Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

55 minutter siden, Malamuten skrev:

Så fin bukse @Aslan :D Jeg vil og lære meg å sy, bare litt usikker på om det er verdt investeringen for at jeg har lyst er ikke det samme som at jeg kommer til å gjøre det :P 

Takk!

hehe, blir aldri noen storprodusent, men det er veldig greit å ha maskina og sånn tilgjengelig til de periodene med kreativitet som iblant dukker opp :teehe: Er helt selvlært, så det går an :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2016 at 10:29 AM, Krilo skrev:

Selvom de er vanskeligere å legge og sover dårligere og våkner tidligere når de har duppen?

Tja,- Jeg ville iallefall lagt opp til en pause, om det ikke akkurat er søvn. Lenge siden jeg har hatt små selv. Men jeg observerer av og til venners barn som er fra seg av tretthet midt på dagen, men nei, de har sluttet med dagsoving. 

Men, klart, om du kutter ut nå, så går det jo an å legge inn en hvil igjen om behovet viser seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tricolor skrev:

Tja,- Jeg ville iallefall lagt opp til en pause, om det ikke akkurat er søvn. Lenge siden jeg har hatt små selv. Men jeg observerer av og til venners barn som er fra seg av tretthet midt på dagen, men nei, de har sluttet med dagsoving. 

Men, klart, om du kutter ut nå, så går det jo an å legge inn en hvil igjen om behovet viser seg igjen.

Det hørtes skikkelig merkelig ut, man lar da barnet hvile om det trenger det!?

Jaja folk er vel forskjellige, selv tenker jeg at det er viktig å møte sitt eget barn, og det er jo veldig variabelt hva slags behov de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tricolor skrev:

Tja,- Jeg ville iallefall lagt opp til en pause, om det ikke akkurat er søvn. Lenge siden jeg har hatt små selv. Men jeg observerer av og til venners barn som er fra seg av tretthet midt på dagen, men nei, de har sluttet med dagsoving. 

Men, klart, om du kutter ut nå, så går det jo an å legge inn en hvil igjen om behovet viser seg igjen.

Hun får selvfølgelig en hvilestund midt på dagen om hun trenger det. I bhg så har de små som har sluttet med  dagsoving, hvilestund (lese bok, slappe av på madrassen) i mens de andre sover :) 

vi kan i hvertfall ikke ha det sånn vi har hatt det den siste tiden på natta, da får alle i hust mye mindre søvn, også frøkna selvom hun har sovet på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Takk!

hehe, blir aldri noen storprodusent, men det er veldig greit å ha maskina og sånn tilgjengelig til de periodene med kreativitet som iblant dukker opp :teehe: Er helt selvlært, så det går an :D 

Bare å bli storprodusent altså :aww: 

har en nevø på 15 som er en reser på symaskinen (han sydde pokemon kostyme til ene lillebroren sin) kanskje lure han til å sy litt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SiriEveline skrev:

Det hørtes skikkelig merkelig ut, man lar da barnet hvile om det trenger det!?

Jaja folk er vel forskjellige, selv tenker jeg at det er viktig å møte sitt eget barn, og det er jo veldig variabelt hva slags behov de har.

Nei, det er ikke alle som gjør det. Fordi barnet skal legge seg tidlig på kvelden, og være så enkel som mulig.. Vet om flere i BHG som har fortalt at de har vært borti foreldre som nekter at ungen skal få sove i BHG, og så er ungen så trøtt at den sovner nesten sittende,, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi på 3 år sover på dagen enda somregel. Vi ser an litt og ba dem se an i barnehagen, men veldig ofte trenger hun det. Mens andre i barnehagen slutta med dagsoving lenge før de ble 2 år. Må bare se hva som passer for sitt eget barn. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå annet enn at god nattesøvn er viktigere enn en dupp på dagen, sånn om det ene ødelegger for det andre. Man må vell bare se an sitt eget barn tenker jeg. Evt om det blir krise uten dupp så kanskje kortere dupp eller litt senere legging på kvelden hjelper? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Nei, det er ikke alle som gjør det. Fordi barnet skal legge seg tidlig på kvelden, og være så enkel som mulig.. Vet om flere i BHG som har fortalt at de har vært borti foreldre som nekter at ungen skal få sove i BHG, og så er ungen så trøtt at den sovner nesten sittende,, 

Uff... kjipt å høre at det finnes foreldre/folk som holder på sånn... tenker mye ligger i det å være litt fleksibel. Men alle gjør jo ting på sin måte, og de aller fleste setter jo barnet først.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console:  @Absolute Entertainer

 

Vi har startet på småbarnssvømming med 3åringen. Hun virkelig elsker det! Det er så morsomt å se hvordan hun blomstrer når hun mestrer noe. Hun gjør akkurat som instruktøren sier og prøver selv om jeg ser at hun egentlig ikke tør, men du og du som hun er stolt når hun likevel tør og mestrer det! Mammahjertet virkelig svulmer av slike øyeblikk!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Gikk ikke for oss denne gangen heller :( Er så lei denne prøvingen nå...

image.jpeg

Forstår godt frustrasjonen din, men har du ikke testet sånn passe tidlig? For det er jo ikke umulig at hcg nivået bruker lenger tid før det syntes hos noen. Når jeg ble gravid med C testet jeg ikke positivt før uke 6 (altså ca 4 uker etter eggløsning, ganske sikker på når det var) og da hadde jeg negativ test i uke 5.

Ikke for å få opp forventningene dine altså, men tenkte det kunne være greit med litt is i magen ihvertfall til 4 uker var gått. Og bare dask meg med en fisk om det har gått 4 uker altså, tiden flyr ofte litt fortere enn man tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Forstår godt frustrasjonen din, men har du ikke testet sånn passe tidlig? For det er jo ikke umulig at hcg nivået bruker lenger tid før det syntes hos noen. Når jeg ble gravid med C testet jeg ikke positivt før uke 6 (altså ca 4 uker etter eggløsning, ganske sikker på når det var) og da hadde jeg negativ test i uke 5.

Ikke for å få opp forventningene dine altså, men tenkte det kunne være greit med litt is i magen ihvertfall til 4 uker var gått. Og bare dask meg med en fisk om det har gått 4 uker altså, tiden flyr ofte litt fortere enn man tror.

Ved assistert befruktning får en gjerne en dato en skal teste på, og det er en dato ut ifra når klinikken mener at resultatet skal være til å stole på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Malamuten skrev:

Kan ikke forstå annet enn at god nattesøvn er viktigere enn en dupp på dagen, sånn om det ene ødelegger for det andre. Man må vell bare se an sitt eget barn tenker jeg. Evt om det blir krise uten dupp så kanskje kortere dupp eller litt senere legging på kvelden hjelper? 

DET tenker jeg også. "Bare fordi man må legge tidlig på kvelden" høres rart ut i mine ører. Det meste av forskning peker vel på at barn bør legge seg i fornuftig tid og sove en god natt for å være uthvilte og takle dagen? Her sluttet vi med daghvil når hun var 1 år og 9 mnd, da var alternativene sånn: Sove ca 19.30-09.00 (som hun alltid har sovet omtrent) eller at hun la seg så sent som 21.30 ca  og fikk en hvil på dagen (det var ikke mulig å få henne til å sove tidligere om hun sov på dagtid). Da høres en lang natts søvn mer fornuftig ut i mitt hode enn at de absolutt skal hvile på dagtid. Barnehagen her la uansett opp til en rolig stund når de andre sov, så da hadde de madrasser ut i gangen som man kunne slappe av på om man ville det. Hjemme ble det litt kos på fanget om hun ble sliten. 

 

Forsøkte oppdatere om dåp her om dagen men ikke kul om jeg fikk lagt inn bilder. Hadde en super dåpsdag med flotte familier, god mat og gode kaker, elsker sånne dager :D Dåpsbarnet oppførte seg eksemplarisk som vanlig, grei i kirken og sov seg gjennom hele selskapet omtrent :P Merk dere kaka, alle våre firbente "barn" ;)

 

14152224_10153599067641511_1894888974_o.

 

14184457_10154407973837225_3054673732228

 

14102249_10154409787232225_1186225442158

 

Bordkort: 

14203188_10154412116992225_5057115714161

 

14079474_10154409599532225_3581688723669

 

 

Og bare fordi hun er så gullesøt: 

 

14203036_10154432600202225_1457692208_o.

 

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske mi ville se filmer :lol:  Men hun har ikke ro i rompa til det. :aww: 

 

Men duverden for et språksprang hun har tatt på drøyt tre uker på stor avdeling, hun har alltid hatt veldig godt ordforråd, og sagt lengre setninger og sånt enn alderen tilsier fra hun knakk snakkekoden rett før hun ble to, men nå er hun helt rå. Knekt koden på å spørre om ting, kommer med nye setninger hver dag omtrent. Tydelig at hun trengte noen barn som er flinkere enn henne å prate for å komme videre. Hun har vært flinkest å prate hele siste året på andre avdelingen. Går i stå innimellom når det blir for avansert :lol:  Men når lille engelen på knapt tre år sier "mamma, jeg har sovet hele natten! Kan du bytte på meg?" og "kan jeg få gjøre det, vær så snill?" Helt klokkerent, så er det vanskelig å ikke si ja til absolutt ALT hun spør pent om. Bortskjemt next. :lol:

Stor avdeling er slitsomt, hun er gjennomført utslitt når hun kommer hjem, så vi legger tidligere. Er hun ekstra trøtt om morgenen så sier hun at hun vil inn på røsslyngen (lille avdeligen) ikke trollkroken :wub: Men går bra når jeg sier hun får gå på besøk inn der. Og de er selvsagt ufattelig imponert over skarre r'en :lol: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...