Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

For meg var det slik at "tungheten" fra svangerskapet forsvant raskt. Men det ble erstattet av alle morsomhetene i barseltiden, som melkespreng og svetting (sommerens varmeste uker var bortkasta på meg gitt), generell ømhet og sårhet etter fødselen (å sitte var ikke så behagelig og jeg satt myye og ammet de første ukene :P ), renselse osv. Så kroppen føltes definitivt lettere, men så mye freshere vet jeg ikke helt, hehe. I tillegg hadde jeg lav blodprosent men det fikset jo pillene ganske fort. 

Men å komme inn i vanlig turbukse og være alene i egen kropp var definitivt en forbedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Fødselsforberedende kurs i dag, vet ikke helt om det hjalp eller jorde ting verre jeg :P Tror jeg skal late som jeg ikke hørte det som ble sagt og fortsette å ignorere hele greia å bare ta det som det kommer når jeg må :P 

Gruer meg litt til i morgen, lang biltur og lang dag med venninnebesøk 15 mil unna. Hverken bilkjøring eller lange dager er mine beste venner akkurat nå, men sånn er det når man utsetter og utsetter... Koselig blir det nok uansett da og forhåpentligvis får jeg tatt to fluer i en smekk og besøkt ei venninne til som bor på samme veien som jeg ikke har sett på lenge. Og stakkars vims mammadalt må ha en hel dag med far uten at mor er med :P Det er vell andre gang det har skjedd på snart 2 år og det blir ikke godt mottatt som regel :P Verre enn å være hjemme alene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kom hjem fra barnehagen i dag oppdaget jeg at lillebror har rødt utslett over hele kroppen. Lurer på hva slags sykdom det kan være. Han har ikke feber og er i fin form. Han har hatt den fjerde barnesykdom tidligere  (tre dager med høy feber og full av uslett og feberfri dag fire). Utslettet er ganske likt som da, men når jeg googler, så ser jo igrunn alle røde utslett like ut :lol: Ser ut som både meslinger, røde hunder og fjerde barnesykdom. Han virker upåvirket, håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fillerya skrev:

Da vi kom hjem fra barnehagen i dag oppdaget jeg at lillebror har rødt utslett over hele kroppen. Lurer på hva slags sykdom det kan være. Han har ikke feber og er i fin form. Han har hatt den fjerde barnesykdom tidligere  (tre dager med høy feber og full av uslett og feberfri dag fire). Utslettet er ganske likt som da, men når jeg googler, så ser jo igrunn alle røde utslett like ut :lol: Ser ut som både meslinger, røde hunder og fjerde barnesykdom. Han virker upåvirket, håper det fortsetter sånn!

Kan også være den 5. Barnesykdommen, parvovirus. Kan spre seg til hele kroppen og ikke bare armer og ben, ikke feber i forkant men milde forskjølelsessymptomer noen uker i forkant. Er det den sykdommen bør han holdes unna gravide. Var den frøkna her hadde i våres så jeg måtte ta blodprøver for å sjekke om jeg fikk smitten for den kan være skadelig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krilo skrev:

Kan også være den 5. Barnesykdommen, parvovirus. Kan spre seg til hele kroppen og ikke bare armer og ben, ikke feber i forkant men milde forskjølelsessymptomer noen uker i forkant. Er det den sykdommen bør han holdes unna gravide. Var den frøkna her hadde i våres så jeg måtte ta blodprøver for å sjekke om jeg fikk smitten for den kan være skadelig for fosteret.

Takk for svar, da skal jeg undersøke det nærmere for han hanglet litt i forrige uke. 

Edit: Han har ingen prikker i ansiktet i det heletatt, så ligner ikke på karakteristisk røde kinn og blek munn. Jeg avskrev den fordi det står at den er vanligst i førskole alder, men om din hadde det er det jo tydeligvis mulig å få den som yngre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fillerya skrev:

Takk for svar, da skal jeg undersøke det nærmere for han hanglet litt i forrige uke. 

Edit: Han har ingen prikker i ansiktet i det heletatt, så ligner ikke på karakteristisk røde kinn og blek munn. Jeg avskrev den fordi det står at den er vanligst i førskole alder, men om din hadde det er det jo tydeligvis mulig å få den som yngre også.

Ja hun hadde det.. Og hadde heller ikke blek munn, små prikkete i ansiktet men ikke veldig, var mye mer på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fillerya skrev:

Takk for svar, da skal jeg undersøke det nærmere for han hanglet litt i forrige uke. 

Edit: Han har ingen prikker i ansiktet i det heletatt, så ligner ikke på karakteristisk røde kinn og blek munn. Jeg avskrev den fordi det står at den er vanligst i førskole alder, men om din hadde det er det jo tydeligvis mulig å få den som yngre også.

Junior hadde det i fjor, da var han bare litt over året. 
Utslettene var ikke helt som i "boka", men legen var ikke i tvil. Så det er godt mulig å få det i ung alder:)
Han hadde aldri noen plager med det, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krilo skrev:

Ja hun hadde det.. Og hadde heller ikke blek munn, små prikkete i ansiktet men ikke veldig, var mye mer på kroppen. 

 

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Junior hadde det i fjor, da var han bare litt over året. 
Utslettene var ikke helt som i "boka", men legen var ikke i tvil. Så det er godt mulig å få det i ung alder:)
Han hadde aldri noen plager med det, heldigvis.

Takk for svar. Da er det nok det vi har i hus. Husker ikke om storesøster har hatt det, men hun hanglet jo også i forrige uke, så da får vel hun prikker snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, September 02, 2016 at 8:16 PM, Fillerya skrev:

 

Takk for svar. Da er det nok det vi har i hus. Husker ikke om storesøster har hatt det, men hun hanglet jo også i forrige uke, så da får vel hun prikker snart også.

God bedring til begge to, uansett hva det er! :)

Apropos diy, så har jeg laget denne selv også. Fikk litt hjelp til oppskrifta av samboern, da. 

*poff*

Smile til kamera gjør vi ikke, det gjør vi bare til folk :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig passet buksa jeg sydde til mini i vinter!

14237589_10157451897285341_2136451259514

 

Supermatch med oransje ball og, men han ville ikke slippe :lol: De ballene der er supre, gode å holde i!

Og blitt over tre måneder nå han der :o Flytter seg rundt, gjør krabbebevegelser, hyler av glede og skravler hull i hodet på oss. Og gulper uten stans og tisser på stellebordet og lugger når vi ligger vedsiden av hverandre :teehe: 

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Endelig passet buksa jeg sydde til mini i vinter!

 

 

Supermatch med oransje ball og, men han ville ikke slippe :lol: De ballene der er supre, gode å holde i!

Og blitt over tre måneder nå han der :o Flytter seg rundt, gjør krabbebevegelser, hyler av glede og skravler hull i hodet på oss. Og gulper uten stans og tisser på stellebordet og lugger når vi ligger vedsiden av hverandre :teehe: 

Så kul! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor å kutte ut dupp ved 1,5 årsalder?

vi merker at når hun sover fra 19/19.30 og helt til ca 07.00 og da har en dupp på 1 time på dagen er det veldig vanskelig å få hun til å sovne for kvelden igjen og hun sover mer urolig. Dagen etter våkner hun tidlih og sover jo 1 times dupp men er igjen lettere å legge siden den totale mengden søvn hun har hatt er mindre. i går hadde hun ikke sovnet på dagen og sovna lett og sov helt rundt uten noe tull på natta...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krilo skrev:

Er det innafor å kutte ut dupp ved 1,5 årsalder?

vi merker at når hun sover fra 19/19.30 og helt til ca 07.00 og da har en dupp på 1 time på dagen er det veldig vanskelig å få hun til å sovne for kvelden igjen og hun sover mer urolig. Dagen etter våkner hun tidlih og sover jo 1 times dupp men er igjen lettere å legge siden den totale mengden søvn hun har hatt er mindre. i går hadde hun ikke sovnet på dagen og sovna lett og sov helt rundt uten noe tull på natta...

 

Jeg er så gammeldags at jeg tror de trenger den pausen på dagen. Men unger er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Krilo skrev:

Er det innafor å kutte ut dupp ved 1,5 årsalder?

vi merker at når hun sover fra 19/19.30 og helt til ca 07.00 og da har en dupp på 1 time på dagen er det veldig vanskelig å få hun til å sovne for kvelden igjen og hun sover mer urolig. Dagen etter våkner hun tidlih og sover jo 1 times dupp men er igjen lettere å legge siden den totale mengden søvn hun har hatt er mindre. i går hadde hun ikke sovnet på dagen og sovna lett og sov helt rundt uten noe tull på natta...

 

Vi kutta duppen så tidlig. Legginga om kvelden ble så vanskelig med den duppen midt på dagen, at de endte med mye mindre søvn totalt enn om vi kutta duppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg er så gammeldags at jeg tror de trenger den pausen på dagen. Men unger er jo forskjellige.

Selvom de er vanskeligere å legge og sover dårligere og våkner tidligere når de har duppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Wednesday skrev:

Vi kutta duppen så tidlig. Legginga om kvelden ble så vanskelig med den duppen midt på dagen, at de endte med mye mindre søvn totalt enn om vi kutta duppen. 

Er det vi ser at trenden har begynt å bli her også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krilo skrev:

Er det vi ser at trenden har begynt å bli her også.. 

Jeg bare kutta den ut. De var kjempeslitne midt på dagen de første dagene, men det gikk seg til veldig lett. Mange som sier det er for tidlig, men det er det som funka her. De sov 3-4 timer mer per døgn uten dagsovinga. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krilo skrev:

Er det innafor å kutte ut dupp ved 1,5 årsalder?

vi merker at når hun sover fra 19/19.30 og helt til ca 07.00 og da har en dupp på 1 time på dagen er det veldig vanskelig å få hun til å sovne for kvelden igjen og hun sover mer urolig. Dagen etter våkner hun tidlih og sover jo 1 times dupp men er igjen lettere å legge siden den totale mengden søvn hun har hatt er mindre. i går hadde hun ikke sovnet på dagen og sovna lett og sov helt rundt uten noe tull på natta...

 

Vi kutta den ut en periode, og så begynte igjen for da trengte hun den.. Samme nå en periode.. Hun har nå gått 4 uker uten dupp, men nå trenger hun duppen igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Krutsi skrev:

Vi kutta den ut en periode, og så begynte igjen for da trengte hun den.. Samme nå en periode.. Hun har nå gått 4 uker uten dupp, men nå trenger hun duppen igjen.. 

Er det jeg å tenker heller gi en dupp om det skulle være ekstra behov en periode.

 

I går hadde hun sover 1,5 time i bilen og natta var festlig for å si det mildt, akkurat når klokka billa totalt 11 timer søvn på frøkna var hun lysvåken :yawn: fikk hun til slutt til å sovne og da sov hun til 8.. Så i dag ble vi enige om å prøve uten dupp i bhg, særlig siden hun forrige uke brukte opptil 1 time på å sovne flere av dagene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...