Caroline Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 De siste gangene jeg har hatt kull har jeg droppet å lage tråd, fordi jeg har vært redd for å jinxe, men det ser ikke ut til å ha hjulpet noe som helst, med to ganger tom tispe og nå ett enebarn som resultat, så da tar jeg sjansen på å legge det ut allerede før paring denne gangen. Endelig er tiden kommet for å realisere dette kullet. Det har vært under planlegging i nesten to år, helt siden jeg oppdaget denne hannhunden. Jeg har hatt mange andre til vurdering, men hele tiden falt tilbake på ham, og da spesielt etter at de begge hadde gjort MH, ettersom de utfyller hverandre veldig godt både mentalt og eksteriørt. Duke er enda ung, men har rukket å få noen få kull, som så langt ser veldig lovende ut. Han utdannes til internasjonal redningshund, og vil dermed etterhvert bli kastrert da det etter hva jeg har forstått er et krav, så det kommer aldri til å bli ekstremt mange kull etter ham. Han er utstilt én gang, med cert som resultat. HD/AD: AA/00 og fri på øynene. Gjennomført MH med 2 på skudd. Fullt tannsett og saksebitt. Tonks er jo "født på sonen", og veldig mange kjenner vel både henne og Tibra. For de som ikke fikk det med seg, så ble Tonks påkjørt i ung alder, og jeg brukte lang tid på å trene henne opp igjen både fysisk og mentalt. Det gjorde at vi utsatte all annen trening og ikke kom skikkelig igang før hun var to år. I fjor vår, da hun var tre, var hun blitt startklar, og besto ferdselsprøve, samt fikk opprykk fra D til C og C til B i spor (NBF). Utover det ble hun NUCH rett over 2 år gammel på rasespesialen, og i fjor fikk hun ytterligere tre championater på første forsøk, svensk, dansk og nordisk, og ble også BIR av 38 aussier i Danmark, og senere BIS. Hun ble årets utstillingsaussie i ASKN i 2014, og årets bruksaussie i 2015. Her er det både brains & beauty Helsemessig så er hun røntget med HD/AD: AA/00, øyelyst fri, gjennomført MH med 2 på skudd. Hun har også fullt tannsett og saksebitt (og alle søsken også). 5 av 6 i hennes kull er røntget, og alle er fri foran og bak. En med B på hoftene, ellers har resten A og alle 0 på albuer. Kullet er godkjent av avlsrådet i ASKN. Nå krysser vi fingrene for et friskt og fint kull i begynnelsen av mai Det ligger litt mer utfyllende informasjon om begge foreldrene på hjemmesiden, for de som er spesielt interesserte. 29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Spennende, lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Krysser alt som krysses kan for en hau med flotte fleccefluffer hos deg! Aussievalper altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Alt for fristende Skikkelig lekker hannhund Og Tonks er lekker som sin mor igjen. Farlig farlig. Tror jeg skal holde meg langt unna denne tråden. Masse lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Masse lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 To flotte foreldre Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 25. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2016 Det må bli valper, sånn er det bare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 For en flott hannhund! Lykke til med kullet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Om jeg noen gang skulle hatt en Aussie , men heldigvis så skal jeg ikke det og slipper tenke noe mer på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Spennende. Krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Dette blir farlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Lykke til med kullet. Ser ut som noen flotte foreldre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Så spennede! Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 5. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2016 Da har vi vært i Sverige og møtt Duke, og han var like trivelig som jeg har fått forklart. Av når han er av, og på når han er på. Jeg vet ikke om jeg skrev om den skaden han hadde hatt i hovedinnlegget, men den har vært mer alvorlig enn jeg trodde, og han hadde måttet operere bort muskelvev på skulderen bl.a., og har fått en nerveskade i det ene frambeinet. Det var jo litt trist å se, men han virket like happy for det. Det er alltid spennende når man har plukket ut en hannhund etter bilder og skriftlige resultater og beskrivelser, men han skuffet altså overhodet ikke! Eksteriørt var han som jeg har fått beskrevet og selv sett, og nå fikk jeg se i bevegelse (bortsett fra at han da fortsatt er halt), at det stemte med det jeg har fått inntrykk av. Han er ikke så stor som han ser ut på bilder, middels hannhund, moderat på alle måter, kanskje bortsett fra ørene og litt mye pels, men jeg har nesten for små ører og litt for lite pels (underull) på Tonks, så det kan vi leve med. Han var ikke i hverken pels eller muskelkondisjon nå, så det ble ingen bilder. Uansett, Tonks var ikke vond å be, så det ble to fine paringer med 20 og 25 minutter heng. Dag nr. 2 tror jeg ikke hun hadde merket om jeg hadde ombestemt meg for hannhund, for de hang sammen i løpet av 10 sekunder. Så da krysser vi bare fingrene, og håper på noen søte maibebiser 18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 5. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2016 Gleder meg til små mini Tonkser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 5. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2016 Første runde overstått! Da krysser vi fingre for neste etappe! Du skal vel ta UL etterhvert? Så vi får vite mer mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 6. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2016 Ja, nå krysser vi fingrene, altså. Vi ønsker oss noen sånne som dette UL har jeg faktisk aldri tatt, og jeg har heller ikke følt behov for det, så det er nok bare å vente til jeg føler meg sikker på om det blir eller ikke 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2016 Ååå, så flotte hunder! Tonks er bare helt nydelig Vet du hvilke farger dere venter i dette kullet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 6. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2016 5 minutter siden, Lunatic skrev: Ååå, så flotte hunder! Tonks er bare helt nydelig Vet du hvilke farger dere venter i dette kullet? Takk Duke bærer rødt, og Tonks kan være bærer, men det vet jeg ikke sikkert. Moren hennes er ikke bærer av rødt, men faren hennes er, så hun kan ha fått genet derfra. Så det blir en overraskelse, sammen med kjønn, haler og avtegn. Alltid like spennende! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 6. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2016 1 time siden, Caroline skrev: Takk Duke bærer rødt, og Tonks kan være bærer, men det vet jeg ikke sikkert. Moren hennes er ikke bærer av rødt, men faren hennes er, så hun kan ha fått genet derfra. Så det blir en overraskelse, sammen med kjønn, haler og avtegn. Alltid like spennende! Så dere kan potensielt få det meste av farger? Håper ikke det kommer rødt... Da blir det nemlig farlig å kikke innom her Satser på at du får et lite regnbuekull! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 7. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2016 9 timer siden, Lunatic skrev: Så dere kan potensielt få det meste av farger? Håper ikke det kommer rødt... Da blir det nemlig farlig å kikke innom her Satser på at du får et lite regnbuekull! Den som venter, får se. Farge er mindre viktig for meg (en god hund har ingen farge, så lenge den er innenfor standard), men det er jo spennende å se om hun potensielt kan få røde valper eller ikke. Sort og blått kommer det uansett, med tan og hvitt, for jeg vet ikke om noen i slekta som er uten tan, og begge foreldrene har en del hvitt. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari_Anne Skrevet 7. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2016 Så spennende! Det ser ut som noen utrolig flotte foreldre . Krysser fingre for at det blir småtasser hos deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lulla Skrevet 10. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2016 Oi, skal Ollie min muligens få norske halvsøsken da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 10. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2016 Det stemmer, det blir Dukes første norskfødte kull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts