Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Når hun først sover så får du henne ikke ut av sengen :lol:

Ja ikke sant! Vi ser tendenser allerede når vi må vekke for at hun skal rekke barnehagen før pappaen skal på jobb "neei, ikke dytte!" :lol:  

Note to self - smågal hund som kan "vekke barnet!" om ti år :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha, rimelig fornøyd med å stikke innom Monter for å vurdere flere muligheter av gulv til kjøkkenet. Da valget falt på den jeg plukket med meg en prøve på for to dager siden, viste det seg at det faktisk er et gulv på vei ut, og at det akkurat i dag er 50% på dette gulvet. For noen timer siden var det 319,- for kvadraten. 

Og jeg må jo ikke ha det aller nyeste jeg som frem til februar 2016 hadde kjøkken fra 1970.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Så fantastisk. En som sitter i kommunestyret sammen med meg har lagt ut et bilde på FB av en afrikansk stammefest. Tekst under bildet: Fest på lokalet i Malvik om ti år. Gjett hvilket parti han representerer?

Fysj! Ta print screen og rapporter til partiledelse og ordfører og media og alt!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Så fantastisk. En som sitter i kommunestyret sammen med meg har lagt ut et bilde på FB av en afrikansk stammefest. Tekst under bildet: Fest på lokalet i Malvik om ti år. Gjett hvilket parti han representerer?

Får vi premie om vi gjetter riktig? Og enig med @Line, screenshot og si ifra at det der ikke er greit!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, Tinkie skrev:

Nei, en Slettvoll-sofa :) Ellers er Bolia-sofaene (særlig Sepia) veldig aktuelle etter at vi var og prøvesatt, men ikke til nypris, for å si det sånn... :lol:  Denne her er også brukt. (SÅ LIGG UNNA!! :sint_01::lol:  )

Bolia er mitt store mål når det kommer til møbler! :lol:
Jeg var så svær i kjeften å si at det ALDRI kom til å finnes en sovesofa som var brukendes til å verken sitte i eller sove i. Så når vi var i Stavanger så gikk vi innom en Bolia butikk, og jeg satte meg ned i en Skandinavia hjørnesofa med sjeselong i andre enden. 
Dumme mannfolket leste på lappen, og da måtte jeg bite i meg de orda. 

Men det sier jo sitt om kvalitet og komfort, så en sånn skal det bli! Men det sitter litt langt inne å kjøpe så dyre møbler for å ha unger og hunder i. 
Godt at de har outletsalg hvis det er skade på emballasje eller småfeil på selve møblene. Lett å finne inne på nettsiden deres :)

6 minutter siden, Raksha skrev:

Ja ikke sant! Vi ser tendenser allerede når vi må vekke for at hun skal rekke barnehagen før pappaen skal på jobb "neei, ikke dytte!" :lol:  

Jada mamma, skal bare strekke først! er det jeg pleier å høre om morgenen. 2 minutter etterpå sover de igjen :ahappy:

Når ungene er tenåringer skal jeg ha en valp til. Liten vimsete bulldoser full i hormoner opp i senga klokka 7 om morgenen hadde i hvert fall fått meg ut :teehe:

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Prosessen er i gang! Resten av gruppa til Frp tar avstand fra det i en nettavis. Bra det da.

Alltid er det en klovn som skal ødelegge for alle andre... Godt at de tar avstand fra slikt da. Enten man liker å tro det eller ikke så er selv FRP'ere passe oppegående mennesker :D 
Og sender deg en god klem @Symra&Pippin :hug:

Akkurat nå sitter jeg her og funderer på hva det er jeg trenger med til advokat i morgen. 
Jeg har fått utskrift av oppgjøret for leiligheten, så tenkte å sende den til henne på mail. 
Ellers har jeg en kvittering på en regning fra Lindorff på et krav som kom fra forrige megler på 30.000. Den fikk jeg lånt penger til å få betalt, så den må jo med i saken sånn at jeg får halvparten tilbake. 
Dustebanken som krevde av megler å få inn alt på lånet først for så å betale ut et evt overskudd :(
Så nå ser jeg ikke noe til penger før til sommeren eller høsten. Hvis huset i det hele tatt blir solgt i dette markedet. 
Rogaland er no' dritt akkurat nå :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jada mamma, skal bare strekke først! er det jeg pleier å høre om morgenen. 2 minutter etterpå sover de igjen :ahappy:

Når ungene er tenåringer skal jeg ha en valp til. Liten vimsete bulldoser full i hormoner opp i senga klokka 7 om morgenen hadde i hvert fall fått meg ut :teehe:

:lol:

Da har jeg tidsperspektiv på neste riesendyr :D 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol:

Da har jeg tidsperspektiv på neste riesendyr :D 

Ja ikke sant! Blir bare fra 3 år til for min del visstnok. Har jo en 10-åring nå som allerede mener at 07.00 er umenneskelig tidlig. 
Jaja, nå har jeg ikke noe mannedrog som kan nekte meg flere, så det går helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hva er egentlig greia oppdrettere har med å overdramatisere avbestillinger av valper? Type "pga useriøse valpekjøpere mangler snuskepjuskelusken et hjem", eller "stakkars Fido den 3dje som ikke har noe hjem fordi kjøperen trakk seg, jeg skjønner ikke at det går an" osv. 

Ja, det er kjipt å kanskje ha sagt til andre at du ikke har valp til de fordi du har lovet bort valpen til en som ombestemmer seg, men det bør være med i beregninga? Både at folk kan ombestemme seg, og at man kan bli sittende igjen med valper utover de 8 ukene de skal være hos mammaen sin. Hvis man ikke har mulighet til det, så bør man kanskje ikke ha kull. 

Og hvorfor gjør en avbestilling en valpekjøper useriøs? Veit vi hvorfor vedkommende takket nei? Veit vi at oppdretter veit hvorfor valpekjøper har takket nei? 

OG! Om det skulle være sånn at valpekjøper faktisk ER useriøs, burde man ikke da som oppdretter være sjeleglad for at man ikke rakk å selge de valp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra "Er du smartere enn en femteklassing"-quiz på Samfunnet. Jeg vant to av ti fag og kom på andreplass i et tredje, og fikk andreplass i finalerunden. Så jeg er vel smartere enn en femteklassing i alle fall. Det var jo enda godt. 

Akkurat nå pusler jeg puslespill. :ahappy: 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt fan av musikken til Adele,  hun har helt greie sanger og er flink til å synge, men er ikke musikk jeg setter på selv. Men Adele er jeg fan av altså, for en artig og sympatisk dame [emoji3] 

Jeg har fått adele kick om dagen. Sangene vokser på meg, syns det er kjemperart siden jeg egentlig ikke likte det noe særlig. Har til og med kjøpt en cd likesom (Mange år siden sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Okay, hva er egentlig greia oppdrettere har med å overdramatisere avbestillinger av valper? Type "pga useriøse valpekjøpere mangler snuskepjuskelusken et hjem", eller "stakkars Fido den 3dje som ikke har noe hjem fordi kjøperen trakk seg, jeg skjønner ikke at det går an" osv. 

Ja, det er kjipt å kanskje ha sagt til andre at du ikke har valp til de fordi du har lovet bort valpen til en som ombestemmer seg, men det bør være med i beregninga? Både at folk kan ombestemme seg, og at man kan bli sittende igjen med valper utover de 8 ukene de skal være hos mammaen sin. Hvis man ikke har mulighet til det, så bør man kanskje ikke ha kull. 

Og hvorfor gjør en avbestilling en valpekjøper useriøs? Veit vi hvorfor vedkommende takket nei? Veit vi at oppdretter veit hvorfor valpekjøper har takket nei? 

OG! Om det skulle være sånn at valpekjøper faktisk ER useriøs, burde man ikke da som oppdretter være sjeleglad for at man ikke rakk å selge de valp? 

Enig.. Har tenkt at det handler litt om å vise at man for all del ikke sitter igjen med noen fra start av, gud forby, men dette grusomme skjedde fordi noen fælinger trakk seg, usj så ekle.. Enten så har folk gode grunner til å trekke seg, eller så er det like greit at det ikke ble valp tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Aslan skrev:

Enig.. Har tenkt at det handler litt om å vise at man for all del ikke sitter igjen med noen fra start av, gud forby, men dette grusomme skjedde fordi noen fælinger trakk seg, usj så ekle.. Enten så har folk gode grunner til å trekke seg, eller så er det like greit at det ikke ble valp tenker jeg.

Jeg tenker at det er kanskje ikke så rart at folk trekker seg hvis oppdretterne er slik som de fremstår når de holder på og syter slik. 
Ingen av de jeg kjenner flyr i taket på den måten og kaller valpekjøperne useriøse. 
På kjøp/salg grupper hvor det har vært snakk om materialistiske ting så har jeg sett det bli sagt "useriøs kjøper". Da har det vært folk som har vunnet en budrunde men aldri har latt høre fra seg på lang tid, eller som aldri svarte på PM etterpå for å avtale. Da forstår jeg det godt. 
Men på valp? Er det ikke greit at de innser sine begrensninger og ombestemmer seg da? Mange ting som kan skje akutt som gjør at det ikke passer likevel. Livet er liksom veldig uforutsigbart det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Raksha skrev:

Se an hunden da! Jeg slapp Supra opp i senga til gutt'ungen - hun endte opp under dyna hans og så snorksov de videre begge to :lol:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, *Kat84* skrev:

Alltid er det en klovn som skal ødelegge for alle andre... Godt at de tar avstand fra slikt da. Enten man liker å tro det eller ikke så er selv FRP'ere passe oppegående mennesker :D 

En av de andre Frp-erne i kommunestyret er en skikkelig ok og veldig dyktig dame. Synd hun har så mye rare meninger! :P Og det er jo greit at Frp mener det de mener om innvandring, men å fyre opp under fremmedfrykt i den situasjonen vi er i nå viser så veldig dårlig dømmekraft! 

Jeg synes hundene oppfører seg så snålt i dag. Er det bare noe jeg innbiller meg? De er småsutrete selv om de har fått både tur og mat og rent vann og kos og lek. Merker de at noen mangler tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Se an hunden da! Jeg slapp Supra opp i senga til gutt'ungen - hun endte opp under dyna hans og så snorksov de videre begge to :lol:

:lol: er det som skjer om jeg slipper de tre vi har nå oppi :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Thorvald kommer ikke til å fungere til vekking, i dag er samboer vært syk og hjemme, og ifølge ham sto Thorvald opp kl 1330 :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnnikenK skrev:

Det ER ikke lett å stå opp med hunder som sover søtt ved siden av en :D Synes ikke jeg, og synes ikke jentungen..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen her fungerer supert som vekkerklokke han... på meg. Han trenger bare komme tassende inn på soverommet og sette seg ned og se på meg. For å vekke gubben trengs det litt mer action... men han våkna rimelig kjapt den gangen valpesnute med vann på fant den ene delen av skinka hans som ikke var dekka av dyne :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...