Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet

Ser jeg på TV Norge... fordi jeg kan :D. Og har da sett OlaConny vinne 4-stjernes middag :lol:

Og ut over det har vi vært på en fantastisk deilig skitur - egenoppgåtte spor, ikke en sjel i sikte, fløyelsføre og akkurat passe tempo. 

• Like 8
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet
1 time siden, SFX skrev:

Hællvete, jeg oppdaget nå at det av en eller annen grunn ikke er registrert flytting hos Hafslund og SKS, så jeg betaler fremdeles for strømmen i gammel bolig. Jeg vet da **** hvem som betaler her jeg bor nå, for det er ikke meg.

Alt av papirer, ved begge overtagelsene, ble sendt inn, og likevel er det surr. Ja, jeg skulle oppdaget det før, men autotrekk er fine greier i en stresset hverdag. Jeg var i grunnen mer opptatt av X'en enn strøm etter at jeg bosatte meg her, så jeg dobbeltsjekket aldri at ting var som de skulle.

****, jeg orker ikke sånt tull nå.

Jeg har mailet både Hafslund og SKS, så får vi se hva de sier. Jeg forventer ikke å få tilbake pengene, men jeg gleder meg ikke til å få en regning for tre-fire måneder med strøm i dette huset. Selger viste meg strømmåleren, som er så ny at den avleses automatisk, derfor har jeg ikke reagert på at jeg ikke får beskjed om å lese av. Men jeg skulle for moro skyld sammenligne strømforbruk i nytt hus med gammelt hus. Og da oppdaget jeg at alle regninger for strøm er for Østli 14 B. Hvor jeg flyttet FRA. **** i ******* i tredjepotens. Ikke vet jeg hvem som har rota det til heller, om det er megler, meg eller strømleverandør. Jeg trenger å være sint på noen, og jeg er nærmest. ****, jeg er ubehagelig å bo sammen med i dag.

Jeg hadde krevd pengene tilbake! Du skal da ikke betale for strøm du ikke har brukt og særlig når det skal ha vært ordnet opp i.. 

Spar sinnet ditt til telefonen i morgen tenker jeg :aww: 

• Like 2
Skrevet
31 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde krevd pengene tilbake! Du skal da ikke betale for strøm du ikke har brukt og særlig når det skal ha vært ordnet opp i.. 

Tja... det er vel selger som er ansvarlig for å si opp strømmen i det objektet man selger - og kjøper ansvarlig for å kjøpe strøm til boligen man har kjøpt... jeg har i hvertfall sagt opp strømavtalen der jeg har bodd og ordnet ny dit jeg har flyttet. Jeg tror kanskje ikke man kommer så langt med å be om penger tilbake om man ikke har fikset dette selv. Hvem andre skulle gjort det egentlig? Om det ikke har inngått i en eller annen avtale  ved kjøp/salg? 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Mud skrev:

Masse god bedring! 

Sambo dro på Pop quiz,  jeg skal se Krig og Fred! Elsker den serien,  sambo er ikke enig :icon_confused:

Krig og fred er den beste serien ever, sånn omtrent. Serier som bygger på skikkelig litteratur er så veldig noe helt annet enn masseproduserte serier som er laget for tv. :heart:

Skrevet
41 minutter siden, Krutsi skrev:

4 minutter siden, Siri skrev:

Tja... det er vel selger som er ansvarlig for å si opp strømmen i det objektet man selger - og kjøper ansvarlig for å kjøpe strøm til boligen man har kjøpt... jeg har i hvertfall sagt opp strømavtalen der jeg har bodd og ordnet ny dit jeg har flyttet. Jeg tror kanskje ikke man kommer så langt med å be om penger tilbake om man ikke har fikset dette selv. Hvem andre skulle gjort det egentlig? Om det ikke har inngått i en eller annen avtale  ved kjøp/salg? 

Jeg HAR sendt inn papirene - jeg stolte ikke på kjøperne, da de knapt snakket norsk, så jeg sendte alt av papirer fra meg til megler for å fullføre oppgjøret. Og jeg vet at jeg bestilte strøm her i huset, fordi jeg ikke ville bruke Hafslund, men et billigere selskap. Jeg husker jeg også tok en test for å sammenligne om andre selskap var blitt billigere siden sist jeg undersøkte dette.

Men hva jeg VET hjelper fanden så lite, om papirene megler skulle hatt er borte i posten, eller ting ikke er registrert i systemene. Jeg VET at jeg gjorde alt dette, men jeg VET også at jeg ikke fulgte opp fordi X'en ble dårligere og dårligere, inntil hun fikk slippe. Jeg er i utgangspunktet ikke sint på Hafslund og SKS heller, for jeg aner ikke hva som er årsaken til rotet. Jeg er bare generelt sint og frustrert, og fryktelig sliten. Jeg har flyttet før, ting har alltid gått i orden på første forsøk da, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke gjorde det nå. 

Skrevet
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

*elle-melle-deg-fortelle* Kan jeg trille terning på hannhunder? 

Lag en poll! Tipper du blir imponert over vår kvalifiserte stemmegiving! :P

• Like 5
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Lag en poll! Tipper du blir imponert over vår kvalifiserte stemmegiving! :P

:lol: Akkurat nå kunne jeg nesten gjort det. Godt det er nesten ett år til. 

Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg HAR sendt inn papirene - jeg stolte ikke på kjøperne, da de knapt snakket norsk, så jeg sendte alt av papirer fra meg til megler for å fullføre oppgjøret. Og jeg vet at jeg bestilte strøm her i huset, fordi jeg ikke ville bruke Hafslund, men et billigere selskap. Jeg husker jeg også tok en test for å sammenligne om andre selskap var blitt billigere siden sist jeg undersøkte dette.

Men hva jeg VET hjelper fanden så lite, om papirene megler skulle hatt er borte i posten, eller ting ikke er registrert i systemene. Jeg VET at jeg gjorde alt dette, men jeg VET også at jeg ikke fulgte opp fordi X'en ble dårligere og dårligere, inntil hun fikk slippe. Jeg er i utgangspunktet ikke sint på Hafslund og SKS heller, for jeg aner ikke hva som er årsaken til rotet. Jeg er bare generelt sint og frustrert, og fryktelig sliten. Jeg har flyttet før, ting har alltid gått i orden på første forsøk da, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke gjorde det nå. 

Nå demrer det litt her, for det var ett eller annet kødd med strømmen her også faktisk, men det var fordi jeg sendte inn bestilling på strøm til Grønsveveien 100 - mens strømmåleren var registrert på Grønsvebakken... det tok litt tid før jeg skjønte det - men jeg husker jo ikke hva som skjedde eller hvordan jeg endelig fant ut av det hele *ler*. Kanskje du skal sjekke opp at strømmåleradressen stemmer med postadressen? 

Skrevet

Jeg lurer på om borettslaget kan være involvert også, for jeg fikk i dag en tykk konvolutt fra NextGenTel med masse info og drit. Men jeg er ikke kunde der. Borettslaget hadde et kundeforhold til NGT for internett og TV, som fulgte boligen. Så det kan være flere steder at flyttingen min ikke er registrert. Jeg har snakket med kundeservice hos NGT, og de har bare mine opplysninger som kunde. Men de kunne ikke fjerne meg uten info om hvem kjøper og ny kunde er, og jeg husker vel ikke hva de heter utenom at det er polsk og altfor mange konsonanter.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Nå demrer det litt her, for det var ett eller annet kødd med strømmen her også faktisk, men det var fordi jeg sendte inn bestilling på strøm til Grønsveveien 100 - mens strømmåleren var registrert på Grønsvebakken... det tok litt tid før jeg skjønte det - men jeg husker jo ikke hva som skjedde eller hvordan jeg endelig fant ut av det hele *ler*. Kanskje du skal sjekke opp at strømmåleradressen stemmer med postadressen? 

Jo, sånt tull er gjerne vanlig fordi strømutbyggingen skjedde før alle veier eller gater fikk de navnene de har i dag.. Feks så står måleren vår registrert i ei gate som ligger et par veier her, men det var den veien alle husene hadde i starten da ting ble utbygget.. 

Så da sjekker man gjerne at målernummeret stemmer ;) 

Skrevet

I dag har jeg spilt høyt spill med å sende en epost som muligens var litt på kanten men som samtidig var min hjertens mening. (Politikk, dere vil ikke vite). Var litt nervøs en stund her, men det gikk helt greit. :ahappy: Man skal utfordre seg selv og bevege seg ut av komfortsonen av og til, er det ikke det alle sier nå til dags?

@SFXhvis du har betalt for strømmen i gammelhuset ditt så kan du kanskje få nye eiere til å overta regningen? De kan vel ikke kreve at du skal betale strømmen deres?

• Like 3
Skrevet
6 minutter siden, SFX skrev:

Jeg lurer på om borettslaget kan være involvert også, for jeg fikk i dag en tykk konvolutt fra NextGenTel med masse info og drit. Men jeg er ikke kunde der. Borettslaget hadde et kundeforhold til NGT for internett og TV, som fulgte boligen. Så det kan være flere steder at flyttingen min ikke er registrert. Jeg har snakket med kundeservice hos NGT, og de har bare mine opplysninger som kunde. Men de kunne ikke fjerne meg uten info om hvem kjøper og ny kunde er, og jeg husker vel ikke hva de heter utenom at det er polsk og altfor mange konsonanter.

Nå glemte jeg at du jo har bodd i borettslag, og da bør det vel fungere på en litt annen måte enn hos meg som har bodd privat ja... 

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jo, sånt tull er gjerne vanlig fordi strømutbyggingen skjedde før alle veier eller gater fikk de navnene de har i dag.. Feks så står måleren vår registrert i ei gate som ligger et par veier her, men det var den veien alle husene hadde i starten da ting ble utbygget.. 

Men hvem vet vel sånt sånn uten videre liksom? Det ordnet seg jo fint her altså - det hadde ingen økonomiske konsekvenser :). Jeg tipper at den vegen her fikk sitt nåværende navn for bare kort tid siden, for det er ikke alle GPS'er som har den inne - men søk på gårdsnavnet så finner de fram :lol: 

Skrevet

Du veit du har funnet en film som handler om de slemme gutta når både Xibit og The Rock spiller i den :aww: 

Jeg har sovet sånn omtren siden jeg kom fra jobb kl. 15. Det er jo kjempelurt det, da blir det sikkert lett å sove i natt.

Sa hun, og gjespet :yawn: Ærremulia? 

Skrevet

Gikk på en grusvei rundt et vann i nærheten. Veien er ikke så mye bredere enn at det kan kjøre en bil der, med fjellvegg på høyre side og da vannet ganske tett på veien på venstre.. Siden det er kommet forbud mot å ha hund (og hester og katter :teehe: ) på fotballbanen har vi pleid å kaste litt frisbee. Men jeg har dårlig kastearm, jeg sikter dårlig, og det medfølger ofte litt ekstra panikk om at frisbeen skal skjene litt for mye til venstre. Det gjorde den idag. Siden det er kommet et lite lag på bakken var jeg litt usikker på hvor vannet faktisk begynte, og om isen i såfall ville holde.. Jeg må ha sett skikkelig dust ut, der jeg stod med en 3 meter lang pinne for å fiske den inn :lol: Og whipsen stod selvfølgelig å kikket ned på meg med spissede ører på et tiltet hode på toppen av skråningen, og lurte på når den dustete eieren skulle returnere leken hun aldri fikk hentet :P  

• Like 1
Skrevet

Det er slitsomt med passehund, selv om det er koselig. Og passehunden er også sliten for det er ikke bare bare å være kjekkas i samme hus som Prima:)

Skrevet

Vært ute og spist med gode kolleger, så innom gamlingene. Derfra ble det med en glassbolle etter mormor og to flasker vin - de pakker for å flytte, så da blir det litt tilovers hehe

Skrevet
1 time siden, Siri skrev:

56 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg trodde det var derfor vi skrev målernummer, for å kvalitetssikre hvis det er oppgitt feil adresse - der jeg bodde har de for eksempel registrert Mogreinaveien et-eller-annet på regningene, mens jeg bodde i Østli et-eller-annet. Og papirene jeg fylte ut var forhåndsutfylt for adressen jeg flyttet FRA, så jeg forstår ingenting :(

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@SFXhvis du har betalt for strømmen i gammelhuset ditt så kan du kanskje få nye eiere til å overta regningen? De kan vel ikke kreve at du skal betale strømmen deres?

Ja, det kan jo gå an, det må jo uansett ryddes opp - for siden jeg ikke har avlest noen måler (det skulle skje automatisk der jeg bor nå, husk) er det jo ikke avlest hos dem heller, og bare tatt en sannsynlighetsberegning fra Hafslunds side.

50 minutter siden, Siri skrev:

Nå glemte jeg at du jo har bodd i borettslag, og da bør det vel fungere på en litt annen måte enn hos meg som har bodd privat ja... 

Men hvem vet vel sånt sånn uten videre liksom? Det ordnet seg jo fint her altså - det hadde ingen økonomiske konsekvenser :). Jeg tipper at den vegen her fikk sitt nåværende navn for bare kort tid siden, for det er ikke alle GPS'er som har den inne - men søk på gårdsnavnet så finner de fram :lol: 

Det blir nok telefondag i morgen. Jeg bør vel også snakke med selger av dette huset for å høre om DE har betalt strømmen min. Shitføkkfaan altså, jeg er allerede så sliten at jeg kaster opp og sover ikke, i natt vred jeg meg i senga fra halv to til rundt seks. Nå har jeg dusja, med innlagt hårfarging OG spyrunde. 

Skrevet
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Kroppsspråk :lol: sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

received_10153330139953531.thumb.jpeg.3a

received_10153330139953531-01.jpeg.446c4

:lol::lol:

Han er så utrolig utrykksfull han der!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...