Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Idag har jeg og Rørlegger'n vært kjærester i to år! Tiden flyr gitt! Vi har feiret med at han har trimmet epletrærna og jeg har vasket bilen, støvsugd og vasket huset og snart skal vi spise vafler og se luksusfellen. :D     Han gir meg grå hår innimellom men fy så glad jeg er i den mannen :wub:   

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

2 timer siden, Dicte skrev:

Nei han har sagt at det var jo en ufattelig situasjon som han aldri kunne ha forutsett, men at de ikke har gjort noe galt, og jeg har ikke gjort noe galt, noen ganger så ble det bare slik.

Det endte med amputasjon sant?

Jeg hadde gjort det! Uten tvil.

Er faktisk en liknende situasjon her nede nå. Ser de driver og samler inn penger for operasjon av en landseer som skadet seg for en måned siden. Nekrose rundt operasjonssåret og nedover beinet på grunn av bandasje som har ligget og trykket. Blir vel amputasjon der også tror jeg. Hudtransplantsjon er første valget, men å transplantere hud nå på en hund som da senere må under flere opersjoner for å fjerne hoftekul osv er veldig risky.

 

 

Planen min om å holde meg unna sukker i dag gikk ikke som planlagt. En venninne kom med nystekte rosinboller :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Malinka skrev:

Frost 2??? :lol: 

Hvis det betyr litt variasjon i heimen, så gjerne det :P 

4 minutter siden, Fillerya skrev:

Jungelboken kommer i april! Dataanimert utgave, så dyrene ser ekte ut og mowgli er et ordentlig menneske. Tenkte jeg skulle ta med snart 3åringen, men etter å ha sett traileren innser jeg at jeg må se den alene. Den var jo nesten skummel!

Jeg har mine tvil på at Jungelboken slår an slik som frost :aww: 

--

ellers så prøver gubben noen klær jeg har kjøpt.. Og hva kan jeg si? Jeg er veldig godt forberedt til jeg får tenåringer i hus :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borettslaget skal ha årsmøte imorgen, rekker det akkurat med et skrik om pelsvesenet skal få tur også. Men må gå i år. De har sneket seg til å utrede balkonger for de i overetasjen - det er ikke aktuelt! Jeg ville fått mye dårligere lysforhold og ingen sol på uteplassen min, om de balkongene blir satt opp. Ikke vil jeg ha dyrere fellesutgifter for noe som er en klar ulempe for meg heller :/ 

Etter å ha pratet med opprørt nabo som kom og banket på, innså jeg at jeg bare hadde på meg stilongs og ikke bukser... innså også at alle håp om at det kunne se vagt ut som en treningstights utgikk... den så ut som en stilongs ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ikke være løse hjemme alene over lengre tid. Ikke at de har vært alene mer enn 3 timer siden vi flyttet hit i september da :P 

hvis samboer er på jobb/borte, og jeg går tur med en hund av gangen er den andre løs i huset. Da sitter den som oftest bare i vinduskarmen å ser etter oss. Skal vi noe, så er bikkjene på hunderommet. Ikke noe de kan ødelegge der (utenom sofaen, men det får så være) :P 

Taipa ødelegger ikke, bare flytter på ting. Drar med seg litt klær eller tepper osv rundt på gulvet. Hun har aldri gjort det her, men det gjør hun hjemme. Aron kan fint begynne å tygge på ting. Han ville også bare stressa seg veldig opp med å sitte i vinduskarmen hele tiden, så da får han heller kulen på hunderommet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Trøtt - tar på å leke snekker. :aww: 

Testa hoff sine søtpotetfries i dag, de gav nok mersmak til at jeg skal lage selv, prøve hvertflal. nestegang. Det var bare en test for å se om vi likte smaken, det gjorde vi. 

Oi, har det kommet sånt? Det må jeg teste. Har laget ovnsstekte søtpotetbåter, søtpotetstappe og fløtegratinerte søtpoteter (ikke så gode de siste der), men ikke prøvd å lage fries enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bananen skrev:

@Caroline - jeg likte virkelig forslaget ditt om Mars Coat King! Den er jo genial!

Minuset da jeg hentet den i dag var at jeg måtte betale et tollgebyr på 238 NOK. Jeg hadde betalt £30,40 inkl. frakt, og det stod også gift på pakningen. What the? Trodde summen inkl. frakt var satt opp? :huh:

Det var jo en heftig pris :o Men liker at den falt i smak! Det minner meg på at jeg må skaffe meg en ekstra en, for jeg har lovet å skrelle en heftig pelset aussiegutt om ikke så lenge, og den jeg har er for grovtannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wachita skrev:

planen er å ha henne i bur i fremtiden om hun ikke slutter. Men pr nå har vi for lite bur til at jeg syns det er forsvarlig :P Mannen har ikke samvittighet til å ha henne inni der, for det begynner å bli for lite! Så da blir det nok et stort bur på henne så hun kan romstrere litt inni der :) 

Jeg puttet tre bur sammen, funka gull.

 

Middagen var veldig god, karbo er godt. 

Har litt dårlig samvittighet for Prima, men hun fikk tre timer før jobb. Fikk noen til å lufte midt på dagen, så nå får hun bare være sur fordi jeg ikke orker å gjør noe. (nei jeg tror ikke hunder blir sure, jeg menneskeliggjør henne). Jeg burde blogge, men er for sliten. Så fikk jeg akkurat vite at dagen imorra ikke blir som jeg trodde. Da får jeg gjøre noe anna gøy- skal nok fikse noe. 

Nå er det mitt kjøkken ruler- vet ikke helt hva jeg synes om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg puttet tre bur sammen, funka gull.

Vi tenker å kjøpe det største. Nå har vi bare et bur, for eldste har aldri hatt behov for det. Så når vi først kjøper bur kjøper vi heller et stort et, fremfor 3 mindre :D Vi fikk jo det buret vi har nå av min far også, så har egentlig aldri kjøpt noe bur før vi kjøper nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Caroline skrev:

Oi, har det kommet sånt? Det må jeg teste. Har laget ovnsstekte søtpotetbåter, søtpotetstappe og fløtegratinerte søtpoteter (ikke så gode de siste der), men ikke prøvd å lage fries enda. 

Yep! Synes de var gode, så da kan gidder jeg kanskje å teste søtpoteter litt mer på egenhånd. :ahappy: 

 

Når leggetiden tar en halvtime mer enn den trenger fordi mor sovner... *gjesp* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med lapphund og Herkules/Variocage-bur her? 

Vi skal gå til anskaffelse av ett av de, men vi er ikke helt sikre på hvilken minimumstørrelse. Så hva er den minste str dere ville hatt til en finsk lapphund? Han er for øyeblikket bare 4 mnd :)

(vi skal selvfølgelig ikke kjøpe det minste fordi det er minst, men for å ta utgangspunkt i forhold til bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Noen med lapphund og Herkules/Variocage-bur her? 

Vi skal gå til anskaffelse av ett av de, men vi er ikke helt sikre på hvilken minimumstørrelse. Så hva er den minste str dere ville hatt til en finsk lapphund? Han er for øyeblikket bare 4 mnd :)

(vi skal selvfølgelig ikke kjøpe det minste fordi det er minst, men for å ta utgangspunkt i forhold til bilen :)

Har singel large i generasjon 2 variocage, de har litt andre mål nå da, men de målene fungerer ihvertfall på tjukken. Herkules-størrelse ble nettopp diskutert på ene facebookgruppa, tror de fleste hadde milan M eller L ellernoe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
3 timer siden, Tøfflus skrev:

Kjenner jeg er veldig glad i min søster. Vi er nå i tredje arveoppgjøret sammen, først far, så farmor og nå mor, og vi er aldri uenige om noe som helst. Fineste familien i verden det :heart:

Trodde faktisk vi var "home free", og pustet lettet ut. Har ett familliemedlem som ikke er het skrudd sammen som oss andre. Nå 6 mnd etter oppgjøret så eksploderer det i bråk... Hurra..

Takk for klemmer folkens :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Har singel large i generasjon 2 variocage, de har litt andre mål nå da, men de målene fungerer ihvertfall på tjukken. Herkules-størrelse ble nettopp diskutert på ene facebookgruppa, tror de fleste hadde milan M eller L ellernoe :) 

Ah, tusen takk! :D da har jeg litt mer å gå etter! Så får vi se hva som passer best i bilen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Trodde faktisk vi var "home free", og pustet lettet ut. Har ett familliemedlem som ikke er het skrudd sammen som oss andre. Nå 6 mnd etter oppgjøret så eksploderer det i bråk... Hurra..

Takk for klemmer folkens :heart:

:hug: Her er det ettervirkninger 19 år etter arveoppgjøret etter mammas foreldre. Helt sprøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Mud skrev:

Bur fungerer ikke her gitt :P

Nå har vi heldigvis hunderom.  

Tok video av siste del av "nysingen " til Toddy ( han holdt på en stund), men vet ikke om jeg får linket den opp. 

http://s96.photobucket.com/user/Lokeannette/media/20160330_161454.mp4.html

 

Men det fungerer vel som en ting til han må finne ut av hvordan en flytter på eller bryter seg ut av eller finner på andre ting med. Jeg brukte bur til min selv om han brøyt seg ut. Han ble tregere med å reise på oppdagelsesferd rundt i huset og lukke opp dører gjør han. Så flere ganger kunne jeg finne han inni buret. Og teken på buret var for han enkel og så ut som han heller ikke kunne skade seg når han skulle ut av det. Et sted mellom to og tre år kunne jeg pakke sammen buret og gå over til godstolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Mud skrev:

Bur fungerer ikke her gitt :P

Nå har vi heldigvis hunderom.  

Tok video av siste del av "nysingen " til Toddy ( han holdt på en stund), men vet ikke om jeg får linket den opp. 

http://s96.photobucket.com/user/Lokeannette/media/20160330_161454.mp4.html

 

Kennelhoste eller nesemidd tenker jeg. Hatt samme symptom på begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 minutt siden, Raksha skrev:

:hug: Her er det ettervirkninger 19 år etter arveoppgjøret etter mammas foreldre. Helt sprøtt...

Det er faktisk helt sykt hvordan noen fungerer når det kommer til penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Det er faktisk helt sykt hvordan noen fungerer når det kommer til penger. 

Trenger ikke være mange kronene inni bildet for at alt bare skal tilte... Håper det ordner seg så du slipper å ha noe mer bråk. Man skulle liksom tro at å miste noen nære er mer enn nok, trenger ikke masse dritt i tillegg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk og penger ass. En kompis av meg mista bestefaren sin nylig, de var nære. Til tross for at gamlingen gjentatte ganger hadde sagt i familiesammenkomster og skrevet ned da han ble syk at han ønsket at fyren og ungene hans skulle få forrang på huset han etterlot seg stilte fyrens foreldre seg i veien for det. Det han hadde skrevet ned var jo ikke et gyldig testamente, og de som arvinger ville selge huset. De vil nemlig kjøpe seg leilighet i syden. Så kompisen min mista ikke bare et familiemedlem han var glad i men en forventet mulighet til å komme seg ut av leiemarkedet og få et skikkelig hjem til barna sine. Familie FTW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arveoppgjør er ikke morsomt - det aller beste hadde vært om folk hadde skrevet ned akkurat hvem de ville skulle ha hva - da hadde det ikke vært noe problem. Eller iallefall ikke mye problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det er faktisk helt sykt hvordan noen fungerer når det kommer til penger. 

Penger får jo fram det verste i folk, det... dessverre. Her ble det jo bråk fordi en av mine brødre mistrodde min andre bror som er verge for min far og dermed har kontroll på alle kontoer og da penger. Han har delt ut forskudd på arv til oss alle sammen, passet på at alt som skal betales blir betalt, har sørget for at pappa har fått sykehjemsplass, sørget for hjemmehjelp da han hadde det, organisert og fikset ALT. OM han nå hadde beriket seg noe av det som etter hvert skal bli vår arv, så hadde det faktisk vært ham vel unt. Sånn tenkte visst ikke min andre bror... han laga et helsikkes bråk og krevde fullt innsyn i alt - noe han selvsagt fikk - og han fikk til og med tilbud om å overta som verge. Men nei, DET var selvsagt ikke aktuelt... tulling. Det er ingen av oss søsken som lider noe som helst økonomisk nød av noe slag, så at dette skulle eksalere til bråk hadde jeg faktisk ikke forutsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...