er jo greit å benytte seg av forsikringa en gang i blant, er det ikke? Om det er 22 år til neste gang, så er jo ikke det noe stress :lol: 

Skrevet

Hadde ikke hjerte til å knerte bjørketassen (iallefall ikke når jeg begynte å omtale den som det) som hadde selvsådd seg i krukken til oliventreet,  så nå har den fått sin egne lille potte, og jeg skal forsøke å lage en bonzai-bjørk ? eller, er vel for sen for det sikkert, men den får ikke bli stor iallefall. 

20160531_142849-01.jpeg

• Like 7
Skrevet

:hug: til @Mud

------

Veldig fornøyd med innholdet i postkassen i dag:

20fea108660627ed82befd49f0814bee.jpg

Ellers har jeg muntlig eksamen i morgen om barns vennskap, lek, læring, sosial kompetanse og rett til medvirkning. Etter det er det sommerferie :D

• Like 2
Skrevet
2 timer siden, Line skrev:

Møtte til time jeg. Det gjorde læreren som skulle ha klassen også. Da var det bare å gå igjen da :aww: 

:lol: 

Story of my life (as a teacher). Det skyldes som regel en stakkars overarbeidet fagleder da. Å, var det neste onsdag jeg skal være vikar i den klassen, du sa bare onsdag. Blir altid lykkelig av å oppdage at jeg har bedre tid enn jeg trodde en dag da, selv om travelheten bare forskyver seg.

Akkurat nå sitter jeg og surfer rundt etter en tekst som kan passe til en norsktentamen. Noe med sommer. Sommereventyr? Sommernovelle? Saktekst om insekter eller andre kryp? *Surfe videre*

Edit: Typisk meg å velge en tekst om storsalamandere fordi jeg synes de er så fascinerende. Stakkars elever.

• Like 4
Skrevet

Bugen er dårligere igjen :cry:  prøver noen tiltak og så en lengre kortisonkur om ikke det hjelper.  Funker ikke det så... :cry:

Skrevet
18 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Story of my life (as a teacher). Det skyldes som regel en stakkars overarbeidet fagleder da. Å, var det neste onsdag jeg skal være vikar i den klassen, du sa bare onsdag. Blir altid lykkelig av å oppdage at jeg har bedre tid enn jeg trodde en dag da, selv om travelheten bare forskyver seg.

Dette var min egen feil da, jeg hadde glemt at jeg hadde en hulltime der. Men nå har jeg i alle fall ryddig pult!

Ut og klippe plen da..

@Raksha :console: 

Skrevet
3 timer siden, Mud skrev:

Det ble heldigvis ikke så varmt i dag som værmeldingen først sa det skulle bli. Delvis oveekommelig for en som ikke liker varme  :)

Tusle en liten snuserunde nå også la hundene svømme etter middag, så blir de forhåpentligvis fornøyde. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...