Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Helt riktig :lol: enda ikke ryddet...

 

Her ble det ryddet, for min mor kom på besøk.... siden jeg sliter med å bevege meg i dag så har hun ryddet, mens jeg stort sett tok det jeg kunne klare uten å strekke meg og uten å bøye meg :aww: Og så har jeg sittet i sengen og lagt sammen klær. I dag var jeg  veldig glad for å låne Lady vekk for å gå på tur, for jeg hadde ikke klart noe tur med henne :aww:  Men nå er det ganske bra her, mamma må bare legge på nytt sengetøy :aww: Og så satser jeg på rødvin i kveld i stedet for smertestillende..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

9 minutter siden, Malinka skrev:

Her ble det ryddet, for min mor kom på besøk.... siden jeg sliter med å bevege meg i dag så har hun ryddet, mens jeg stort sett tok det jeg kunne klare uten å strekke meg og uten å bøye meg :aww: Og så har jeg sittet i sengen og lagt sammen klær. I dag var jeg  veldig glad for å låne Lady vekk for å gå på tur, for jeg hadde ikke klart noe tur med henne :aww:  Men nå er det ganske bra her, mamma må bare legge på nytt sengetøy :aww: Og så satser jeg på rødvin i kveld i stedet for smertestillende..

 

Ååh veksler mellom å synes du er heldig som får ryddehjelp og bare synes synd på deg. Så tror jeg sier: Godt du fikk hjelp og god bedring :hug:  

Jeg skal mumse litt mer lørdagsgodt, ha litt kaffe, overlate barnet, som er høyt på estoffer og sukker, til pappaen og tusle ut til kaniner og hester. Så kan jeg rydde inne når barnet sover. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Stine skrev:

Ser egentlig ikke poenget jeg heller, men når bikkjene er oppbrukt og det er så fint vær så må man bare gå uten dem :P

Hhahahaa, jeg ser den. Jeg har en sånn innebygd greie som sier at det faktisk ikke er lov til å sitte inne når det er pent vær ute - i hvertfall ikke når det er sol, snø og skiføre :jump:

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg ser vanligvis heller ikke poenget med å gå tur uten hund, men skitur med mine to høres ut som mer trim enn noen har godt av. :P

Neida, skitur er utmerket trim uansett, det :P 

10 minutter siden, Malinka skrev:

Her ble det ryddet, for min mor kom på besøk.... siden jeg sliter med å bevege meg i dag så har hun ryddet, mens jeg stort sett tok det jeg kunne klare uten å strekke meg og uten å bøye meg :aww: Og så har jeg sittet i sengen og lagt sammen klær. I dag var jeg  veldig glad for å låne Lady vekk for å gå på tur, for jeg hadde ikke klart noe tur med henne :aww:  Men nå er det ganske bra her, mamma må bare legge på nytt sengetøy :aww: Og så satser jeg på rødvin i kveld i stedet for smertestillende..

Og jeg bare tenker... rydde? MÅ man gjøre sånt? Sånn egentlig? Når det passer litt dårlig? Hahhahahhaa... jeg har nok et litt avslappet forhold til sånt tror jeg :D. Men rødvin fungerer helt sikkert strålende tenker jeg :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Siri skrev:

Hhahahaa, jeg ser den. Jeg har en sånn innebygd greie som sier at det faktisk ikke er lov til å sitte inne når det er pent vær ute - i hvertfall ikke når det er sol, snø og skiføre :jump:

Jeg og! Jeg må ut når det er fint vær og får vondt i ocd en hvis det ikke lar seg gjøre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Raksha skrev:

Ååh veksler mellom å synes du er heldig som får ryddehjelp og bare synes synd på deg. Så tror jeg sier: Godt du fikk hjelp og god bedring :hug:  

Jeg skal mumse litt mer lørdagsgodt, ha litt kaffe, overlate barnet, som er høyt på estoffer og sukker, til pappaen og tusle ut til kaniner og hester. Så kan jeg rydde inne når barnet sover. 

Takk!

25 minutter siden, Siri skrev:

Hhahahaa, jeg ser den. Jeg har en sånn innebygd greie som sier at det faktisk ikke er lov til å sitte inne når det er pent vær ute - i hvertfall ikke når det er sol, snø og skiføre :jump:

Neida, skitur er utmerket trim uansett, det :P 

Og jeg bare tenker... rydde? MÅ man gjøre sånt? Sånn egentlig? Når det passer litt dårlig? Hahhahahhaa... jeg har nok et litt avslappet forhold til sånt tror jeg :D. Men rødvin fungerer helt sikkert strålende tenker jeg :D

Nei, altså... ryddingen var jo fordi jeg skulle få besøk, nå måtte bare besøket ta over litt :aww: Hadde jeg vært alene i helgen hadde det nok blitt mest slik: burde ryddet... se seg litt rundt.... skal bare..... oi, søndag kveld allerede??? :lol: 

Middag på gang, så da skal jeg snart reise meg og åpne vinflasken. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Stine skrev:

Jeg og! Jeg må ut når det er fint vær og får vondt i ocd en hvis det ikke lar seg gjøre :lol:

Ja, jeg får også vondt i den OCD'en min om vi ikke kommer oss ut... og hundene merker det også at jeg er superurolig i kroppen om vi ikke kommer oss ut - så de blir jo slike gnagsår som spretter opp bare jeg rører meg da :lol: 

45 minutter siden, Malinka skrev:

Nei, altså... ryddingen var jo fordi jeg skulle få besøk, nå måtte bare besøket ta over litt :aww: Hadde jeg vært alene i helgen hadde det nok blitt mest slik: burde ryddet... se seg litt rundt.... skal bare..... oi, søndag kveld allerede??? :lol: 

Middag på gang, så da skal jeg snart reise meg og åpne vinflasken. :D 

Man må skille på besøk og besøk vøtt :lol:. God apetitt :D

Bekymrer meg litt her nå... har tatt selfie TO ganger i det siste :o 
12764849_1281288805231659_34011169700478

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg ser ikke poenget med å gå på tur uten hund :D

Innimellom når jeg er ute på tur, og så møter jeg folk som bare går tur liksom - da tenker jeg med meg selv, why?! Jeg mistenker at jeg hadde vært skikkelig lathans om jeg ikke hadde bikkjer :lol: 

Hjemme og mett i magen :D 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Line skrev:

Innimellom når jeg er ute på tur, og så møter jeg folk som bare går tur liksom - da tenker jeg med meg selv, why?! Jeg mistenker at jeg hadde vært skikkelig lathans om jeg ikke hadde bikkjer :lol: 

Hjemme og mett i magen :D 

Tror nesten alle hundeeiere tenker sånn, nesten alle - for jeg har truffet hundeeiere på tur og bikkja hjemme.  Det er enda mer WHY.

 

Vi har vært ute i 2 timer i dag, gikk ikke mer enn ca 7 km men vi har kosa oss og ørna på jorder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snøfrost skrev:

 

Jeg synes elghunder er veldig alrighte hunder jeg. Alle er ikke så himla greie  med andre hunder, men ikke møtt noen som er direkte aggressive mot folk. Fine er de også :)

Hehe, jeg sitter desverre ikke med samme intrykk :P Her har det liksom ikke vært aktuelt å få hilse på elghundene engang fordi dem biter.. Så jeg er ikke særlig begeistra for elghunder. Men samtidig så er jeg redd stort sett alle store hunder jeg ikke kjenner til det motsatte er bevist - men det er jo fordi jeg ble bitt i ansiktet (forsøk på strupe) av hunden jeg gikk med hver dag, så hvorfor stole på hunder jeg ikke kjenner :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Line skrev:

Innimellom når jeg er ute på tur, og så møter jeg folk som bare går tur liksom - da tenker jeg med meg selv, why?! Jeg mistenker at jeg hadde vært skikkelig lathans om jeg ikke hadde bikkjer :lol: 

Ja, det er akkurat det jeg tror jeg hadde vært også... hadde antakelig ligget på sofaen og spist potetgull og lest :lol: 

21 minutter siden, Belgerpia skrev:

Tror nesten alle hundeeiere tenker sånn, nesten alle - for jeg har truffet hundeeiere på tur og bikkja hjemme.  Det er enda mer WHY.

Det er jo komplett meningsløst liksom :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke jeg våkna til en Iben som kniper med øyet, renner fra det osv.. samme greia som sist når hun måtte operere øyet sitt! Håper det bare er rusk, men jeg kunne ikke se noe på øyet annet enn en flekk på øyet. Så får se på mandag om det blir dyrelege eller om det går over ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på ski uten hund :aww: Da kan jeg nyte turen og konsentrere meg om å ikke brekke noe - fremfor å prøve å kontrollere galskapen. Bonden går jo med pulk med barnet i, så greit å slippe hund i tillegg :lol:  Man slipper liksom ikke Kasko og Lupin løs sammen i skiløyper der man kan møte andre hunder så det krever jo kontroll. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kristin_nord skrev:

Hehe, jeg sitter desverre ikke med samme intrykk :P Her har det liksom ikke vært aktuelt å få hilse på elghundene engang fordi dem biter.. Så jeg er ikke særlig begeistra for elghunder. Men samtidig så er jeg redd stort sett alle store hunder jeg ikke kjenner til det motsatte er bevist - men det er jo fordi jeg ble bitt i ansiktet (forsøk på strupe) av hunden jeg gikk med hver dag, så hvorfor stole på hunder jeg ikke kjenner :lol: 

Så dumt at du ble bitt, det er jo ikke noe moro :hmm:
 

3 minutter siden, Sbtlita skrev:

Tror dere ikke jeg våkna til en Iben som kniper med øyet, renner fra det osv.. samme greia som sist når hun måtte operere øyet sitt! Håper det bare er rusk, men jeg kunne ikke se noe på øyet annet enn en flekk på øyet. Så får se på mandag om det blir dyrelege eller om det går over ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Huff, håper det bare er noe annet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

Så dumt at du ble bitt, det er jo ikke noe moro :hmm:
 

Nei , det var ikke noe gøy. Jeg tryglet og ba om at hunden skulle få leve, men det fikk han ikke da han så meg mere enn barnebarna som var enda mindre. Har jo forståelse for det nå, men det var allikevel kjipt :P husker det var totalt kaos, så ut som om at noen hadde blitt myrdet på trappa - for ansiktet det BLØR :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...