Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Så hadde man booket flybilletter til Evenes i mai også, kombinere agilityhelg og familiebesøk når størstedelen av familien faktisk har fri den helga :ahappy: Nå sitter jeg bare å stresser over SAS, som kan legge til kontrabass og stavsprang-staver i elektronisk innsjekking, men ikke hund. Når man da ringer og bestiller så glemmer de gang på gang å komme tilbake med svar på om bookingen gikk igjennom innen de 24 timene...

Også er jeg litt irritert over at jeg ikke fikk kombinert MH mens vi er nordafor i samme slengen i mai, spesielt når de skal ha K-test i Salten på tirsdag som jeg akkurat ikke rekker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, SFX skrev:

Hittil har jeg tilleggsfôret når han har pistret og virket sulten. Nå skal jeg fôre ham som om Foenix ikke har melk i det hele tatt, hver andre time til å begynne med. Jeg må lage meg en tabell for hvor mye han skal ha, få veid litt og sånn. Har jeg ikke fått ham opp i vekt til tirsdag, ringer jeg veterinæren min da.

Det høres ut som en god plan. Men hvordan vet du hvor mye han skal ha? Kan han ikke bare å få nok til at han ikke vil ha mer? Jepp - jeg er på den der: Fri deg fra alle tall og tabeller og gjør ting  litt på feelingen :D. Ikke vær så bundet opp av at alt skal være så akkurat - livet er ikke akkurat, og da må man kunne gå utenfor sine grenser :). Slapp av, ikke stress med veiing og styr nå et par dager. Gi ham så mye mat han vil ha, ta det lugnt, så skal du se det ordner seg. 

1 time siden, SFX skrev:

Også tror jeg at jeg skal ha litt mer varme i huset, det er 20 grader i stue og soverom, men jeg fryser, og da gjør sikkert valpen det også.

Det er nok lurt. Varme er ikke det man sparer på når man har valper, spesielt ikke når det er en enslig valp :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært moralsk støtte på Letohallen hele dagen. Pigg har vært med å miljøtrent litt. Veldig fornøyd med hvordan han har oppført seg idag, mye mindre stresset idag enn det han var sist vi var der inne :) 

Gikk veldig bra for søster og venninne så fornøyd med det. Men dommeren var snål. Brukte ca 3 min på en hel rase... Jeg er ikke så ofte på utstilling, men det er enkelte ting jeg synes er rart at de tillater. Feks synlig dobbelthandling i gruppe og BIS finaler... Også synes jeg det er snålt å ha dommere som ikke kan rasestandarden, men ellers en fin dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi er på dag to med ro av Niri og jeg kan fortelle han KJEDER seg. Jeg tok tak i en stor kopp jeg bruker til å ha bær i og spise. Den skulle bare bort til oppvaska. Han spretter opp og løper til døra som går ned til kjelleren, der er nemlig frysern og bæra jeg bruker å ha oppi så mor var rask å overtale der gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå stresser jeg over at mamma kommer i morgen,  men vil gjerne ha besøk av dem, så ikke aktuelt å avlyse. Men jeg er så innmari sliten og blir aldri ferdig med huset. bonden har kommet inn og har lillemor det hjelper. Blir ikke kaninburbygging i dag. Må prioritere hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen om har erfaring med å måle seg selv for å finne BH størrelse og putte inn i sånne kalkulatorer som de ulike undertøysforretningene har? Kom dere fram til et riktig resultat? Jeg ble så usikker, for jeg får veldig forskjellig resultat alt etter hvilken kalkulator jeg bruker, og jeg får mye mindre cup enn jeg hadde trodd. En mener jeg skal ha A cup, da måtte jeg le litt :P Jeg hadde tippa alt mellom F-H liksom siden de sier at man som regel skal ha større cup enn man tror og mindre rundt rett under brystene. 

Hadde vært fint å slippe å reise til butikk for å bli målt når man ikke er så mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Klematis skrev:

Må se om jeg får meg en slik. Bråker de mye? 

Definer mye? :P Jeg skulle til å si at det kanskje kan sammenlignes med en støvsuger, men så er jo også de så himla forskjellige i støynivå. Jeg vil tro min blåser bråker noe mindre enn støvsugeren min.

49 minutter siden, Tinkie skrev:

Vel, vi skal jo ikke bygge om hele leiligheten eller noe, og jeg tror ikke Sinnasnekker'n gidder å komme for å sjekke noen møbler :lol: Men hvor flinke vi er, det aner jeg ikke! Vi er i hvert fall ikke sånne som gjør ting halvveis. Nå står Musikeren med fugemasse og tetter igjen oppå skruene vi brukte til å skru to treplater sammen (vi bruker lim i tillegg, for vi vil ha en tykkere plate enn det de hadde på butikken), sånn at vi kan velge hvilken side vi vil ha ut når vi maler. Så vi har i hvert fall sett for oss mange småting som kan ødelegge det bildet vi har i hodet, og hva vi kan gjøre for å fikse det! Det er vel en god start?

Høres jo veldig lovende ut, dere har masse detaljer på plass som jeg ikke hadde tenkt på :D Lykke til, koselig å høre at dere gjør sånne ting sammen og ser ut til å trives med å komme på plass i nyheimen!

43 minutter siden, Siri skrev:

Det høres ut som en god plan. Men hvordan vet du hvor mye han skal ha? Kan han ikke bare å få nok til at han ikke vil ha mer? Jepp - jeg er på den der: Fri deg fra alle tall og tabeller og gjør ting  litt på feelingen :D. Ikke vær så bundet opp av at alt skal være så akkurat - livet er ikke akkurat, og da må man kunne gå utenfor sine grenser :). Slapp av, ikke stress med veiing og styr nå et par dager. Gi ham så mye mat han vil ha, ta det lugnt, så skal du se det ordner seg. 

Det er nok lurt. Varme er ikke det man sparer på når man har valper, spesielt ikke når det er en enslig valp :).

Det sto i den store, grønne boka at han skal ha 22-25 prosent av fødselsvekta - og det er mye mer enn jeg hadde trodd, så han får mer av meg i dag enn i går. Jeg vil ikke fôre på ham mageknip og diaré heller, så jeg tar det litt gradvis. Han gulper i hvert fall ivrig nedpå når han får tilbud nå, stakkars liten. Jeg har gjort klar en termokopp med oppblandet melkeerstatning det han skal ha i dag, så kan jeg bare trekke opp i engangssprøyte det som er estimert porsjon, og til grei temperatur.

Jeg er livredd for å gjøre feil som skader ham, men jeg er mer avslappa nå. Så avslappe en kan være av å gi ham mat annenhver time.

Klesvask og tørketrommel er satt på med klær til meg, jeg har funnet fram tykkere ullpledd og en ekstra oljeovn til valpekassa, jeg har spist frokost, Foenix insisterte på å komme ned i stua en tur hvilket Glam ikke hadde noe imot, og jeg vurderer faktisk å kjøre bort på bensinstasjonen for mer sjokolade. Jeg blir godtesjuk når jeg er så stressa... På den annen side har jeg mye pavlova i kjøleskapet, det kan jo hende det funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg kommet inn etter å ha lagt spor til Bris. Spent på om gjenstandene blir værende i sporet, eller om de flakser avgårde for fy for en vind! Glad vi droppa den planlagte grillturen, tror ikke det hadde vært noe trivelig der med den blåsten som er nå.

Sporet ble 1,3 km det. Tipper jeg har ei fornøyd frøken når kvelden kommer. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
5 minutter siden, maysofie skrev:

I fulle farta - er manglende tenner på dvergpinscher diskvalifiserende feil? :) 

Tysk rase vel? Der pleier det meste med tenner og bitt være diskvalifiserende *sjekke standard*

Diskvalifiserende: Over- eller underbitt, kryssbitt. 

Men det står i standarden: 

Kraftig over- og underkjeve. Saksebitt. Komplett tannsett. Sterke og hvite tenner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maysofie skrev:

I fulle farta - er manglende tenner på dvergpinscher diskvalifiserende feil? :) 

Jeg er usikker. I standard står det "fullt tannsett", men manglende tenner står ikke på diskvalifiserende feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har gjort klar en termokopp med oppblandet melkeerstatning det han skal ha i dag, så kan jeg bare trekke opp i engangssprøyte det som er estimert porsjon, og til grei temperatur.

 

Nå var vel ikke flere ting å bekymre deg for det du trengte mest, men ting som står i termos surner fort hvis det er melk i det, just mentioning.

Besøket har dratt og vi har gått en liten tur i finværet. Jeg er ikke helt sikker på om jeg orker å klippe ferdig Pippin nå i kveld, det er en dag i morgen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, maysofie skrev:

I fulle farta - er manglende tenner på dvergpinscher diskvalifiserende feil? :) 

Det blir det samme som med schnauzerne, noen dommere kan overse en manglende P1 eller to, men de fleste trekker premiegrad for det. Treffer man en dommer som ser nøye, så havner man gjerne på suff eller 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. mars 2016 at 4:18 PM, Symra&Pippin skrev:

Hun var fin ja!

 

Hun er enda finere live.
Var på Letohallen og plutselig var hun der. Jeg bare "Det er whippeten fra finn jo".
Eiere/oppdretter bekreftet jo det da, og måtte flire litt da jeg fortalte at jeg hadde "snakket" om henne i går. 

Merker jeg er sliten etter å ha vært på Leto, kjørt i regnvær opp og ned dit. Og da jeg kom hjem fant jeg ut at siden vasken lukta vondt måtte jeg demontere litt rør for å rense. Klarte få alt på rett plass igjen og. 

Man hører mye rart på Leto. I dag var det et par stykker som gikk ut med mindre trivelige kritikker. Det var visst et par ganger hvor dommeren ikke "visste hvilken rase som h*n tittet på". Men, kjekt med en dommer som kan fortelle eier av en gjeterhund om den vil bli god på å gjete eller ikke da, selv om den kun er valp. Ene og alene pga hvordan skulderen lå. 

Er ellers veldig imponert over valpen som tok første besøk i en utstillingshall på strak pote.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, JeanetteH skrev:

Tysk rase vel? Der pleier det meste med tenner og bitt være diskvalifiserende *sjekke standard*

Diskvalifiserende: Over- eller underbitt, kryssbitt. 

Men det står i standarden: 

Kraftig over- og underkjeve. Saksebitt. Komplett tannsett. Sterke og hvite tenner. 

 

 

35 minutter siden, Eplefe skrev:

Jeg er usikker. I standard står det "fullt tannsett", men manglende tenner står ikke på diskvalifiserende feil.

 

17 minutter siden, Line skrev:

Det blir det samme som med schnauzerne, noen dommere kan overse en manglende P1 eller to, men de fleste trekker premiegrad for det. Treffer man en dommer som ser nøye, så havner man gjerne på suff eller 0.

Takk alle! :ahappy: 

Vi tenker på å stille min stesøsters dvergpinscher, jeg oppdaget i dag at hun mangler en P1, men ellers fint bitt. Alle søsknene hennes er stilt ut med EXC (tror pinadø også CK?), så vi er litt spent på hva hun kunne dratt i land. Er jo ikke værre enn å prøve, hvis det ikke i utgangspunktet er diskvalifiserende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå var vel ikke flere ting å bekymre deg for det du trengte mest, men ting som står i termos surner fort hvis det er melk i det, just mentioning.

Æsj, og jeg som syntes jeg var så lur - både beholde kroppstemperatur, og noe som har lokk så det ikke kommer hundehår oppi, og at det kan veltes uten skade Det er så pøtete å lage en og en porsjon om gangen... Jaja, finne en annen beholder da. 

28 minutter siden, maysofie skrev:

Takk alle! :ahappy: 

Vi tenker på å stille min stesøsters dvergpinscher, jeg oppdaget i dag at hun mangler en P1, men ellers fint bitt. Alle søsknene hennes er stilt ut med EXC (tror pinadø også CK?), så vi er litt spent på hva hun kunne dratt i land. Er jo ikke værre enn å prøve, hvis det ikke i utgangspunktet er diskvalifiserende :) 

Du blir ikke arrestert eller bøtelagt for å få en null heller :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Æsj, og jeg som syntes jeg var så lur - både beholde kroppstemperatur, og noe som har lokk så det ikke kommer hundehår oppi, og at det kan veltes uten skade Det er så pøtete å lage en og en porsjon om gangen... Jaja, finne en annen beholder da. 

Du blir ikke arrestert eller bøtelagt for å få en null heller :P 

Ha bare varm vann i termosen og bland ut før hver gang?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Bøllefrøken skrev:

Ha bare varm vann i termosen og bland ut før hver gang?

Det fjerner jo ikke problemet med at jeg synes det er klønete å måle opp små enkeltporsjoner - det er ikke å koke vann jeg synes er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SFX skrev:

Du blir ikke arrestert eller bøtelagt for å få en null heller :P 

Selvsagt! Men det ville nok vært litt kjipt for eier å møte sin første utstilling med en disk. Trekk for manglende tenner må til, det må man bare ta når det kommer, men å melde på for å få en rettmessig 0 er ikke noe vits :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er stua relativt presentabel. Leker får folk bare tåle :aww: Barnet mitt bor her, det gjør ikke besøket. Har igjen litt overflater på kjøkkenet og rydde/støvsuge ganger som jeg tenkte å gjøre i kveld. I morgen får jeg ordne litt oppe. Har i utgangspunktet ikke tenkt at besøket skal opp, men min mor er ganske langnesa, så... Det trengs uansett en shining der oppe  og. Gangen oppe er tapt sak, men rommet til lillemor, badene og soverommet vårt kan jeg få gjort mye på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justisia skrev:

Hun er enda finere live.
Var på Letohallen og plutselig var hun der. Jeg bare "Det er whippeten fra finn jo".
Eiere/oppdretter bekreftet jo det da, og måtte flire litt da jeg fortalte at jeg hadde "snakket" om henne i går. 

Merker jeg er sliten etter å ha vært på Leto, kjørt i regnvær opp og ned dit. Og da jeg kom hjem fant jeg ut at siden vasken lukta vondt måtte jeg demontere litt rør for å rense. Klarte få alt på rett plass igjen og. 

Man hører mye rart på Leto. I dag var det et par stykker som gikk ut med mindre trivelige kritikker. Det var visst et par ganger hvor dommeren ikke "visste hvilken rase som h*n tittet på". Men, kjekt med en dommer som kan fortelle eier av en gjeterhund om den vil bli god på å gjete eller ikke da, selv om den kun er valp. Ene og alene pga hvordan skulderen lå. 

Er ellers veldig imponert over valpen som tok første besøk i en utstillingshall på strak pote.

Den så jeg også... så den whippeten og bare Heeey der er jo den på finn :) 

PS! Var det deres heelervalp jeg kosemoste på mens Twist var i ringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...