Gå til innhold
Hundesonen.no

Skam P3


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 620
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Og bare så det er sagt: Skam tilhører ikke kidsa uansett, de har bare lånt den fra oss. For kvisete fjortiser bryr seg kanskje om rulleplasser og hooking, men de betaler ikke lisens. Vi betaler lise

Jeg tenker at det er lurt å se på denne serien uten å anta at hver eneste scene er der for å fortelle eller lære oss noe, men at narrativene og opplevelsene til karakterene er der for å drive handling

Herregud. Den fineste samtalen noensinne. Alle unge, uansett legning, burde hatt en Jonas.   Den mangelen på reaksjon gjorde at jeg brast i gråt, ass. Og så tenker jeg på alle de gangene jeg har

Posted Images

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Er så glad han ikke hadde dratt, samtidig får jeg samme vibben som fra badebassengepisoden, litt manisk og overintens, kanskje? :hmm: 

Etter i går seiler jeg ukritisk på vinden av kjærlighet, og tenker at whooo caaares?? 'Tis better to have loved and lost than never to have loved at all :heart::heart:  Om Isak ender med knust hjerte så er det verdt det. Han har fått kommet ut med så fin mottakelse (seriøst det søteste guttevorset i historien!) og han har fått opplevd rusen - den sinnsyke rusen - som er å være så selvforglemmende oppslukt i et øyeblikk sammen med et annet menneske. Så sinnsyk er den at vi alle kjenner den selv gjennom et lag skuespillere, to lag kamera og et lag manus. Ikke mindre enn magisk.
Jeg tåler unhappy ending i denne sesongen. Det hadde nesten kunne vært litt fint så lenge det kun gjelder han og Even, og ikke som i mamma-tragedie eller homohets. 

Og nå ser jeg det har kommet nytt klipp, så her kommer disclaimer om at alt det jeg mener kan endre seg drastisk i løpet av bare noen få minutter. Kanskje du skriver om dagens klipp for alt jeg vet. :lol:
Skam ass, så opp så ned, så akkurat slik det er å være ung. De har endret hele tv-sjangeren. :heart:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Er så glad han ikke hadde dratt, samtidig får jeg samme vibben som fra badebassengepisoden, litt manisk og overintens, kanskje? :hmm: 

Enig med du. Jeg tror ikke jeg liker Even jeg. Tror han vil såre Isak veldig. 

17 minutter siden, Mari skrev:

Etter i går seiler jeg ukritisk på vinden av kjærlighet, og tenker at whooo caaares?? 'Tis better to have loved and lost than never to have loved at all :heart::heart:  Om Isak ender med knust hjerte så er det verdt det. Han har fått kommet ut med så fin mottakelse (seriøst det søteste guttevorset i historien!) og han har fått opplevd rusen - den sinnsyke rusen - som er å være så selvforglemmende oppslukt i et øyeblikk sammen med et annet menneske. Så sinnsyk er den at vi alle kjenner den selv gjennom et lag skuespillere, to lag kamera og et lag manus. Ikke mindre enn magisk.
Jeg tåler unhappy ending i denne sesongen. Det hadde nesten kunne vært litt fint så lenge det kun gjelder han og Even, og ikke som i mamma-tragedie eller homohets. 

Og nå ser jeg det har kommet nytt klipp, så her kommer disclaimer om at alt det jeg mener kan endre seg drastisk i løpet av bare noen få minutter. Kanskje du skriver om dagens klipp for alt jeg vet. :lol:
Skam ass, så opp så ned, så akkurat slik det er å være ung. De har endret hele tv-sjangeren. :heart:

:) 
Skjønner hva du mener, en unhappy ending hadde vært helt greit, så lenge det ikke er pga noe tragisk. Men heller litt sånn at Isak finner ut at han ikke gidder å drive med Even lenger fordi Even er så usikker på seg selv. 

Er nok siste klipp som SEC snakker om. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin reaksjon fra gutta!
Nok et hint om at det "er" noe med Even som han ikke har fortalt Isak om, holder vi fremdeles en knapp på noe psykisk siden Isak sa at han ikke takler sånne folk i livet sitt og Even holdt seg unna en stund (for noen episoder siden)? Regner med det blir litt drama fremover nå, før det forhåpentligvis løser seg på slutten etter litt kommunikasjon :) . 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en veldig bra fremstilling av mani. Even har fra første stund minnet utrolig mye om en venn som er bipolar (fra når vedkommende er i starten av mani til fullstendig mani). Forelskelse kan trigge mani, så jeg holder en liten knapp på at han faktisk er forelsket i Isak, og at selve forelskelsen ikke skyldes mani. 

Sonjas reaksjon er urettferdig ovenfor Isak, som var helt uviten. Hun visste hvor Isak bodde, så hun har hatt mulighet til å prate med Isak i flere uker, noe hun har valgt å ikke gjøre.

Veldig imponert over skuespillet!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de finner ut av det på den ene eller andre måten. Det er fortsatt nok episoder igjen. 

Jeg forstår Sonja veldig godt ,  hun vet nok innerst inne at Even er forelsket i Isak og det er ikke hennes jobb som dumpa x - kjæreste å være samlivsterapaut.  

At Even ikke har sagt noe om at han er Biopolar er litt verre synes jeg. Han har hatt god tid... 

Neste sesong blir definitivt om Sana. Jeg gleder meg til å se mer av henne . 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( Stakkars Isak, og så godt moren hans kom med et vettug svar i forhold til alt annet vi har sett av henne, det trengte han veldig nå.

Og ja, selv om Sonja var nok urettferdig der så er det ikke så rart. Der har hun holdt ut i tykt og tynt med en bipolar fyr, for å så bli dumpet fordi han finner seg en type. Jeg har ingen tvil om at hun vet at Even ER forelsket i Isak, men hun er bitter ung tenåringsjente hun også, som også har det vondt og må fortsette å være der til en viss grad for Even og håper vel innerst inne at det er henne han vil ha, selv om hun vet nok at realiteten er en annen selv når han kommer ut av sin maniske periode. Det er ikke rart at hun som 16-17 år gammel jente oppfører seg som hun gjør. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...