Kokospaniel Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Når en hunderase er blitt brukt av disney så kjenner alle den igjen, men for mange år siden møtte jeg en kar som var overbevist om at jeg hadde en irsk setter valp [emoji3] Litt stutt i drittfallet kanskje, men hvem vet hva folk avler fram [emoji14] Gamle cockeren var labradorvalp hele livet 1 Siter
connie_canine Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Det går for det meste i stor dvergschnauzer eller liten riesen-valp Siter
Sprettballen Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Med Nemi så hører jeg veldig mye rart. Schäferen kommer kun i sort og brunt, så det kan hun hvert fall ikke være. Folk gjetter stort sett på malle, malleblanding, schäferblanding(det må være litt schäfer i den?), ulv, elghundblanding(WTF??), "det må være noe buhund i den", en veldig spesiell/sjelden rase, en sånn belgisk...ehm...., eller en sånn hollands...ehm.... ++ Kommer ikke på alle de forskjellige blandingene folk har kommet fram til, for det er mindretallet som faktisk gjetter på schäfer. De blir overrasket når jeg sier hun er renraset schäfer, med papirer og alt. Neste spørsmål er hvor gammel hun er, for hun kan jo ikke være mer enn ett år, ikke eldre hvert fall. Men joda, hun er voksen hun. 3.5 år. Det er ikke like spennende med Blitz. Der gjetter folk enten whippet eller italiensk mynde, greyhound, mynde og "en sånn som løper sykt fort".Ingen som gjetter utenfor myndegruppa hvert fall. 2 Siter
Garp Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Dvergpinscheren Garp: chihuahua. Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode Vips: blandingshund. Mellom elghund, engelsk setter og border collie oftest. Og de fleste lurer på om hun blir mye større ? (Nei det blir hun ikke) Siter
Kristiin Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Han engelsk setteren her. "Se da, hun går tur med en ku!" det var dog en liten gutt! Med pyrren tror jeg denne kommentaren var best "Men jeg SER jo at det er en blanding mellom to forskjellige raser" uff 1 Siter
minstemann Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Salza som er en papillon har blitt tatt for å være chihuahua, eller den mer generelle termen "sånn der veskehund..." Flink som er en engelsk springer spaniel har blitt tatt for å være: Vorsteh (valp), Pointer (valp), Kleiner Münsterlander, Setter (engelsk da, antar jeg..), Breton, Drente Patrijshund, Koiker, sånn der fuglebikkje, blanding mellom de tidligere nevnte. Cocker og en gang har det til og med skjedd at noen har gjetta springer 1 Siter
Urvana Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Det er sjeldent vi møter på noen som ikke har visst rasen på Lady. (Cavalier)[emoji12] Likevel har jeg møtt de få som tror hun er en cocker eller en king charles spaniel.. Sent fra min SM-G800F via Tapatalk Siter
Malamuten Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Varga har blit kalt schæfer, schæferblanding, blanding, terv som jeg kommer på. Vims har blitt kalt feilfarget malle, ellers har ikke folk så mange forslag på henne. Siter
Mirai Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Italiensk mynde er vel det som oftest blir gjettet som er feil. Skjønner det godt, for jeg regner med at de fleste som ikke er veldig gode på raser vet hvor liten italieneren er! "En sånn rask en" er også gjenganger her . De fleste tipper, som @Sprettballen sier, på whippet. 1 Siter
Guest *Kat84* Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Aragon er blitt kalt Chihuahua flere ganger. Jeg ser ikke likheten, men han er liten med lang pels og store ører. Så er kanskje ikke så rart! Sjef har jeg fått høre at er blanding. Til og med en dyrlege mener at han er blanding Ellers så har jeg fått kommentarer på at dt var en veldig tynn og smal Rottweiler jeg hadde! Og når noen gikk forbi meg på tur hørte jeg plutselig at de sa at den der var jo utrolig snill til å være Doberman! Han satte seg nemlig ned og ventet til de passerte og holdt kontakt med meg Siter
Snøfrost Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 8 minutter siden, *Kat84* skrev: Aragon er blitt kalt Chihuahua flere ganger. Jeg ser ikke likheten, men han er liten med lang pels og store ører. Så er kanskje ikke så rart! Sjef har jeg fått høre at er blanding. Til og med en dyrlege mener at han er blanding Ellers så har jeg fått kommentarer på at dt var en veldig tynn og smal Rottweiler jeg hadde! Og når noen gikk forbi meg på tur hørte jeg plutselig at de sa at den der var jo utrolig snill til å være Doberman! Han satte seg nemlig ned og ventet til de passerte og holdt kontakt med meg Har virkelig ingen spurt om han er rottweiler x dobermann (rottmann som noen vel kaller de)? Det har jeg hørt av mange at beucerons ser ut som selv om jeg aldri har hatt en selv Men den blandingen er kanskje ikke like poppis lengre? Var en periode det var veldig populært virka det som, men det var før doodlene tok helt av. Siter
Red Merle Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Ikke unaturlig tror veldig mange at Jatzy er en Border Collie... Langhåret Collie er det også noen som har trodd, eller Husky blanding, siden hun har blått i det ene øyet. I hverfall blanding av maaange raser, siden hun har så mange farger på kroppem.. Det fjærneste jeg har fått høre var fra en med Toller selv hardbarket mente at hun var en Toller med skjelden farge .. Yoshi, han går som regel som Greyhound eller Alaska Husky. Evnt myndeblanding eller Lassie-blanding. Korthåret Collie er han i hverfall ikke, da jeg har nok blitt rundlurt! Men de som faktisk går med på at han er en Korthåret Collie, sier ofte 'ja det ser vi på ansiktet/fargen' også synes de han er kjemperar 1 Siter
tonjek Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Jeg har blandingshund. Enten spør de hva han er blanding av, eller så hører jeg: "Hva er han blanding av? Border collie og...?" Og så blir de overraska når jeg sier han er renrasa bc. Heldigvis ikke så mange som spør, så tror de fleste ser veldig lett at det er en bc. [emoji14] Jeg klarer ikke å fatte og begripe det, for jeg syntes han er veldig "typisk". Nå er han litt for stor, egentlig da, og når jeg kommenterer det, blir folk overraska, for de trodde han var litt for liten til å være bc. 1 Siter
Guest *Kat84* Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 59 minutter siden, Snøfrost skrev: Har virkelig ingen spurt om han er rottweiler x dobermann (rottmann som noen vel kaller de)? Det har jeg hørt av mange at beucerons ser ut som selv om jeg aldri har hatt en selv Men den blandingen er kanskje ikke like poppis lengre? Var en periode det var veldig populært virka det som, men det var før doodlene tok helt av. Ah, jo så klart! Den glemte jeg ut Det der er HELT KLART en rottweiler/doberman blanding! En gang fikk jeg kjeft av en fyr som mente han kunne ALT om doberman. Men han tålte det dårlig at jeg forklarte grunnen til at de kan ligne litt. Det er nemlig beauceron i dem Oi, glemt en ting som sies om Aragon: HUN er så søt! Så fin HUN er! Papilloner er altså så søte at de kan ikke være hanner. Siter
Thea Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Mange spør om eurasieren vår er chow chow, eller om han er stor til å være chow chow. Ellers spør folk om han er samojed, schæfer, leonberger (!!), elghund eller blanding. 4 Siter
MissHeike Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 12 minutter siden, tonjek skrev: Jeg har blandingshund. Enten spør de hva han er blanding av, eller så hører jeg: "Hva er han blanding av? Border collie og...?" Og så blir de overraska når jeg sier han er renrasa bc. Heldigvis ikke så mange som spør, så tror de fleste ser veldig lett at det er en bc. Jeg klarer ikke å fatte og begripe det, for jeg syntes han er veldig "typisk". Nå er han litt for stor, egentlig da, og når jeg kommenterer det, blir folk overraska, for de trodde han var litt for liten til å være bc. Syns han er veldig Border jeg. Og veeeeldig fin! Siter
Angie Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 15 timer siden, Th3a skrev: Mesteparten av folkene vi møter ser at Nemi er en golden retriever, men det er noen som også tror hun er labrador på grunn av den korte pelsen på ryggen. Har også fått spørsmålet om hun var en setter, men han som spurte var gammel og hadde kanskje ikke så godt syn lenger. Mens jeg møter faktisk overraskende mange som tror min gule labrador er en golden retriever eller blanding mellom golden og labrador fordi han er så lys. Faktisk var det en som mente han var golden fordi pelsen var så lang, men pelsen er helt vanlig labradorpels. De fleste ser at han er en labrador. Siter
Artemis Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Da Nevø var valp var det flere som lurte på om han var en welsh springer spaniel. Nå er det stort sett irsksetterblanding eller engelsk setter de tipper. Ikke så mange som har hørt om rasen. Fetter er stort sett en blandingshund. Har også blitt spurt om det er malle eller dobermann. Noen lurer på om det er schäferhund. Flere nå som ørene står opp enn da han så slik ut: 1 Siter
ElisabethHH Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Det er egentlig litt morsomt med Linus. For nesten alle som vet foran og bak på en hund vet hvordan en border collie ser ut, og med unntak av et par kommentarer (har hørt ''åh, så fin, hva slags hund er det?'', hvor så en annen svarer ''en eller annen blanding'' på avstand) er det ingen som gjetter feil. Men, det er to måter folk spør/kommenterer på. Det er; - Åh, så fin! Er det en border collie/er vel en border collie? og - Åh, så fin! Ehm, eeeer det en border collie...? Med sånn litt nervøs, redd-for-å-ha-sagt-noe-dumt-stemme. Sistnevnte er helt klart mest vanlig. Da pleier jeg å svare ja, og legge til at de kan komme i sånn og sånn og sånn farge, selv om svart og hvit er mest vanlig. Og da svarer de, seriøst, alltid ''ahaaa, ble litt usikker, for jeg har aldri sett det før!''. Nei, jeg skjønte det når du spør på den måten. Med whippeten var det alltid whippet eller ''hæææ hva slags hund er det der a (+ gi den mat)''... 1 Siter
JulieJ Skrevet 4. April 2016 Rapporter Skrevet 4. April 2016 Jeg får ofte spørsmål om hun er schæfervalp eller en schæfer-collie blanding. Det er ganske få som kjenner til rasen. Barn tror hun er rev, ulv eller "politihund" 10 Siter
Renate A Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Chicka var 50% Flatcoated Retriever, 25% Border Collie og 25% Husky, mest sannsynlig AH. En gang fikk jeg spørsmål av en ganske full mann om hun var en Vorster, han syntes hun så ut som en veldig flott utgave av rasen. En annen gang fikk jeg skikkelig kjeft av ei dame som mente at jeg hadde Ulvehund og det var ikke lov. Ellers så har jeg flere ganger vært overrasket over hvor flinke vanlige folk kan være når det gjelder å gjette hva hun var blanding av. Det gikk MYE I Labrador (Som var feil, men de gjettet i hvert fall en Retriever) og de fleste så at det var BC i hun, mange gjettet Husky pga øynene hennes, noen gjettet på Schæfer og Dalmatiner (Hun hadde sorte flekker i det hvite på brystet sitt). En dag da vi gikk forbi en barnehage så stod det fire barn ved gjerdet og begynte å "puse" på Chicka..."puuuus, pus pus", jeg ble helt målløs, også begynte jeg å le, så kom en av barnehagetantene bort og sa "jeg tror vi skal gå igjennom dyrene en gang til" 3 Siter
Siljus Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Pelsballen der har fått enkelte til å spekulere litt i rase. F.eks alaskan husky, "sånn der trekkhund", eurasier og pomeranian 4 Siter
Sbtlita Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Pitbull og amstaff går det for det meste i her, men også Bullterrier ? Og Lita ble en gang forvekslet med en labradorvalp Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk 2 Siter
Siri Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Det er ikke så ofte folk forsøker seg på å gjette hvilken rase mine er, men jeg hører ofte kommentarer om "labbetuss" (mer før enn nå, egentlig). Det går mest i "hvilken rase er det der?) - for alle er nok sikre på at det er rasehunder og ikke blandinger... ... også har vi noen soniser som mener de er mer wookier... 9 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 5. April 2016 Rapporter Skrevet 5. April 2016 Glemte forresten å skrive at når folk gjettet om hun var vorsteh og jeg svarte at det var en dobermann, så rygget de nesten ett skritt tilbake og bare sa "å ja...." Lite bilde av udyret 9 Siter
Recommended Posts