Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver å løpe litt innimellom når jeg går tur, men det kjennes ut som om hele livmor og urinblære holder på å falle ut. Og har jeg ikke lekket som en dryppende kran før, så er det iallfall Niagarafallene når jeg løper. Er det grunn god nok til å la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

7 timer siden, Tricolor skrev:

Jeg prøver å løpe litt innimellom når jeg går tur, men det kjennes ut som om hele livmor og urinblære holder på å falle ut. Og har jeg ikke lekket som en dryppende kran før, så er det iallfall Niagarafallene når jeg løper. Er det grunn god nok til å la være?

Tror jeg ville rådført meg med lege da altså... var på foredrag for en ukes tid siden om trening under og etter svangerskap, og da var nedpress i bekkenet nevnt som en grunn til å stoppe opp og rådføre seg med lege eller lignende. Tenker at dette går litt innunder det samme.

Tenker også at bekkenbunnstrening kan være lurt, om du får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Tror jeg ville rådført meg med lege da altså... var på foredrag for en ukes tid siden om trening under og etter svangerskap, og da var nedpress i bekkenet nevnt som en grunn til å stoppe opp og rådføre seg med lege eller lignende. Tenker at dette går litt innunder det samme.

Tenker også at bekkenbunnstrening kan være lurt, om du får til.

Har rådført meg titt og ofte:no:men er visst ikke så mye å gjøre. ( utenom å verken hoppe eller løpe) Et av barna måtte jordmor og barnepleier trykke ut, antakelig da det ble kluss. Men det er peanuts når jeg tenker på at h*n kunne endt opp med en stor hjerneskade eller livløs. Tena lady er min venn :bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg plutselig har sluttet helt å trene, men jeg har jo fått til to økter i uka i det siste likevel... :P  Har hatt litt bihule-forkjølelse som har resultert i skikkelig hodepine, og jeg har vært ganske utmattet og litt hjemme fra jobb og sånn. Likevel fikk jeg til to økter den uka, og to økter uka etter. Nå er det en helt tydelig forskjell på kroppen, det begynner å synes at jeg faktisk bruker den. Det er skikkelig gøy. Vekten er mer stabil, har ikke hatt den samme nedgangen - men så har jeg ikke så mye å gå ned heller, så jeg antar at jeg har gått opp en del i muskelmasse. 

Lårmusklene mine, derimot, begynner å bli ganske gøy å se på! :D Og jeg løper stadig fortere, i går løp jeg 15 minutter som oppvarming, og satte ny rekord på mellomtid på den 2. kilometeren jeg løp. Staas!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tricolor skrev:

Har rådført meg titt og ofte:no:men er visst ikke så mye å gjøre. ( utenom å verken hoppe eller løpe) Et av barna måtte jordmor og barnepleier trykke ut, antakelig da det ble kluss. Men det er peanuts når jeg tenker på at h*n kunne endt opp med en stor hjerneskade eller livløs. Tena lady er min venn :bye:

Uff det hørtes ikke noe gøy ut... kjipt å bli begrenset på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyde hunder nå, det ble 6,75 km i dag (og de meterne jeg mangler på 7 km irriterer meg, haha). Litt seig i beina i dag merket jeg, spesielt opp bakkene, men fikk pushet grensene litt og klarte å komme opp de fleste allikevel. 37 minutter ble tiden i dag, så litt dårligere gjennomsnitt enn i går, men gjennomsnittstiden er 10,74 km/t, og maxfart 16,92 km/t, så det er da ikke så ille med tanke på at jeg tok et par strekker i gangtempo også, etter de tyngste bakkene. Hundene har jo blitt kjempespreke. Tonks klarer å holde travet så og si hele tiden, mens Tibra og River går over i galopp om det går for fort. Prøver å legge turene til steder de hvertfall kan gå løse halve veien, spesielt mtp valpen, men det er jo hun som er mest ivrig av dem alle, og virker aldri sliten underveis. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg trene etter forelesning, og tenkte at det kom til å gå fint, jeg kunne bare spise når jeg kom hjem. Vel. :lol:  Etter en halvtime og 4 km på mølla var jeg bare helt tom, selv om jeg var mentalt forberedt på MINST tre kvarter, helst en time. Så da gikk jeg over på litt beinøvelser - og der hadde jeg heller nesten ikkenoe å gi, og da jeg bare klarte tre repetisjoner på en øvelse med en vekt hvor jeg vanligvis klarer 8, så gav jeg opp og brukte et kvarter på å tøye istedet. Så holdt jeg på å falle ned trappen på treningssenteret, og så vurderte jeg å vente et kvarter på bussen for å slippe å gå 8 min oppoverbakke hjem. :lol: 

Neste gang skal jeg spise mer enn én brødskive klokka 7:30 før jeg trener kl 12:30! Himmel!

Jeg får bare tenke på det som slankedag. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag denne uka gikk jeg tur i terreng med en del oppoverbakke (Vi er på vestlandet fremdeles :P ), Tirsdag var samboer med på joggetur, han sykla med Felix, jeg og Blaze løp ved siden av. Da ble det 6 km jogging på 40 min, men var ute i 1,5 time. Felix tok seg fullstendig ut pga sau som han skulle trekke etter flere steder, samtidig som han trakk godt resten av turen også. Jaggu sprek gamlingen!

I går gikk jeg en litt kjedelig tur, 50/50 i skog og på gangvei. 6,85 km. I dag skal vi oppi skogen å trene 4x4 + skogtur etterpå. I morgen tror jeg at det blir en rolig dag med mindre jeg er full av energi :P 

Knallvær her om dagen så det må utnyttes så i helga blir det gode turer i fjellet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tinkie skrev:

I dag skulle jeg trene etter forelesning, og tenkte at det kom til å gå fint, jeg kunne bare spise når jeg kom hjem. Vel. :lol:  Etter en halvtime og 4 km på mølla var jeg bare helt tom, selv om jeg var mentalt forberedt på MINST tre kvarter, helst en time. Så da gikk jeg over på litt beinøvelser - og der hadde jeg heller nesten ikkenoe å gi, og da jeg bare klarte tre repetisjoner på en øvelse med en vekt hvor jeg vanligvis klarer 8, så gav jeg opp og brukte et kvarter på å tøye istedet. Så holdt jeg på å falle ned trappen på treningssenteret, og så vurderte jeg å vente et kvarter på bussen for å slippe å gå 8 min oppoverbakke hjem. :lol: 

Neste gang skal jeg spise mer enn én brødskive klokka 7:30 før jeg trener kl 12:30! Himmel!

Jeg får bare tenke på det som slankedag. :P

Hvis jeg hadde spist så lite hadde jeg gått i bakken før jeg startet treningen :P

-------

I dag ble det 6 km rusletur med Mona, før jeg tok en løpetur alene (det blir i grunnen ganske mye trim på meg nå som hunden er pensjonert fra harde turer men fortsatt trenger trim). Starten av løpeturen var tung - jeg trente styrke i går, og kjente det litt vel godt i rumpe/lårmuskulaturen:teehe:Men det ble faktisk litt over 8 km, så da er jeg fornøyd :)

I morgen kommer nok musklene til å være støle, så da tror jeg at jeg nøyer meg med å gå tur med Mona og kanskje noen styrkeøvelser for overkroppen.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet formen litt igjen! Har jobbet så mye i sommer at jeg ikke har følt behovet for å trene noe særlig mer utenom å gå gode turer med hundene. Ikke kan jeg jogge når gamla er med på tur og jeg har ikke samvittighet til å la hun være igjen hjemme så ofte når jeg vet at hun da bare får en kjempe kort lufterunde. I gjennomsnitt har jeg gått ca 22 000 skritt per dag seks av syv dager i uken gjennom hele sommeren, hvis man legger på alle de "styrkeøvelsene" som følger med jobben så vil jeg si at det er helt ok :)

Men i dag har vært så sigen at jeg kjente det var på tide å komme igang og få opp pulsen litt igjen. Vi la i vei på en runde som er ca 7 km. Jogget rolig de 5 første og gikk de to siste selv om jeg fint kunne jogget resten også, men de har lagt brostein der som det for var kjempe fine grusveier så for å ikke starte for fort for knærne mine ble det slik. Deilig å kjenne at formen ikke er helt på bunn selv om dem kunne vært bedre :)

Og jeg må si at jeg blir så imponert over alle her som klarer å komme seg ut å jogge/trene med og uten bikkjer og som har så fin progresjon! Kjempe moro å lese om :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, nå veide jeg meg i morges og så at jeg har gått litt ned igjen. Bare 600 gram, så det kan jo være vann, men likevel smått irriterende. Hvordan i alle dager skal man legge på seg når man ikke kan spise fet mat/kraftig mat eller mye mat :icon_confused:

(Kostholdsrestriksjonene er pga sykdom, ikke spiseforstyrrelse eller fikse ideer - bare for å ha sagt det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Mona skrev:

Grrr, nå veide jeg meg i morges og så at jeg har gått litt ned igjen. Bare 600 gram, så det kan jo være vann, men likevel smått irriterende. Hvordan i alle dager skal man legge på seg når man ikke kan spise fet mat/kraftig mat eller mye mat :icon_confused:

(Kostholdsrestriksjonene er pga sykdom, ikke spiseforstyrrelse eller fikse ideer - bare for å ha sagt det).

Nøtter, eller er det fettet no no og? Kaloridrikker fra apoteket? 

Jeg er i god fysisk form og føler meg skikkelig bra, men har vel 2-4 kg jeg skulle ha vært kvitt før jul. Hadde 3 uker med kake/snop stopp forrige mnd, og det funket veldig bra, men nå skjer det så mye fremover med bursdager og greier så jeg veit med meg selv at det da ikke går. Men kanskje kun snop/kake i spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Nøtter, eller er det fettet no no og? Kaloridrikker fra apoteket? 

Takk for tips :) Jeg har refluks/spiserørssykdom, og må være forsiktig med fett (+syre og tungtfordøyelig mat) generelt. Fettet i nøtter er dessverre like ille for meg som annet fett. Kaloridrikker kan jo være et alternativ, jeg må sjekke innholdsfortegnelsen.

Nå har jeg ikke et veldig stort problem med vekta. Jeg gikk bare ned 5-6 kg i vår (da var spiserøret så ille at jeg knapt klarte å få ned vann), og det viser seg å være vanskelig å få dem tilbake igjen. Men jeg er i god form selv om jeg er undervektig, så egentlig er det vel ikke noe å stresse med :)

(Nå ble det visst mye personlig informasjon her...jaja)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Caroline skrev:

Herlighet, jeg tok litt hardt i med den løpinga i går til å være før jobb, det ble noen tunge timer der utover kvelden :lol: Det blir ikke noe løping i dag, for å si det sånn, er ganske passe støl. Da hadde de nok noe for seg, de bakkene jeg sleit meg opp :P 

Da er vi to :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg ikke har løpt siden juli, kondisen er bare ikke tilstede lenger :bye: Jeg går jo turer med hundene og går fort, men det hjelper ikke. Er helt flaut når jeg går opp bakker nå, har jo ikke pust igjen, mens i sommer var jeg i så god form... Gleder meg til november, da kan jeg så smått begynne å prøve løping igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Teserere skrev:

Jeg merker at jeg ikke har løpt siden juli, kondisen er bare ikke tilstede lenger :bye: Jeg går jo turer med hundene og går fort, men det hjelper ikke. Er helt flaut når jeg går opp bakker nå, har jo ikke pust igjen, mens i sommer var jeg i så god form... Gleder meg til november, da kan jeg så smått begynne å prøve løping igjen!

Kan ikke være noe morro det hele tatt, håper du blir helt friskmeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2016 at 4:18 PM, Teserere skrev:

Jeg og! KJedelig å vente...

Huff, så kjedelig! Er det fortsatt akillesen? 

-----

Avsluttet uka med 6 km tempoøkt. Det var ikke spesielt tungt en gang - asfalt uten noen bakker å snakke om er så mye lettere enn bakkete terreng at det neste føles som juks :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mona skrev:

Huff, så kjedelig! Er det fortsatt akillesen? 

-----

Avsluttet uka med 6 km tempoøkt. Det var ikke spesielt tungt en gang - asfalt uten noen bakker å snakke om er så mye lettere enn bakkete terreng at det neste føles som juks :teehe:

Ja. Den er absolutt bedre, men var noe med det å ikke starte opp for raskt da... var visst mange som gjør det og får det kronisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung tur i dag, spesielt i starten, men kom seg etterhvert med unntak av noen stopp pga hold (irriterende, men får det nesten alltid om jeg løper på ettermiddagen). Det ble jo en fin runde på 8,3 km, snittiden var drøyt 10 km/t i terrenget, så det var ikke så ille som det føltes heller, selv om jeg kan bedre, men da må det være på morgenen, og ikke etter jobb :P Håper jeg klarte å begrense meg nok til å ikke bli støl, for det klarte jeg jo i forrige uke, og det ble to tøffe dager på jobb etter det altså. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dobbelposte da, siden ingen andre poster her :P 6,4 km på fredag, 9,1 i dag. Lørdag og søndag ble det lydighet, men en liten kosetur i går, mest trim for hundene egentlig. Ble et spor i dag også, men det logget jeg ikke, så aner ikke hva det ble til (tipper dog 6-700 meter). Det går ikke fort nok til å kalles trim egentlig :P Men bikka nok mila og vel så det, siden jeg både la det og gikk det, pluss det jeg har gått på jobb selvfølgelig. Skal ta kvelden med god samvittighet nå, for å si det sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, @Caroline, trener jevnt og trutt med min PT, jeg, det er bare ikke så spennende å høre om mine mikroøvelser på gymet som dere som helt målbart ser at formen blir bedre. :D For meg er det mer sånn: Ok, i dag datt jeg ikke ned hvert forsøk, og duverden så mye dryppsvette det går an å produsere til tross for at jeg står helt rolig med kroppen og bare flytter et bein. :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trenes det litt lite om dagen, men har PT time en gang i uken så det holder meg igang.

Pluss endel jaktturer som innebærer 4-6t gåing i passe tungt terreng (utenfor sti i skogen).

Målet er egentlig PT pluss egenøkt, noe som jeg fikk til igår. Det vil si var på BootCamp time!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SiriEveline skrev:

Det vil si var på BootCamp time!

Er det den som ser ut som sirkeltrening med hoppetau og masse "greier" som foregår? Ser ufattelig slitsomt ut fra utsida. :lol:

Jeg går også mye og lange turer, riktignok ikke i så ulendt terreng de siste dagene, men i et faselig tempo. Digg å kjenne at rehab-treninga med PT hjelper så jeg faktisk ikke får vondt av noe så simpelt som å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...