Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

Jeg skal bli sprek igjen! 

Jeg startet med å kjøpe en badevekt, og da jeg kom hjem fra ferie 5. august hadde vekten bikket 71 kg. Ved å prøve å ikke forspise meg til hvert måltid gikk jeg ned en kilo på rundt to uker. :lol: Men nå har jeg blitt medlem på Elixia, og jeg har begynt å trene styrke. Det er faktisk ordentlig gøy. Så nå holder jeg på med både kondis og styrke, og siden 23. august har jeg gått ned en kilo til. Jeg trodde det var en halvkilo i uka, men jeg har visst fremskyndet veiingen litt begge gangene, så det er litt mer enn jeg trodde, faktisk. Jeg har altså gått ned rett over to kilo på fire uker. 

I tillegg har jeg tatt mål av midje, hofter og rumpe, og jeg har gått ned to cm i midjemål siden 23. august. TO CM! Og en cm over rumpa. Fy fader, altså, det er motiverende.

Så nå har jeg rett og slett blitt hekta. Etterpå skal jeg ned på min første fellestime noen sinne, og det blir veldig spennende, kjenner jeg... :lol:  Tror nok jeg tar bilen ned og opp igjen, for å si det sånn. :P 

 

Delmål:

 - Kunne ta 8x3 reps i benkpress med 20 kg (Altså stang uten vekter på... :lol: Nå klarer jeg 10x3 med en mindre stang som veier 10 kg)

 - 75cm midje og 105cm rumpe (var i dag på 75,5 og 106)

 

Hovedmål:

 - 64 kg, 73 cm midje. Da ser jeg smekker og fin ut. :D 

 - 8x3 reps i benkpress med halvparten av egen kroppsvekt. (Håper å kunne utvide dette en eller annen gang :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg skal bli sprek igjen! 

Jeg startet med å kjøpe en badevekt, og da jeg kom hjem fra ferie 5. august hadde vekten bikket 71 kg. Ved å prøve å ikke forspise meg til hvert måltid gikk jeg ned en kilo på rundt to uker. :lol: Men nå har jeg blitt medlem på Elixia, og jeg har begynt å trene styrke. Det er faktisk ordentlig gøy. Så nå holder jeg på med både kondis og styrke, og siden 23. august har jeg gått ned en kilo til. Jeg trodde det var en halvkilo i uka, men jeg har visst fremskyndet veiingen litt begge gangene, så det er litt mer enn jeg trodde, faktisk. Jeg har altså gått ned rett over to kilo på fire uker. 

I tillegg har jeg tatt mål av midje, hofter og rumpe, og jeg har gått ned to cm i midjemål siden 23. august. TO CM! Og en cm over rumpa. Fy fader, altså, det er motiverende.

Så nå har jeg rett og slett blitt hekta. Etterpå skal jeg ned på min første fellestime noen sinne, og det blir veldig spennende, kjenner jeg... :lol:  Tror nok jeg tar bilen ned og opp igjen, for å si det sånn. :P 

 

Delmål:

 - Kunne ta 8x3 reps i benkpress med 20 kg (Altså stang uten vekter på... :lol: Nå klarer jeg 10x3 med en mindre stang som veier 10 kg)

 - 75cm midje og 105cm rumpe (var i dag på 75,5 og 106)

 

Hovedmål:

 - 64 kg, 73 cm midje. Da ser jeg smekker og fin ut. :D 

 - 8x3 reps i benkpress med halvparten av egen kroppsvekt. (Håper å kunne utvide dette en eller annen gang :D

Så kult å lese! Gøy med flere av oss!!

Benkpress målet er jeg sikker på at du når lett! Og det andre følger jo naturlig etter :)

 

Jeg hadde 2 uker treningsfri pga manglende motivasjon. Men nå er det på vei opp og har i tillegg avtalt PT time ukentlig en liten periode for å holde på motivasjonen. 

Så var det denne joggingen også... målet er en joggetur i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Så kult å lese! Gøy med flere av oss!!

Benkpress målet er jeg sikker på at du når lett! Og det andre følger jo naturlig etter :)

 

Jeg hadde 2 uker treningsfri pga manglende motivasjon. Men nå er det på vei opp og har i tillegg avtalt PT time ukentlig en liten periode for å holde på motivasjonen. 

Så var det denne joggingen også... målet er en joggetur i helgen!

Jeg har en skade i skulderen som gjør at høyre arm er ekstremt svak, så det er en vei å gå før jeg er der :) Men det er jo noe av det som er gøy med delmål! Og når jeg når halve kroppsvekten, er neste mål hel kroppsvekt :shifty: 

 

Ooh, og jeg døde ikke på timetreningen! Det rakk man rett og slett ikke, for det gikk så fort. Digg!

Til gjengjeld slet jeg med å ta shampoo i håret da jeg dusjet etterpå... :lol: Kommer nok til å være støl i arme og skuldre i morgen, ja!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk tøffe dager på jobb denne uka, men har fått inn en løpetur på onsdag, ellers ble det jo søndag. Det ble over 10 mil med loggede turer i august :)

Mål ja, jeg målte ikke utgangspunktet mitt, men jeg målte meg sist i april, da jeg begynte å løpe. Da hadde jeg gått ned 3-4 kg og ville få fart på sakene. Siden da har det blitt minus 9-10 kg til, og veldig mange cm! Trodde faktisk ikke det var SÅ mye å ta av :P Rumpe, lår og midt på magen rundt navlen er der jeg har mistet mest. Tilsammen på de stedene jeg har målt, har jeg gått inn 32 cm :o Det merkes på klærne, kan man si! 
 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre økter denne uka (1 topptur og to joggeturer) og vanlige turer utenom og er i grunn fornøyd med det. Det jeg ikke er så fornøyd med er at vekta står bom stille, men det kan jeg takke meg sjøl for når jeg er så glad i snop... Men jeg har bestemt meg for å prøve å drite litt i dette stresset jeg har rundt mat og dårlig samvittghet, og heller si meg fornøyd med at jeg tross alt er normalvektig og er i såpass ok form at jeg klarer å jogge ei mil og gå toppturer med en kropp som fungerer og takler det helt fint. 

Jeg blir litt sliten av å hele tiden skulle løpe lengre, raskere, bli tynnere og spise enda mindre. Det fører til at jeg aldri blir fornøyd. Istedet for å klappe meg selv på skuldra for vel gjennomført så tenker jeg at jeg skulle ha jogga en tur til denne uka, løpt litt raskere, droppa det kakestykket i lunsjen, tatt enda ei økt intervalltrening osv osv. 

Så nå har jeg tatt en runde med meg selv og bestemt meg for å prøve å være fornøyd som jeg er nå, med den formen jeg har nå. Det er godt nok! Jeg har nådd målene mine kondisjonsmessig, hvorfor skal jeg drive å legge lista høyere og høyere for hvert mål? Nei, nå er jeg fornøyd.

Hilsenhunsomjogga5kmidagogsomdreitihelekcaltellingaogbelønnasegmedsjokolade. Flink jente det tenker jeg! *klapp klapp* :lol:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg har hatt tre økter denne uka (1 topptur og to joggeturer) og vanlige turer utenom og er i grunn fornøyd med det. Det jeg ikke er så fornøyd med er at vekta står bom stille, men det kan jeg takke meg sjøl for når jeg er så glad i snop... Men jeg har bestemt meg for å prøve å drite litt i dette stresset jeg har rundt mat og dårlig samvittghet, og heller si meg fornøyd med at jeg tross alt er normalvektig og er i såpass ok form at jeg klarer å jogge ei mil og gå toppturer med en kropp som fungerer og takler det helt fint.

Jeg blir litt sliten av å hele tiden skulle løpe lengre, raskere, bli tynnere og spise enda mindre. Det fører til at jeg aldri blir fornøyd. Istedet for å klappe meg selv på skuldra for vel gjennomført så tenker jeg at jeg skulle ha jogga en tur til denne uka, løpt litt raskere, droppa det kakestykket i lunsjen, tatt enda ei økt intervalltrening osv osv.

Så nå har jeg tatt en runde med meg selv og bestemt meg for å prøve å være fornøyd som jeg er nå, med den formen jeg har nå. Det er godt nok! Jeg har nådd målene mine kondisjonsmessig, hvorfor skal jeg drive å legge lista høyere og høyere for hvert mål? Nei, nå er jeg fornøyd.

Hilsenhunsomjogga5kmidagogsomdreitihelekcaltellingaogbelønnasegmedsjokolade. Flink jente det tenker jeg! *klapp klapp* :lol:

 

Jeg prøver å tenke som deg nå! Jeg er normalvektig og jeg er i sånn ganske grei form, jeg blir også utstlitt av å konstant tenke på mat og trening. Så nå prøver jeg å give a shitt! Selv om det holder hardt når vekta viser 3 kg mer enn ønsket vekt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonje skrev:

Jeg har hatt tre økter denne uka (1 topptur og to joggeturer) og vanlige turer utenom og er i grunn fornøyd med det. Det jeg ikke er så fornøyd med er at vekta står bom stille, men det kan jeg takke meg sjøl for når jeg er så glad i snop... Men jeg har bestemt meg for å prøve å drite litt i dette stresset jeg har rundt mat og dårlig samvittghet, og heller si meg fornøyd med at jeg tross alt er normalvektig og er i såpass ok form at jeg klarer å jogge ei mil og gå toppturer med en kropp som fungerer og takler det helt fint. 

Jeg blir litt sliten av å hele tiden skulle løpe lengre, raskere, bli tynnere og spise enda mindre. Det fører til at jeg aldri blir fornøyd. Istedet for å klappe meg selv på skuldra for vel gjennomført så tenker jeg at jeg skulle ha jogga en tur til denne uka, løpt litt raskere, droppa det kakestykket i lunsjen, tatt enda ei økt intervalltrening osv osv. 

Så nå har jeg tatt en runde med meg selv og bestemt meg for å prøve å være fornøyd som jeg er nå, med den formen jeg har nå. Det er godt nok! Jeg har nådd målene mine kondisjonsmessig, hvorfor skal jeg drive å legge lista høyere og høyere for hvert mål? Nei, nå er jeg fornøyd.

Hilsenhunsomjogga5kmidagogsomdreitihelekcaltellingaogbelønnasegmedsjokolade. Flink jente det tenker jeg! *klapp klapp* :lol:

 

Det er hvorfor jeg synes det er gøy å ha begynt med styrketrening, for når jeg når vekt- og cm-målene mine, så kan jeg heller fokusere på for eksempel benkpress eller noe, istedenfor å hele tiden skulle bli tynnere, for på et punkt bør man jo faktisk ikke bli tynnere. :P  

I dag jogget jeg en halvtime på mølle med 1,5 % stigning, klarte akkurat 4 km. Det er jeg egentlig fornøyd med. Neste delmål på jogging er å klare 45 min i ett. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink å ikke løpe, passe flink med å gjøre strekkøvelsen for akillesen, men jeg er så rastløs. Var på samling på lillemhammer og hadde skikkelig lyst til å røre på meg, så tenkte at å gå opp trappene i hoppbakken var fin trening. Skikkelig morsom økt! Gikk raskt og ble svett, 936 trinn en vei, kjempestøl i bena. Men det var nok ikke så lurt for akillesen :( Dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Jeg har vært flink å ikke løpe, passe flink med å gjøre strekkøvelsen for akillesen, men jeg er så rastløs. Var på samling på lillemhammer og hadde skikkelig lyst til å røre på meg, så tenkte at å gå opp trappene i hoppbakken var fin trening. Skikkelig morsom økt! Gikk raskt og ble svett, 936 trinn en vei, kjempestøl i bena. Men det var nok ikke så lurt for akillesen :( Dritt.

Hva med svømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Det er en god ide, men litt av greia med at løping er hovedtrening er at jeg ønsker å trene med hundene, jeg har ikke tid i hverdagen til å trene inne ift jobb og hunder.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg tenker mer som en nødløsning hvis du blir så rastløs at du dør. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent alternativt i 2 uker (yoga, toppturer, saltimer med fokus på styrke) siden løpekneet ikke blir helt borte. 

I dag hadde jeg første løpetur på 14 dager, og det var så utrolig deilig. Har virkelig savnet å løpe i skogen! Tror kanskje jeg overdrev litt, for det som skulle være en kort og rolig tur ble litt over 6 km i mitt vanlige tempo. Kneet kjennes helt fint ut nå (og ingen plager mens jeg løp), men det blir litt spennende i morgen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, folkens. Jeg er tilbake i siget igjen etter at jeg hadde alle deiligbuksene mine til vask og måtte nærme meg olabukse-rekka, eller det forgjettede land, som den delen av skapet har blitt omtalt som det siste året. Jeg har jo tynne bein, så jeg fikk dratt den ene opp, men hadde ikke SJANS til å lukke den igjen over magen. Vi snakker ei glipe på 10 cm! :blink: Endte med at jeg måtte gå på kino i blå treningstights. :teehe:

Så nå har jeg meldt meg inn på Elixia og ut av Fitnessroom, og skal ha min første time med PT i kveld. Har jækla vondt i høyre bein (kne og lysk), men håper det går seg til i kombinasjonen styrke og yoga. Jeg går alt for mye tur i forhold til mengden styrke, og det kjennes i kneet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp KK-mila i helgen (10-kilometeren)! Trodde å løpe en mil skulle være MYE verre, men det gikk jo helt fint! Nå har jeg lyst til å melde meg på flere løp, det var jo kjempegøy. Vet noen hvor man finner oversikt over sånt? Begynner kanskje å nærme seg slutten av sesongen nå, men?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bie skrev:

Jeg løp KK-mila i helgen (10-kilometeren)! Trodde å løpe en mil skulle være MYE verre, men det gikk jo helt fint! Nå har jeg lyst til å melde meg på flere løp, det var jo kjempegøy. Vet noen hvor man finner oversikt over sånt? Begynner kanskje å nærme seg slutten av sesongen nå, men?

Du har jo Vom Dogrun på Ekeberg 25. september (den skal vi løpe), og Bygdøymila i oktober i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Du har jo Vom Dogrun på Ekeberg 25. september (den skal vi løpe), og Bygdøymila i oktober i alle fall. :)

Takk for tips! Ser at de har en 10km løype i Oslo maraton også. Vom dogrun - regner med at man må ha med en hund der? :P Jeg er i manko på sånt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet ut timetrening og det var overraskende tøft og gøy. Timen het bootcamp og den føltes sånn for å si det sånn!

Men utrolig morsom måte å holde motivasjonen gående. Så blir nok fast mandags innslag og PT time på onsdager, så forhåpentligvis får jeg inn egentrening en gang, enten styrketrening eller joggetur kanskje.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det nesten 7,5 km, og så rett på trening med hundene (de var ikke med, det var varmt og jeg løp på asfalt for en gangs skyld). Satt stille alt for mye på jobb, så jeg var kjemperastløs selv om jeg var litt sliten, mest mentalt. Det hjalp! 

En ting som irriterer meg, er at folk nå hele tiden skal kommentere at jeg har gått ned i vekt. Eh, ja, det vet jeg. Hadde de sagt det samme om jeg hadde gått OPP 12 kg? Neppe. Jeg spiser, men jeg prøver å spise sunt, og jeg går og løper, og BMI sier at jeg er normalvektig, bare nå i den nedre enden av skalaen istedenfor den øvre, som det var tidligere. Jeg føler det blir litt problematisk for meg faktisk, for jeg ville gå ned i vekt for å føle meg friskere og sprekere, og det gjør jeg, men også for å få litt bedre selvtillit, og jeg opplever nesten det motsatte. Føler nesten jeg skal skamme meg over å ha tatt av noen kilo liksom? 

 

Spoiler

12744016_10156530417885641_9753856216713

14233225_10157367921255641_4535581667540

Liker ikke bilder av meg selv, så derfor får de ligge i spoiler :icon_redface: Februar 2016 kontra september 2016.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Caroline skrev:

En ting som irriterer meg, er at folk nå hele tiden skal kommentere at jeg har gått ned i vekt. Eh, ja, det vet jeg. Hadde de sagt det samme om jeg hadde gått OPP 12 kg? Neppe. Jeg spiser, men jeg prøver å spise sunt, og jeg går og løper, og BMI sier at jeg er normalvektig, bare nå i den nedre enden av skalaen istedenfor den øvre, som det var tidligere. Jeg føler det blir litt problematisk for meg faktisk, for jeg ville gå ned i vekt for å føle meg friskere og sprekere, og det gjør jeg, men også for å få litt bedre selvtillit, og jeg opplever nesten det motsatte. Føler nesten jeg skal skamme meg over å ha tatt av noen kilo liksom? 

Det er ganske ille hvordan kvinners kropper er tilgjengelige for kommentarer på den måten der, som et offentlig skue, ofte innpakka i falsk omsorg. For nei, ingen kommenterer at folk legger på seg med mindre de er veldig nære mennesket det gjelder og det skjer veldig brått. I tillegg er det veldig negativt at en nærmest føler på en slags skam over å ta ansvar for fysikken sin, som du sier, fordi det er lettere å føle medynk med noen som fysisk viser at de "ikke har det bra" (som er den sedvanlige tolkninga av overvektige), enn med en som viser at de får til noe andre ikke klarer, men kanskje går og ønsker seg, som å legge om kostholdet og trene.

Samtidig synes jeg at det største problemet er at det er innafor å kommentere andres kropper. Uansett om folk er tynne eller tjukke, stygge eller pene. Jeg skulle ønske det var mer utbredt å kommentere prestasjoner eller personlighetstrekk framfor framtoning på små jenter.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...