Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Det er ganske ille hvordan kvinners kropper er tilgjengelige for kommentarer på den måten der, som et offentlig skue, ofte innpakka i falsk omsorg. For nei, ingen kommenterer at folk legger på seg med mindre de er veldig nære mennesket det gjelder og det skjer veldig brått. I tillegg er det veldig negativt at en nærmest føler på en slags skam over å ta ansvar for fysikken sin, som du sier, fordi det er lettere å føle medynk med noen som fysisk viser at de "ikke har det bra" (som er den sedvanlige tolkninga av overvektige), enn med en som viser at de får til noe andre ikke klarer, men kanskje går og ønsker seg, som å legge om kostholdet og trene.

Samtidig synes jeg at det største problemet er at det er innafor å kommentere andres kropper. Uansett om folk er tynne eller tjukke, stygge eller pene. Jeg skulle ønske det var mer utbredt å kommentere prestasjoner eller personlighetstrekk framfor framtoning på små jenter.

Ja, jeg er veldig enig i alt du skriver. Jeg prøver jo på ingen måte å bli tynnest mulig, jeg prøver å bli sunnere, sprekere og føle meg bedre, liksom. Så det føles ødeleggende å få sånne slengbemerkninger, både fra familie, gode venner og folk som slett ikke kjenner meg spesielt godt, men er bekjente. Jeg var omtrent som nå for 8 år siden, men la på meg litt og litt, og til slutt fikk jeg nok. Jeg har ikke rast ned på noen måte, for de kiloene har jeg jobbet med å få av siden nyttår, og det er ikke akkurat noe megastort vekttap det er snakk om. 

54 minutter siden, Teserere skrev:

@Caroline :offtopic: Men for en nydelig aubergine drakt på det nederste bildet!!!!! Akkurat noe sånt jeg leter etter, husker du hvor den er kjøpt?

Takk :) Det aner jeg ikke, for den er arvet av oppdretteren min i Danmark. Hun har det med å handle litt for mye, og det hender overskuddet drypper på meg :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

14 minutter siden, Caroline skrev:

Ja, jeg er veldig enig i alt du skriver. Jeg prøver jo på ingen måte å bli tynnest mulig, jeg prøver å bli sunnere, sprekere og føle meg bedre, liksom. Så det føles ødeleggende å få sånne slengbemerkninger, både fra familie, gode venner og folk som slett ikke kjenner meg spesielt godt, men er bekjente. Jeg var omtrent som nå for 8 år siden, men la på meg litt og litt, og til slutt fikk jeg nok. Jeg har ikke rast ned på noen måte, for de kiloene har jeg jobbet med å få av siden nyttår, og det er ikke akkurat noe megastort vekttap det er snakk om. 

Neste gang noen kommenterer noe, så kan du stryke hendene nedover drakta/klærne sånn de fine damene på 60-tallet gjorde for å liksom rette ut drakta, smile og "ja, det hjelper å røre litt på seg og kutte godis!" og anta at de sier det fordi de er fulle av beundring. :) Da viser i alle fall du at du er fornøyd med resultatet, og da spiller det etterhvert ikke så stor rolle om andre har tilbakemeldinger. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caroline, du er ikke aleine om å bli forsøkt bodyshama for størrelsen din når den blir mindre:

http://girltalkhq.com/ashley-grahams-new-hm-campaign-important-turning-point-mainstream-fashion/

"Body shaming isn’t just telling the big girl to cover up. It’s trying to shame me for working out. It’s giving “skinny” a negative connotation. It’s wanting me to be plus size, or assuming I’m pregnant because of some belly bulge. What type of example are we setting for young girls and their self-esteem if grown adults are on Instagram calling other women “cowards” for losing weight, or “ugly” for being overweight?”

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bodyshaming, vet ikke helt om det kommer i samme kategori, men har fått kommentarer flere ganger om hvorfor jeg trener, som har så "bra kropp"? Eeeeh, kanskje derfor jeg har "bra kropp"? :teehe:Den blir ikke sånn av seg selv liksom :lol: I wish!

 

1 time siden, Caroline skrev:

Takk :) Det aner jeg ikke, for den er arvet av oppdretteren min i Danmark. Hun har det med å handle litt for mye, og det hender overskuddet drypper på meg :P 

 

For en luksus!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Teserere skrev:

Om bodyshaming, vet ikke helt om det kommer i samme kategori, men har fått kommentarer flere ganger om hvorfor jeg trener, som har så "bra kropp"? Eeeeh, kanskje derfor jeg har "bra kropp"? :teehe:Den blir ikke sånn av seg selv liksom :lol: I wish!

Nei du, det der nok så langt fra bodyshaming som en kommer. :D

Var på yoga igjen i morges. Begynner å føle meg ganske "namaste, bitches", og klarer å puste meg gjennom ting og bare gi meg hen. Stikker til mamma i Rælingen resten av uka, og har faktisk meldt meg på noen saltimer i Lillestrøm mens jeg er der. :blink: Ivrig type, skasi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo preggers nå, så holder egentlig i massevis med å forsøke å holde meg i form. Er i siste innspurten i husbygging så det blir jo naturlig mye bevegelse, men treningssenteret er ikke aktivt besøkt. Litt usikker på hvor hardt jeg tør å starte på igjen når jeg er innflyttet og ca 6 mnd på vei, så tenkte faktisk jeg skulle teste ut yoga og eventuelle andre gruppetimer. Da er det jo noen som passer litt mer på føler jeg :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ååååh du er SÅ mye finere nå enn før" den er ikke så kul når man går ned i vekt pga sykdom/svangerskap :aww:  Har mest lyst til å svare "ja, så hyggelig at du påpeker hvor stygg jeg er normalt da :aww: "  Eller "inni deg er det jo ei såååå fin jente, du må bare finne henne frem" Er det virkelig meningen man skal ta sånt som et kompliment? :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2 kg den siste uken. Ikke all verden, men det går i hvert fall riktig vei :D Veier meg på jobb hver tirsdag og skriver opp tallet, sånn at jeg holder oversikt.

Har fortsattt mange kilo som skal av, men jeg gjør tydligvis noe riktig, så da sier jeg meg fornøyd med fremgangen. Jeg er jo ikke av typen som renner ned dørene på treningsenter (og skal aldri inn der heller) eller som liker jogging. Men tur hver dag blir det jo + at jeg er mer bevisst på hva jeg putter i kjeften :sleep:

Ikke drukket brus på 6 mnd nå og har ikke savnet det en eneste gang :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble PT time idag og kjempedigg å føle at jeg blir sterkere i armhevinger! Nå klarte jeg alle 12 i strekk på første og andre runden, pause på 10ende i tredje runde. Sist måtte jeg ha pause på 10ende på de første og flere pauser på siste.

Motivasjonen har vært dårlig, men nå er både den og energinivået på vei opp igjen!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2016 at 10:42 PM, Caroline skrev:

I dag ble det nesten 7,5 km, og så rett på trening med hundene (de var ikke med, det var varmt og jeg løp på asfalt for en gangs skyld). Satt stille alt for mye på jobb, så jeg var kjemperastløs selv om jeg var litt sliten, mest mentalt. Det hjalp! 

En ting som irriterer meg, er at folk nå hele tiden skal kommentere at jeg har gått ned i vekt. Eh, ja, det vet jeg. Hadde de sagt det samme om jeg hadde gått OPP 12 kg? Neppe. Jeg spiser, men jeg prøver å spise sunt, og jeg går og løper, og BMI sier at jeg er normalvektig, bare nå i den nedre enden av skalaen istedenfor den øvre, som det var tidligere. Jeg føler det blir litt problematisk for meg faktisk, for jeg ville gå ned i vekt for å føle meg friskere og sprekere, og det gjør jeg, men også for å få litt bedre selvtillit, og jeg opplever nesten det motsatte. Føler nesten jeg skal skamme meg over å ha tatt av noen kilo liksom? 

 

  Skjul innhold

12744016_10156530417885641_9753856216713

14233225_10157367921255641_4535581667540

Liker ikke bilder av meg selv, så derfor får de ligge i spoiler :icon_redface: Februar 2016 kontra september 2016.

Du ser rålekker ut, synes jeg. De er helt klart bare misunnelige.

På 7.9.2016 at 0:18 PM, Raksha skrev:

"Ååååh du er SÅ mye finere nå enn før" den er ikke så kul når man går ned i vekt pga sykdom/svangerskap :aww:  Har mest lyst til å svare "ja, så hyggelig at du påpeker hvor stygg jeg er normalt da :aww: "  Eller "inni deg er det jo ei såååå fin jente, du må bare finne henne frem" Er det virkelig meningen man skal ta sånt som et kompliment? :lol: 

 

Fy søren til begge to. Jeg synes det er utrolig hva folk får seg til å si. 

På 7.9.2016 at 6:12 PM, Mardina skrev:

Ned 2 kg den siste uken. Ikke all verden, men det går i hvert fall riktig vei :D Veier meg på jobb hver tirsdag og skriver opp tallet, sånn at jeg holder oversikt.

Har fortsattt mange kilo som skal av, men jeg gjør tydligvis noe riktig, så da sier jeg meg fornøyd med fremgangen. Jeg er jo ikke av typen som renner ned dørene på treningsenter (og skal aldri inn der heller) eller som liker jogging. Men tur hver dag blir det jo + at jeg er mer bevisst på hva jeg putter i kjeften :sleep:

Ikke drukket brus på 6 mnd nå og har ikke savnet det en eneste gang :D 

2 kg på en UKE er mye, altså! 

 

I dag har jeg måledag, og jeg er ganske stolt.

Kolonne1 Midje 4cm nedenfor navel Rumpe Vekt
23.aug 77,5 96 107 70
27.aug 76 95 106,5 69,4
02.sep 75,5 94,5 106 68,9
09.sep 75 94 105,5 68,3

På under tre uker! 75 cm midje var det første delmålet mitt :D Jeg er også på nippet til å klare 8x3 reps med benkpress med stangen på 20 kilo, skal se om jeg får det til i dag... Åh, det er så motiverende å se resultater!! 23. august er jo bare to og en halv uke siden, så jeg er skikkelig stolt!

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tinkie skrev:

Du ser rålekker ut, synes jeg. De er helt klart bare misunnelige.

Fy søren til begge to. Jeg synes det er utrolig hva folk får seg til å si. 

2 kg på en UKE er mye, altså! 

 

I dag har jeg måledag, og jeg er ganske stolt.

Kolonne1 Midje 4cm nedenfor navel Rumpe Vekt
23.aug 77,5 96 107 70
27.aug 76 95 106,5 69,4
02.sep 75,5 94,5 106 68,9
09.sep 75 94 105,5 68,3

På under tre uker! 75 cm midje var det første delmålet mitt :D Jeg er også på nippet til å klare 8x3 reps med benkpress med stangen på 20 kilo, skal se om jeg får det til i dag... Åh, det er så motiverende å se resultater!! 23. august er jo bare to og en halv uke siden, så jeg er skikkelig stolt!

 

Så flink du er!! Det er så gøy når man ser at man kommer i mål med målene :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/6/2016 at 5:19 PM, Teserere skrev:

Om bodyshaming, vet ikke helt om det kommer i samme kategori, men har fått kommentarer flere ganger om hvorfor jeg trener, som har så "bra kropp"? Eeeeh, kanskje derfor jeg har "bra kropp"? :teehe:Den blir ikke sånn av seg selv liksom :lol: I wish!

Det der er så rart! Som om "få bra kropp" er den eneste grunnen til å trene. Jeg trener på ingen måte for å slanke meg (faktisk bør jeg få opp bmi'en et par enheter), men tynne folk vil jo også gjerne ha et sterkt hjerte og god muskulatur. Kroppen er jo til for å brukes, liksom:P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 km i terrenget i dag, på 46 minutter, det er en god tid :) I går streika måleren et sted på slutten, men jeg vet fra tidligere at runden er 6,5-ish km. Totalt nesten 3,3 mil denne uka, fordelt på fire løpeturer og en gåtur med innlagt svømming for bikkjene. Hvis ikke de (vi) blir spreke nå, så vet ikke jeg :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min andre gratistime med PT i morges, og trente meg svett og gryntete med ball, matte og strikk. ELSKER det! Så jeg booka 10 nye timer. :lol: 

23. september skal Imouto og jeg løpe Vom Dogrun med to venninner og shibagutta deres, og det er nok bittelitt prematurt mtp kneet og lysken min, men med nok modifenac og knestøtte, så skal team Such Wow! komme i mål! :teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Hadde min andre gratistime med PT i morges, og trente meg svett og gryntete med ball, matte og strikk. ELSKER det! Så jeg booka 10 nye timer. :lol: 

23. september skal Imouto og jeg løpe Vom Dogrun med to venninner og shibagutta deres, og det er nok bittelitt prematurt mtp kneet og lysken min, men med nok modifenac og knestøtte, så skal team Such Wow! komme i mål! :teehe: 

Sånn jeg endte opp etter gratistimene mine, vel investerte penger! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BootCamp time idag igjen, for en økt! Skikkelig kick for min utrolig dårlige kondisjon!

Så tenker å fortsette med den en gang i uken (mandag), PT time onsdager og da har jeg resten av uken til egentrening, og evt jakttrening av Skau som fort innebærer 6-8t gåing i ulendt terreng. 

Ellers er det god trening å holde tritt med en aktiv tobent på 16mnd som jo har vært litt av motivasjonen for å finne frem formen igjen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mardina skrev:

Da er jeg blitt 15 kg lettere på snart en mnd  :jump: :D Veide meg igjen i dag, 3 kg ned siden sist :D:D Motivasjonen er på topp nå, håper det fortsetter i samme retningen :) Det er så gøy når man lykkes :banana:

Har du oppskrift på den vektnedgangen eller? ;)

Med mine estimeringer er 15kg et 6mnds prosjekt, minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Da er jeg blitt 15 kg lettere på snart en mnd  :jump: :D Veide meg igjen i dag, 3 kg ned siden sist :D:D Motivasjonen er på topp nå, håper det fortsetter i samme retningen :) Det er så gøy når man lykkes :banana:

Shit! 
Hvordan har du klart det?
Jeg snirkler meg av gårde med sånn ca en halv kilo i uka her....  Men nå har jeg ikke vært veldig flink i det siste da, det skal jo sies. Får prøve å være litt flinkere fremover så kanskje jeg kommer meg opp på 0,75kg i uka i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:
2 timer siden, SiriEveline skrev:

Har du oppskrift på den vektnedgangen eller? ;)

Med mine estimeringer er 15kg et 6mnds prosjekt, minst!

Egentlig ikke, for jeg er litt overassket selv.... :lol: Men er vel en kombo av at jeg går tur hver dag og passer på hva jeg putter i kjeften.... :D

55 minutter siden, Snøfrost skrev:

Shit! 
Hvordan har du klart det?
Jeg snirkler meg av gårde med sånn ca en halv kilo i uka her....  Men nå har jeg ikke vært veldig flink i det siste da, det skal jo sies. Får prøve å være litt flinkere fremover så kanskje jeg kommer meg opp på 0,75kg i uka i snitt. 

Har du oppskrift på den vektnedgangen eller? ;)

Med mine estimeringer er 15kg et 6mnds prosjekt, minst!

Er vel den samme oppskriften som er brukt i årevis.... mosjon og passe på hva nan putter i kjeften :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mardina skrev:

Er vel den samme oppskriften som er brukt i årevis.... mosjon og passe på hva nan putter i kjeften :lol:

Men altså jeg måtte hatt et kaloriunderskudd på 26000 ca i uka om jeg skulle fått til det samme hvilket betyr 1000kcal inn max og 3700kcal ut og det er en veldig aktiv dag type 6t fjelltur. Og med så lite kcal inn hadde jeg knapt klart å holde meg våken en hel dag.

Du må ha en helt syk forbrenning! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mardina skrev:

Er vel den samme oppskriften som er brukt i årevis.... mosjon og passe på hva nan putter i kjeften :lol:

Jo, men det er det jeg også gjør, og selv om jeg kanskje har mindre å ta av enn deg (15 kg ned hadde ikke sett spesielt pent ut på meg :lol: ) så er det fortsatt milevis unna det jeg kunne klart!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...