Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Har greid å holde på joggemotivasjonen så langt i ferien. Det ble tre joggeturer forrige uke og nå er jeg ferdig med ukas første økt; 8,5 km på 1 time. 

I går gikk vi ei mil i ulendt terreng i 2,5 time. I morgen skal vi gå i marka igjen med ei venninne. Fornøyde hunder og veldig fornøyd eier blir det av sånt ?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

Skulle ønske jeg hadde muligheten til å velge å sykle til jobb, men det er så langt at det ikke er gjennomførbart (nesten 5 mil hver vei). Så fort kroppen venner seg litt bedre til disse arbeidstidene har jeg tenkt å dra rett fra jobb og ut på løpetur, for det er mange fine runder i nærheten der også, men foreløpig er jeg dønn ferdig når jeg kommer hjem. Har vent meg til å stå opp tidlig (mellom 04.15 og 04.30), men kveldsrutinene er innmari vanskelige å snu på, ergo blir det for lite søvn. Ble ingen løping i helga, men vi var på brukskurs, så det ble da litt gåing, både i sporskogen og turer med bikkjene, selv om det ikke ble så langt av gangen. Prøver å overbevise meg selv om at det hadde vært fint å løpe i dag (prøvde i går, og feilet), så får vi se om jeg klarer det denne gangen. Har alltid mest energi og lyst til det om morgenen, men å stå opp en time før jeg gjør for å rekke å løpe er ganske uaktuelt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å sparke meg selv ut, og det ble rett over 6 km, sammen med Tibra og Tonks, med snittfart på drøyt 11 km/t. Synes vi har kommet opp i en fin fart, altså. Planen var litt lengre tur, men det ble litt for seint før jeg kom meg ut. Får ta det igjen senere :) Har en ny runde jeg skal teste lengden på. Husker ikke hvem som skrev det litt tidligere her, men nå føler liksom de korte rundene mine litt for korte, og det føles veldig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Løfter vekter for alle penga. Deilig å løfte tungt og kjenne at jeg sliter, men klarer å gjennomføre :D!
Har også som mål å klare 5k på 30 min, men jeg sliter med å jogge med vekta mi nå. Kjører styrke og HIIT enn så lenge.

Det vanskeligste er egentlig maten. Jeg er glad i mat, men ikke like spise møkk hele tiden. Work in progress. Drikker mer vann nå da, mest på jobben siden vannet her i Rakkestad er noe av det verste jeg har både smakt og sett (i-landsproblemer).

Gått ned 7 kg også nå og det er naaaaais! Straks under 100 kg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Da har jeg fått løpsnekt hvis jeg vil bli bra i akillesen :( burde begrense gåing også, og helst unngå oppoverbakker. Sykling var visst ok.

Så kjedelig! :( Også du som baaaaare sitter på sofaen da, sikkert veldig lett å begrense gåing.. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Michellus skrev:

Løfter vekter for alle penga. Deilig å løfte tungt og kjenne at jeg sliter, men klarer å gjennomføre :D!
Har også som mål å klare 5k på 30 min, men jeg sliter med å jogge med vekta mi nå. Kjører styrke og HIIT enn så lenge.

Det vanskeligste er egentlig maten. Jeg er glad i mat, men ikke like spise møkk hele tiden. Work in progress. Drikker mer vann nå da, mest på jobben siden vannet her i Rakkestad er noe av det verste jeg har både smakt og sett (i-landsproblemer).

Gått ned 7 kg også nå og det er naaaaais! Straks under 100 kg! :D

Så flink du er!!! Løfte tung er noe av det diggeste jeg vet!

Fantastisk å kjenne (og se) at kroppen blir sterkere!

Keep up the good work!

3 timer siden, Teserere skrev:

Da har jeg fått løpsnekt hvis jeg vil bli bra i akillesen :( burde begrense gåing også, og helst unngå oppoverbakker. Sykling var visst ok.

Æsj da, det må ha vært litt slag i trynet. Men man må jo prioritere å la kroppen bli helt fin om man skal klare å kjøre på lenge! Godt at sykling ihvertfall er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg kommet igang igjen etter sommeren, fy søren så støl jeg er!! Greier jo ikke sett meg på huk uten å se ut som en 90-åring, haha. Går seg forhåpentligvis til etterhvert. Tenkte å prøve å være med på litt gruppetimer på treningssenteret denne høsten, det ser jo gøy ut! 

Noe litt kjipt er jeg gikk skikkelig på trynet i steinrøysa ned fra Galdhøpiggen tidligere i sommer og tok meg imot med hånda. Håndleddet er fortsatt helt ubrukelig, så jeg greier ikke gjøre øvelser hvor det legges press på håndleddene eller hvor jeg må klemme neven sammen (push-ups, pull-ups, div øvelser med ball osv.). Men - man greier seg vel uten det for en stund også tenker jeg :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 km på 1 time og 7 minutter! Er rimelig stolt over både meg selv og bikkjene, altså. Spesielt med tanke på en del av bakkene vi kom oss opp i dag. Hadde noen sagt til meg etter min første løpetur i slutten av april at jeg skulle klare dette så fort, hadde jeg garantert ledd høyt :P Da sleit jeg med en kilometer sammenhengende. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2016 at 10:38 AM, Mirai skrev:

Så kjedelig! :( Også du som baaaaare sitter på sofaen da, sikkert veldig lett å begrense gåing.. :D 

En smule rastløs kan du si :P Og nå som jeg var sånn i siget :hmm:

 

På 5.8.2016 at 0:52 PM, SiriEveline skrev:

 

Æsj da, det må ha vært litt slag i trynet. Men man må jo prioritere å la kroppen bli helt fin om man skal klare å kjøre på lenge! Godt at sykling ihvertfall er greit!

Ja, føler liksom jeg har vært flink til å løpe meg opp gradvis på variert terreng, og investert i gode sko. Så skikkelig kjipt!

 

7 timer siden, Caroline skrev:

11 km på 1 time og 7 minutter! Er rimelig stolt over både meg selv og bikkjene, altså. Spesielt med tanke på en del av bakkene vi kom oss opp i dag. Hadde noen sagt til meg etter min første løpetur i slutten av april at jeg skulle klare dette så fort, hadde jeg garantert ledd høyt :P Da sleit jeg med en kilometer sammenhengende. 

Flott progresjon da! Bare ikke løp på deg en betennelse sånn som meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Teserere skrev:

En smule rastløs kan du si :P Og nå som jeg var sånn i siget :hmm:

 

Ja, føler liksom jeg har vært flink til å løpe meg opp gradvis på variert terreng, og investert i gode sko. Så skikkelig kjipt!

 

Flott progresjon da! Bare ikke løp på deg en betennelse sånn som meg :lol: 

Løper ikke så ofte, og mye på mykt underlag :) Prøver å variere det pga poter og ledd på hundene også, den ene blir veldig lett sårbeint. De har jo godt av å veksle mellom løpe, gå, sykle og svømme. Sistnevnte har det blitt alt for lite av i sommer, men nå er jo ny bil på plass, så vi kan reise avgårde for å svømme. Og ja, det er ganske bra progresjon (spesielt med tanke på at jeg faktisk røyker, men hysj da, det gjør man jo ikke om man spiser sunt og trener, så det glemmer vi). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt med hælen :( Opptrening kan ta 3-6 måneder også, hvis jeg er flink... Dette var utrolig surt, ettersom det er hovedtreningsformen min å løpe :no: Jeg kommer til å øke sykkeltrening, men føler ikke jeg får trent like mye kondis på den siden jeg gjerne vil ha med hundene. Blir mest å pushe meg i oppoverbakker for å få opp pulsen og trene ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogget på mandag og kjente at formen er bedre. Klarte å jogge lengre enn tidligere, så det var moro. Hundene begynner (endelig) å skjønne tegninga også. Så ting flyter bedre.

Tips til videoer på youtube for hjemmetrening (styrke) en kan trene etter?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MonicaT skrev:

Jogget på mandag og kjente at formen er bedre. Klarte å jogge lengre enn tidligere, så det var moro. Hundene begynner (endelig) å skjønne tegninga også. Så ting flyter bedre.

Tips til videoer på youtube for hjemmetrening (styrke) en kan trene etter?

Anbefaler å kjøpe minibands, så sjekke endel minibands videoer på YouTube, da er det nesten ingen begrensing på hva du kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rastløs av å ha fri, så vi løp i dag også :P 11 km på 58 minutter. Ikke den mest spennende runden, kanskje, men det har regna så vanvittig i det siste, så stiene i skogen er blitt gjørmehull igjen. Skal ikke stå på kondisen, ihvertfall, når vi begynner å konkurrere igjen, hvis nå bare det vi mangler er på plass før vinteren kommer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline skrev:

Blir rastløs av å ha fri, så vi løp i dag også :P 11 km på 58 minutter. Ikke den mest spennende runden, kanskje, men det har regna så vanvittig i det siste, så stiene i skogen er blitt gjørmehull igjen. Skal ikke stå på kondisen, ihvertfall, når vi begynner å konkurrere igjen, hvis nå bare det vi mangler er på plass før vinteren kommer.

Bra fart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Bra fart! :) 

Jeg føler det går sakte, men jeg ser jo på tiden og gjennomsnittsfarta når jeg er ferdig at det ikke er så verst. Bikkjene holder stort sett trav, ihvertfall Tonks, så lenge det er flatmark, mens de går over i galopp i oppoverbakker. Tibra har litt lavere terskel for å slå over i galopp. Prøver å bremse litt når det går nedover, både for mine knær sin del, og deres poter og bein. Vi er jo tre som løper sammen, så det skal jo passe for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...