Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpe dremel, ney or Yey. .


Mud
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, Meg skrev:

10 minutter per hund? jeg klipte klørne på 13 hunder her om dagen, det tok heldigvis ikke 10 minutter per hund :)

Tiden er som sagt ikke så viktig,  jeg kan godt finne 20 min i uka å bruke på klosliping i sofaen bare jeg slipper klippe så mye :P 

Det er sånn "pelsstellet " foregår  forsåvidt. Ingen av oss merker at vi steller pelsen til Nico , selv poden deler snorer automatisk når hun ligger på fanget hans. Klosaksa ligger i en av skuffene under stuebordet,  men den sitter det litt lengre inn å finne frem merker jeg  :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hoppetussa skrev:

Jeg har Furminator sin klosliper og elsker den. Hundene mine har fått betydelig kortere

klør siden jeg begynte å slipe etter klipp :)

Har også denne og bruker den på 3 av 4 hunder.

Mulig det tar lengre tid, men jeg synes det er en god løsning på hunder som ikke er stor fan av kloklipp.

Bruker den gjerne i kombinasjon med vanlig klotang.

Gåttfred hater den dog, men han synes at kloklipp med tang er kvalitetstid med mamsen, så det gjør jo          ingenting.

Hadde ikke turt å bruke vanlig dremel.

Mine kan fint finne på å stikke tunga borti, og da er den beskyttelseshetta god å ha.

Og det at furminator sin sliper har lys er en fordel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Har oster sin her i Polen og dremel i Norge. Mest fornøyd med oster sin :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Jeg har også Oster sin, og den hjelper veldig på min litt paniske følelse av at jeg skal gå for langt, og pelsbeskytteren er også veldig nyttig. Tar heller den ekstra tiden, jeg feiger ofte ut etter en labb hvis jeg må klippe. :) 

 

Lykke til med klosliperen, Mud!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hampus skrev:

Har også denne og bruker den på 3 av 4 hunder.

Mulig det tar lengre tid, men jeg synes det er en god løsning på hunder som ikke er stor fan av kloklipp.

Bruker den gjerne i kombinasjon med vanlig klotang.

Gåttfred hater den dog, men han synes at kloklipp med tang er kvalitetstid med mamsen, så det gjør jo          ingenting.

Hadde ikke turt å bruke vanlig dremel.

Mine kan fint finne på å stikke tunga borti, og da er den beskyttelseshetta god å ha.

Og det at furminator sin sliper har lys er en fordel.

 

De er ikke særlig smarte eller? :lol:

Mine gjør ikke slikt, så det er ikke noe problem. Skulle jeg være uheldig å komme inn i pelsen så stopper maskinen automatisk, så det er ikke noe problem det heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klosliper og er stor fan, nå klipper jeg ganske "rundt" med klipperen allerede for jeg hater skarpe klør. Jeg er vant til hunder som hopper og har fått mine merker på lårene.

Klipper først med klipper og deretter sliper det rundt. Bruker dremel :)  .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en klosliper jeg tror jeg skal begynne å bruke en gang, den har ligget på hylla i sikkert 5 år, med unntak av et par ganger når jeg har prøvd den på Odin og konstatert at han fortsatt ikke liker den.

Jeg kan forsåvidt vurdere å selge den. Jeg tror tilogmed jeg har esken på loftet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å bruke en grov neglefil til hund, en sånn som man bruker på akrylnegler. Om hunden har veldig lange negler kan det ta litt tid og man bør bruke klotang først (når de er lange er det jo også enklere å se hvor mye man kan klippe), men de tar ganske godt altså: https://www.nails4fashion.se/da/tilbehor/file-og-buffer/ekstra-grov-neglefil-80x80-grit/

Eller en sånn klofil: http://www.lowenborg.no/ebiz/products.html?ebiz_products.pid=900514&cid=749873&mpid=749846

Fil/rasp finner man jo også på jernvare, og det går an å bruke sandpapir på en kloss også.

Jeg har brukt både sandpapir, neglefil og fil som er beregnet til å file motorsagkjede.

Man kan også lære dem å file neglene selv. Da må man passe på at man bare klikker og belønner for at de bruker klørne, ikke putene på poten (jeg har ikke prøvd det selv): http://animalsense.com/2012/03/doing-nails/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket videoen med hunder som sliper sine egne klør ! :lol: 

Da har vi prøvd her. 

Klosliper Vs Toddy var håpløst.  Det hjalp ikke å bli klødd på magen en gang! :o 

Men han har hvite store klør,  det er ikke han som er stress. Ikke var hans veldig lange heller. Jeg er ikke av typen som liker ekstremt korte negler,  jeg synes de skal ha litt å gripe med. Jeg brukte til slutt klosaksa på han og nå har han bare igjen den ene kloa son klikker i gulvet. Den jeg aldri blir kvitt. Tror det har noe med tåstillingen å gjøre :( 

 

På Nico måtte vi klippe litt først pga ren forsømmelse  ( når man hører klørne hennes i gulvet er de virkelig for lange ! :o ) , så slipte sambo en del . Hun syntes klosliperen var helt grei :) Vi kommer til å fortsette å bruke den på henne og vi var enige om at det føltes mye tryggere med sliper enn med tang når man skal fjerne mer enn det som tydelig er for langt :) 

 

Edit: illustrasjonsbilde av klipt -   ikke slipt - pysekatt-klo :lol: 20160202_191112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Oster-sliperen i går, og blei kjempefornøgd!! Tid tok det jo, men ikkje meir tid enn Samson uansett ville ha brukt på fanget. Turte ikkje prøve noko særlig på hastighetsnivå 2, for det var ganske bråkete, samt kraftig vibrasjon i maskinen... ALT er bedre enn klotanga!! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med min, har denne som clas ohlson førte før. http://www.clasohlson.com/no/Ladbar-klosliper/Pr312150000 
Er enda på første slipepapir. Går fryktelig treigt da til tider, kan ikke ha særlig trykk på før den stopper. Men men, bikkja hater alt som har med klørne sine å gjøre og han tålererer denne mye bedre enn klosaks, så da får det heller ta litt lenger tid. (dvs, det tar like lang tid, ved kloklipp så kjemper han imot, ved sliping ligger han og følger med, men rykker ikke konstant til seg foten. Kun om jeg kommer for nærme nerven eller det blir for varmt ) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rocket skrev:

Jeg er fornøyd med min, har denne som clas ohlson førte før. http://www.clasohlson.com/no/Ladbar-klosliper/Pr312150000 
Er enda på første slipepapir. Går fryktelig treigt da til tider, kan ikke ha særlig trykk på før den stopper. Men men, bikkja hater alt som har med klørne sine å gjøre og han tålererer denne mye bedre enn klosaks, så da får det heller ta litt lenger tid. (dvs, det tar like lang tid, ved kloklipp så kjemper han imot, ved sliping ligger han og følger med, men rykker ikke konstant til seg foten. Kun om jeg kommer for nærme nerven eller det blir for varmt ) 

 

Nettopp derfor er blant annet dremel så mye bedre enn disse hundesliperne. De har jo ikke motorkraft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

vi bruker også sliper. mine har sorte klør, så jeg er bestandig redd for  å ta for mye. vi klipper først, og sliper så etterpå. vi bruker lang tid per hund, men vil at det skal være en behagelig opplevelse for dem, så vi t ar et som en kostestund med børsting av ører og stelling av tenner i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...