Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

 

Hei, noen som har erfaringer med dette båndet? Hvordan er strikken?

Jeg tenkte å bruke det til jogging og har en hund på 25 kg som kaster seg frem i litt rykk og napp.

Skrevet

Etter å ha vært på løpetur i går med en malle-hannhund som var all over the place, så ville jeg ALDRI dratt på tur med en så tung hund i et så tynt kobbel. Her er det bare trekkbelte fra Baggen med heftig strikk som gjelder!

Skrevet
2 minutter siden, mushi skrev:

Jeg har prøvd å jogge ned mr kobbel og det er for tungt! Baggen-belte blir for stort og klumpete....

Det skjønner jeg om du skulle løpt med kineseren, med bare shibaen(e) løper jeg med henne i et veldig lett kobbel (Ruffwera Knot-a-leash) i hånda bare, men med større hund er trekkbelte et must, altså. Jeg setter det helt nede på hofta så det ikke rykker i ryggen, og løper i vei. Jeg har riktignok den helt enkle sportstypen uten noe som helst ekstra på, og det er ca 8 cm breidt bare.

Skrevet
4 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Det skjønner jeg om du skulle løpt med kineseren, med bare shibaen(e) løper jeg med henne i et veldig lett kobbel (Ruffwera Knot-a-leash) i hånda bare, men med større hund er trekkbelte et must, altså. Jeg setter det helt nede på hofta så det ikke rykker i ryggen, og løper i vei. Jeg har riktignok den helt enkle sportstypen uten noe som helst ekstra på, og det er ca 8 cm breidt bare.

Aha! Det er derfor jeg synes mitt baggenbelte er klumpete og sklir opp...trodde jeg hadde dårlig hukommelse for syntes ikke ditt var det nemlig :P

  • Like 1
Skrevet
41 minutter siden, tmp skrev:

Aha! Det er derfor jeg synes mitt baggenbelte er klumpete og sklir opp...trodde jeg hadde dårlig hukommelse for syntes ikke ditt var det nemlig :P

Jeg har denne, Baggenbelte standard:

image_3068.jpg

I tillegg har jeg den lille, flate taska bakpå. :)

Skrevet
20 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg har denne, Baggenbelte standard:

image_3068.jpg

I tillegg har jeg den lille, flate taska bakpå. :)

Jeg har refleksbeltet, men finner ikke info om bredde på nettet. Innbiller meg at det er breiere enn 8 cm i allefall.

  • Like 1
Skrevet
1 time siden, tmp skrev:

Jeg har refleksbeltet, men finner ikke info om bredde på nettet. Innbiller meg at det er breiere enn 8 cm i allefall.

Mitt refleksbelte er ca 8 cm, målte nå. Så de er nok like i str.

  • Like 2
Skrevet
36 minutter siden, MonicaT skrev:

Mitt refleksbelte er ca 8 cm, målte nå. Så de er nok like i str.

Da husker jeg nok dårlig  (men det vet jeg for så vidt :P ) Kanskje reimer rundt lårene for å holde det på plass er tingen.. Noen som har løst problemet med at den sklir opp, med reimer?

Skrevet
5 minutter siden, tmp skrev:

Da husker jeg nok dårlig  (men det vet jeg for så vidt :P ) Kanskje reimer rundt lårene for å holde det på plass er tingen.. Noen som har løst problemet med at den sklir opp, med reimer?

Jeg synes ikke problemet er at den sklir opp, men at det er stort, svett og klumpete. Ønsker meg noe tynt, gjerne kun et bånd, jeg tar rundt livet og med strikk. Virker som dette er umulig å oppdrive? MR blir både for langt og for tungt (selve båndet).

Nå bruker jeg et veldig lett, flatt bånd med klips rundt livet jeg kan justere lengden på. Perfekt, men korsryggen min ønsker seg strikk.

Skrevet
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg synes ikke problemet er at den sklir opp, men at det er stort, svett og klumpete. Ønsker meg noe tynt, gjerne kun et bånd, jeg tar rundt livet og med strikk. Virker som dette er umulig å oppdrive? MR blir både for langt og for tungt (selve båndet).

Nå bruker jeg et veldig lett, flatt bånd med klips rundt livet jeg kan justere lengden på. Perfekt, men korsryggen min ønsker seg strikk.

Så du på den jeg linka til hos hundepoter? 

17333_Dogman_Elastisk_jogge-kobbel__-_Kennel_Equip_2.jpg

Skrevet

Jeg har er strikkobbel som kan festes rundt livet, men det er direkte smertefullt når bc'n på 23 kg legger seg på. Ville helt klart gått for baggen.

36 minutter siden, MonicaT skrev: Mitt refleksbelte er ca 8 cm, målte nå. Så de er nok like i str.

Da husker jeg nok dårlig  (men det vet jeg for så vidt [emoji14] ) Kanskje reimer rundt lårene for å holde det på plass er tingen.. Noen som har løst problemet med at den sklir opp, med reimer?

Jeg har reimer, og det fungerer fjell. Sklir ikke opp med dem på, og kjenner ikke noe til at jeg har dem på heller. [emoji4]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...