Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Raksha skrev:

Skulle ønske mi ville se filmer :lol:  Men hun har ikke ro i rompa til det. :aww: 

 

Men duverden for et språksprang hun har tatt på drøyt tre uker på stor avdeling, hun har alltid hatt veldig godt ordforråd, og sagt lengre setninger og sånt enn alderen tilsier fra hun knakk snakkekoden rett før hun ble to, men nå er hun helt rå. Knekt koden på å spørre om ting, kommer med nye setninger hver dag omtrent. Tydelig at hun trengte noen barn som er flinkere enn henne å prate for å komme videre. Hun har vært flinkest å prate hele siste året på andre avdelingen. Går i stå innimellom når det blir for avansert :lol:  Men når lille engelen på knapt tre år sier "mamma, jeg har sovet hele natten! Kan du bytte på meg?" og "kan jeg få gjøre det, vær så snill?" Helt klokkerent, så er det vanskelig å ikke si ja til absolutt ALT hun spør pent om. Bortskjemt next. :lol:

Stor avdeling er slitsomt, hun er gjennomført utslitt når hun kommer hjem, så vi legger tidligere. Er hun ekstra trøtt om morgenen så sier hun at hun vil inn på røsslyngen (lille avdeligen) ikke trollkroken :wub: Men går bra når jeg sier hun får gå på besøk inn der. Og de er selvsagt ufattelig imponert over skarre r'en :lol: 

 

Du må ikke tro at hun sitter rolig under hele filmen.. Men blir fullstendig krise hvis vi prøver å skifte mens hun ser film i "bakgrunnen" :lol: ellers er film i bil en Fantastisk ting :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

40 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Mensen idag.. Vi får ikke starte opp før neste syklus.. Har jo evig lange sykluser så vet ikke når det blir.. Sikkert oktober. Er så drittlei :( 

:hug:

Husk at oktober kommer fortere enn du aner, vi er jo allerede 1 uke uti september, og uansett er det veldig vanlig å måtte prøve en stund før det klaffer, selv når det ikke foreligger noen spesielle utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SiriEveline skrev:

:hug:

Husk at oktober kommer fortere enn du aner, vi er jo allerede 1 uke uti september, og uansett er det veldig vanlig å måtte prøve en stund før det klaffer, selv når det ikke foreligger noen spesielle utfordringer. 

Om det blir oktober ja... Vi har jo prøvd en god stund nå, dette var vel 8 runden med stimulering.. Og hatt kun 3 eggløsninger.. Men akk. Kjenner jeg er så lei og sur og blææh, så er ikke akkurat veldig pratsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

Om det blir oktober ja... Vi har jo prøvd en god stund nå, dette var vel 8 runden med stimulering.. Og hatt kun 3 eggløsninger.. Men akk. Kjenner jeg er så lei og sur og blææh, så er ikke akkurat veldig pratsom.

Har du snakket med de? Pleier å være kort ventetid mellom forsøkene i Porsgrunn.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd nr 2 i dag, da de ikke klarte å få sett hjertet så tydelig som de skulle ønske. Men det klarte de visst ikke i dag heller, så jeg har blitt sendt til Trondheim og ny ultralyd i morgen. Heldigvis hadde de ikke mistanke om noe galt, de får bare ikke sett ordentlig. Man kunne jo blitt ihjel stresset av mindre :P

Hun er aktiv og sitter ikke mye stille iallfall, så jeg vet ikke om jeg gleder meg til hun blir såpass stor at bevegelsene kjennes som mer enn et lite dytt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi siste kontroll på riksen før fødsel, alt ser fortsatt fint ut "utenom" spalten, han vokser i sin kurve, er veldig aktiv, ligger i hodeleie langt nede i bekkenet, og det så også ut som han faktisk lagde vakum og hadde veske i magesekken, så da blir det veldig spennende å se ol det er spalte i ganen også eller om vi slipper unna den, det er jo den værste spalten å ha i forhold til spising og språket senere :) 

kjenner jeg er litt lettere og litt mer med i graviditeten nå etter siste kontroll på riksen, håper det varer ut resten av tida nå, lei av å bekymre meg nesten hver dag :P 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Mensen idag.. Vi får ikke starte opp før neste syklus.. Har jo evig lange sykluser så vet ikke når det blir.. Sikkert oktober. Er så drittlei :( 

Jeg skjønner at det er frustrerende, men du må ha trua! Jeg vet om flere historier der de feks har fått beskjed at de aldri kom til å få barn, og plutselig satt de der med to stk med ca 1 år imellom da de var nærmere 35.. Nabokona her fikk beskjed for 7 år siden at de kom høyst sannsynlig aldri til å få barn uten hjelp, om 1,5 mnd venter de barn nr 3 - uten hjelp.. 

Det blir din tur også :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk beskjed om at hun nok ikke kunne få flere barn etter hun fikk min storesøster(etter komplikasjoner). Det kom 4 til etterpå, jeg var den siste :P

Hun pappa var gift med tidligere hadde også fått beskjed om at hun var steril og at det ikke var noen sjans for å bli gravid. Med eller uten hjelp. Hun og pappa fikk likevel først ei datter, og neste gang kom det tvillinger :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Har du snakket med de? Pleier å være kort ventetid mellom forsøkene i Porsgrunn.

Masse lykke til!

Får mer beskjed imorgen. Får ikke AIH denne syklusen da jeg måtte vente pga medisinene. Får se om vi blir å ha IVF neste gang, da nok i oktober/november.

51 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg skjønner at det er frustrerende, men du må ha trua! Jeg vet om flere historier der de feks har fått beskjed at de aldri kom til å få barn, og plutselig satt de der med to stk med ca 1 år imellom da de var nærmere 35.. Nabokona her fikk beskjed for 7 år siden at de kom høyst sannsynlig aldri til å få barn uten hjelp, om 1,5 mnd venter de barn nr 3 - uten hjelp.. 

Det blir din tur også :) 

Sannsynligheten for å få barn uten hjelp (medisin som fremmer EL) er nok svært lav for min del da jeg har sykluser på 300-400 dager uten medisinering, men selvfølgelig - det har jo skjedd en gang før, men kroppen ble også verre etter den gangen (SA uke 6). Og er vel ikke så mye at jeg er redd for å ikke få barn, heller at det psykisk er krevende med tidsbruken. Prøvd en god stund nå, og kroppen er rent reproduktivt ikke 22 år. 

Men det skjer nok en dag, det bare tar j**** lang tid. Og troen knekkes for hver gang det ikke går. For vi har faktisk ikke hatt så mange sjanser på denne tiden.. Selv om det ikke har stått på prøvingen, men den idiotiske kroppen min.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har EL 3 ganger i året og har også fått beskjed om at jeg nok ikke ville bli gravid naturlig. Jeg kjenner meg veldig igjen på at det er utmattende å tenke på all tiden som går uten at man får prøvd. Håper du klarer å tenke på noe annet innimellom så det ikke blir altoppslukende :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fillerya skrev:

Jeg har EL 3 ganger i året og har også fått beskjed om at jeg nok ikke ville bli gravid naturlig. Jeg kjenner meg veldig igjen på at det er utmattende å tenke på all tiden som går uten at man får prøvd. Håper du klarer å tenke på noe annet innimellom så det ikke blir altoppslukende :console: 

Har både begravelse, jobb og eksamener i kort framtid, så nok jeg burde fokusere på - men klarer liksom ikke legge vekk babyfokuset.. :/ Men er heldigvis verst nå disse dagene rett etter negativ test. Så kommer optimismen om jeg skal få eggløsning eller ei, før ny runde med venting om jeg har hatt eggløsning. Og så starter jeg på'n igjen. 

Men ekstra hardt å jobbe med barn for tiden ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg 30 min før legging : Noen som skal ha en brødskive? Noen som er sultne?
Barna: Nei.
Meg 15 min før legging : Sikker på at ingen  skal ha en brødskive? 
Barna: Nei. Mette.
Meg 5 min før legging : Nå er det siste sjanse. Noen som skal ha kveldsmat?
Barna: Nei. Ikke maaaas

Barna 15 min etter leggingen: Du prøver å sulte oss du! Nekter oss mat!!

:faceless::gaah::vegg:

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Meg 30 min før legging : Noen som skal ha en brødskive? Noen som er sultne?
Barna: Nei.
Meg 15 min før legging : Sikker på at ingen  skal ha en brødskive? 
Barna: Nei. Mette.
Meg 5 min før legging : Nå er det siste sjanse. Noen som skal ha kveldsmat?
Barna: Nei. Ikke maaaas

Barna 15 min etter leggingen: Du prøver å sulte oss du! Nekter oss mat!!

:faceless::gaah::vegg:

Foreldrene mine hadde med seg barna på fotballskolen i går, og kom hjem litt sent. Fikk i L mat og la han, også ordna vi mat til E. Hun spiste 3 biter av brødskiven sin, bare tullet, også sa hun at hun var helt mett. Så da ga vi resten til Akita. Gikk på badet, og da hun så ut av vinduet kommenterte hun at det hadde blitt mørkt. "Ja, nå er det sent vet du. Lenge siden du skulle ha lagt deg" sa jeg. "Åja, men jeg er visst mer sulten likevel jeg!" :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfect Image skrev:

Meg 30 min før legging : Noen som skal ha en brødskive? Noen som er sultne?
Barna: Nei.
Meg 15 min før legging : Sikker på at ingen  skal ha en brødskive? 
Barna: Nei. Mette.
Meg 5 min før legging : Nå er det siste sjanse. Noen som skal ha kveldsmat?
Barna: Nei. Ikke maaaas

Barna 15 min etter leggingen: Du prøver å sulte oss du! Nekter oss mat!!

:faceless::gaah::vegg:

:lol:

Sååå kjent!  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Glad nå :) 

Etter en veldig kjip dag igår bestemte sykepleierne seg i Porsgrunn at jeg slipper ny samtale og kan starte opp med sprøyter uke 39, kort regime IVF. Uttak uke 41/42, så ikke aaaaaalt for mange ukene til jeg forhåpentligvis er ruger ❤️

Så godt med litt positive nyheter! Masse lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte bleie og klær på en unge som overhodet ikke har noen som helst planer om å ligge i ro er litt av et prosjekt kan man si. Det er godt hun er søt ellers :P 

Pålegg til babyer på 10 mnd? Hittil er leverpostei en slager, men hun setter sikkert pris på litt variasjon, og jeg kommer ikke helt frem til hva annet jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Å skifte bleie og klær på en unge som overhodet ikke har noen som helst planer om å ligge i ro er litt av et prosjekt kan man si. Det er godt hun er søt ellers :P 

Pålegg til babyer på 10 mnd? Hittil er leverpostei en slager, men hun setter sikkert pris på litt variasjon, og jeg kommer ikke helt frem til hva annet jeg kan bruke.

https://lagbarnemat.wordpress.com/2013/10/12/palegg-til-baby-og-sma-barn/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...