Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 620
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Og bare så det er sagt: Skam tilhører ikke kidsa uansett, de har bare lånt den fra oss. For kvisete fjortiser bryr seg kanskje om rulleplasser og hooking, men de betaler ikke lisens. Vi betaler lise

Jeg tenker at det er lurt å se på denne serien uten å anta at hver eneste scene er der for å fortelle eller lære oss noe, men at narrativene og opplevelsene til karakterene er der for å drive handling

Herregud. Den fineste samtalen noensinne. Alle unge, uansett legning, burde hatt en Jonas.   Den mangelen på reaksjon gjorde at jeg brast i gråt, ass. Og så tenker jeg på alle de gangene jeg har

Posted Images

Skrevet

Det gjør meg ingenting om det ikke blir happy ending med Sana og Yousef, hun fikk beholde vennene sine og det er i grunnen mer verdt i mine øyne. Selv om kjærlighetssorg over sommeren er drit, da :P . Stas om det BLIR dem, men ikke hvis ikke. Om det ga mening. 

• Like 4
Skrevet

Vilde-klippet var fælt! Håper det åpner noen dører for nye og andre samtaler mellom folk. At flere klarer å tenke utenfor sin egen "meg-boble" og se andre (vennene sine?) bedre der det trengs. 

• Like 1
Skrevet

Da var det slutt... hva synes dere?

Synes det var så rørende helt på slutten, da kommentarer fra virkeligheten kom med.

Alt i alt en fin avslutning på en fantastisk serie.

I 2018 (?) blir det amerikansk skam... skal vel se på, men har ikke de helt store forventingene. Men håper at den versjonen kan samle folk like mye som den norske har gjort. 

• Like 1
Skrevet

Det var en god og verdig avslutning, synes jeg. :) De gir seg på topp, og det er bra og alt i alt har de tatt med relevante problemstillinger som affiserer både ungdom og voksne i vårt svært turbulente samfunn med ulike forventninger og oppfatninger man har til ulike grupper og individer i seg selv. Små glimt enkelte kan kjenne seg selv igjen i, selv om det bare var et blaff i forbifarten, så synes jeg både skuespillere, og spesielt Julie Andem (?) Har fanget det opp så bra!

• Like 1
Skrevet

Har kost meg med også denne sesongen jeg :) Virkelig! Joda, det var en "annerledes" sesong som ikke hadde klining eller drikking som en stor del av aktiviteten for hovedpersonen, men det var andre ting som dreiv henne liksom :) Sesong 2 og 3 handla om kjærester, og 1 og 4 om vennskap syns jeg. Jeg ble også passe drittlei av maset om Even og Isak :lol: Jo, flott med homofilt par, jeg digget det 110% og heiet hele sesong 3 og satt med forelskasommerfugler i magen hele veien, men Skam er så mye mer enn Evak! Er det som jeg har likt så godt med hele serien :) Og det er mange som har opplevd "skolegårds"drama som drar seg i virkelig stygg retning, og selv om jeg ikke kjenner meg igjen i Sana sin lukkethet eller religion så var det mange gjenkjennbare fakter der altså. Ting som å ikke drikke er noe jeg kjenner på nå liksom, som snart 30-åring, at jeg nesten er et sosialt utskudd fordi jeg ikke er noe interessert i å drikke :lol: 

Siste uka ble en fin avslutning i forhold til at det nå ikke blir flere sesonger, godt å få nøstet og fått litt svar. Og siste episoden var superfin! Fantastisk at de startet og sluttet med Jonas, som faktisk er en av karakterene jeg gjerne skulle sett enda mer av :) 

• Like 5
Skrevet

Jeg likte denne sesongen veldig godt. Det var flott at ikke alt dreide seg om forelskelse.. Livet er så mye mer.. selv i den alderen. 

• Like 4
Skrevet
32 minutter siden, Mud skrev:

Jeg likte denne sesongen veldig godt. Det var flott at ikke alt dreide seg om forelskelse.. Livet er så mye mer.. selv i den alderen. 

Mhm!

Leste VGs anmeldelse, hvor det blant annet sto at sesongen manglet en nerve og sana burde kastet hijaben eller debutert med Yousef. Altså, hvorfor? Sana er jo mer enn "forelska tenåring med hijab". Hvorfor er liksom det at hun ikke klina med Yousef så mye mindre troverdig enn 3-millionersbilen til William. Skjønner det bare ikke!

• Like 4
  • 2 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...